ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های پرطرفدار تجربی کدامند؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۳
  • تاریخ بروزرسانی: ۵ مرداد ۱۴۰۱
رشته های پرطرفدار تجربی کدامند؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید رشته های پرطرفدار تجربی کدامند ؟ رشته تجربی به عنوان پر متقاضی ترین گروه آزمایشی در میان داوطلبان کنکور، محبوبیت خود را بیش از هر چیز، به چند رشته خوش آتیه مدیون است. در این میان، پرطرفدارترین رشته های تجربی مورد انتخاب اغلب رتبه های کنکور قرار می گیرند که دستیابی به آن ها را دشوار کرده است. در ادامه یا معرفی 13 گونه رشته های برتر تجربی بیشتر به این موضوع می پردازیم. اما برای کسب مشاوره قبولی در این رشته ها می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه رشته های پرطرفدار تجربی و نحوه کسب رتبه قبولی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

رشته های پرطرفدار تجربی چه ویژگی هایی دارند؟

 

 

رشته های برتر تجربی

 

 

چندین سال است که رشته تجربی، رکوردار جذب بیشترین داوطلب کنکور در میان همه گروه های آزمایشی است. اما دلیل این امر چیست؟ علت این امر تقریبا برای  همه روشن است، و آن ها هم رسیدن به رشته های برتر است. حال ممکن است بپرسید که رشته های پرطرفدار تجربی کدامند؟ طبق آمار قبولی های کنکور، بیشترین انتخاب رتبه های زیر ده هزار به چند رشته خاص که عمدتا پزشکی و پیراپزشکی می باشند، اختصاص یافته است.

رویای پوشیدن لباس سفید پزشکی باعث شده است تا رقابت سنگینی در میان داوطلبان این رشته حاکم باشد و برای قبول شدن در آن نیاز به رتبه های بسیار خوب باشد. مسلما، آینده شغلی، تحصیلی و اجتماعی که چنین رشته هایی با خود به ارمغان می آورند، اشتیاق دستیابی به آن ها را در بین جوانان قرار داده است.

هر چند که در سال های اخیر، با افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های برتر تجربی تعداد ورودی ها و خرجی های آن بیشتر شده است، اما هنوز مسیر دستیابی چندان هموار نیست. اما با استفاده از یک برنامه ریزی منسجم و اصولی هیچ چیز دور از انتظار نیست. برای این کار می توانید روی همراهی مشاورین ایران تحصیل حساب باز کنید و به هدف مورد دلخواهتان برسید.

 

 

به منظور اطلاع از رشته های ارشد علوم پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

 

 

رشته های پرطرفدار تجربی در کدام زیرگروه ها قرار دارند؟

به طور کلی، رشته تجربی دارای 5 زیر گروه است. در هر کدام از این زیرگروه ها، اسامی رشته ها به همراه ضریب دروس قید شده است. در جدول زیر، همه رشته های مقطع کارشناسی این گروه به تفکیک ذکر شده است و در ادامه با معرفی 13 رشته طلایی تجربی متوجه خواهیم شد که پرطرفدارترین ها در کدام زیر گروه قرار دارند.

 

 

نام زیرگروه زمین شناسی ریاضی زیست شناسی فیزیک شیمی
زیرگروه 5 1 3 2 2 2
زیرگروه 4 1 4 2 3 2
زیرگروه 3 4 3 2 2 2
زیرگروه 2 1 3 4 2 4
زیرگروه 1 0 2 4 2 3

 

 

زیرگروه 1

 

 

 

 

زیست شناسی گیاهی، زیست فناوری، ساخت پروتزهای دندانی، شنوایی شناسی، بینایی سنجی، پرستاری، تکنولوژی پرتودرمانی، تکنولوژی پرتوشناسی، روان شناسی، زیست شناسی جانوری، زیست شناسی دریا، زیست شناسی سلولی و مولکولی، تکنولوژی اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بازرسی گوشت، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، آموزش ابتدایی، آموزش زیست شناسی، آموزش کودکان استثنایی، علوم تربیتی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، مامایی، هوشبری، میکروبیولوژی

 

 

زیر گروه 2  

شیمی محض، فناوری اطلاعات سلامت، آموزش شیمی، تکنولوژی پزشکی هسته ای، مهندسی بهداشت محیط، شیمی کاربردی، بهداشت عمومی، بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها، مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

 

زیر گروه 3  

اقیانوس شناسی، زمین شناسی

 

