ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده + آموزش تصویری

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۲ اسفند ۱۴۰۲
پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده1
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آشنایی با روش پرداخت آنلاین وام دانشجویی با یک تماس.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده اعلام شد. تعداد زیادی از دانشجویان با شروع ترم تحصیلی جدید اقدام به دریافت وام دانشجویی از طریق صندوق رفاه دانشجویی می نمایند. بعد از دریافت هر وامی مهم ترین نکته نحوه پرداخت اقساط وام دانشجویی است. پرداخت این اقساط از طریق سایت صندوق رفاه ممکن خواهد بود به این ترتیب افرادی که دارای دفترچه اقساط بانک ملی یا تجارت می باشند و یا همچنان مشغول تحصیل هستند می توانند با مراجعه به این سایت اقدام به پرداخت اقساط وام دانشجویی نمایند.

همچنین سامانه فاز دو یا سامانه سجاد هم بدین منظور طراحی شده است که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم. صندوق رفاه دانشجویی به تمامی دانشجویان کشور یک سری وام پرداخت می کند که این وام ها می تواند کمکی برای وضعیت تحصیلی و معیشتی دانشجویان باشد. تمامی مقاطع از جمله، کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند از این امکان بهره مند شده و برای دریافت وام طبق زمان بندی هایی که منتشر می شود، اقدام کنند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دریافت وام و نحوه پرداخت قسط وام دانشجویی از طریق تماس با شماره 9099075307به صورت تلفنی از راهنمایی مشاوران ایران تحصیل استفاده کنید.

نحوه بازپرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده

در این قسمت همراه ما باشید تا نحوه پرداخت اقساط وام دانشجویی از طریق شماره پرونده را بررسی کنیم. برای پرداخت قسط وام دانشجویی افرادی که در مقطع های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته تحصیل می کنند و 4 نیمسال تحصیلی از مدت زمان آغاز به تحصیل آن ها گذشته باشد، به همراه دانشجویان کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته که 8 نیمسال تحصیلی از مدت تحصیل شان گذشته باشد.

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام وام دانشجویی روی لینک کلیک نمایید.

همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای که 12 نیمسال تحصیلی و دکتری پیوسته که 16 نیمسال تحصیلی از آغاز تحصیل آنان گذشته باشد و شامل گروه های منصرف از تحصیل، ترک و یا اخراج از تحصیل نیز نشوند، به مدت حداکثر 9 ماه بعد از مدت زمان فوق فرصت خواهند داشت که به صورت یک جا و یا قسطی بدهی خود را تسویه کنند. برای پرداخت بدهی نیز نیاز است که افراد وارد سامانه bp.swf.ir شده و مراحلی که در ادامه آورده ایم طی نمایند.

اطلاعیه

بازپرداخت وام دانشجویی، برای تمام بهره مندان، پس از پایان دوره تحصیل آن ها آغاز می شود.

پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده

پرداخت وام دانشجویی با شماره پرونده

✅ از طریق لینک رو به رو وارد سایت مربوطه شوید.برای ورود به پورتال دانشجویی صندوق رفاه کلیک کنید. گزینه ورود به پورتال را انتخاب نمایید و منتظر شوید تا صفحه ی مورد نظر برای شما باز شود.

پرداخت وام دانشجویی

✅ برای پیدا کردن پرونده خود مطابق تصویر، شماره پرونده مندرج روی دفترچه، شماره دانشجویی، نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه را وارد نمایید. در صورتی که قبلا وارد سیستم نشده اید از قسمت پایین صفحه برای تکمیل اطلاعات و ورود به صفحه استفاده نمایید.

ورود به صفحه کاربری

✅ روی نوار آبی رنگ پرونده کلیک کرده و وارد صفحه شوید و مشخصات را جهت پرداخت اقساط دانشجویی کامل نمایید.

✅ در مرحله بعد یکی از درگاه های بانکی را انتخاب نموده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، CVV2، تاریخ انقضا و رمز دوم پرداخت خود را تکمیل نمایید.

پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده با دفترچه بانک تجارت

افرادی که در بانک تجارت سپرده گذاری دارند و یا مشغول به تحصیل هستند می توانند اقدامات زیر را انجام دهند:

✅ ابتدا لازم است به پورتال دانشجویی صندوق رفاه وارد شوید. سپس گزینه ورود به پورتال را انتخاب نمایید.

 

پورتال دانشجویی صندوق رفاه

✅ نام کاربری و رمز عبور را که به صورت پیش فرض کد ملی در نظر گرفته شده است را وارد نمایید.

ورود کاربر

✅ در این مرحله لازم است رمز عبور خود را تغییر دهید تا سایر خدمات پورتال قابل مشاهده شوند.

