ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

من پزشکی قبول شدم + 14 تجربه طلایی در مسیر قبولی

من پزشکی قبول شدم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

من پزشکی قبول شدم! باورم نمیشه پزشکی قبول شدم! با وجود بچه پزشکی قبول شدم! این ها چند مورد از هیجان انگیزترین جملاتی هستند که هر داوطلب کنکور تجربی می تواند بعد از موفقیت در کنکور بیان کند. اما او چگونه در پزشکی قبول شده است؟ آیا کسانی که در مدت کم پزشکی قبول شدند، وجود دارد یا این که تمرکز روی پزشکی را از سال های قبل شروع کنیم؟

مسلما برای قبولی در پزشکی نیاز به برنامه ریزی دارد که در آن باید از ابزارهایی برای قبولی در رشته پزشکی استفاده کنید. از مهم ترین ابزاری که می بایست تا پایان راه من پزشکی قبول شدم! با خود همراه داشته باشید، جدول برنامه ریزی کنکور و آزمون ها می باشد و در نهایت یک جدول خامی است که باید با کمک مشاورتان در نظر بگیرید تا بهترین برنامه را اجرا کنید.

اگر برنامه ریزی درسی که اکنون مطابق آن پیش می روید، در جهت رسیدن و قبولی در کنکور پزشکی کافی یا مناسب نباشد، باید بدانید که جهت دریافت نتیجه مطلوب نیاز به تغییر مسیر دارید تا به جمله من پزشکی قبول شدم! برسید. بر همین اساس در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم تا با برنامه ریزی شما را به یکی از کسانی که در مدت کم پزشکی قبول شدند، تبدیل کنیم.

جزییات قبولی در رشته پزشکی در مدت کم

من پزشکی قبول شدم

در ابتدا به نقل قول برخی از رتبه های اول رشته تجربی و کنکور پزشکی می پردازیم تا با استفاده از تجربه و راهکار های آن ها، بتوانید مسیر خود را پیدا نمایید. حال با مشاوره کنکور تجربی ایران تحصیل همراه باشید.

 

راز موفقیت در کنکور پزشکی با ۶-۵ ماه درس خواندن

همان گونه که می دانید برای کسب رتبه های برتر کنکور تجربی و پزشکی، نخستین گام برنامه ریزی دقیق و منسجم است. در واقع شما  ۶ سال یا ۶ ماه زمان داشته باشید، تفاوتی ندارد! حتما این جمله شما را شگفت زده کرده است و از خود می پرسید چرا؟ به این دلیل که بیشتر افرادی که زمان بیشتری در اختیار دارند، در انجام کارهای خود بیشتر کوتاهی می کنند. در نتیجه اگر مصمم و با اراده پیش بروید، یقین داشته باشید که می توانید در مدت ۵ ماه نیز قبولی پزشکی را از آن خود کنید و جزو یکی از کسانی که در مدت کم پزشکی قبول شدند، باشید.

 

جهت اطلاع از زیر شاخه های رشته تجربی با رتبه مورد نیاز بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

کسانی که در مدت کم پزشکی قبول شدند

 

اصول موفقیت در تمامی کارها

جهت موفقیت در هر کاری، همواره می بایست دو موضوع را مد نظر قرار دهید:

۱) هدف از انجام کار مورد نظر و مشخص کردن مقصد نهایی
۲) اطلاع و کسب آگاهی از روش های رسیدن به هدف

این موضوع برای قبولی در کنکور پزشکی نیز صدق می کند که هدف آن مسلما قبولی در رشته پزشکی است. مهم این است که از چه راهی و از کدام منابع برای قبولی در رشته پزشکی در مدت زمان کوتاهی و در پروسه ۶ ماهه استفاده می کنید.

در مورد قبولی های کنکور دکتری در سال های قبل، آمار و ارقام مستند و قابل قبولی وجود دارد. اما پیش از بررسی آمار و ارقام قبولی های کنکور پزشکی و داروسازی سال های گذشته، می بایست دو سوال اساسی از خود بپرسید.

 

۱) آیا حاضر به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه آزاد نیز هستید یا خیر؟

در این باره واضح است که قبولی پزشکی دانشگاه آزاد، نسبت به دانشگاه سراسری نیازمند تلاش کمتری است، اما آن قدر رشته پزشکی طرفدار دارد که حتی اگر در کنکور آزاد، تنها در ۵ ماه باقی مانده برای مطالعه کنکور زمان خود را هدر دهید، تقریبا برای قبولی دکتری هیچ شانسی نخواهید داشت.