زیر گروه 4  

مدیریت بیمه، مدریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، ، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، حسابداری، زبان و ادبیات عربی، شیعه شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم انتظامی، علوم قرآن و حدیث، فقه و حقوق اسلامی، اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامیفلسفه و کلام اسلامی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، ادیان و مذاهب، اقتصاد، امنیت اقتصادی، تاریخ اسلام، تاریخ تمدن ملل اسلامی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی،معارف اسلامی، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت، هتلداری

 

زیر گروه 5  

مهندسی طبیعت، مهندسی فضای سبز، اقتصاد کشاورزی علوم دامی، آموزش تربیت بدنی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، پژوهشگری امنیت، تربیت مروج سیاسی، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، حفاظت اطلاعات، ضد تروریسم، مهندسی صنایع مبلمان، علوم سیاسی، علوم فنی امنیت، علوم ورزشی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی خاک، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی محیط زیست، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، گیاه پزشکی، مددکاری اجتماعی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مربیگری عقیدتی، مطالعات امنیتی، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی،

 

 

 

جهت دریافت راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته تجربی کنکور بر روی لینک کلیک کنید

 

 

معرفی 13 رشته طلایی تجربی

 

 

پرطرفدارترین رشته های تجربی

 

 

در پارگراف های فوق ما به طور کلی به رشته های پزشکی و پیراپزشکب به عنوان رشته های پرطرفدار تجربی اشاره کردیم. اما همانطور که می دانید این رشته ها دارای گرایش های زیادی هستند، و علاوه بر این، می توان به رشته های غیرپزشکی دیگری نیز اشاره کرد. برای آشنایی دقیق تر، اسامی این رشته ها را ذکر و به طور خلاصه در مورد آن ها توضیح می دهیم. 

 

 

دندان پزشکی

انتخاب اغلب نفرات برتر کنکور رشته تجربی، رشته دندانپزشکی می باشد. این رشته که به پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان می پردازد، به دلیل آنکه از درآمد نسبتا بالایی برخوردار است،از رشته های برتر تجربی محسوب می شود و علاقه مندان بسیاری را نیز به خود جلب کرده است. البته در سال های اخیر، به دلیل پذیرش زیاد در این رشته، گفته می شود که رو به اشباع است، اما همچنان هدف بسیاری از داوطلبان است.

 

 

جهت آگاهی از نحوه برنامه ریزی رایگان کنکور ۱۴۰۳ با رتبه های برتر بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

 

 

دارو سازی

این رشته برای قبول شده به رتبه بسیار خوبی نیاز دارد و از جمله رشته های پرطرفدار تجربی به شمار می رود. دانش آموختگان و فارغ التحصیلان رشته داروسازی به ارائه، تولید و مشاوره دارویی می پردازد و با انجام تحقیقات و پژوهش های متعدد در این زمینه برای پیشرفت در زمینه داروهای موثرتر و شناخت مضرات برخی از درمان های دارویی گام بر می دارند. از آنجا که در حال حاضر، تولید دارو عمدتا در کشور و به صورت داخل تولید می شود، موقعیت های شغلی خوبی برای داروسازان و رشد علمی آن ها فراهم شده است.

 

 

پزشکی از رشته های پرطرفدار تجربی

اگر بخواهیم از میزان محبوبیت این رشته در میان احاد جامعه صحبت کنیم، توضیحات واضحات داده ایم. پزشکان موفقی که در جامعه توانسته اند، با خدمت به افراد و بازگرداندن سلامتی به آن ها از جایگاه خوبی برخوردار باشند، آن را پرطرفدارترین رشته های تجربی تبدیل نموده است.

افرادی که در پزشکی عمومی فارغ التحصیل می شوند، می توانند در یکی گرایش های آن تخصص بگیرند و به موقعیت های شغلی، مالی و اجتماعی بسیار خوبی دست یابند. در میان تخصص های پول ساز، می توان به متخصص حلق و بینی، زیبایی، گوش، متخصص پوست، مو، متخصص بیماری‌های گوارشی، متخصص مغز و اعصاب، متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، متخصص بیماری‌های عمومی اشاره کرد.

