ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بخشنامه جدید اخذ دو دیپلم همزمان ۱۴۰۳ + مدارک لازم

اخذ دو دیپلم همزمان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بخشنامه جدید اخذ دو دیپلم همزمان، برای آن دسته از افرادی که علاقمند هستند تا علاوه بر دیپلم رشته خود، در رشته متغییر نیز دیپلم اخذ نمایند. جهت اطلاع از شرایط، زمان، مدارک مورد نیاز، هزینه اخذ دیپلم مجدد و دیگر سوالات خود در این زمینه با مشاوران مجرب ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

جهت اطلاع از بخشنامه جدید اخذ دو دیپلم همزمان ۱۴۰۳ + مدارک لازم با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

اخذ دو دیپلم همزمان

افرادی که قصد به دریافت همزمان دو دیپلم متغییر دارند، می توانند با مراجعه به مدرسه های بزرگسالان در ناحیه، منطقه و یا شهر محل تحصیل خود ( نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلینسبت به شرکت در دوره های آموزشی و آزمون های مربوطه جهت اخذ دو دیپلم همزمان اقدام نمایند. همچنین اشخاصی که علاقه به دریافت مدرک فنی و حرفه ای و با کار و دانش علاوه بر مدرک شاخه های نظری خود دارند نیز می توانند از این طریق اقدام نمایند‌‌ اما با توجه به تغییراتی که در سال های اخیر، در نظام آموزش و پرورش کشور به وجود آمده تغییراتی در شرایط و ضوابط آن به وجود آمده که در ادامه به آن می پردازیم. با ایران تحصیل همراه باشید.

 

شرایط اخذ دو دیپلم همزمان

■ چه در شاخه های نظری و چه در شاخه های کار و دانش، افرادی که دارای مدرک دیپلم می باشند نمی توانند در همان رشته قبلی خود نسبت به دریافت دیپلم مجدد اقدام نمایند. همان گونه که پیش تر اشاره شد، این فرصت مجدد جهت دریافت مدرک دیپلم برای رشته های غیر از رشته تحصیلی متقاضی می باشد.
■ افرادی که درخواست اخذ دیپلم مجدد بزرگسالان را دارند، می بایست به اداره سازمان آموزش و پرورش منطقه، ناحیه محل تحصیل و شهر یا شهرستان خود مراجعه کرده و بعد از مطابقت دادن دروس مشترک خود با نظام آموزشی جدید، نسبت به شرکت در آزمون تمامی دروس باقی مانده اقدام نمایند.
■ دانش آموزان می بایست به صورت داوطلب آزاد به مدارس دولتی بزرگسالان مراجعه کرده و در آزمون های دروس غیر مشترک باقی مانده شرکت نماید. در آخر در با کسب حد نصاب نمره قبولی، موفق به دریافت دیپلم مجدد در رشته انتخابی خود خواهند شد.
■ در خصوص متقاضیان آقایی که نسبت به گذارندن دوره خدمت سربازی خود اقدامی انجام نداده اند و دارای کارت پایان خدمت نمی باشند، مجاز به ثبت نام جهت اخذ دیپلم مجدد غیر متناظر نخواهند بود. پس از گذراندن دوران نظام وظیفه و دریافت گواهی پایان خدمت، افراد مذکور می توانند جهت اخذ دو دیپلم همزمان اقدام نمایند.

 

مدارک لازم برای دیپلم مجدد

افرادی که واجد تمامی شرایط گرفتن دیپلم مجدد هستند، می بایست با تمامی مدارک تحصیلی خود به اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی نمایند. از جمله این مدارک لازم برای دیپلم مجدد می توان به کارنامه فارغ التحصیلی  و اصل مدرک گواهی موقت دیپلم اشاره کرد.

 

 

شرایط اخذ دو دیپلم همزمان

شرایط اخذ دو دیپلم همزمان

گرفتن دو دیپلم همزمان

هر شخصی تنها یک بار در دوره متوسطه در نظام فعلی با توجه اهداف و شرایط ذکر شده برخلاف نظام قدیم می تواند به صورت حضوری ( روزانه یا شبانه ) دیپلم خود را دریافت نماید. در نتیجه امکان گرفتن دو دیپلم همزمان وجود ندارد. با توجه به امکان ادامه تحصیل با هر نوع دیپلم و پیش دانشگاهی درشاخه نظری (ریاضی، تجربی، انسانی) گرفتن دو دیپلم همزمان تنها به عنوان جبران برای سوابق تحصیلی، آن هم در شرایطی که نمرات امتحان نهایی دیپلم قبلی پایین باشد و یا تحصیل در گروه پزشکی خارج از کشور، دارای اهمیت است و به جز این موارد ارزش ویژه ای ندارد.
چنانچه برای اخذ دیپلم دوم به عنوان جبرانی برای سوابق تحصیلی و یا تحصیل در گروه پزشکی خارج از کشور ( نیازمند دیپلم تجربی )، تنها راه آن شرکت در امتحانات پایانی خرداد ماه به صورت داوطلب آزاد می باشد. شرایط آن نیز عبارتند از:
▪︎شخصی که شرایط تحصیل در دوره روزانه را دارد از جمله سن و دیگر موارد نمی تواند از روش های دیگر همچون شبانه و یا داوطلب آزاد استفاده کند.
▪︎زمان مراجعه جهت ثبت نام قطعی دراسفند ماه می باشد.