 

۲) در صورت قبولی در شهرستان، در دانشگاه پزشکی ثبت نام انجام می دهید یا خیر؟

در این مورد با توجه به بومی گزینی، کشور به سه منطقه ی ۱ و ۲ و ۳ بر اساس امکانات آموزشی و رفاهی تقسیم بندی شده است. این بدان معنی است که تا حد امکان، دانشجویان را از میان افراد بومی هر منطقه گزینش می کنند.

اما امکان دارد که داوطلبان یک منطقه کشوری، موفق به کسب درصدهای لازم جهت درس پزشکی نشوند. در این صورت احتمال دارد که شما در شهر دورتری از محل زندگی خود، به ادامه تحصیل بپردازید.

 

موفقیت در کنکور پزشکی

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی و زمان و شرایط آن کلیک کنید.

 

باورم نمیشه پزشکی قبول شدم

داوطلبانی که به هر دلیلی تاکنون موفق به مطالعه دقیق قبولی در پزشکی نشده اند، نگران نباشند. زیرا امکان قبولی در پزشکی با چند ماه مطالعه نیز وجود دارد. در زیر درصدهای یکی از داوطلبانی را نشان می دهیم که با چهار و نیم ماه مطالعه جزو یکی از کسانی که در مدت کم پزشکی قبول شدند، باشد. بنابراین اگر شما تاکنون به صورت جدی روی این موضوع تمرکز نکرده اید می توانید برای رسیدن به من پزشکی قبول شدم با مشاوران خبره ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

نحوه قبولی در رشته پزشکی با وجود بچه

 

ادبیات 60 %
عربی 55 %
دینی 70 %
زبان 70 %
ریاضی 50 %
زیست 40  %
فیزیک 40 %
شیمی 65 %
رتبه منطقه 2 1900

 

 

راه های قبولی پزشکی سراسری

در پاسخ به سوال چگونه پزشکی سراسری قبول شویم؟ یک دانشجوی پزشکی گفته است: به سبک و روش بهترین قبولی های کنکور تجربی درس می خوانم، منابع کنکوری استاندارد و به روزی تهیه می کنم، بهترین مشاور کنکور را دارم و تا می توانم تست و آزمون از خودم می گیرم. شما نیز می توانید از راهکارها و تجربیات و روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور جهت قبولی استفاده نمایید و یا از طریق مشاوره رایگان کنکور مجموعه ایران تحصیل، برنامه مناسب و پاسخ سوالات خود را برای این که جزو کسانی که در مدت کم پزشکی قبول شدند، دریافت نمایید.

 

بالاخره پزشکی قبول شدم

از دیگر داوطلبان موفق می توان از امیرحسین قاسمی‌نژاد رائینی نخبه برتر کشور در رشته تجربی نام برد. در ادامه به پاسخ های او می پردازیم.

معلم و مدرسه چقدر در موفقیت افراد در کنکور تأثیر دارد؟

من پزشکی قبول شدم و معتقدم که معلم و مدرسه تأثیر زیادی در موفقیت دانش‌آموزان دارد، به طوری که اگر معلم به خوبی مطالب را به دانش‌آموزان و شاگردان خود آموزش دهد، آن ها مطالب را به صورت عمیق فرا گرفته و هیچ وقت از ذهنشان خارج نمی‌شود، به همین دلیل به نظرم معلم نقش مهم و پررنگی در یادگیری مطالب در بین دانش‌آموزان دارد.

 

کسب رتبه قبولی در رشته پزشکی

 

از چه زمانی درس‌خواندن برای کنکور را به طور جدی شروع کردید؟ آیا از کلاس‌های آموزشی هم استفاده کرده‌اید؟

من از سال دوم دبیرستان به صورت غیر جدی برای کنکور مطالعه‌ام را شروع کرده ام، ولی به طور رسمی از تابستان سال سوم تست‌زنی و مطالعه را برای شرکت در آزمون سراسری آغاز کردم.

در هیچ‌ یک از آموزشگاه‌های علمی و آموزشی برای کنکور شرکت نکرده و شخصا منابع درسی‌ام را مطالعه کردم.

