ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۹ فروردین ۱۴۰۳
ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با سریعترین روش دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد دانشگاه آزاد به آدرس sajed.iau.ir ارائه می‌گردد. به دلیل بهره کم و اقساط بلند مدت متقاضیان زیادی دارد، اما صرفا افرادی موفق به دریافت این وام‌ها می‌شوند که دانشگاه با درخواست آن‌ها موافقت نماید.

ممکن است در روند اداری دریافت وام دانشجویی در سامانه ساجد وام دانشجویی یک سری مشکلات به وجود بیاید که ناشی از ناقص بودن مدارک و یا عدم مراجعه در زمان مناسب می‌باشد. در زمان بروز این مشکلات در صورتی که به پشتیبانی دانشگاه نیز دسترسی نداشتید، کافی است با شماره 9099075307 (فقط از طریق تلفن ثابت و بدون کد) با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا در کمترین زمان مشکل‌تان را برطرف نمایید و در صورت تمایل، فرایند ثبت نام را انجام دهید.

زمان ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

زمان ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در شروع نیمسال اول و دوم تحصیلی هر دانشجو است. در این زمان دانشجویان قادر هستند در سایت‌ های تعیین شده نسبت به ثبت نام وام اقدام کنند. در صورتی که دانشجویان پس از مطالعه شرایط گفته شده، جز واجدین شرایط بودند، می‌توانند وارد سایت صندوق رفاه دانشچویان به آدرس swf.ir شده و فرایند نام نویسی را در این سامانه انجام دهند.

دانشجویان متقاضی دریافت وام دانشجویی وزارت علوم در سال گذشته، قادر بودند تا در آذر ماه به سایت صندوق رفاه دانشجویی با آدرس اینترنتی swf.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام وام اقدام کنند. بنابراین زمان ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزادبرای نیمسال دوم  هنوز تاریخ دقیق زمان ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد اعلام نشده است.

📢 اطلاعیه:

به محض اعلام زمان ثبت نام وام دانشجویی نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه آزاد این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

انواع وام دانشجویی دانشگاه آزاد

وام‌های تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد در سال‌های ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ به شرح زیر است: دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند با ثبت‌نام در ابتدای هر نیم‌سال تحصیلی، از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد، صندوق رفاه وزارت علوم و همچنین از تسهیلات بانک‌های طرف قرارداد با دانشگاه آزاد، بهره‌مند شوند.

💢 وام‌های کوتاه‌مدت دانشگاه آزاد در سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۳ به دانشجویان به صورت کوتاه‌مدت ۳ تا ۶ ماهه پرداخت‌شده‌و باید تا پایان هر ترم تحصیلی تسویه‌شوند. این وام‌ها بدون کارمزد و بهره ارائه می‌شوند.

💢 وام‌های میان‌مدت دانشگاه آزاد از جمله تسهیلاتی هستند که دانشجویان برای بازپرداخت آن مهلت بیشتری دارند. این وام‌ها از محل اعتبارات شعب صندوق رفاه دانشگاه آزاد مطابق ضوابط و مقررات مربوطه در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود. وام دانشجویی میان‌مدت حداکثر در ۱۲ ماه پرداخت می‌شوند و در زمان تحصیل باید تسویه شود.

💢 وام‌های بلندمدت دانشگاه آزاد حداکثر ۶۰ ماهه هستند و هم از منابع داخلی این دانشگاه و هم از منابع وزارت علوم تامین می‌شوند. این وام‌ها در اختیار دانشجویانی قرار می‌گیرد که حین تحصیل قادر به پرداخت شهریه و اقساط قرض‌الحسنه خود نیستند.

💢 وام‌های قرض‌الحسنه دانشگاه آزاد شامل کمک هزینه تحصیلی، ازدواج، وام ضروری و مسکن بوده که کمک هزینه مسکن در طول سال فقط یک بار پرداخت می‌شود. این وام تنها برای مسکن دانشجویان غیربومی اختصاص می‌یابد و بازپرداخت آن ۱۲ ماهه است.

💢 وام کمک هزینه ازدواج دانشگاه آزاد به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در زمان دانشجویی متاهل‌شده‌باشند. این وام یک بار در طول تحصیل پرداخت می‌شود و دانشجویان حداکثر یک سال پس از تاریخ عقدنامه فرصت دریافت این وام را خواهند داشت.