تغییر رمز عبور

✅ در مرحله بعد صفحه ای با عنوان خلاصه وضعیت نمایش داده می شود که مقدار و وضعیت بدهی دانشجویان قابل پیگیری است.

وضعیت دفترچه اقساط

دانشجویان سه گزینه برای پرداخت اقساط وام پیش رو دارند:

پرداخت اقساطی، پرداخت مانده بدهی و طرح بخشودگی 50 درصد جریمه، پرداخت جریمه دیر کرد اقساط

برای پرداخت هریک کافی است روی گزینه ی مربوطه کلیک کرده  و سپس درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بنر کال تو اکشن

برای کسب اطلاعات درباره پرداخت وام دانشجویی وارد شوید.

تاریخ بازپرداخت وام دانشجویی در سال ۱۴۰۳

سامانه دانشجویی (پورتال صندوق) برای ثبت تقاضای دانشجویان به منظور دریافت وام تحصیلی، شهریه و مسکن متاهلی از تاریخ 1401/11/02 تا 1403/02/25 فعال خواهد بود و ضرورت دارد تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور بر اساس جدول زمانبندی پیوست اقدام نمایند.

دانشجویان ورودی سال تحصیلی 99 و ما قبل در تمامی مقاطع تحصیلی که از وام های دانشجویی صندوق استفاده کرده و سند تعهد ارائه نموده اند، در صورت پر نبودن سقف ضمانت وام های دریافتی تاکنون، نیاز به ارائه سند تعهدنامه دانشجویی جدید در این نیمسال ندارند.

دانشـجویان ورودی جدید نیمسال دوم سال تحصیلی و دانشجویان ورودی سال های قبل که برای اولین بار تقاضای دریافت وام های صندوق را دارند، صرفا با ارائه سند تعهد جدید امکان ثبت نام خواهند داشت.

براي مساعدت با دانشجویان اخذ گواهی کسر از حقوق ضامنین در نیمسال تحصیلی جار نیز الزامی نیست. مبلغ، نوع و شرایط دریافت وام در سال تحصیلی جدید در جدول زیر عنوان شده است.

میزان سود هر قسط وام دانشجویی

میزان سود برای تمامی وام های دانشگاهیان به اندازه 4 درصد است؛ اما یک سری وام ها ممکن است با درصد سود متفاوت باشند که ما در این قسمت به این موارد اشاره خواهیم کرد. به طور مثال یک سری تسهیلات مجزا برای دانشجویان دانشگاه آزاد ارائه می شود که  بر اساس تعداد قسط، مبلغ تسهیلات و میزان سود ما به آن ها اشاره کرده ایم.

تسهیلات بانک رسالت و بانک مهر
مقطع تحصیلی کارمزد تعداد قسط مبلغ تسهیلات
کاردانی 2 تا 3 درصد 24 ماه تا سقف 10 میلیون
کارشناسی 2 تا 3 درصد 36 ماه تا سقف 15 میلیون
ارشد 2 تا 3 درصد 36 ماه تا سقف 20 میلیون
دکتری 2 تا 3 درصد 36 ماه تا سقف 30 میلیون

 

این تسهیلات تنها برای دانشجویان دانشگاه آزاد است.

 

تسهیلات بانک ملی
مقطع تحصیلی کارمزد تعداد قسط مبلغ تسهیلات
کاردانی 2 تا 3 درصد 60 ماه تا سقف 5 میلیون
کارشناسی 2 تا 3 درصد 60 ماه تا سقف 10 میلیون
ارشد 2 تا 3 درصد 60 ماه تا سقف 20 میلیون
دکتری 2 تا 3 درصد 60 ماه تا سقف 40 میلیون
پزشکی و پیراپزشکی 2 تا 3 درصد 60 ماه تا سقف 40 میلیون

 

کال تو اکشن تماس

شرایط دریافت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده

از سوالات متداول دانشجویان جدیدالورود چگونگی دریافت وام دانشجویی است. در ادامه به بررسی و توضیح شرایط دریافت وام دانشجویی می پردازیم. ابتدا لازم است به معاونت دانشجویی مراجعه نمایید و شرایط خود را ثبت کرده تا مورد ارزیابی قرار گیرد. سپس پس از اخذ تائیدیه معاونت به سایت صندوق رفاه معرفی می شوید.

در مرحله بعد تنها کافی است به این سایت مراجعه کرده و درخواست وام خود را ثبت نمایید.بودجه صندوق رفاه و تعداد متقاضیان وام در صف انتظار نوبت و تاریخ دریافت وام شما را مشخص می کند؛ بنابراین این زمان متغیر است.