 

توصیه شما به دانش‌آموزانی که امسال کنکور دارند چیست؟

من به دانش‌آموزان پیش دانشگاهی که امسال کنکور دارند، توصیه می‌کنم که از تمامی لحظات خودشان برای مطالعه و تست زدن استفاده کنند و از تعطیلات عید نوروز به نحو احسن بهره کافی را ببرند، زیرا کنکور سراسری تا حدی می‌تواند آینده آن ها را تضمین کند و باید در عید امسال کمتر به مهمانی بروند و بیشتر وقت خود را صرف مطالعه دروس و جمع‌بندی کنند.

 

برای اطلاع از چگونه رشته پزشکی قبول شویم ؟روی لینک آبی کلیک کنید.

 

وضعیت درسی شما در دوران دبیرستان چگونه بود؟

معدل نهایی من در سال چهارم دبیرستان 20 بود و در کنکور سراسری تراز 14 هزار و 206 را کسب کردم. البته لازم به ذکر است که این نتیجه را راحت به  دست نیاورده ام و برای کسب رتبه اول من بی‌خوابی های فراوانی کشیدم و تلاش و پشتکار فراوانی داشته ام.

 

توصیه‌ شما به دانش‌آموزانی که در مورد کنکور استرس دارند چیست؟

به نظرم آزمون‌های آزمایشی بسیار تمرین مناسبی است، ولی هیچ‌کدام از این آزمون‌ها شرایطشان مثل کنکور سراسری نیست. دانش‌آموزان نباید استرس و اضطرابی نسبت به این امتحان داشته باشند، بلکه تنها روی مطالعه و تمرین تست‌زنی تمرکز کنند.

 

برای کنکور شما چقدر به صورت روزانه مطالعه می‌کردید؟

در روزهایی که مدرسه می‌رفتم بطور میانگین 7 ساعت و در روزهای تعطیل در حدود 11 ساعت برای کنکور مطالعه می‌کردم و درس‌ها  را بر اساس برنامه‌ریزی می‌خواندم. بنابراین مطالعه من بر اساس برنامه خاصی داشت و هر درس را با توجه به موقعیتم در همان زمان مطالعه نمی کردم.

 

جهت اطلاع از نحوه تغییر دیپلم انسانی به تجربی برر روی لینک آبی کلیک نمایید.

 

راه های قبولی پزشکی سراسری

 

شیوه مطالعه دروس عمومی:

در طول سال تست های زیادی از ادبیات و زبان فارسی کار کردم. معمولا هر هفته یک الی دو شب به مدت ۲-۳ ساعت تست ادبیات و زبان فارسی به خصوص قرابت، آرایه و زبان فارسی کار می کردم. بعد از عید نیز حفظ لغت، املا و تاریخ ادبیات را آغاز کردم. زبان فارسی کلک معلم کمک زیادی به من کرد.

عربی فقط دی وی دی اردو را مشاهده کردم و نکات آن را نوشتم. شب قبل از کنکور آزمایشی نیز آن ها را مرور کردم.

دینی کتاب درسی و ارتباط آیات با تک تک خطوط متن درسی را حفظ کردم. کتاب آیات و روایات گاج خوب است. در حالی که من به علت کمبود وقت فقط بارها کتاب درسی را مطالعه کردم.

برای زبان لغات را مرور کنید و آن ها را حفظ کنید. تست زبان نیز زیاد کار کنید. گرامر هم که ساده است! از ریدینگ نترسید و حتما در هفته 2 تا ریدینگ کار کنید. زیرا اگر حتی در کنکور نتوانستید تست های آن را بزنید، اما باز هم به تقویت زبان برای سوالات گرامری و معنی کمک می کند. تعریف کتاب دکتر اناری را زیاد شنیدم، ولی من فرصت کافی برای مطالعه آن را نداشتم.

 

جهت اطلاع از برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟ بر روی لینک آبی کلیک نمایید.

مشاوره قبولی در رشته پزشکی

شیوه مطالعه دروس اختصاصی:

برای مطالعه زیست خیلی درگیر کتاب های تست نشوید، ولی حتما کتاب های درسی را قورت دهید!!! به طوری که حتی شماره صفحه ها را حفظ باشید. البته تست های زیادی هم در این مورد کار کنید.

برای زیست کتاب های گاج، تخته سیاه و الگو خوب هستند، اما امسال سوال های زیست به گونه ای بودند که کتاب های تستی تقریبا کمکی نمی کردند. افرادی که کتاب را بالای ۵۰-۶۰ بار مطالعه کردند موفق شدند زیست را با درصد بالایی بزنند، اما با این حال تست های کنکور سراسری را حتما بزنید. ولی جویدن کتاب درسی در اولویت قرار دارد. زیست را بارها و بارها بخوانید و حتما آن را خیلی خوب مطالعه کنید. به طوری که کتاب را حفظ کنید. هر روز حداقل 3-4 ساعت به زیست اختصاص دهید.