💢 وام ضروری دانشگاه آزاد اسلامی تنها برای هزینه‌های درمانی ارائه می‌شود و شامل عمل جراحی، بستری در بیمارستان، هزینه دارو و زایمان برای دانشجویان است.

در سال گذشته، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانستند براساس بخشنامه ابلاغی به واحدها و مراکز آموزشی، تا اواسط نیم سال اول سال تحصیلی از دو منبع (یک بانک قرض‌الحسنه و اعتبارات مصوب صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، تسهیلات شهریه قرض‌الحسنه بعد از فراغت از تحصیل، دریافت کنند. اما هنوز اطلاعیه‌ای در این خصوص برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ منتشر‌نشده‌است.

انواع وام دانشجویی دانشگاه آزاد

سامانه ساجد وام دانشجویی دانشگاه آزاد

سامانه ساجد وام دانشجویی پس از تفاهم‌ نامه‌‌ای که بین دانشگاه آزاد اسلامی و بانک‌های قرض‌ الحسنه مهر ایران، رسالت و ملی ایجاد شد، برای کلیه دانشجویانی که در این دانشگاه شاغل به تحصیل هستند، وام تحصیلی در نظر گرفت.

تسهیلات وام در نظر گرفته شده، به گونه‌ای است که هر کدام از دانشجویان با توجه به مقاطع تحصیلی، قادر هستند شرایط مورد نظر سامانه را بررسی کنند. در صورتی که شرایط دریافت وام دانشجویی از سامانه ساجد وام دانشجویی را داشته باشند، می‌توانند در این سامانه درخواست داده و نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

به عبارتی این سامانه ساجد وام دانشجویی به صورت غیرحضوری تمامی فرآیند ثبت نام وام دانشجویی را ارائه داده و دانشجو نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت وام به دانشگاه ندارد.

در جداول زیر می‌توانید برخی از تسهیلات دانشجویی دانشگاه آزاد را که توسط این بانک‌ها اعطا می‌شود را مشاهده نمایید. چنانچه خواستار دریافت اطلاعات بیشتر می‌باشید، با مشاوران ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 (فقط از طریق شماره ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید.

اعطای تسهیلات دانشجویی دانشگاه آزاد از محل منابع بانک ملی
مقاطع تحصیلی مبلغ تسهیلات کارمزد تعداد اقساط
کاردانی 5 میلیون تومان 10 درصد حداکثر 24 ماه
کارشناسی 10 میلیون تومان 10 درصد حداکثر 48 ماه
کارشناسی ارشد 15 میلیون تومان 10 درصد حداکثر 36 ماه
دکتری 40 میلیون تومان 10 درصد حداکثر 60 ماه

 

اعطای تسهیلات ازدواج دانشجویی سال گذشته بانک کارفرآرینی امید و پست بانک
پست بانک 10 میلیون تومان  با کارمزد 11 درصدی به صورت اقساط 36 ماهه
کارآفرینی امید 10 میلیون تومان  با کارمزد 4 درصدی به صورت اقساط 36 ماهه

 

همچنبن پوشش بیمه اجباری حوادث دانشجویی دانشگاه آزاد در سال گذشته به شرح زیر است:

پوشش بیمه اجباری حوادث دانشجویی دانشگاه آزاد
هزینه نقص عضو ناشی از حادثه تا سقف 20 میلیون تومان
هزینه های پزشکی ناشی از حادثه تا سقف 5 میلیون تومان

 

مبلغ وام دانشجویی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

در جدول زیر، تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد به همراه مبلغ وام‌ها و تعداد اقساط در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ذکر‌شده‌و کارمزد برای این وام‌ها ۲/۵ درصد است. متقاضیان برای ثبت‌نام این نوع از وام‌ها باید به سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir که توسط دانشگاه آزاد راه‌اندازی‌ شده‌ است مراجعه کنند.

وام دانشجویی دانشگاه آزاد از صندوق رفاه

وام دانشجویی دانشگاه آزاد
وام کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت 50 درصد از کل شهریه به صورت اقساط یک ساله
وام مسکن برای مجرد 5 میلیون و برای متاهل 7 میلیون به صورت اقساط یک ساله
وام ازدواج 15 میلیون به صورت اقساط 20 قسطی در حین تحصیل می باشد.
وام ضروری 12 میلیون به صورت اقساط 20 قسطی در حین تحصیل می باشد.
وام تحصیلی برای مجرد 5 میلیون و برای متاهل 6 میلیون به صورت اقساط متوالی 9 ماهه در طول تحصیل

