ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۷۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ آبان ۱۴۰۲
برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟ از سؤالات همیشگی داوطلبان کنکور علوم تجربی است. محبوبیت این رشته خصوصاً در سال‌های اخیر، رقابت شدیدی را برای داوطلبان گروه آزمایشی تجربی فراهم نموده است. افراد برای قبول شدن در این رشته باید به طور مکرر تلاش کرده و تمامی منابع این آزمون را به خوبی مطالعه نمایند. علاوه بر این، آن ها باید با ضرایب دروس عمومی و اختصاصی رشته تجربی آشنا باشند. لازم به ذکر است تا بدانید که ضرایب دروس تجربی در هر یک از رشته‌ها متفاوت می‌باشند.برای قبولی صددرصد در پزشکی با ما در مقاله همراه باشید.

برای قبولی در این رشته ابتدا باید از منابع کنکور علوم تجربی اطلاع دقیقی را بدست آورید. زیرا اساس کار و مطالعه شما کتب مورد نظری است که مطالعه خواهید نمود. به یاد داشته باشید که منابع نظام جدید کنکور سراسری تجربی در سال‌های اخیر تغییر نموده است. به همین دلیل قبل از ثبت نام از این تغییر به خوبی آگاه شوید تا بتوانید در کنکور تجربی موفقیت لازم را به دست آورید. برای آشنایی با منابع آزمون می توانید با مشاوران ارتباط برقرار کنید تا از جدیدترین موضوعات کنکور نیز اطلاع یابید. مشاوران ما در آکادمی ایران تحصیل تمامی اطلاعات را به طور دقیق در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

مشاوران ما در آکادمی ایران تحصیل تمامی اطلاعات کنکور اعم از منابع آن، سوالات سال های گذشته و … را در اختیار داوطلبان قرار داده و با جدیدترین متدهای مشاوره ای، قبولی آن ها را در کنکور به صورت 100 درصد تضمین می نمایند. برای برقراری ارتباط با مشاوران ما کافی است بر روی لینک زیر کلیک کرده و وارد سامانه شوید.

برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟

 

 

چگونه رشته پزشکی قبول شویم؟

در پاسخ به سوال برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟ باید عرض کنیم برای قبولی صددرصد در پزشکی، باید اصولی را دانسته و رعایت کنید. در واقع، با دانستن چند اصل شما می توانید تلاش های خود را افزایش داده و در این رشته قبول شوید. برخی از مهم ترین اصول قبول شدن در رشته پزشکی، شامل موارد زیر می باشند: 

 

اهداف خود را به طور کامل شناسایی کنید

باید گفت برای شناسایی اهداف خود، ابتدا باید خودتان را بشناسید، شاید شنیدن این جمله کمی عجیب به نظر برسد. اما حقیقت این است که عمل به این جمله بسیار مهم است. انسان‌ها به دنبال نیازها و اهداف خود در حرکت‌ اند. بنابراین، ابتدا نیازهای خود را بشناسید، زیرا این نیازها به اهداف شما برای حرکت تبدیل می شوند. قبل از اینکه به دنبال پاسخ سوال بالا باشید، ابتدا بهتر است در رابطه با شخصیت خود اطلاعات لازم را کسب نمایید.

به عنوان مثال: آیا از اراده قوی برای قبولی و همچنین تلاش و پشتکار برای اخذ مدرک پزشکی برخوردارید؟ آیا از صبوری لازم برای انجام وظیفه در این حرفه بهره‌مند هستید؟ پاسخ این سؤالات می‌تواند اطمینان شما را در رابطه با مناسب یا نامناسب بودن انتخاب رشته تعیین نماید. 

 

 

چگونه رشته پزشکی قبول شویم؟

 

 

امید و انگیزه داشته باشید

برای قبولی صددرصد در پزشکی امید داشته باشید. من حتما در رشته پزشکی قبول می شوم، بله کاملا درست است؛ همین جمله را با خودتان تمرین کنید. با خودتان بگویید من به راحتی می توانم قبول در رشته پزشکی قبول شوم، کافی است تلاش کنم. یکی از پاسخ هایی که می توان به سوال برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟ داد، همین تلقین مثبت است. تلقین مثبت بسیار کارساز می باشد و هر یک از داوطلبان کمک می نماید تا در آینده در این رشته ها پذیرفته شوند.