برای مطالعه زیست کتاب نو پیدا کنید. نکته هایی که در تست ها، مخصوصا در تست های سراسری مشاهده می کنید را در کتاب خود حاشیه نویسی کنید. برای خودتان یک دفتر بگیرید و داخل آن هم نکات مهم و مفاهیم را بنویسید. تست های سراسری سال های اخیر را هزاران بار بزنید تا آن ها را حفظ شوید. تاکید من آن است که تست های سراسری را در اولویت قرار دهید. درس را خیلی زیاد مرور کنید و نت برداری ها و حاشیه نویسی ها را در هر با مطالعه مرور کنید تا جزو کسانی که در مدت کم پزشکی قبول شدند، باشید.

 

شیوه مطالعه دروس اختصاصی برای قبولی در پزشکی

 

پس به طور خلاصه:
کتاب را چند بار با تعمق بخوانید، حاشیه نویسی و نت برداری کنید، مطالب کتاب درسی را مرور کنید تست بزنید.

برای شیمی کتاب های مبتکران (دو جلدی+فیل برای جمع بندی) را قورت دهید. شیمی در سال های اخیر سخت و المپیادی شده است. به همین دلیل بهتر است، سوالات فار را کار کنید. از همین الان مسائل شیمی را حل کنید و هر روز برای جواب دادن به 2-3 مسئله زمان بگیرید تا سرعت حل مسئله‌تان بالا برود.

برای ریاضی فیزیک من خودم کار خاصی نکردم، بلکه فقط فرمول ها را خواندم. زیرا زمان کم بود و من تا دی ماه سرباز بودم. به همین دلیل حدود 4.5 ماه وقت داشتم  تا درس بخوانم و باید زمان را مدیریت می کردم. بنابراین ریاضی و فیزیک را به اجبار کنار گذاشتم. 

البته من در دوره کارشناسی رشته مهندسی برق خواندم و آمادگی بیشتری در این دو درس داشتم و نیاز کمتری برای مطالعه آن ها بود. با این حال درصد ریاضی و فیزیک من بالا نبود. ولی از  صفر درصد بهتر است و راضی هستم.

در واقع فرمول های این دو درس را فقط شب قبل از کنکورهای آزمایشی نگاه می کردم و پس از شرکت در کنکور آزمایشی، عصر همان روز تست های آزمون را بررسی می کردم. در واقع تنها همین تست ها به علاوه تست های سراسری ۲-۳ سال اخیر را برای ریاضی فیزیک کار کردم. برای ریاضی فیزیک حتما از سایر دوستان و  مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی مشورت بگیرید تا یقین شما به جمله من پزشکی قبول شدم بیشتر شود.

 

جهت اطلاع از نحوه اخذ دو دیپلم همزمان بر روی لینک آبی کلیک نمایید.

 

چند نکته بسیار مهم:

■ در کل برای دروس عمومی یک کتاب زرد عمومی بگیرید. (تمام دروس عمومی همه رشته های سال های اخیر در آن وجود داشته باشد.) هر هفته 3-4 دفترچه کنکور را تست بزنید و در آن زمان از خود تایم بگیرید.

■ هر روز حداقل 3 ساعت زیست و 2 ساعت شیمی مطالعه کنید و تا جایی که امکان دارد تایم آن ها را بالا ببرید.

■ برای تست زدن روی تست های کنکور سراسری تمرکز کنید. به طوری که آن ها را ۱۰۰۰ باز بزنید و حفظ کنید. البته اولویت با تست های سراسری کنکور 88 به بعد است. حالا اگر وقت بیشتری داشته باشید سراغ تست های قدیمی تر بروید. در واقع شما باید به تست های کنکور سراسری 3-4 سال اخیر کاملا مسلط باشید و آن ها را هزاران باز کار کنید. بعد از آن روی تست های کنکور سراسری سال های قبل مراجعه کنید. این موارد بسیار مهمی است و تاکید زیادی روی آن دارم.

 

نکات مهم برای قبولی در پزشکی

 

■ به گونه ای برنامه ریزی کنید که هر روز  زیست و شیمی مطالعه کنید. فیزیک و ریاضی را به صورت یک روز در میان؛ یعنی یک روز ریاضی و یک روز فیزیک کار کنید. عمومی ها را دو تا دو تا کنید و یک شب در میان آن ها را مطالعه کنید. به عنوان مثال یک شب ادبیات و عربی و شب دیگر زبان و دینی. سعی کنید برای عمومی ها روزانه 3 ساعت وقت بگذارید.