 

وام دانشجویی دانشگاه آزاد از وزرات علوم

مبلغ وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای خرید لوزام آموزشی در سال گذشته به صورت زیر می باشد:

مبلغ وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای خربد تسهیلات اعطایی از منابع تخصیصی
وام بلند مدت کاردانی و کارشناسی 5 میلیون تومان
وام بلند مدت کارشناسی ارشد 10 میلیون تومان
وام بلند مدت دکتری 25 میلیون تومان

 

بنر کال تو اکشن

 

شرایط ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403-1404

ثبت نام وام دانشجویی آزاد، تحت شرایط خاصی برای هر دانشجو صورت می‌گیرد. در نتیجه، در صورتی که شرایط ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد را ندارید، اقدامی برای ثبت نام انجام ندهید. دقت داشته باشید که شرایط و قوانین لازم برای ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403-1404 از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای افراد متقاضی دریافت وام دانشجویی آزاد تعیین شده است.

باید عرض کنیم که شرایط ضروری برای ثبت نام وام دانشجویی ساجد در قالب دو گروه شرایط آموزشی و همین طور شرایط عمومی تعریف شده است. پس در ادامه این مبحث، شرایط کامل ثبت نام وام دانشجویی ساجد را ذکر خواهیم کرد تا با شرایط نام نویسی وام دانشجویی ساجد آشنایی لازم را پیدا کنید و اطلاعاتی را در این رابطه به دست آورید.

شرایط ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

شرایط آموزشی ثبت نام وام دانشجویی ساجد

شرایط آموزشی لازم برای ثبت نام وام دانشجویی سامانه ساجد که بسیار هم مهم است، به شرح زیر می‌باشد:

✅ دقت داشته باشید که تا زمان خاصی می‎توانید از وام‌های مسکن و همین طور تحصیلی که توسط دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می‌شود، استفاده کنید. به این صورت که محدوده زمانی برای دریافت این وام‌ها در نظر گرفته شده است و در صورتی که پیمانه شما پر شود دیگر نمی‌توانید برای دریافت وام اقدام بفرمایید.

✅ در صورتی که دانشجوی دکتری تخصصی ناپیوسته دانشگاه آزاد هستید، می‌توانید به مدت هشت نیمسال تحصیلی برای دریافت وام تحصیلی و مسکن دانشگاه آزاد اقدام کنید.

✅ اگر در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته آزاد و یا دکتری حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستید، باید اشاره کنیم که تا مدت دوازده نیمسال تحصیلی می‌توانید برای دریافت این دو نوع وام تحصیلی اقدام کنید.

✅ در صورتی که دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی هستید، امکان دریافت وام تحصیلی و مسکن را برای مدت هشت نیمسال تحصیلی یا همان چهار سال را دارید.

✅ در صورتی که در مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، کارشناسی ناپیوسته و همین طور کاردانی دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستید، می‌توانید برای دریافت وام دانشجویی تا مدت حداکثر چهار نیمسال تحصیلی برابر با دو سال اقدام بفرمایید.

✅ فرد متقاضی دریافت وام به هیچ وجه نباید در طول دو نیمسال گذشته در دانشگاه آزاد مشروط شده باشد.

✅ دقت داشته باشید که دانشجویان جدیدالورود می‌توانند بدون توجه به معدل کسب شده خود در یک سال اول تحصیل (نیمسال اول و دوم) برای دریافت وام اقدامات لازم را انجام دهند.

✅ در صورتی که تنها در یک نیمسال تحصیلی مشروط شده‌اید و معدل لازم برای قبولی  راکسب نکرده‌اید، امکان دریافت وام البته نصف مبلغ پیشنهادی به وسیله دانشگاه آزاد را دارید.

شرایط آموزش ثبت نام وام دانشجویی

شرایط عمومی ثبت نام وام دانشجویی ساجد 1403-1404

در این قسمت از نوشته حاضر با ذکر شرایط عمومی لازم برای ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد آشنا خواهید شد.