 

 

رشته بینایی سنجی

کارشناسی بینایی سنجی را اغلب داوطلبان، یکی از رشته های برتر تجربی می دانند. این رشته که با استفاده از تجهیزات و دستگاه های خاصی به تشخیص مشکل و بیماری های احتمالی چشم می پردازد، برای درمان آن ها شیوه ها و یا راه حل هایی  را ارائه می دهد. هر چند که در این رشته لازم نیست همانند برخی از گرایش های پیراپزشکی، با خون و مریضی های وخیم بیماران در ارتباط مستقیم باشید، اما باید از دقت بالایی برخوردار باشید.

 

 

 جهت آشنای با  پردرآمدترین رشته‌های پیراپزشکی  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

پرستاری

یکی شریف ترین پرطرفدارترین رشته های تجربی ، پرستاری می باشد. هر چند که خانم ها علاقه بیشتری به این رشته دارند، اما در میان اقایان هم از جایگاه خوبی برخوردار است. بسته به دانشگاه و محل پذیرش، رتبه قبولی متفاوت است. تحصیل کردگان باید چهار سال را به واحدهای تئوری و عملی بگذرانند تا بتوانند، مدرک کارشناسی پرستاری را کسب کنند. میزان حقوق و در امد آن در سال گذشته به طور میانگین، 3 میلیون تومان بود، اما به تازگی شاهد افزایش های خوبی در مبلغ های پرداختی به این عزیزان بوده ایم.

 

 

فیزیوتراپی از رشته های پرطرفدار تجربی

فیزیوتراپ ها که وظیفه کمک به بیمار و توابخشی او در نواحی مختلف بدن را بر عهده دارند، در میان داوطلبان کنکور تجربی بسیار شناخته شده هستند. محیط کاری تمیز و به دور از هیاهوی بیماران و در عین حال، مراجعه زیاد افراد آسیب دیده، باعث شده است تا طرفداران خود را پیدا کند. همانطور که در جدول بالا می بینید، این رشته در زیر گروه 1 قرار داد. فیزیوتراپی جزء رشته های ستاره دار به شمار می رود، یعنی حداقل 30 درصد از جمعیت آن را یک جنسیت تشکیل می دهد.

 

 

دامپزشکی

رشته دامپزشکی که دارای مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد است، به طور معمول با جذب رتبه های بالا، جزء رشته های برتر تجربی به حساب می آیند. ظرفیت پذیرش آن چندان بالا نیست و حدود 15 دانشگاه در این رشته دانشجو پذیرش می کند. دوره تحصیل ان 6 ساله است که در محله اول، تحصیل کدگان 130 واحد را می گذرانند و در مرحله دوم با عبور از یک آزمون جامع، پیش درمانی می گیرند.

یکی از دلایلی که باعث شده است آن را به پرطرفدارترین رشته های تجربی تبدیل کند، فرصت های کاری خوب مانند  وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشتی درمانی دولتی، انستیتو پاستور، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات کشاورزی، موسسه سرم و واکسن سازی رازی، سازمان دامپزشکی است.

 

 

رشته علوم آزمایشگاهی

اگر علاقه مند به این رشته هستید، باید بگوییم که در حین تحصیل بایستی مهارت های مختلفی همچون خونگیری، خون شناسی (هماتولوژی)، ایمنی شناسی (ایمونولوژی)، بیوشیمی بالینی، ژنتیک، بافت شناسی، قارچ شناسی، باکتری شناسی و انگل شناسی  را کسب نمایید.

چیزی که سبب شده است تا علوم آزمایشگاهی به رشته های پرطرفدار تجربی تبدیل شود، بازار کار نسبتا خوب آن است. اما مشکلاتی همچون دشواری دروس، حقوق پایین، سر و کار داشتن با نمونه های خونی، ادرار و مدفوع از معایب آن بهشمار می رود

 

 

برای آشنایی با رتبه بندی تخصص های پزشکی در ایران و جهان بر روی لینک کلیک نمایید 

 

 

اتاق عمل

ظرفیت پذیرش در رشته اتاق عمل، در مقایسه با سایر رشته های پیراپزشکی، نسبتا خوب است و حدود 65 دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان در این رشته دانشجو جذب می کنند. کارشناسان اتاق عمل، در کنار پزشک جراح از مراحل آغازین بیهوشی تا پایان آن حضور دارند و علائم حیاتی بیمار را مورد بررسی قرار می دهند. بسته به محل کار، یعنی اینکه در بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی باشید یا دولتی، میزان درآمد نیز متفاوت خواهد بود.

