ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه جامع ارزشیابی فرهنگیان + مهمترین هدف ارزشیابی معلم

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۶ دی ۱۴۰۲
سامانه جامع ارزشیابی فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ارزشیابی و قدردانی از تدریس و کار معلم یکی از اساسی ترین ستون آموزش می باشد که در بهبود کیفیت آموزش نقش بسیار مهمی را دارا می باشد . معلم به عنوان یکی از مهره های اساسی در جهت توسعه مدارس می باشد ارزشیابی او باعث می شود که نقش بسیار مهمی در جهت پیشرفت هر نوع  آموزشگاه داشته باشد . در این سال‌های اخیر ثابت شده که معلم یکی از مهمترین نیروی مدرسه ای موثر بر پیشرفت تحصیل دانش آموزان می باشد . به همین منظور سامانه جامع ارزشیابی فرهنگیان روی کار آمده است. 

 

مهمترین هدف ارزشیابی معلم

ارزشیابی معلم باعث می شود که در جهت بهبود بخشیدن عملکرد آنها نقش بسیار مهمی داشته باشد . تعیین میزان موفقیت آنها در ارتباط با وظیفه معلمی یعنی پاسخگویی آموزشی ، هدف بهبود بخشیدن به عملکرد منعکس کننده نیاز به رشد و توسعه فرد فرد معلمان است . بهتر آنست که ارزشیابی به صورت یک فعالیت نظام دار به هدف تعیین و تشخیص نقاط قوت و ضعف فعالیت های همه کارکنان موسسه آموزشی طرح و اجرا گردد .

ارزشیابی فرهنگیان

جایگاه معلم

در جامعه انسانی مهمترین کار تعلیم و تربیت است کسی که این مسئولیت را انجام می دهد معلم است کار معلم هدایت و تعلیم و تربیت انسان است . همچنین بر اساس این تعریف پدر و مادر هم در تربیت دیگر اعضای خانواده نقش دارند . در جامعه اسلامی این وظیفه را انسان های شریف و قانع و وظیفه شناسی به گردن می‌گیرند که از سر دلسوزی و تعهد کاری به آموزش و تربیت استعدادهای فرزندان این سرزمین  مشغولند . مردم ما نیز از آنجا که به مسئولیت خطیر این قشر آگاهند همیشه از آنها تقدیر و تشکر کرده و حتی روز مشخصی را به این نام تعیین کرده اند . تمامی امور مرتبط با فرهنگیان اعم از ثبت نظرات شما در رابطه با آن ها در سامانه ای با نشانی اینترنتی amalkard.org انجام می گیرد.

برای آشنایی و ورود به سامانه هوشمند معلم روی لینک کلیک کنید.

ارزش کار معلم در سامانه جامع ارزشیابی فرهنگیان

اهمیت کار معلم را باید با تقش و ارزش او در جامعه سنجید ارزش کار این انسان با گذشت به اندازه ای است که آموزش و ساختن و هدایت یک فرد را مساوی با زنده کردن همه افراد جامعه شمرده اند . امام صادق در این خصوص فرموده اند که اگر کسی جوانی را به راه راست هدایت کند وظیفه انسان سازی را بر عهده بگیرد بدان معناست که همه دنیا را زنده کرده است . برای اظهار نظر در رابطه با معلم خود می توانید از طریق سامانه جامع ارزشیابی فرهنگیان اقدام نمایید. 

 

وظایف معلم در سامانه جامع ارزشیابی فرهنگیان

معلمان با الگو گرفتن از پیامبران و رسولان الهی به پرورش و آموزش افراد جامعه همت می کنند . اساس کار معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت این است که بتوانند عوامل جبری را به  نحو احسن  به فرد منتقل کنند یعنی وراثت خوب ، محیط مناسب ،  تغذیه حلال ، تربیت  درست را برای فرد ایجاد کنند تا زمینه انتخاب آزاد و آگاهانه او  فراهم آید .

وظیفه دیگر معلم تاثیر گذاری صحیح بر عوامل نادرست می باشد معلم هوشیارانه باید عامل محیط را دریابد و ریشه کنی کند که دانش آموز یا فردی که اورا تربیت می کند را از هر نظر  بشناسد مثلا درچه محیطی پرورش یافته  ، خانواده او کیست پدر و مادر و اطرافیانش چه خصوصیاتی دارند و در این میان با آگاهی کامل از فرد به تربیت آن بپر دازد. پس به‌طور کلی اگر معلم توانست فعالیت های خود را علاوه بر آموزش به عوامل وراثت ، محیط ، تغذیه متمرکز کند در کار خود موفق است و می تواند دانش آموزان کار آمد و خلاقی را  تربیت کند و بر بسیاری از نابسامانی های تربیتی و خانوادگی فائق آید .

 

ارزش و احترام به کار معلم در سامانه جامع ارزشیابی فرهنگیان

امروزه آموزش و تعلیم و تربیت مردم جایگاه ویژه ای را دارد و همینطور کسانی که این وظیفه خطیر را برعهده دارند نیز همیشه در همه ی دوران‌ها از احترام بالایی در بین مردم برخوردار بوده اند . درحقیقت معلم با تعلیم و نشر علم انسانها را به سوی پیشرفت و کمال سوق می دهد و عشق و ایمان را در روح و روان پاک انسانها ثبت می کند .