✅ ارائه تسهيلات فقط برای دانشجويان فعال و در طول هر دوره يا مقطع تحصيلی، صرفا در يک رشته و تنها يک بار امكان پذير است.
✅ دانشجوی متقاضی باید در دو نيمسال قبل، مشروط نشده باشد.
✅ گواهی اشتغال به تحصيل جهت ارائه به بانک عامل الزامی است.
✅ دانشجویانی که پس از دریافت تسهیلات میهمان می‌‌شوند و میهمانی‌شان تداوم می‌یابد و یا دانشجویانی که بر اساس ضوابط و مقررات به واحد دیگری انتقال پیدا می‌کنند؛ میزان بستانکاری ایشان در خصوص این تسهیلات توسط واحدهای مبداء به حساب واحدهای مقصد واریز گردد.
✅ امکان معرفی و تشكيل پرونده دانشجویان در هر نقطه کشور جهت دریافت تسهیلات و بازپرداخت اقساط نیز میسر می‌باشد.
✅ داشتن معدل 14 در زمان ارائه درخواست وام برای دانشجویان ضروری است.
✅ اشتغال به تحصيل دانشجویان در سنوات تحصيلی مجاز داشته باشد.
✅ عدم تامين شهريه يا بورسيه توسط سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غيردولتی برای دانشجویان شاغل.

🔗 جهت اطلاع از شرایط ثبت نام وام دانشجویی علمی کاربردی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط اختصاصی ثبت نام وام دانشجویی ساجد 1403-1404

در این بخش از مقاله نیز با شرایط اختصاصی مورد نیاز برای دریافت وام دانشجویی از سامانه ساجد آشنا خواهید شد. لازم به ذکر است که برخورداری از این شرایط الزامیست.

✅ تسهيلات ارائه شده به دانشجویان فقط به حساب شهريه دانشجويان واريز می‌گردد.
✅ ارائه تسهيلات براساس اولويت بندی زمان ثبت نام در سامانه و طی مراحل مربوطه صورت می‌گيرد.
✅ ثبت نام در سامانه دال بر دريافت تسهيلات دانشجويان نمی‌باشد و نظارت و تاييد مراحل پرداخت براساس مستندات مورد تاييد دانشگاه محل تحصيل دانشجو و صندوق صورت می‌پذيرد.
✅ رعايت قوانين و مقررات صندوق در خصوص وام شهريه كه در اين شيوه نامه پيش بينی نشده، برای دانشجو الزامی است.
✅ فهرست تاييد شده متقاضيان وام شهريه در هر نيمسال تحصيلی از طريق صندوق برای پرداخت به بانک ارسال می‌شود.
✅ کلیه متقاضیان استفاده از تسهیلات و ضامن / ضامنین مطابق دستور العمل بانک مرکزی اگر دارای مطالبات غیر جاری (سررسید گذشته، معوق، مشکوک الوصول) و یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند، امكان دريافت تسهيلات را نخواهند داشت.

برای اطلاع از سامانه وام دانشجویی صندوق رفاه روی لینک کلیک کنید.

✅ پرداخت هر گونه اضافه واريزی تسهيلات اعطايی به حساب شهريه تا زمان فارغ‌ التحصیلی، انصراف و… دانشجويان امكان پذير نيست.

✅ دريافت كنندگان تسهيلات از بانك های قرض الحسنه مهر ايران و رسالت می‌توانند در صورت فارغ التحصيلی گواهینامه موقت، دانشنامه و… را دريافت نمايند.
✅ مبلغ تسهيلات می‌بايست براساس سنوات و ترم‌های باقيمانده از تحصيل تعيين گردد. (ثبت نام در حداقل تعداد واحد های تحصيلی طبق مقررات آموزشی).
💢 واحد های دانشگاهی در اعطای تسهیلات به متقاضیان، اولویت‌‌های زیر را رعایت می‌نمایند:
✅ متقاضیانی که نسبت به سایر دانشجویان دارای بیشترین میزان بدهی شهریه را دارند.

✅ دانشجویانی که از سایر تسهیلات اعطایی صندوق رفاه (وام بانك ملی، وزارت علوم و…) استفاده نکرده باشند نیز در اولویت دریافت تسهیلات می‌باشند.

✅ دانشجويانی که اقساطشان به صندوق رفاه دانشجويان، عقب نیفتاده باشد.

راهنمای تصویری ثبت نام وام در سامانه ساجد دانشگاه آزاد 1403-1404

برای ثبت نام وام در سامانه ساجد دانشگاه آزاد باید فرایند ثبت نام را به طور کامل طی نمایید. در ادامه راهنمای گام به گام اسم نویسی جهت دریافت وام دانشجویی را دار اختیارتان قرار خواهیم داد.