■ از حذف کردن نترسید، گاهی وقت ها لازم است برخی از مباحث را حذف کنید. به عنوان مثال مبحث اعلال (درس های اول عربی 3) خیلی من را اذیت می کرد. برای همین کلا آن را کنار گذاشتم و از این کار هم نتیجه گرفتم. البته باید حذفیات باید معقولانه باشد.

 

● یادت باشه کنکور یعنی مدیریت ●

■ دیدن برنامه فرصت برابر (الان نام این برنامه به کارنامه 20 تغییر یافته است) را توصیه می کنم. هر روز عصر ساعت حدود 6 یا 7 در شبکه آموزش نمایش می دهد.

■ اگه معدلتان 17 به پایین است، حتما دیپلم مجدد بگیرید یا ترمیم معدل کنید، زیرا معدل تاثیر زیادی در کنکور سراسری دارد و  از این کار خود پشیمان نخواهید شد.

■ مهم ترین راهنمایی که می توانم بکنم این است که شرکت در آزمون های گزینه 2 و سنجش با هم نتیجه عالی می دهد. البته شاید برای شما موثر نباشد، اما از نظر من آزمون های این دو خیلی بیشتر از قلم چی به کنکور شبیه هستند. قلم چی سوالات سخت و المپیادی می آورد و ممکن است روحیه شما را تضعیف کند.

اگر از نظر درسی در سطح متوسط به پایین هستید؛ بهتر است به قلم چی نروید، چون سطح سوالات و تعداد شرکت کننده های آن بسیار بالا است. بنابراین ممکن است در ابتدا تراز بالایی نیاورید و انگیزه خود را از دست بدهید، اما اگر سطح درسی شما خوب باشد به قلم چی بروی اشکالی ندارد.

داوطلبی که اگر یک یا چند بار تراز و رتبه آزمون آزمایشی کمتری بیاورد، خود را می بازد. لذا  درس را رها کرده و جزو کسانی که در مدت کم پزشکی قبول شدند، نمی تواند باشد. به همین دلیل برای موفقیت در رشته مورد علاقه و هدف خود، باید با کارشناسان با تجربه با سابقه درخشان جهت مشاوره تضمینی کنکور از جمله مشاوران مجرب ایران تحصیل مشورت نمایید. به یاد داشته باشید که ریسک نکردن در برنامه ریزی، اولین قدم برای جهش به سمت موفقیت های بزرگ در کنکور تجربی است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد معدل لازم برای رشته تجربی و موارد دیگر کلیک کنید.

 

14 تجربه طلایی در مسیر قبولی

رازهای مهم جهت موفقیت در کنکور پزشکی

 

1) برنامه‌ریزی دقیق

داشتن یک برنامه ‎‌ریزی دقیق جهت موفقیت در هر کار و شرایطی لازم است. این امر برای دانش‌آموزان کنکوری اهمیت بیشتری دارد. دانش‌آموزان با یک برنامه منظم یک مسیر کلی برای اهداف خود مشخص می‌کنند.

داوطلبانی که خود را برای کنکور آماده می‌کنند باید از برنامه‌ ریزی‌ های بلندمدت و کوتاه‌مدت استفاده کنند. برنامه‌ریزی دقیق، موجب مدیریت زمان و استفاده مناسب از زمان می‌شود. این امر به واسطه یک تیم قوی و مشاوران با تجربه امکانپذیر است، پس همین حالا تلفن را بردارید و با ایران تحصیل تماس بگیرید و از بهترین مشاوره تحصیلی در تهران به صورت رایگان نهایت استفاده را ببرید.

 

2) تعیین هدف برای رسیدن به موفقیت در کنکور

داوطلبانی که به دنبال موفقیت در کنکور تجربی هستند باید اهداف خود را به درستی مشخص کنند. تعیین اهداف به دانش‌آموزان انگیزه می‌دهد و مسیر را برای آن‌ها مشخص می‌کند.

 

3) مطالعه مفاهیم به روش درست

بسیاری از دانش‌آموزان مطالب درسی را به روش صحیح مطالعه نمی‌کنند. روش صحیح مطالعه دروس کنکور سراسری برای هر درسی متفاوت است. یکی از مهم‌ترین نکات، یادگیری مفاهیم به صورت بلندمدت است.