 

 

خواندن دو رشته همزمان در دبیرستان

برخی از دانش آموزان علاقه مند به رشته های گروه تجربی در دانشگاه (مانند پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و…) در نظام قدیم، در سال چهارم دبیرستان ریاضی خوانده و در پایان سال آخر، به همراه دروس نهایی سال چهارم، درس زیست را هم امتحان داده و همزمان دو دیپلم تجربی و دیپلم ریاضی دریافت می کردند. شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی اما امروزه با توجه به برنامه های تعریف شده در نظام جدید که با نام ترمی واحدی آن را می شناسیم، هدف های تحصیلی و شغلی دانش آموز می بایست با توجه به علاقه و استعداد های ویژه خود در بدو ورود به دبیرستان به طور روشن شناخته و از ابتدای تعیین رشته، بهترین انتخاب را داشته باشد. اجرای مواردی از جمله:
▪︎تست های شخصیت
▪︎رغبت تحصیلی شغلی
▪︎استعداد تحصیلی
▪︎حضور مشاوران مدارس به عنوان کارشناس این مساله، برای همین منظور است.

 

در نظام جدید ترمی- واحدی وزارت آموزش و پرورش کشور امکان اخذ همزمان دو دیپلم برای دانش آموز وجود ندارد، به همین خاطر حتی در صورت شرکت در امتحان تغییر رشته نیز نمره آن هیچ تاثیری بر روی معدل و سابقه تحصیلی دانش آموز نداشته و می توان آن را مجوزی جهت ورود به رشته مورد درخواست دانست.
در صورت داشتن علاقه به اخذ دو دیپلم، در صورت واجد شرایط بودن می توانید پس از فارغ التحصیلی در رشته ریاضی، شرایط شرکت به صورت داوطلب آزاد یا متفرقه را برای سال بعد در نظر بگیرید.

 

گرفتن دو دیپلم همزمان

گرفتن دو دیپلم همزمان

 

تذکر مهم

اقدام برای داشتن دو دیپلم دارای شرایط ویژه و پیامد هایی است که از جمله آن می توان به مواردی همچون: دانش آموز باید شرایط سنی و … تحصیل در مدارس روزانه را از دست داده باشد. بنابراین این شیوه هیچ گونه امتیازی برای شما در بر نخواهد داشت و کمکی نیز به شما نخواهد کرد در نتیجه ضرورتی ندارد. در نظر داشته باشید که در صورت امکان، تلف کردن عمر و وقت ارزشمند شما است که قابل برگشت و جبران هم نیست .

در این مقاله سعی بر آن شده است تا بخشنامه جدید اخذ دو دیپلم همزمان ۱۴۰۳ را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص بخشنامه جدید اخذ دو دیپلم همزمان ۱۴۰۳ برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

 

جهت اطلاع از بخشنامه جدید اخذ دو دیپلم همزمان ۱۴۰۳ + مدارک لازم با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

  مطالب مرتبط:

کد سوابق دیپلم چیست

سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

ثبت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

بخشنامه جدید اخذ دو دیپلم همزمان ۱۴۰۳ + مدارک لازم

3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

74 دیدگاه دربارهٔ «بخشنامه جدید اخذ دو دیپلم همزمان ۱۴۰۳ + مدارک لازم»

  1. Avatar photo رضا گفت:

    سلام.
    من دیپلم تجربی دارم. کنکور اردیبهشت ریاضی ثبت نام کردم و کنکور تیر تجربی.
    میتوان همزمان دروس غیر مشترک رو ایجاد سابقه و دروس مشترک رو ترمیم بزنم؟ ببخشید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  2. Avatar photo ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر. من دیپلم تجربی دار امکان داره همزمان در خرداد ماه دیپلم ریاضی و حسابداری هنرستان رو بگیریم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      به ارگان مربوطه آموزش و پرورش ناحیه خود مراجعه نمایید

  3. Avatar photo نیلی گفت:

    سلام من سال آخریم وامسال قراره دیپلم انسانی بگیرم می تونم تجربی هم امتحان بدم یانه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر در صورتی میتونید دیپلم تجربی بگیرید که فارقالتحصیل از رشته انسانی باشید

  4. Avatar photo آروین گفت:

    سلام‌ خسته نباشید من دو دیپلم دارم الان یه قانون اومده میگه یه بار میتونی ترمیم کنی من رشتع انسانیم‌دپلم‌مجدد و می خوام رشته تجربی که رشته اصلی خودم هست ترمیم کنم آئآ بنظرتونم میتونم‌ترمیمش کنم با اینکه دیپلم مجدد انسانی گرفتم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتونید اقدام کنید مشکلی نخواهد داشت

  5. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام وقت بخیر من دهم رشته الکتروتکنیک هستم
    و برای ورود ب دانشکده افسری باید دیپلم نظری داشته باشی
    میخواستم بدونم میتونم دیپلم نظری هم بگیرم ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله بعد از اتمام دوره ی دیپلم فنی میتونید برای دیپلم مجدد بشرط وارد نشدن به دوره ی مشمولی اقدام کنید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
تماس با مشاور