🔸 برای ثبت نام وام در سامانه ساجد دانشگاه آزاد، ابتدا به سامانه ساجد Sajed.iau.ir مراجعه کنید و مطابق تصویر زیر روی گزینه ثبت نام دانشجویان کلیک کنید.

درخواست وام از طریق سامانه ساجد

🔸 در این مرحله “کد ملی” و “شماره دانشجویی” را وارد کنید و در نهایت گزینه “جستجو دانشجو” را انتخاب نمایید.

فرم عضویت دانشجویان در سامانه ساجد

🔸 اطلاعات درخواستی مربوط به هر کادر را وارد کرده و پس از ثبت نهایی گزینه “تایید اطلاعات و ادامه” را انتخاب کنید.

تکمیل فرم ثبت نام در سامانه ساجد

🔸 در این مرحله می‌توانید عکس پرسنلی خود را بارگذاری کنید و در آخر با انتخاب گزینه “تایید” به صفحه اصلی سامانه منتقل شوید.

ثبت اطلاعات وارد کرده در فرم ثبت نام ساجد

🔸 در گام بعد باید کد ملی خود را درج نموده و گزینه ورود را انتخاب کنید.

ورود به ساجد با کد ملی

🔸 برای ارسال رمز موقت شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و و گزینه “ارسال” را انتخاب نمایید.

ارسال رمز موقت برای ورود به سامانه ساجد

🔸 کدی که به شماره تلفن شما ارسال شده را در کادر مربوط به رمز موقت وارد نمایید و عبارت “بررسی” را انتخاب کنید.

رمز موقت در سامانه ساجد

🔸 در این مرحله باید رمز عبوری که حداقل 6 کاراکتر دارد را تعریف کنید و پس از آن بر روی گزینه بررسی کلیک کنید.

انتخاب رمز عبور برای ورود به سامانه ساجد

🔸 رمز عبور شما با موفقیت در سامانه ثبت شده است و جهت وارد شدن به صفحه مد نظر، گزینه “انتقال به صفحه ورود” را انتخاب نمایید.

انتقال به صفحه ورود سامانه ساجد

🔸 داوطلبانی که از قبل برای ثبت نام اقدام کرده اند، برای ورود به سامانه، باید  کد ملی و انتخاب “ورود” را وارد کنند تا به مرحله بعد بروند.

ورود به سامانه ساجد با کد ملی

🔸 رمز عبوری که از قبل تعریف کرده اید را در کادر مربوطه وارد کنید و سپس گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

ثبت رمز عبور برای ورود به صفحه اصلی ساجد

🔸 در این گام، بخش “درخواست وام دانشجویی” را انتخاب کنید تا درخواست شما ثبت شود.

انتخاب درخواست وام دانشجویی در ساجد

🔸 در این مرحله می تواند با انتخاب آیکون های سبز رنگ، نوع وام مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب نوع وام مورد نظر در ساجد

🔸 بعد از طی کردن مراحل ذکر شده، می توانید با انتخاب گزینه “لیست وام دانشجویی”  نسبت به تکمیل درخواست خود  اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام دانشجویی در سال‌های ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد که در حال تحصیل هستند، ممکن است برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی خود به وام دانشجویی نیاز داشته باشند.

یکی از سوالات متداول دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد در سال‌های ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳، مربوط به مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی است.

بنابراین، در این بخش از مقاله به معرفی مدارک مورد نیاز برای دریافت وام دانشجویی در سال‌های ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ پرداخته‌ شده‌ است. تمام دانشجویانی که درخواست دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد را دارند، باید پس از تکمیل فرم درخواست وام، مدارکی که در زیر به آن‌ها اشاره‌شده‌است، را ارائه دهند:

✅ اصل تعهدنامه محضری و ضامن معتبری که کارمند رسمی، پیمانی یا بازنشسته باشد و گواهی کسر از حقوق داشته باشد.

علاوه بر این موارد، دانشجویانی که به وام ازدواج نیاز دارند، باید اصل سند ازدواج خود را به همراه کپی ارائه دهند.

✅ اصل کارت ملی به همراه کپی

همچنین دانشجویانی که به وام مسکن نیاز دارند، باید اجاره‌نامه، نامه خوابگاه تایید‌ شده‌ توسط دانشگاه و اصل سند ازدواج خود به همراه کپی آن را ارائه دهند.

✅ اصل کارت دانشجویی به همراه کپی

✅ همچنین متقاضیان دریافت وام‌های ضروری باید فاکتور هزینه‌ها را ارائه دهند.