لازم به ذکر است تعداد وام های مجاز دانشجویی در طول تحصیل محدود است و به طور کلی 4 بار خواهد بود.به این صورت که 3 نوبت وام عادی، یک نوبت وام ازدواج ، 2 نوبت وام خاص و یک بار هم به صورت وام خاص قابل دریافت است.

شرایط دریافت وام دانشجویی

شرایط دریافت وام دانشجویی

دانشجویانی که مایل به دریافت وام دانشجویی هستند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

📌 نیاز مالی

📌 عدم اشتغال

📌 دارا بودن تمام شرایط دانشجوی تمام وقت( از جمله ثبت نام در حداقل تعداد واحد های لازم طبق مقررات آموزشی)

📌 برای دانشجویان سال سوم به بعد شرط مشروط نشدن در دو نیم سال قبل اعمال می شود.

📌 دارا بودن شرایط اخلاقی و رعایت شئونات اسلامی

📌 عدم استفاده از وام یا بورس تحصیلی همزمان با ثبت تقاضای وام

برای اطلاع از ثبت‌نام وام دانشجویی علمی کاربردی کلیک کنید.

مدارک ضروری برای دریافت وام دانشجویی

مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

📌 فتوکپی شناسنامه و کارت ملی دانشجو

📌 فتوکپی کارت دانشجویی معتبر

📌 کپی شناسنامه و کارت ملی ضامن

📌 سند تعهد محضری

📌 حکم کارگزینی ضامن و فیش حقوقی: ضامن باید کارمند رسمی یا قراردادی دولت باشد. اگر ضامن از کارمندان بازنشسته باشد گواهی کسری حقوق هم الزامی است.

چگونگی محاسبه کارمزد تاخیر پرداخت وام دانشجویی

با توجه به لزوم پرداخت به موقع اقساط وام های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی مبلغ مشخصی را به ازای مدت تعویق افتاده در نظر گرفته است. هدف از این کار تشویق بدهکاران به پرداخت هرچه سریع تر بدهی خود و نظم بخشیدن به سیستم پرداخت وام دریافت است این مبلغ با عنوان کارمزد تاخیر شناخته می شود و طبق شرایط زیر به باقی مانده بدهی اضافه می شوند.

میزان کارمزد تاخیری به ازای مدت تعویق، طبق محاسبات زیر و با کارمزد پایه 12 درصد به میزان قسط معوق اضافه می شود.(مدت تعویق به معنای روز های سپری شده از زمان مقرر پرداخت اقساط وام است و مبلغ قسط معوق عبارت است از مبلغ قسط تعیین شده به صورت ماهیانه).این مبلغ در نهایت به حساب درآمد اختصاصی صندوق رفاه واریز خواهد شد.

برای ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی کلیک کنید.

همچنین کلیه فارغ التحصیلانی که بدهی خود را به صورت یکجا پرداخت نمایند از پرداخت جریمه دیر کرد معاف خواهند شد.

در ادامه این مفاهیم را توضیح خواهیم داد.

تعریف مدت تعویق: مدت تعویق به معنای تاخیر در پرداخت اقساط وام است. در واقع مدت تعویق همان فاصله میان موعد پرداخت اقساط و محاسبه آن ها است.

تعریف میزان قسط :هر وامی که توسط دانشجو گرفته شود با توجه به مبلغ آن به صورت اقساط از دانشجو خواسته می شود که هر قسط مبلغ معینی دارد. این مبلغ را میزان قسط می نامند که به صورت ماهانه خواسته می شود.

اگر دانشجو قصد داشته باشد که کل مبلغ وام دانشجویی را به صورت یکجا پرداخت کند و از پرداخت اقساطی منصرف شود، در صورت دیر کرد نیز می توانند جریمه نپردازد.

 

مشمولین پرداخت کارمزد تاخیر وام دانشجویی از طریق شماره پرونده

طبق بخشنامه هایی که به صندوق رفاه ارسال می شود و افراد باید بر اساس آنها عمل کنند، افراد زیر شامل کارمزد تاخیر خواهند شد:

در صورتی که دانش آموختگان بیش از سه بار در پرداخت اقساط وام خود تاخیر داشته باشند ملزم هستند کارمزد وام دانشجویی خود را پرداخت کنند.

 

مشمولین پرداخت کارمزد تاخیر وام دانشجویی از طریق شماره پرونده

 

اگر دانشجو در طول مدت تحصیل وام دریافت کرده باشد و بعد به دلایلی از تحصیل انصراف دهد یا از ادامه تحصیل در دانشگاه محروم شود باید کل بدهی را پرداخت کرده و کارمزد تاخیر را نیز بپردازد.

دانش آموختگانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را داشته باشند، در صورتی که میان دو مقطع بیش از یک سال وقفه افتاده باشد و در پرداخت بدهی خود تعویق داشته باشند ملزم به پرداخت کارمزد وام دانشجویی هستند.