 

برای کسب اطلاعات درباره تضمین قبولی در رشته پزشکی وارد شوید.

 

از تجربه های رتبه های برتر استفاده کنید

از داوطلبان گروه تجربی که در سال های گذشته شرکت کرده اند و موفق به پذیرش در رشته پزشکی شده اند، نیز می توانید سوال کنید. تجربه را می توان یکی از مهم ترین عواملی دانست که راه و چاه را به شما نشان می دهد و از بسیاری از سردرگمی ها نجاتتان خواهد داد. یکی از رتبه های برتر انتخاب رشته تجربی، بیان کرده است: « برای قبولی در رشته پزشکی نه به حرف دیگران گوش کردم و نه ناامید شدم. بلکه با کمک مشاورم و تلاش های مکرر خودم توانستم بهترین رتبه را بدست آوردم. » لذا، شما عزیزان هم این نکته را در نظر گرفته و برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.

 

برنامه ریزی درستی داشته باشید

شما داوطلبان عزیز برای قبولی در رشته پزشکی باید یک برنامه درست و اصولی داشته باشید. در واقع، شما باید برنامه ای را طراحی کنید که هم بتوانید طبق آن تمامی دروس عمومی و اختصاصی را بخوانید، هم بتوانید تست بزنید. علاوه بر این، شما باید برنامه ای داشته باشید که  بتوانید به میزان کافی استراحت کرده و تفریح کنید. لازم به ذکر است تا بدانید که حتی اگر تمام کتاب های دنیا را نزد خود جمع آوری نمایید اما برای مطالعه آن برنامه ریزی نداشته باشید، نخواهید توانست موفقیت لازم را به دست آورید. برای داشتن یک برنامه خوب، بهتر است که از مشاوران کمک بگیرید؛ زیرا، آن ها می توانند برنامه ای را طراحی کنند که حاوی تمامی موارد ذکر شده باشد.

 

 از ضرایب درسی رشته تحصیل خود اطلاع داشته باشید

همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد، شما داوطلبان عزیز باید از ضرایب درسی رشته خود اطلاع داشته باشید. زیرا، هر یک از ضرایب درسی برای رشته های مختلف متفاوت می باشد. به طور مثال: ضریب درس زمین شناسی در رشته تجربی در زیر گروه اول، صفر است اما در زیر گروه دوم یک می باشد. بنابراین، دانستن این ضرایب درسی برای تمامی رشته های الخصوص رشته تجربی، اهمیت بسیار زیادی دارد. برای آشنایی با این ضرایب می توانید با مشاوران در ارتباط بوده و از آن ها اطلاعات کاملی را دریافت کنید. مشاوران ما نیز در ایران تحصیل جدیدترین اطلاعات را در این زمینه در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار می دهند.

مشاوران ما در آکادمی ایران تحصیل، با ارائه جدیدترین اطلاعات و اخبار در رابطه با ضرایب درسی و منابع کنکور، شما را راهنمایی کرده و قبولی شما را در کنکور تضمین می کنند. برای برقراری ارتباط با آن ها کافی است تا بر روی لینک زیر کلیک کرده و با وارد سامانه مشاوره تحصیلی شوید. 

برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟

 

 

منابع کنکور تجربی را شناسایی کنید

شما عزیزان باید حتما با منابع کنکور تجربی آشنا باشید و طبق آن ها، مطالعه را آغاز کنید. مشاوران ایران تحصیل به شما اطلاعات کاملی از تمامی منابع ارائه می دهند که باید پس از آشنایی با آن ها، کتاب های تست مربوط به آن منابع را تهیه کرده و تست زنی را آغاز کنید. فراموش نکنید که تست زدن یکی از مهم ترین کارهایی است که می تواند قبولی صددرصد در پزشکی را تضمین کند. زیرا، شما عزیزان در هنگام تست زدن با نحوه طراحی سوالات کنکور به خوبی آشنا می شوید. 