 

4) خلاصه‌نویسی

یکی از مهم‌ترین راه‌های موفقیت در کنکور، خلاصه‌نویسی است. داوطلبان باید مهم ترین قسمت‌های هر فصل درس را نت برداری کنند. خلاصه‌نویسی یا نت برداری باید به صورت منظم، دقیق و به صورت روزانه باشد.

برای اینکه مطالب به صورت بلندمدت در حافظه شما باقی بمانند باید هر روز نت‌های خود را مطالعه کنید. قبل از شروع هر فصل جدید، خلاصه‌نویسی‌ها را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند مفاهیم را بهتر یاد بگیرید.

 

جهت بررسی و تحلیل کارنامه رتبه های زیر 1000 کنکور تجربی بر روی لینک آبی کلیک نمایید.

 

5) مطالعه بودجه‌بندی

مطالعه بودجه‌بندی کنکور نقش بسیار مهمی برای موفقیت در کنکور تجربی دارد. مطالعه بودجه‌بندی به دانش‌آموز کمک می‌کند تا با سوالات هر فصل بیشتر آشنا شود.

هنگامی که داوطلب بودجه‌بندی سال‌های اخیر کنکور را مشاهده می‌کند متوجه سوال‌های مهم هر درس و هر فصل می‌شود.

رازهای مهم جهت موفقیت در کنکور پزشکی

 

6) شرکت در آزمون‌های آزمایشی

بسیاری از دانش‌آموزان در جلسه کنکور بیش از حد استرس دارند. این استرس موجب می‌شود تا دانش‌آموز نتایج قابل قبولی را کسب نکند. در نتیجه یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس در جلسه کنکور، قرار گرفتن در شرایط مشابه است.

دانش‌آموزان باید با یک برنامه‌ریزی دقیق در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنند. آزمون‌های آزمایشی نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش‌آموزان دارند. این آزمون‌ها نه تنها استرس داوطلبان را کمتر می‌کند، بلکه آن‌ها را با سوالات کنکور نیز آشنا می‌نماید.

 

7) روش‌های صحیح تست زنی در کنکور

با یک برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه صحیح خود را برای کنکور آماده می‌کنید و در آزمون‌های مشابه کنکور نیز شرکت کنید. این آزمون‌ها استرس و نگرانی را کاهش می‌دهند.

یکی دیگر از نکاتی که برای موفقیت در کنکور تجربی باید به آن توجه کنید روش‌های تست زنی است. دانش‌آموزان باید یاد بگیرند چگونه به سوالات سریع پاسخ دهند. روش‌های سریع تست زنی را یاد بگیرید و از آن‌ها در جلسه کنکور استفاده کنید و همیشه جمله من پزشکی قبول شدم را با خود تکرار کنید.

 

8) اطلاعات کامل در مورد رشته تحصیلی

داوطلبان با توجه به علاقه‌ای که دارند یک رشته مناسب انتخاب می کنند و دانش‌آموزانی که رشته مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند موفقیت بیشتری در دانشگاه کسب می‌نمایند.

دانش‌آموزانی که برای کنکور تجربی مطالعه می‌کنند باید اطلاعات دقیقی در مورد رشته تحصیلی خود داشته باشند. هر رشته تحصیلی، دروس زیادی دارد و هر کدام از این دروس، ضرایب متفاوتی دارند.

 

جهت اطلاع از نحوه انتخاب رشته کنکور تجربی بر روی لینک آبی کلیک نمایید.

 

9) دوری از اینترنت و فضای مجازی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات والدین و دانش‌آموزان، اینترنت و فضای مجازی است. بسیاری از دانش‌آموزان اکثر وقت خود را در اینترنت صرف می‌کنند. این موضوع نه تنها موجب می‌شود دانش‌آموز تمرکز کافی نداشته باشد بلکه به رتبه نهایی کنکور نیز صدمه می‌زند.

دانش‌آموزان باید به اندازه کافی استراحت داشته باشند و به همان اندازه نیز برای کنکور آماده شوند. دانش‌آموزان می‌توانند در زمان‌های استراحت از اینترنت و فضای مجازی استفاده کنند.

 

10) استراحت کافی

استراحت کافی نیز نقش مهمی در موفقیت دانش‌آموزان دارد. داوطلبان کنکور نباید فقط به فکر مطالعه باشند. آن‌ها می‌توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق هم مطالعه کافی داشته باشند و هم استراحت کنند. شما باید از لحاظ جسمی و روحی سالم باشید تا به درستی مطالعه کنید و یقین داشته باشید که به جمله من پزشکی قبول شدم خواهید رسید.