تمام ترقیات و کمالات انسان مدیون کار معلم است از این رو حضرت علی می فرماید که معلم را برای هر قشری از جامعه لازم دانسته و به مسلمانان سفارش کرده که به پاس خدمات  این گروه ارزشمند در هر فضایی که باشند آنها را مانند پدر و مادر خود گرامی بدارند .

 

روز سپاس از معلمان

برای سپاس و ارزشیابی از مقام معلم روزی را به این نام قرار داده اند روز معلم روز تشکر و قدردانی از معلمان عزیزی است که برای دانش آموزان زحمت می کشند . آنهایی که تمام وقت خودشان را صرف باسوادکردن بچه هاکرده و با تلاش فراوان به آنها خواندن و نوشتن می آموزند و آرزوی قلبی همه ی آنها این است که همه دانش آموزان خوب  درس بخوانند و در آینده انسان موفقی برای جامعه بشوند .

 

روز معلم

روزی لست که هرکسی دوست دارد به‌نوعی از زحمات معلم خود سپاسگزاری کنند و او را خوشحال کنند تا از  زحمات بی دریغ او قدردانی کرده باشند اما مطمئنا چیزی که او را بسیار خشنود می کند خوب درس خواندن دانش آموزان است که حتی خستگی معلم را نیز کم کرده و برای یاد دادن نیرو و انرزی بیشتری به او می بخشد .

 

تعریف ارزشیابی معلم در سامانه جامع ارزشیابی فرهنگیان

معنای ارزشیابی معلم آنست که میزان موفقیت معلمان در رسیدن به هدف آموزشی تعیین شود بنابراین در ارزشیابی از معلم دو دسته اطلاع ضروری اند.

سامانه ارزشیابی فرهنگیان

معیارهای موفقیت آموزشی معلم

شاخص از میزان توفیق معلمان در رسیدن به هدفهایشان ملاک آموزشی معلمان متنوع می باشد هر معلم برای موفقیت در کار خود ملاک و هدف خاصی دارد و ما برای ارزشیابی معلم باید به درستی از ملاک‌ها و شایستگی ها و توفیقات  معلمان اطلاع داشته و بر حسب آنها ارزشیابی معلم را به جا بیاوریم که مهمترین منابع ارزشیابی به قرار زیر است .

مصاحبه با معلم

برای آشنایی با نحوه کار معلم و ارزشیابی باید درمورد هدف و ملاک موفقیت معلم در کارها با او مصاحبه انجام داده تا از این نظر سنجی مفید همه بهره بگیرند .

مشاهده از کلاس درس

از کلاس درس دیدن کرده تا از نحوه اداره کلاس و آموزش معلم اطلاع کسب کرد .

نظر دانش آموزان و دانشجویان

در مورد نحوه کار و تدریس و  فعالیت معلم از دانش آموزان و دانشجویان پرس و جو کرده تا به ملاک‌های موفقیت معلم دست پیدا کرد .

نظر والدین دانش آموزان و دانشجویان

برای ما نظر والدین بسیار مهم می باشد تا راه تربیت و سازندگی را برای معلمان هموار کرد .

میزان یادگیری یا پیشرفت دانش آموزان و دانشجویان

از پیشرفت دانش آموزان و دانشجویان می توان به توان و  قدرت آموزشی معلمان پی برد و در جهت بهبود هر چه بیشتر آموزشی به تشویق معلمان برتر پرداخت .

نظر همکاران معلم

همانطور که در مورد معلم از دانش آموزان و والدین نظرسنجی می کنیم نظر همکاران نیز بسیار مهم است در مورد رفتار شخصیتی معلم همکار بسیار خوب نظر می‌دهد و به ما در شناخته‌ معلم فعال‌تر کمک بیشتری خواهد کرد . به طور کلی می‌توان گفت معلمی شغل انبیاست و در تربیت انسانهای مهم جامعه نقش بسیار مهمی دارد پس بر ماست که همیشه قدردان زحمتهای این قشر زحمتکش باشیم و جایگاه والایی را در جامعه به آنها اختصاص دهیم.

 

مطالب مرتبط

ثبت نام معلمان در سامانه سناد

راهنمای ثبت ارزشیابی در سامانه سناد 

ورود به سامانه هوشمند معلم

2.6/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه ثبت نام معلمان در سامانه سناد چگونه است؟ 

برای اطلاع از نحوه ثبت نام معلمان در سامانه سناد با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

معلمان چگونه می توانند رمز ورود به سامانه ثبت ارزشیابی توصیفی ابتدایی را بدست بیاورند؟

قبل از هر کاری، بایستی مدیر کاربری آموزگاران را تعریف کرده تا برای آن ها از طریق پیامک رمز ارسال شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 + رشته ها

    شرایط ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 اعلام شد. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های تربیت معلم کشور صرفاً از طریق شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر بوده و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها همزمان با کنکور صورت...
  • زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان + بخشنامه 1403 | medu.ir

    نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت‌های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود...
  • حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان + شرایط و زمانبندی 1403

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، مربوط به تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن، از طریق سامانه گلستان اعلام شد. تمامی دانشجویان این موسسه آموزشی مجازند مطابق با قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، نسبت به انجام حذف و...
تماس با مشاور