ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان + کد دروس | راهنما cfu.ac.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان برای هر نیمسال به‌ صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت گلستان انجام می‌شود. همه دانشجویان فرهنگیان می‌توانند بر اساس چارت تحصیلی که ارائه می‌نمایند برای هر رشته انتخاب واحد خود را انجام دهند.

به‌ علاوه دانشجویان موقع حذف و اضافه می‌توانند واحدها خود را حذف کنند یا در آن تغییر ایجاد کنند. از آنجا که ممکن است بسیاری در ارتباط با فرایند انتخاب واحد دانشگاه دانشگاه فرهنگیان سوال و ابهام داشته باشند، کافی است با همکاران ما در ایران تحصیل در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان را برچه اساس انجام دهیم؟

👈 دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند، در ابتدای هر نیمسال تحصیلی برای ورود به ترم جدید نیاز است اقدام کنند. در واقع از بین واحد‌های درسی ارائه شده، انتخاب واحد خود را انجام می‌دهند. انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان در بازه زمانی خاصی صورت می‌گیرد. پس لازم است هر دانشجو در زمان و موعد مقرر این کار را انجام دهند.

👈 فرد باید در زمان مشخصی به سامانه گلستان فرهنگیان مراجعه نمایند. سپس چارت درسی، طبق سقف، کف انتخاب واحد و دروس پیش‌نیاز فرم انتخاب واحد خود را پر کنند. برای هر رشته تحصیلی، تعدادی واحد درسی و همچنین اساتیدی که از قبل برای هر درس مشخص شده است.

👈 همه این موارد را می‌توانید در سایت گلستان ببینید. برای همین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می‌توانند برای انتخاب هر کدام از واحدها به این سامانه بروید. سپس بر اساس تعدادی درس‌ها و واحد‌های که قبلاً پاس کردید، فرم انتخاب واحد خود را تکمیل نمایید. برای آسان‌شدن روند انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان و اطلاع از زمان دقیق حذف و اضافه می‌خواهیم توضیحاتی به شما دهیم.

اساس انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

زمان انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

👈 دانشجویانی که مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان را انجام داده اند، با شروع هر نیمسال تحصیلی، دانشجویان برای حضور در کلاس‌ها باید ابتدا واحد‌های درسی موردنظر خود را طبق سقف انتخاب واحد و چارت درسی که در هر ترم ارائه می‌شود، انتخاب کنند.

👈 زمان انتخاب واحد نیمسال دوم دانشگاه فرهنگیان در سال 1403، از تاریخ 14 الی 18 بهمن ماه از طریق سامانه گلستان فرهنگیان است و دانشجویان طی این بازه زمانی می توانند برای انتخاب دروس خود اقدام کنند. 

👈 لازم به ذکر است که انتخاب واحد هر کدام از نیم‌سال‌ها برای دانشجویان جدیدالورود توسط بخش آموزش دانشگاه انجام می‌شود. انتخاب واحد سایر ورودی‌ها در یک تاریخ معینی که از طریق سامانه گلستان اعلام شده است، صورت می‌پذیرد.

👈 انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان برای نیم‌سال اول و دوم برای همه داوطلبان ضروری است. فقط در صورتی این قانون نقض می‌شود که دانشجو مرخصی گرفته باشد. اگر دانشجو مرخصی بگیرد، دیگر نمی‌تواند در ترم موردنظر ثبت‌نام نماید. اما انتخاب واحد در ترم تابستان برای همه دانشجویان اختیاری است.

👈 زمان انتخاب واحد تابستان دانشگاه فرهنگیان در ترم تابستان از قبل مشخص می‌شود. دانشجویان که می‌خواهند ترم تابستانه بردارند، باید در موعد مقرر از این فرصت استفاده کنند و واحد‌های درسی ارائه شده را انتخاب نمایند.

👈 داوطلبان باید این نکته را مدنظر بگیرند که لینک این فرایند در سایت گلستان همیشه فعال نیست و فقط در بازه زمانی خاصی می‌توان از آن استفاده کرد. دانشجویان طبق وضعیت پذیرش خود در ترم قبل باید بین 12 تا 20 واحد را انتخاب کنند.

👈 متقاضیان باید بعد از مرحله انتخاب واحد برنامه کلاسی‌شان را در سامانه گلستان ببینند. همچنین انتخاب واحد سامانه گلستان تمام اطلاعات لازم را به آنها می‌دهد

نحوه انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای انجام انتخاب واحد نیاز نیست به‌ صورت حضوری به دانشگاه محل تحصیل خود بروند. بلکه باید به‌ صورت اینترنتی و در سایت گلستان اقدام به این کار کنند. دانشجویان می توانند در کنار انتخاب واحد کارهای دیگری از جمله مشاهده کارنامه قبول شدگان دانشگاه فرهنگیان را انجام دهند. در ادامه این بخش سعی می‌کنیم به‌منظور آگاه‌سازی بهتر، نحوه انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان را به شما بیاموزیم:

شیوه انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

✅ در ابتدا باید وارد سایت گلستان دانشگاه به آدرس cfu.ac.ir شوید. سپس بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

✅ بعد از این که گزینه ورود را زدید، باید شماره دانشجویی و گذرواژه خود را در کادر‌های تعیین شده وارد کنید. اکنون زمان آن فرارسیده است که کد امنیتی را در کادر درج نمایید. هر حروف و عدد انگلیسی که می‌بینید در کادر بنویسید. حالا باید دوباره گزینه ورود را بزنید.