رازهای موفقیت در کنکور پزشکی

 

11) استفاده از تجربه‌های رتبه‌های برتر

دانش‌آموزان باید برای موفقیت در کنکور تجربی از تجربه‌های رتبه‌های برتر نیز استفاده کنند. دانش‌آموزانی که در سال‌های اخیر بهترین رتبه‌ها را کسب کرده‌اند، تجربه بسیار زیادی دارند.

شما می‌توانید از تجربه‌های این دانش‌آموزان استفاده کنید زیرا آن‌ها این مسیر را با موفقیت سپری کرده‌اند. این نکته را فراموش نکنید که تجربه آن‌ها یک مسیر ساده‌تر و واضح‌تر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

۱۲) استفاده از تغذیه مناسب

مسلما هر چه قدر شما مطالب درسی را به خوبی مطالعه کرده باشید، اما تغذیه مناسبی نداشته باشید. میزان یادگیری شما کمتر خواهد بود. بنابراین سعی کنید از مواد غذایی مقوی استفاده کنید و به  هنگام مطالعه کردن مایعات کافی میل کنید. به طوری که در سر جلسه آزمون های آزمایشی حتما با خودتان آب و چند عدد شکلات ببرید.

 

13) شرکت در کلاس های کنکور

معمولا افرادی هستند که در زمینه کنکور فعالیت می کنند و  هر ساله کلاس های مختلف کنکوری برگزاری می کنند. این دسته از افراد تجربه بالایی در سطح سوالات و نحوه پاسخگویی به آن ها دارند و از نکات کلیدی برای جواب دادن به سوالات استفاده می کنند. بنابراین شما با شرکت در کلاس های درس آن ها می توانید این نکات کلیدی را بیاموزید و بسیاری از سوالات پر تکرار کنکور را در کمترین زمان جواب دهید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه ریزی برای کنکور تجربی کلیک کنید.

 

14) استفاده از بهترین منابع برای موفقیت در کنکور

استفاده از بهترین منابع کنکور تجربی، آخرین مرحله برای موفقیت در کنکور است. منابع خوب برای کنکور و ویژگی‌های آن‌ها را به درستی و خوبی بشناسید.

زیست‌شناسی یکی از مهم‌ترین دروس گروه تجربی است که نه تنها مطالب حفظی دارد بلکه از مفاهیم فهمیدنی نیز برخوردار است. این درس را باید زیاد و عمیق بخوانید.

دانش‌آموزان باید از روی کتاب درسی دقیق بخوانند و از هیچ مطلبی عبور نکنند. تمام شکل‌ها و حتی پاورقی‌ها را بخوانند.

مطالب را مرور کنند و این بار همراه با خواندن، تست‌های ساده و متوسط را نیز حل کنند. ضمن خواندن درس و حل کردن تست‌ها، هر نوع اشکال حتی جزئی را یادداشت کنند و آن‌ها را رفع کنند تا هیچ نقطه‌ی مبهمی نماند.

بعضی از تست‌هایی که اشتباه می‌زنند و تست‌های نشان‌دار را علامت بزنید تا بعداً دوباره آن‌ها را مرور کنند. تست‌های کنکور دانشگاه آزاد و سراسری را در مرحله‌ی آخر بررسی کنند.

 

استفاده از بهترین منابع برای موفقیت در کنکور

 

جهت اطلاع از ضرایب دروس کنکور تجربی بر روی لینک آبی کلیک نمایید.

 

با وجود بچه پزشکی قبول شدم!

افرادی هستند که با وجود بچه پزشکی قبول شدند. معمولا این افراد وضعیت متفاوتی با داوطلبان دیگر دارند. زیرا آن ها علاوه بر این که داوطلب کنکور هستند به عنوان یک مادر و همسر نیز وظایفی دارند. به همین دلیل وقت کمی برای مطالعه داشتند. اما با این حال یکی از آن ها با انجام روش زیر موفق شد تا جزو کسانی که در مدت کم پزشکی قبول شدند،باشد.