 

زمان دریافت وام دانشجویی از دانشگاه آزاد در 1403-1404

دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله زمانی را برای ثبت نام وام دانشجویی خدمت دانشجویان اعلام می‌کند. اگر به دنبال اطلاع از زمان اختصاص داده شده ثبت نام دانشگاه آزاد برای دانشجویان جهت دریافت وام هستید، می‌توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید تا بدین ترتیب اطلاعات لازم را در این رابطه در اختیار شما قرار دهند.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

مشاوره دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد

همانگونه که اشاره شد، وام‌های دانشجویی دانشگاه آزاد تحت شرایط خاصی به دانشجویان تعلق می‌گیرد. افراد داوطلب با مراجعه به سایت ساجد می‎توانند از شزایط آموزشی و عمومی دریافت وام مطلع شوند. همچنین این وام‌ها به صورت وام کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده‌اند که ثبت نام برای هر کدام از این وام‌ها شرایط ویژه‌ای دارد.

برای کسب اطلاع بیشتر و در صورت داشتن هر گونه پرسشی در رابطه با ثبت نام وام دانشجویی آزاد، می‌توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما می‌توانند شما را از جزئیات مربوط به ثبت نام جهت دریافت انواع وام‌های ارائه شده در دانشگاه آزاد اسلامی به طور دقیق و کامل آشنا کنند.

📢 اطلاعیه:

برای ورود به سامانه جامع دانشگاه آزاد (ساجد) و ثبت نام وام دانشجویی می‌توانید به آدرس اینترنتی sajed.iau.ir مراجعه کنید.


 

خلاصه مقاله ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

معمولا دانشجویان برای هزینه تحصیل و یا شهریه دانشگاه نیاز به کمک هزینه تحصیلی دارند به همین سبب دانشگاه آزاد برای کلیه دانشجویان خود وامی در نظر گرفته است که این وام به صورت ودیعه مسکن، شهریه و تحصیل است. تمامی دانشجویان می‌‌توانند برای ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد به سامانه ساجد وام دانشجویی به آدرس sajed.iau.ir مراجعه کرده و پس از بررسی شرایط نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

همچنین باید اشاره کرد که در سال تحصیلی 1403- 1403 میزان این وام‌ها نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت و داوطلبان می توانند با ورود و ثبت نام وام در سامانه ساجد دانشگاه آزاد از جزئیات مربوط به مبلغ هر کدام از وام‌ها مطلع شوند. در مطالب بالا به صورت تصویری مراحل ثبت نام و نحوه دریافت وام را ذکر کرده‌‌ایم که با مراجعه و مطالعه این بخش به راحتی می‌‌توانید برای دریافت وام دانشجویی اقدام کنید.

چنانچه سوالی در ارتباط با مطالب ثبت نام وام در سامانه ساجد دانشگاه آزاد دارید، می‌توانید با مشاوران مجرب ما در آکادمی ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید تا اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.

📥 برای دانلود فایل PDF  مقاله کلیک نمایید.

پادکست صوتی مقاله  ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

4.7/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با سریعترین روش دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد در کدام سامانه انجام می‌گیرد؟

برای ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد به سامانه ساجد مراجعه کنید.

زمان ثبت نام وام دانشجویی ساجد چه زمانی است؟

ثبت نام وام دانشجویی معمولا در اوایل نیمسال اول و دوم تحصیلی شروع می شود که در این خصوص در این مطلب اطلاع رسانی شده است.

چگونه می‌توان به فرم وام دانشجویی دانشگاه آزاد دسترسی داشت؟

از طریق ورود به سامانه ساجد می‌توانید به این فرم دسترسی داشته باشید.

نظرات

31 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir»

  1. Avatar photo ماری گفت:

    سلام برای اینکه سازمان مصوب کنه وام ساجد مربوط به پایانامه به کجا باید مراجعه کنیم لطفا پاسخ دهید

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقت بخیر
      به سازمان مرکزی مراجعه کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

    شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403

    پیرو انتشار آیین نامه جدید دانشگاه آزاد، شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد مشخص گردید. کلیه متقاضیان محترم قبل از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، از شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه و...
  • تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

    تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    شرایط ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد. دانشگاه آزاد برای پذیرش افراد متعهد و علاقه‌مند به معلمی، رشته‌های بدون کنکور تربیت معلم را ارائه داده است. از این رو افرادی که شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان...
  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد...
تماس با مشاور