✅ بعد از واردشدن به سامانه روی گزینه گزارش‌های آموزش کلیک کنید. سپس از قسمت درس‌های ترمی لیست دروس ارائه شده را ببینید.

✅ برای این کار باید از منوی ثبت‌نام روی گزینه ثبت‌نام اصلی را انتخاب کنید.

✅ در آخر با ورود به صفحه جدید شماره درس و سایر اطلاعاتی که موردنیاز است را در فرم وارد نمایید.

نحوه انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

راهنمای تصویری انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

از آنجا که ممکن است برخی از دانشجویان با روند انتخاب واحد آشنا نباشند، در ادامه راهنمای تصویری و گام به گام انتخاب دروس را ارائه خواهیم کرد.

✅ ابتدا وارد سامانه گلستان فرهنگیان به نشانی education.cfu.ac.ir شده و گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب نمایید.

گام اول انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

در گام بعد شماره دانشجویی و رمز عبور خود را در کادرهای تعیین شده وارد نموده و کد درج شده را ثبت کنید تا بتوانید وارد سامانه گلستان شوید.

گام دوم انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

 

در گام بعد بر روی “گزارش های آموزش” از بخش دروس ترمی امکان مشاهده فهرست دروس ارائه شده را خواهید داشت.

گام سوم انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

 

برای انتخاب واحد مطابق تصویر زیر از بخش منوی ثبت نام، گزینه “ثبت نام اصلی” را انتخاب کنید.

گام چهارم انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

 

در آخر نیز با ورود به صفحه ای که در تصویر مشاهده می کنید باید شماره دروس و دیگر اطلاعات درخواستی را در فرم انتخاب واحد خود وارد کنید.

گام پنجم انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

👈 بعضی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بعد از کامل‌کردن انتخاب واحدشان در سایت گلستان، به‌خاطر برخی از تداخلات درسی و یا تغییر در برنامه خود دارند. در واقع کسانی که می‌خواهند درسی را حذف کنند و بعضی از دروس دیگر را جایگزین نمایند، باید در زمان مشخص شده ویرایش‌های لازم را انجام دهند. معمولاً زمان حذف و اضافه بعد از تمام‌شدن زمان انتخاب واحد است. این زمان از طرف سایت گلستان دانشگاه فرهنگیان به افراد متقاضی اعلام می‌شود. نحوه حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان به‌صورت زیر است:

  • وارد سایت گلستان شوید که نشانی آن cfu.ac.ir است.
  • اطلاعاتی مثل نام کاربری و رمز عبور را درج کنید.
  • به صفحه شخصی خو وارد شوید.
  • گزینه‌های ثبت‌نام و سپس عملیات ترمیم و ترمیم را انتخاب کنید.
  • گزینه حذف را انتخاب نمایید و درس موردنظر را حذف کنید. اکنون باید درسی را جایگزین نمایید.
  • حالا در آخرین مرحله در پایین صفحه گزینه اعمال تغییرات را بزنید.

کد انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

👈 در سامانه گلستان برای درس‌های ارائه شده مخصوص هر رشته، یک کد تعیین کرده‌اند. کد انتخاب واحد در سامانه گلستان فرهنگیان برای هر سال و نیم‌سال تحصیلی به‌صورت کاملاً جداگانه در نظر گرفته می‌شود. بعد از این که کد درس را در فرم انتخاب واحد وارد کردید، لیست درس‌ها و اساتید که آن درس را ارائه می‌دهند برای شما نمایش داده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان وارد لینک شوید.

👈 برای انتخاب درس‌های موردنظر باید تیک یکی از گزینه‌های ارائه شده را بزنید. در پایان ستون‌های که حاوی درس، نام کلاس درس، کد درس، نام استاد و اعتبار درس هستند به شما نشان داده می‌شود.

👈 در این زمان اگر درسی با درس دیگر تداخل داشته باشد، سامانه به طور خودکار اقدام به حذف آن درس می‌کند. دانشجویان فرهنگیان باید برای این که درسشان را تمام کنند حتماً واحد کارورزی را بگذرانند تا برای حضور در کار آماده شوند.

👈 جالب است بدانید که پذیرش در دانشگاه فرهنگیان حالت بومی دارد. هر کدام از دانشگاه‌های فرهنگیان با درنظرگرفتن نیاز استان خود، دانشجو قبول می‌کنند. لیست رشته محل‌های دانشگاه فرهنگیان دقیقاً با آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری درون دفترچه انتخاب رشته منتشر خواهد شد.