 

 

منابع کنکور تجربی را شناسایی کنید

 

 

دروس عمومی را تقویت نمایید

یکی از اشتباهاتی که داوطلبان گروه علوم تجربی برای قبولی در رشته مورد علاقه خود همانند رشته پزشکی دارند بحث اهمیت ندادن به دروس عمومی است. بدیهی است که تاثیر دروس تخصصی بسیار بیشتر از دروس عمومی است اما اگر نگاهی به درصدهای کارنامه قبولی پزشکی بیندازید، حتما متوجه این مساله خواهید شد که درصدهای عمومی برای داوطلبان هر یک از این رشته ها بالا می باشد.

 

با دروس و واحدهای رشته پزشکی آشنا شوید

برای قبولی صددرصد در پزشکی، شما داوطلبان عزیز بهتر است که به طور کامل با دروس و واحدهای رشته پزشکی، آشنا شوید. زیرا، این کار می تواند آشنایی شما را با دروس و واحدهای این رشته شود و همچنین موجب می شود شما با توجه به این آشنایی قبولی در رشته پزشکی را نزدیک تر احساس کنید. علاوه بر این، باید اطلاعات کاملی در رابطه با آینده شغلی خود و چارت درسی رشته مد نظرتان نیز بدست آورید. 

 

اطلاعات کاملی در رابطه با رشته و دانشگاه مد نظر خود به دست آورید

شما عزیزان باید اطلاعات کاملی در رابطه با دانشگاهی که می خواهید در آن قبول شوید، بدست آورید. زیرا، دانشگاه های سراسری برای پذیرش دانشجو از بین انتخاب رشته کنکور، ظرفیتی مشخص دارند و فقط برخی از رتبه ها را پذیرش می کنند. بنابراین، اگر می خواهید که در دانشگاه سراسری قبول شوید، باید بدانید که دانشگاه مد نظرتان، در آن سال چند دانشجو پذیرش می کند. 

 

روش مطالعه صحیحی داشته باشید

یکی از پاسخ های ما به سوال برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟ همین مورد است. روش مطالعه یکی از موارد بسیار مهمی است که می تواند شما را برای قبولی در این رشته کمک نماید و یا موجب عدم موفقیت شما داوطلبان عزیز گردد. زیرا کند خوانی، تند خوانی و غیره اصول و قواعد خود را دارد. شما داوطلبان گرامی برای این که بتوانید به درستی مطالعه کنید، باید عادات مطالعه خود را بررسی کنید. زیرا، برخی از عادات مطالعه ممکن است که نادرست باشند و سبب شوند تا شما به شیوه ای غلط مطالعه داشته باشید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که برای قبولی در این رشته پرطرفدار، باید با علاقه درس بخوانید. برای آشنایی با روش های مطالعه رشته تجربی افراد برتر، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید. 

 

برای مطالعه مقاله روش های مطالعه نفرات برتر کنکور ریاضی و تجربی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

در آزمون های آمادگی دوره ای شرکت کنید

شما داوطلبان عزیز، می توانید برای آشنایی با سوالات کنکور، در آزمون های آمادگی دوره ای شرکت کنید. شما با شرکت در این آزمون ها علاوه بر آشنایی با سوالات، می توانید بدانید که در چه سطحی قرار دارید و خودتان را با رقبا مقایسه کنید. زیرا، چند روز پس از شرکت در این آزمون ها جواب آن از سمت سایت سنجش انتخاب رشته اعلام می شود و شما می توانید رتبه خود را مشاهده نمایید. 

 

در آزمون های آمادگی دوره ای شرکت کنید

 

به طور مکرر تست بزنید

تست زنی می تواند در حکم تمرین برای قبولی و آمادگی عمل کند. به همین دلیل، هر یک از شما داوطلبان عزیز می توانید با استفاده از مطالعه دقیق و تحلیل و آنالیز هر یک از سوالات، کمترین اشتباه را هنگام کنکور داشته باشید و قبولی صددرصد در پزشکی را در آینده خود ببینید. علاوه بر این، تمرین و تکرار تست ها سبب می شود تا شما سوالات را به طور مکرر مشاهده نموده و در زمان کنکور سریع تر به آن ها پاسخ دهید. اما، به یاد داشته باشید که برای افزایش سرعت خود رد زمان تست زدن، بهتر است که روش های تست زنی سریع را بدانید. مشاوران ما به شما داوطلبان عزیز جدیدترین روش های تست زنی را آموخته و در این راه پر از فراز و نشیب شما را یاری می رسانند. 