 

 

زیست شناسی

بعد از رشته های پیراپزشکی، زیست شناسی از رشته های برتر تجربی شناخته می شود که علاقه مندان خاص خود را دارد. زیست شناسان به بررسی و شناخت همه موجودات زنده از قبیل انسان ها، کیاهان و جانوران می پردازند. از جمله گرایش های آن می توان از زیست شناسی گیاهی، جانوری، دریا، سلولی و مولکولی، و زیست شناسی عمومی نام برد.

بیشترین حوزه فعالیت دانش آموختگان این رشته به تحقیق و پژوهش اختصاص می یابند. اما موقعیت های شغلی همچون تدریس در مدارس و دانشگاه ها، کارشناسی آزمایشگاه های تحقیقاتی، تکنسین آزمایشگاه، حفاظت از محیط زیست و غیره نیز در انتظار دارندگان مدرک زیست شناسی است.

 

 

برای اطلاع از پذیرش رشته پرتودرمانی بدون کنکور کلیک کنید

 

رادیوتراپی

رادیوتراپی یا همان پرتو درمانی، یکی از انتخاب های داوطلبان دارای رتبه زیر 1000 است. کارشناسان رادیوتراپی با استفاده از اشعه های ایکس، آلفا، بتا و گاما از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری می کنند. همچون دیگر رشته های پرطرفدار تجربی ، کار اصلی رادیوتراپ ها در بیمارستان و کلینیک های خصوصی و دولتی است.

البته اگر کسی قصد داشته باشید این رشته را در مقاطع ارشد و دکتری ادامه دهد، باید یکی از گرایش های مرتبط با آن را انتخاب نماید.

 

 

علوم تغذیه

تعداد دانشگاه هایی که در رشته علوم تغذیه پذیرش دارند، چندان زیاد نیست، اما در میان لیست پرطرفدارترین رشته های تجربی دیده می شود. کارشناسان علوم تغذیه به طور معمول در شرکت ها و کارخانه های صنایع غذایی، دارویی، و یا نمایندگی مراکز جهت بازاریابی محصولات خوراکی یا درمانی کار می کنند. البته عمدتا در کلینیک های پزشکی جذب می شوند و در صورت شرایط لازم هم می توانند برای تاسیس دفتر به صورت تیمی مجوز وزارت بهداشت را اخذ نمایند.

 

 

ای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهندسی پزشکی بدون کنکور روی لینک کلیک کنید

 

 

رشته دکتری پیوسته بیوتکنولوژی

این رشته را می توان تلفیقی از مهندسی و پزشکی دانست و به نوعی میان رشته ایی محسوب می شود. متقاضیان گروه تجربی و ریاضی در صورت کسب رتبه قبولی می توانند این رشته را اتخاب کنند.  البته بخش اعظم آن را زیست شناسی تشکیل می دهد و ژنتیک اندامک های سلولی، واکنش های درون سلولی و … می پردازد. هر چند که به عنوان یکی از رشته های پرطرفدار تجربی شناخته می شود، اماورود به آن نیزمند رتبه بالا است. همچنین، علاقه مندان باید بتوانند در مرحله مصاحبه نیز با موفقیت عبور نمایند.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی رشته های پرطرفدار تجربی پرداختیم و دیدیم که پرطرفدارترین رشته های تجربی کدامند. 

اگر می خواهید در یکی از رشته های برتر تجربی تحصیل کنید، می توانید از در مورد نحوه و شرایط پذیرش، رتبه قبولی، مواد درسی، آینده شغلی، و وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر اطلاعات کامل را از ما بخواهید. برای این امر کافی است که از طریق شماره های مندرج در جدلو از ساعت 8 صبح الی 12 شب در تمامی روزهای هفته با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید. 

 

 

به منظور آگاهی از ظرفیت پذیرش و شرایط تحصیل در رشته های پرطرفدار تجربی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

بازار کار رشته بهداشت عمومی چگونه است؟

بررسی و معرفی کامل گرایش های مهندسی پزشکی 

 آخرین رتبه قبولی در رشته های پیراپزشکی

رشته های پرطرفدار تجربی کدامند؟ 

4.3/5 - (11 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته های پرطرفدار تجربی کدامند؟

در این مقاله معرفی 13 رشته طلایی تجربی آورده شده است.

چگونه می توان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی رتبه آورد؟

قبولی در این رشته های برتر تجربی به رتبه بالا نیازمند است. برای آگاهی از روش های کسب رتبه می توانید از مشاوره ایران تحصیل استفاده کنید. 