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان

👈 داوطلبان با بررسی‌کردن لیست رشته‌های دانشگاه فرهنگیان، همان رشته‌ محل‌های که مخصوصاً به استان خودشان است را در فرم انتخاب رشته بیاورند. ما در ادامه می‌خواهیم لیست رشته‌های دانشگاه فرهنگیان را برای شما بیاوریم.

✔ ریاضی فیزیک: آموزش ابتدایی، آموزش دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه، آموزش تربیت‌بدنی، آموزش ریاضی و فیزیک

✔ علوم‌تجربی: آموزش ابتدایی، آموزش شیمی، آموزش دانش‌آموزان یا نیاز‌های ویژه، آموزش تربیت‌بدنی، آموزش علوم‌تجربی و آموزش زیست‌شناسی

✔ علوم‌انسانی: آموزش ابتدایی، آموزش مشاوره و راهنمایی، آموزش علوم اجتماعی، آموزش دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه، آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا، آموزش زبان و ادبیات فارسی، آموزش الهیات و آموزش زبان عربی

✔ هنر: آموزش ارتباط تصویری و هنر

✔ زبان: آموزش زبان انگلیسی

مشاوره انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

👈پذیرش در دانشگاه فرهنگیان معمولاً از طریق کنکور سراسری و همچنین کسب حدنصاب نمره قبولی انجام می‌شود؛ بنابراین، کسانی که دوست دارند در دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان معلم استخدام شوند، می‌توانند موقع انتخاب رشته، کد رشته محل‌های مرتبط به دانشگاه فرهنگیان را وارد کنند.

👈 البته این افراد باید بومی باشند تا بتوانند پس از گذراند دیگر مراحل مانند مصاحبه و گزینش نهایی، در رشته دلخواه خود درس بخوانند. در واقع منظور ما این است که فرد بعد از طی این مراحل به‌ عنوان معلم در آموزش‌ و پرورش استخدام می‌شود.

👈 قبل از این که بخواهید انتخاب واحد دانشگاه ‌فرهنگیان را انجام دهید بهتر است ابتدا با شرایط پذیرش این دانشگاه آشنا شوید. شرایط پذیرش دانشگاه تربیت‌ معلم به همراه لیست رشته‌های دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته کنکور مشخص می‌شود. افراد متقاضی می‌توانند برای مطلع شدن از رشته‌های که این دانشگاه دارد، دفترچه مذکور را دانلود نمایند.

👈 از آنجا که بسیاری در فرایند انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان در سامانه گلستان دچار مشکل می شوند، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

مشاوره انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان


 

خلاصه مقاله انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان

ما در این مقاله از ایران تحصیل سعی کردیم همه چیز را درباره انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان به شما بگوییم. خیلی اوقات پیش می‌آید که فرد از انتخاب واحد خود راضی نیست و دوست دارد در آن تغییر ایجاد کند. این گونه افراد می‌توانند از فرصت حذف و اضافه استفاده نمایند فقط کافی است که ورود به سایت دانشگاه فرهنگیان را بلد باشد. این‌گونه تا حدود زیادی می‌تواند شرایط را طبق خواسته خود تغییر دهد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی در ارتباط با فرایند انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید تا شما دانشجویان گرامی را راهنمایی کنند.

برای دانلود pdf این مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آدرس سایت گلستان دانشگاه فرهنگیان چیست؟

آدرس سایت گلستان دانشگاه فرهنگیان education.cfu.ac.ir است. در این سایت می‌توانید انتخاب واحد انجام دهید. حتی لیست دروس ارائه شده را ببینید و بفهمید که هر درس با کدام استاد ارائه می‌شود. زمان برگزاری کلاس‌ها و امتحانات هم در این سایت می‌آید.

اگر از انتخاب واحد خود راضی نبودیم باید چه کنیم؟

باید از فرصت حذف و اضافه استفاده کنید و شرایط را تا حدودی تغییر دهید. در این زمان می‌توانید درسی را حذف کنید و درسی را جایگزین نمایید. معمولاً بعد از این که مهلت انتخاب واحد تمام می‌شود، فرصتی را برای حذف و اضافه قرار می‌دهند.

نحوه انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

باید ابتدا به سایت گلستان بروید و پس از واردکردن رمز عبور به منوی گزارش‌های ثبت‌نام مراجعه نمایید. سپس گزینه ثبت‌نام اصلی را انتخاب کنید و کد هر درس در لیست بنویسید. اگر درسی با درس دیگر تداخل داشته باشد، آن درس به‌صورت خودکار حذف می‌شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 + رشته ها

    شرایط ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 اعلام شد. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های تربیت معلم کشور صرفاً از طریق شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر بوده و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها همزمان با کنکور صورت...
  • زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان + بخشنامه 1403 | medu.ir

    نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت‌های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود...
  • حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان + شرایط و زمانبندی 1403

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، مربوط به تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن، از طریق سامانه گلستان اعلام شد. تمامی دانشجویان این موسسه آموزشی مجازند مطابق با قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، نسبت به انجام حذف و...
تماس با مشاور