ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

وام ودیعه مسکن دانشجویی + شرایط و مبلغ بخشنامه 1402 | irantahsil

وام ودیعه مسکن دانشجویی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارک و شرایط وام ودیعه مسکن دانشجویی با یک تماس.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی، تهیه مبلغ اجاره و یا رهن منزل یکی از معضلات اصلی دانشجویان متأهل است. به همین خاطر دانشجویان می‌توانند جهت دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی صندوق رفاه اقدام نمایند. نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی هر شهر متغیر است و ثبت نام از طریق نشانی swf.ir و در بازه زمانی تقریبی ۵ ام مهر ماه لغایت ۱ ام دی ماه یعنی از ابتدای شروع هر نیمسال تحصیلی است.

وام ودیعه مسکن دانشجویی در واقع مبلغی است که توسط صندوق رفاه دانشجویی برای دانشجویانی که به علت تحصیل، زمان کافی جهت شغل تمام وقت ندارند و در نتیجه برای اجاره مسکن دچار مشکل می‌شوند، می‌باشد. چنانچه دانشجوی متأهل و مایل به دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی هستید و در این زمینه سوالی دارید، می‌توانید با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

منظور از وام ودیعه مسکن دانشجویی چیست؟

وام ودیعه مسکن دانشجویی یکی از انواع وام‌هایی است که برای راحتی دانشجویان به آن‌ها تعلق می‌گیرد. امکان دریافت این وام در ابتدای هر نیمسال تحصیلی توسط صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم فراهم می‌شود. وام ودیعه مسکن نیز همچون بسیاری دیگر از امکانات، شرایط مخصوص به خود را دارد و در نتیجه متقضیان دریافت این وام می‌بایست شرایط ویژه‌ای را جهت تأیید شدن دارا باشند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

توجه داشته باشید که مبلغ وام ودیعه مسکن بسته به شهر مورد تقاضا متفاوت می‌باشد و در شهر تهران و سایر کلان شهرها بیشتر از سایر شهرها و شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام وام دانشجویی با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده وارد شوید.

منظور از وام ودیعه مسکن دانشجویی چیست؟

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی

در این بخش از مقاله به بررسی تمام شرایطی خواهیم پرداخت که متقاضیان دریافت این نوع وام می‌بایست داشته باشند. در صورت عدم برخورداری از این شرایط، متاسفانه محروم از دریافت وام خواهید بود. شرایط دریافت وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متأهل عبارت است از:

  • دانشجو‌ی متقاضی وام ودیعه مسکن می‌بایست حتما متأهل باشد و در خوابگاه دانشجویی سکونت نداشته باشد.
  • دانشجوی متقاضی وام ودیعه مسکن باید سند تعهد نامه و اجاره نامه خود را با کد رهگیری داشته باشد. این اجاره نامه باید به نام دانشجو و یا همسر وی باشد.
  • مکان مورد اجاره دانشجو می‌بایست در شهر محل تحصیل و یا محل سکونت دانشجو باشد.
  • توجه داشته باشید که وام ودیعه مسکن دانشجویی به دانشجو‌ی متأهل تنها یک بار در هر مقطع تحصیلی پرداخت می‌شود.
  • زنان شاغل به تحصیل که دارای فرزند باشد و به علت فوت، طلاق، از کار افتادگی همسر، خود سرپرست کودکان باشد نیز قادر به دریافت وام ودیعه مسکن خواهد بود.
  • چنانچه دانشجوی مشغول به تحصیل در نیمسال آخر مقطع تحصیلی خود باشید، مشمول دریافت وام ودیعه دانشجویی نخواهید بود.
  • چنانچه مبلغ مورد تقاضا در اجاره نامه از سقف وام بیشتر باشد، سقف وام ودیعه مسکن دانشجویی بیشتر نخواهد شد ولی در صورتی که مبلغ مورد تقاضا در اجاره نامه از سقف وام کمتر باشد، وام مسکن مطابق با اجاره نامه کمتر پرداخت خواهد شد.
  • در صورتی که زن و شوهر هر دو دانشجو باشند این وام فقط به یکی از آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
  • ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی معمولاً در ابتدای هر نیمسال تحصیلی آغاز می‌شود.
  • اگر پرداخت وام از منابع صندوق باشد، باز پرداخت آن می‌بایست بعد از فارغ التحصیلی دانشجو و مطابق مقررات بازپرداخت به صورت یک جا به صندوق تأدیه گردد و چنانچه از طریق بانک طرف قرارداد صندوق پرداخت شود مطابق ضوابط اعلام شده از سوی بانک عامل خواهد بود.

بنر کال تو اکشن

ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی 1402-1403

وام‌های دانشجویی انواع متفاوتی دارند که عبارتند از:

وام تحصیلی:

اکثر دانشجویان می‌توانند از ابتدای سال تحصیلی از این وام به مدت 10 ماه  و دانشجویان ممتاز بنابر تصمیم صندوق رفاه تا 2 برابر مبلغ استفاده نمایند.