در ۵ ماه باقی مانده، برنامه ریزی شما جهت مرور و جمع بندی دروس، باید به‌ گونه‌ای باشد که بتوانید بیشترین بازدهی و نتیجه را از ساعات مطالعه برای قبولی پزشکی کسب کنید. پس از انجام این سه کار، به شدت خودداری بکنید:

■ نداشتن تمرکز کافی
■ روش مطالعه اشتباه
■ مرور نکردن مطالب خوانده شده

برای قبولی در رشته پزشکی در ۶-۵ ماه پیش رو، باید همواره به نقاط قوت خود توجه داشته باشید. در روند مطالعه خود، به موارد ذکر شده توجه داشته باشید تا مطالعه و مرور مطالب شما بهینه و از کیفیت بیشتری برخوردار شود.

هیچ فرمول و روش خاصی جهت رسیدن به موفقیت در کنکور سراسری وجود ندارد و تنها راه آن، تکرار مدام یک سیکل صحیح تا رسیدن به درجه مطلوبی از موفقیت و تسلط بر روی دروس مختلف و مشاوره قبولی در کنکور سراسری می باشد.

در نهایت داشتن یک برنامه ریزی اصولی و استاندارد، اصلی ترین وسیله جهت اجرای اقدامات و استفاده درست از زمان می‌باشد. داشتن برنامه ریزی این امکان را فراهم می‌کند تا از سردرگمی و ابهام در آمده و با تمرکز تمام به سمت هدف خود حرکت نمایید. کارشناسان و مشاوران مجرب مجموعه ایران تحصیل در کنار شما هستند تا با یک برنامه ریزی ایده آل، شما را در رسیدن به هدف خود یاری دهند تا جزو کسانی که در مدت کم پزشکی قبول شدند، باشید.

با وجود بچه در رشته پزشکی قبول شدم

 

اخبار پیرامون کنکور سراسری

  • سهمیه دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

طبق گزارش های اعلام شده، سهمیه دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان  رشته های ریاضی، تجربی، انسانی و هنر در کنکور ۱۴۰۲ افزایش یافته است.  بر اساس این خبر  سهمیه گروه آزمایشی علوم تجربی 6905 نفر، گروه آزمایشی علوم ریاضی۳۱۸۶ نفر،گروه آزمایشی علوم انسانی ۱۴۸۱۸ نفر، گروه آزمایشی هنر ۳۰۸ نفر و گروه آزمایشی زبان ۱۵۳ نفر افزایش یافته است. 

  • دروس عمومی در کنکور سراسری حذف شد.

آقای زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش‌وپرورش، ضمن تجلیل از رتبه های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۲ بیان کرد، از سال آینده کنکور سراسری در دو مرحله برگزار خواهد شد و نتایج آن نیز تا دو سال برای داوطلبان حفظ می شود. با اجرای این طرح دروس عمومی از کنکور سراسری 1402 به بعد حذف خواهد شد. 

 

برای این که بدانید با رتبه چهل هزار تجربی کجا قبول می شوید روی لینک کلیک کنید.

اخرین اخبار قبولی در رشته پزشکی

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا من پزشکی قبول شدم + 14 تجربه طلایی در مسیر قبولی را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. در میان مقاله از تجربیات افراد برتری که در مدت کم موفق شدند در پزشکی قبول شوند، استفاده کردیم و نکات آموزنده آن ها را برای شما بیان کردیم. به طوری که شما حتما متوجه شدید که با داشتن زمان کم می توانید جزو کسانی که در مدت کم پزشکی قبول شدند، باشید.

چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص من پزشکی قبول شدم + 14 تجربه طلایی در مسیر قبولی برای شما عزیزان پیش آمده باشد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره تلفنی کنکور با کارشناسان مجرب ایران تحصیل جهت مشاوره تحصیلی تلفنی دکتری دریافت نمایید.

باورم نمیشه در رشته پزشکی پذیرفته شدم

 

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

4.2/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه جزو کسانی که در مدت کم پزشکی قبول شدند، شویم؟

شما برای این کار نیاز به برنامه ریزی دقیق و با اراده دارید که همه مراحل آن را در بالا برای شما بیان کردیم.

آیا امکان قبولی در پزشکی در مدت کم وجود دارد؟

بله، شما در صورتی که یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید می توانید در فرصت کم در رشته پزشکی قبول شوید. برای دریافت برنامه ریزی اختصاصی خود با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای موفقیت در کنکور تجربی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

شما برای این کار می توانید به ۱۴ تجربه طلایی موفقیت در کنکور تجربی ذکر شده در بالا توجه کنید. البته به جمله من در رشته پزشکی قبول خواهم شد نیز یقین داشته باشید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)