مشاوران ما در آکادمی ایران تحصیل شما داوطلبان عزیز را با روش های تست زنی سریع آشنا کرده و با مشاوره VIP به صورت 24 ساعته شما را پشتیبانی می کنند. برای برقراری ارتباط با آن ها بر روی لینک زیر کلیک کرده و وارد آکادمی ایران تحصیل شوید. 

برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟

 

از مشاوران خوب کمک بگیرید

در نهایت، به یاد داشته باشید که برای این که بتوانید تمامی موارد را به خوبی انجام دهید، باید از یک مشاور با تجربه و ماهر کمک بگیرید. زیرا مشاوران می توانند به شما عزیزان کمک کنند تا برنامه ریزی خوبی داشته باشید و بتوانید با روشی صحیح مطالعه کنید. علاوه بر این، شما را با تمامی منابع کنکور تجربی آشنا کرده و نکات قبولی را به شما خواهند گفت. داشتن مشاوره تحصیلی مزایای دیگری نیز دارد که می توانید با مطالعه مقاله زیر به تمامی آن ها پی ببرید. 

 

برای مطالعه مقاله مشاوره تحصیلی کنکور سراسری بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 

جدیدترین اخبار رشته پزشکی

کلید اولیه آزمون ارتقاء دستیاری و گواهینامه تخصصی پزشکی منتشر شد

کلید اولیه سؤالات چهل و یکمین دوره امتحانات ارتقا دستیاری و گواهینامه تخصصی در ۲۶ رشته تخصصی پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و دستیاران می توانند بر اساس رشته، کلید اولیه آزمون را مشاهده کنند.

رای ۸۲ درصد از پرونده پزشکی به نفع بیمار صادر شد

رئیس کل نظام پزشکی زنجان تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال گذشته در مورد تخلفات پزشکی را ۷ هزار و ۵۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: ۸۲ درصد آرای این پرونده‌ها به نفع بیمار بوده است که این موضوع بیانگر این است که سازمان نظام پزشکی در دفاع از حقوق مردم تعارف ندارد و سازمان نظام پزشکی مدافع حقوق مردم است.

تمدید مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی دانشگاه آزاد

متقاضیان می توانند از ساعت ١٢ ظهر روز چهارشنبه ۲۹ تیر تا ساعت ١٣ ظهر روز شنبه اول مرداد ۱۴۰۳ برای ثبت یا ویرایش انتخاب های خود اقدام کنند.

برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟

 

خلاصه مطلب
ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل به سوال شما مبنی بر برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟ آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای قبولی صددرصد در پزشکی، بهتر است که از یک مشاور خوب و با تجربه کمک بگیرید. فراموش نکنید که پیش از انتخاب مشاور حتما تحقیق کرده و سپس نسبت به دریافت آن اقدام کنید. مشاوران ما در ایران تحصیل با داشتن چندین سال سابقه و مشاوره رتبه های برتر، می توانند به شما عزیزان در این زمینه یاری رسانده و شما را یاری کنند. برای برقراری ارتباط با مشاوران ما می توانید در زیر این مقاله کامنت گذاشته و یا بر روی لینک ها موجود در مقاله کلیک نمایید.
برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 
4.2/5 - (17 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای قبولی در رشته پزشکی چگونه باید برنامه ریزی کنیم؟

یکی از راه های قبولی در رشته پزشکی درس خواندن بر طبق برنامه ای اصولی و کمک گرفتن از مشاوری خبره است که ما در اختیار شما می گذاریم.

برای پزشک شدن روزی چند ساعت باید مطالعه مفید داشته باشیم؟ 

با توجه به جامعه آماری رتبه های برتر که در سال های گذشته پزشکی و پیراپزشکی قبول شده اند روزانه 8 تا 14 ساعت مطالعه با توجه سطح شما.

آیا رتبه های کنکور برای قبول شدن در رشته پزشکی هزینه کرده اند؟

هزینه برای موفقیت در کنکور حتما لازم است و بیشتر شبیه یک سرمایه گذاری مطمئن است اما بوده اند افراد انگشت شماری که در این مسیر کمتر هزینه کرده اند.