ودیعه مسکن:

دانشجویانی که از خوابگاه استفاده نمی‌کنند و محل تحصیل آن‌ها در شهر دیگری است به واسطه اجاره نامه معتبر تا 12 ماه امکان استفاده از این وام را دارند.

وام ویژه دکتری:

دانشجویان محصل در دوره روزانه مقطع دکتری (دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته واجد شرایط) تنها یک بار در طول تحصیل جهت حمایت می‌توانند از این نوع وام استفاده نمایند.

وام ضروری:

دانشجویانی که به طور ناگهانی با مشکل و یا حادثه‌ای مواجه شده‌اند تا 6 ماه پس از وقوع حادثه امکان استفاده از این نوع وام را دارند.

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی

ضمن مراجعه به سامانه ثبت نام وام صندوق رفاه جهت ثبت نام، متقاضیان ثبت نام وام دانشجویی می‌بایست مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایند. مدارک وام دانشجویی ارائه شده باید قابل استناد و تکمیل بوده و مطابق با بخشنامه صندوق رفاه باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

سند تعهد نامه:
متقاضیان می‌بایست ارسال سند تعهد نامه خود را در سامانه ثبت نام انجام دهند. مدارک مذکور توسط کارشناسان دانشگاه یا از طریق سامانه آنلاین ثبت اسناد دریافت می‌شود.

اجاره نامه رسمی:
تنها اجاره نامه‌ای مورد قبول دفاتر مشاورین املاک مجاز می‌باشد که دارای کد رهگیری اختصاص داده شده باشد.

سند ازدواج:
از طریق سامانه استعلام ثبت احوال، اعتبار سند تأهل دانشجو سنجیده می‌شود.

نامه رسمی از دادگاه جهت سرپرستی فرزند برای دانشجویان متأهل زن:
علاوه بر مدارک ذکر شده، زنان دانشجوی سرپرست می‌بایست نامه رسمی سرپرستی فرزند را نیز ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی

سامانه ثبت نام وام مسکن ودیعه دانشجویی

متقاضیانی که قصد ثبت درخواست برای وام دانشجویی در صندوق رفاه دانشجویان را دارند، باید ابتدا وارد سامانه WWW.SWF.IR نام نویسی کنند.

در گام بعد داوطلبان با مراجعه به سامانه صندوق رفـاه دانشـجویان، می‌توانند وارد پرتال دانشجویی خود شوند و درخواست خود را برای دریافت این وام ثبت نمایند.

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی

برای ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی لازم است تا متقاضی در ابتدا در سامانه صندوق رفاه دانشجویی ثبت نام نماید و سپس در خواست خود را مبنی بر دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی برای دانشجویان متأهل ارائه نماید. از این رو در ابتدای این بخش ابتدا به بررسی نحوه ثبت نام در سامانه صندوق رفاه دانشجویی می‌پردازیم و سپس مراحل ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی را شرح می‌دهیم.

مرحله اول مراجعه به سایت صندوق رفاه دانشجویان به آدرس اینترنتی WWW.SWF.IR و ورود به پرتال دانشجویی می‌باشد. برای نام نویسی و دریافت وام ودیعه مسکن باید در صفحه ورود به سامانه صندوق رفاه دانشجویان کد ملی و رمز عبور خود را ثبت کنید.

گام اول ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی

در گام بعد باید در صفحه اصلی سامانه و در بخش «میز خدمات» گزینه «اعطای وام دانشجویی به دانشجویان» را انتخاب نمایید. صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که در آن این امکان را دارید تمام اطلاعات مربوط به وام‌هایی که در این سایت به دانشجویان تعلق می گیرد را مشاهده کنید.

گام دوم ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام وام ازدواج دانشجویی بر روی لینک کلیک نمایید.

مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویی 1402-1403

وام‌های دانشجویی انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن‌ها، وام ودیعه مسکن دانشجویی می‌باشد. این مبلغ پرداختی که جهت رفاه دانشجویان در نظر گرفته شده است در تهران و سایر کلان شهرها مانند اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز، کرج، قم و مشهد بیشتر از سایر شهرها و شهرستان‌ها می‌باشد. مبلغ وام‌های ودیعه مسکن دانشجویی که برای مقاطع تحصیلی به تازگی اعلام شده است را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید که به شرح زیر می‌باشند:

مقطع تحصیلی وام مسکن 1402-1403
همه مقاطع تحصیلی (یک بار پرداخت در طول هر مقطع) تهران: 100 میلیون تومان
کلان شهرها: 70 میلیون تومان
سایر شهرها: 40 میلیون تومان

کال تو اکشن تماس

جهت اطلاع از عواقب عدم تسویه حساب با دانشگاه بر روی لینک کلیک نمایید.