پرطرفدارترین رشته های تجربی در کدام زیرگروه ها قرار دارند؟

به طور معمول رشته های پزشکی و پیراپزشکی محبوبیت بیشتری داشته که عمدتا در زیرگروه های 1 و 2 هستند.

آیا هنوز هم بازار کار رشته های پزشکی خوب است؟

در برخی از رشته ها تعداد فارغ التحصیلان بیشتر از قبل است، و این موقعیت های شغلی را کمتر نموده. 

 

نظرات

13 دیدگاه دربارهٔ «رشته های پرطرفدار تجربی کدامند؟»

  1. Avatar photo فائزه گفت:

    سلام خسته نباشید من می‌خوام رشته تجربی انتخاب کنم ولی فقط دارو سازی داره نسخه خوانی نداره؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      سوالتان را مججدد بپرسید.

  2. Avatar photo مهتاب گفت:

    سلام اگر معدل هفتم 19.14 و نمره ریاضی 11و علوم 20
    هشتم ریاضی 14و علوم 20 و معدل 19.26
    نهم ریاضی 14و علوم 20 میتوان به رشته تجربی رفت؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      باید فرم هدایت تحصیلی شما صادر شود براساس ان تصمیم گرفت

    2. Avatar photo Ardalan namazi گفت:

      سلام
      اگه تجربی رو الف یا ب بیاری میتونی بری
      منظور از الف یا ب شرایط ورود به رشته هست

      1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

        سلام اگر الف بیاری یعنی معدل و نمراتت انقدری خوب بوده که این رشته در اولویت الف قرار گرفته

  3. Avatar photo ... گفت:

    سلام خسته نباشید اگر علوم هفتم 20و ریاضی 11ومعدل 19.14
    هشتم ریاضی 14 علوم 20 معدل 19.26
    نهم ریاضی 14 علوم 20 میتوان به رشته تجربی رفت؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط انتخاب رشته تجربی باید برای شما برسی شود

  4. Avatar photo محمد گفت:

    البته به نظرمن رشته دام پزشکی سخت تر از آدم پزشکی است چون بایستی هم اطلاعات دام و هم آدم را داشته باشند ،آنچه که از اخبار هم شنیده می شود دامپزشکان در تحقیقات علمی از آدم پزشکان جلوتر هستند در همین بحث کرونا تمام تحقیقات و کارهای اولیه واکسن را دامپزشکان انجام دادند واقعا یک رشته علمی است خیلی از آزمایشات آدم پزشکی هم با کمک دامپزشکی است به نظر در چند سال آینده رشته اول خواهد شد و چه بسا الان هم هست میگن خیلی کشورها آدم پزشکی و دندان پزشکی ما را قبول ندارند ولی دامپزشکی را قبول دارند ،داروی ما را که حتی همین کشورهای عربی به اندازه یک لیسانس شیمی قبول ندارند

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام بله نظر شما درسته و دامپزشکی جزو رشته های پرطرفدار علوم تجربی محسوب میشود

  5. Avatar photo moshaverarshad گفت:

    دامپزشکی چهارمین رشته پرطرفداره و مقطع دکترای حرفه ایه .

  6. Avatar photo احمد گفت:

    دامپزشکی چهارمین رشته پرطرفداره و مقطع دکترای حرفه ایه .
    حداقل میخوای مشاوره بدی یه دف برو بخون کتابچه انتخاب رشترو

    1. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      سلام بله از رشته های پرطرفدار تجربی بحساب میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور تجربی آغاز شده است. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس...
  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

    تغییر رشته از پرستاری به داروسازی + بخشنامه 1403

    آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان از رشته پرستاری به رشته‌های دیگر مانند داروسازی تغییر رشته داد؟ برای این تغییر رشته باید چه شرایطی داشت؟ آیا تغییر رشته در این زمینه تصمیم درستی است؟ در...
  • کارنامه قبولی پرستاری سراسری

    رتبه قبولی پرستاری 1403 + تحلیل کارنامه‌ مناطق قبولی آزاد

    کارنامه قبولی پرستاری سراسری می‌‌تواند شما را با درصد دروس و رتبه قبولی پرستاری سراسری آشنا سازد. چرا که با بررسی کارنامه پرستاری متوجه خواهید شد برای مطالعه هر درس لازم است چقدر زمان صرف کنید و بر کدام یک...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)