 

نظرات

72 دیدگاه دربارهٔ «برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟»

  1. Avatar photo الهام گفت:

    سلام. دیپلم علوم تجربی و کارشناسی زمین شناسی و ارشد پترولوژی خوندم.میخوام پزشکی بخونم.باید از ابتدا کنکور پیش از لیسانس بدم؟ یا امکانش هست دروسی که بین رشته تحصیلیم و پزشکی مشترک بودند رو بذارم کنار و بقیه دروس لازم رو بخونم( منظگرم اینه که میشه دروس رو تطبیق داد و دروس باقیمانده رو ادامه داد)؟آیا معدلم دیپلم یا دانشگاهم مهمه؟ آیا رتبه کنکور لیسانسم مهمه؟آیا سنم مهمه؟ کلا برای ورود به پزشکی باید از کجا شروع کنم؟ممنون میشم پاسخ بدید🙏

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز،تحصیلات شما باعث ورود شما به پزشکی بدون کنکور نخواهد شد و شما 2 راه دارید 1 کنکور لیسانس به پزشکی و 2 کنکور تجربی و ورود به رشته ی پزشکی. برای مشاوره ی دقیق تر در مورد سوالتون لطفا با مشاورین مجموعه در تماس باشید.

  2. Avatar photo محمدرضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دیپلم کامپیوتر دارم و میخوام تغییر رشته بدم و برم تجربی و برای پزشکی کنکور بدم
    باید چیکار کنم، ،آیا میتونم تبدیل دیپلم کنم؟؟؟ یا باید از اول برم رشته تجربی؟؟
    موقع انتخاب رشته هم رشته های نظری رو نیورده بودم
    ممنون میشم راهنماییم کنید💙💚💙💚

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما هم می توانید ایجاد سابقه در گروه علوم تجربی درخواست کنید هم دیپلم تجربی دریافت کنید برای اقدام مراحل به آموزش و پرورش ناحیه خود به صورت حضوری مراجعه نمایید

  3. Avatar photo فرناز گفت:

    سلام وقتتون بخیر،من دیپلم ریاضیه نظام قدیمم.کارشناسیه مهندسی شیمی دارم و ۳۰ سالمه.میتونم خودم رو از الان برای کنکور ۱۴۰۳ تجربی آماده کنم؟؟اصلا میتونم کنکور تجربی شرکت کنم،پزشکی دانشگاه تهرام مد نظرمه.معدل دیپلم فک کنم ۱۲ و خرده ای شده بود،معدل کارشناسیم ۱۷.۹۲.معدل دیپلم در نتیجه ی کنکورم تاثیر میذاره؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به شرایط های مطرح شده شما می توانید در کنکور سراسری تجربی شرکت نمایید پیشنهاد می کنم قبل از شرکت در ازمون سراسری مشاوره و راهنمایی کامل با کارشناسان ایران تحصیل دریافت کنید
      راه ارتباط:9099075307

  4. Avatar photo رقیه گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید با توجه به اینکه هر سال تعداد بیشتری که در کنکور شرکت می کنند سمپادی هستند پس اوردن یه رتبه بالا برای دانش اموزانی که داخل نمونه دولتی و ……درس می خونن سخت میشه
    بعد برای اینک رتبه برتر شویم باید داخل مدرسه سمپاد باشیم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      خیر اصلا تعیین کننده نیست

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

    تغییر رشته از پرستاری به داروسازی + بخشنامه 1403

    آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان از رشته پرستاری به رشته‌های دیگر مانند داروسازی تغییر رشته داد؟ برای این تغییر رشته باید چه شرایطی داشت؟ آیا تغییر رشته در این زمینه تصمیم درستی است؟ در...
  • کارنامه قبولی پرستاری سراسری

    رتبه قبولی پرستاری 1403 + تحلیل کارنامه‌ مناطق قبولی آزاد

    کارنامه قبولی پرستاری سراسری می‌‌تواند شما را با درصد دروس و رتبه قبولی پرستاری سراسری آشنا سازد. چرا که با بررسی کارنامه پرستاری متوجه خواهید شد برای مطالعه هر درس لازم است چقدر زمان صرف کنید و بر کدام یک...
تماس با مشاور