هر ساله، صندوق رفاه دانشجویان تسهیلاتی را به عنوان وام اعم از تحصیلی، مسکن، وام ازدواج دانشجویی، زیارت، شهریه و … در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. پس از اتمام تحصیلات، دانشجویانی که از وام‌های دانشجویی استفاده می‌کنند، می‌بایست نسبت به بازپرداخت وام دانشجویی اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که اولویت پرداخت وام‌های دانشجویی با دانشجویان مستعد و کم بضاعت می‌باشد. سایر دانشجویان نیز بعد از دسته مذکور وام خود را دریافت می‌نمایند.

مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویی 

اخبار مرتبط با وام ودیعه مسکن دانشجویی

وام دانشجویی به متأهلان

مسعود گنجی درباره اختصاص وام بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به دانشجویان متأهل، اظهار داشت: بر اساس مصوبه قانون حمایت خانواده، صندوق رفاه دانشجویان مکلف شد ۵۰ درصد ودیعه مسکن یک واحد ۵۰ متری در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر و ۵۰ درصد واحد ۱۰۰ متری را در سایر شهرها پرداخت کند. بودجه در نظر گرفته شده برای ستاد ملی جمعیت، ۱۰ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ، صندوق چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تأمین ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن دانشجویان متأهل درخواست کرده است.

شرایط اختصاص وام به متأهلان تهران و شهرستان‌ها

رییس صندوق رفاه دانشجویان درباره اختصاص مبلغ وام ودیعه مسکن، گفت : رقم ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن به دانشجویان متأهل در کلان شهرهایی مثل تهران اختصاص می‌یابد، اما در سایر شهرها این مبلغ کمتر می‌شود.

وی درباره دریافت این مبلغ، تاکید کرد: ستاد ملی جمعیت باید این مبلغ را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کند که این امر در سال جاری تحقق می‌یابد تا صندوق رفاه به ماده هشت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عمل کند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن حق قانونی دانشجویان متأهل است، گفت: مبلغ چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان جزو ۶۱ تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ از محل هدفمندی یارانه‌ها است.


خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا وام ودیعه مسکن دانشجویی و نیز تغییرات به وجود آمده را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. هم چنین در این مقاله به بررسی دقیق نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی پرداخته و مبلغ دریافتی برای شهرهای مختلف و شرایط لازم برای دریافت وام و نیز در نهایت مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را ارائه کردیم. با مطالعه دقیق این مقاله تمامی سؤالات شما در رابطه با وام ودیعه مسکن بر طرف خواهد شد.

چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجدداً سؤال یا ابهامی در خصوص نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن برای شما عزیزان پیش آمد، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان مجرب ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس حاصل نمایید. همچنین می‌توانید برای ما کامنت بگذارید. پاسخ سؤالات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان ما داده خواهد شد.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارک و شرایط وام ودیعه مسکن دانشجویی با یک تماس.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ثبت نام وام مسکن دانشجویی می بایست دارای چه شرایطی باشیم؟

لازم به ذکر است که تنها دانشجویان متاهل تحت شرایط تعیین شده توسط صندوق رفاه دانشجویان می توانند برای ثبت نام وام مسکن اقدام نمایند. برای مشاهده شرایط لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن به صورت کامل، به مقاله فوق مراجعه کنید.

چه زمانی می بایست برای دریافت وام مسکن دانشجویی اقدام کنیم؟

ثبت نام وام مسکن دانشجویی معمولا در ابتدای هر نیمسال تحصیلی آغاز می شود که برای اطلاع از تاریخ دقیق آن می توانید به مقاله فوق مراجعه نمایید. هم چنین می توانید برای کسب اطلاعات دقیق با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی چه مدارکی را می بایست ارائه کنیم؟

جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی مدارکی مانند تعهد نامه، اجاره نامه، سند ازدواج و ... را می بایست ارائه دهید. برای مشاهده لیست کامل مدارک مورد نیاز می توانید به مقاله فوق مراجعه نمایید.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «وام ودیعه مسکن دانشجویی + شرایط و مبلغ بخشنامه 1402 | irantahsil»

  1. Avatar photo مینا گفت:

    دانشجوی دانشگاه آزادم میخوام وام بگیرم. میتونم برای گرفتن وام ودیعه مسکن دانشجویی اقدام کنم یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام شرط لازم برای گرفتن وام ودیعه مسکن تاهل میباشد

  2. Avatar photo حسن گفت:

    سلام ببخشید من ساکن شهرستان ورامینم و تازه ترم 2 دانشگاهم. برای وام ودیعه مسکن دانشجویی باید چیکار کنم. توروخدا راهنماییم کنین.ممنون.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام شرط تاهل نیاز است

  3. Avatar photo احسان گفت:

    سلام، من دانشگاه شاهد دارم تحصیل میکنم، ساکن کهریزک هستم، برای وام مسکن گزینه ی تهران رو باید بزنم یا سایر شهرها؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      سایر شهر هارو درج فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما...
  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)