در بازپرداخت اقساط وام دانشجویی باید به این نکته توجه کرد که دانش آموختگان باید بدهی قبلی خود را به صورت یکجا پرداخت کنند و در غیر این صورت جریمه صدور دفترچه اقساط جدید به صورت نقدی از آنها دریافت می شود.

همچنین جزییات اقساط معوقه و اینکه فرد شامل پرداخت کارمزد تاخیر می شود یا خیر در نامه های صادره تسویه حساب به صورت کامل ذکر می شود.

برای اطلاع از ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

آیا برای گرفتن وام دانشجویی از صندوق رفاه نیاز به ضامن است؟

بله. همچنین ضامن تنها می تواند کارمند رسمی و یا قراردادی باشد. همراه داشتن حکم کارگزینی و فیش حقوقی ضامن و همچنین ارائه گواهی کسر از حقوق برای کارمندان بازنشسته ضروری است.

 

تعداد دفعات مجاز برای دریافت وام دانشجویی چقدر است؟

با توجه به ضوابط و مقررات و آیین نامه های صندوق رفاه هر دانشجو می تواند حداکثر 4 بار نسبت به دریافت وام اقدام نماید. این وام های می توانند به صورت 3 وام عادی، 2 وام ضروری و 1 وام ازدواج و 1 وام خاص باشند.

مشمولان وام های دانشجویی صندوق رفاه که وام دانشجویی را دریافت کرده اند و قصد دارند پس از اتمام مقطع تحصیلی خود در داخل کشور از طریق بورسیه تحصیلی به خارج از کشور سفر کنند در صورتی که بتوانند بخشی از دیون خود به دانشگاه را پرداخت نمایند می توانند مابقی مبلغ بدهی خود را پس از پایان مقطع تحصیلی جدید بپردازند و برای این کار تنها یک تعهد از آن ها گرفته می شود.

اطلاعیه

بازپرداخت وام ارزی، 6 ماه پس از فارغ التحصیلی آغاز شده و با توجه به میزان وام دریافتی، حداکثر تا 5 سال قسط بندی می شود و جریمه دیرکرد پرداخت، برای این افراد با نرخ ارز روز محاسبه می گردد.

 

خلاصه مقاله پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده

بسیاری از دانشجویان با شروع نیم سال جدید برای دریافت وام دانشجویی اقدام می کنند. اما مسئله مهم که کم تر به آن پرداخته می شود نحوه پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده است. بنابراین در این مقاله به بررسی این موضوع مهم پرداخته شد. همچنین نحوه محاسبه کارمزد دیرکرد پرداخت وام، مدارک ضروری برای دریافت وام دانشجویی،شرایط دریافت وام دانشجویی و موضوعاتی از این قبیل توضیح داده شد.

چنانچه شما عزیزان در ارتباط با نحوه باز پرداخت قسط وام دانشجویی از طریق شماره پرونده سوال و ابهامی دارید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل شما را به بهترین شکل راهنمایی نمایند.

برای دانلود PDF مقاله کلیک کنید.

4.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آشنایی با روش پرداخت آنلاین وام دانشجویی با یک تماس.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کارمزد پایه ی دیرکرد پرداخت وام دانشجویی چند درصد است؟

کارمزد پایه ی دیرکرد پرداخت وام دانشجویی 12 درصد می باشد.

دانشجویان برای پرداخت وام چه روش هایی را پیش رو دارند؟

دانشجویان سه گزینه برای پرداخت اقساط وام پیش رو دارند: پرداخت اقساطی، پرداخت مانده بدهی و طرح بخشودگی 50 درصد جریمه، پرداخت جریمه دیر کرد اقساط

برای ورود به پورتال دانشجویی صندوق رفاه رمز عبور را چه چیزی وارد کنیم؟

رمز عبور به صورت پیش فرض کد ملی در نظر گرفته شده است.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده + آموزش تصویری»

  1. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام من میخواستم از طریق سایت با شماره پروندم پرداخت کنم وام دانشجوییمو ولی ارور میده. راه دیگه ای نیست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر میتونید ثبت شکایت انجام بدید ممکن است مشکل از طرف خود سایت باشد

  2. Avatar photo آزاده گفت:

    سلام، عذر میخوام من برای پرداخت اقساط وام دانشجویی به مشکل برخوردم، از وقتی که سایت پرداخت اقساط تغییراتی درونش شده،به سیستم پرداخت و دفترچه اقساط نمیشه کانکت شد، میشه لطف کنید برای پرداخت اقساط وام دانشجویی راهنمایی بفرمایید، ممنون

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز برای این مسئله باید اشکال سامانه رفع شود و بصورت آنلاین کمکی از دست ما برنمی آید.

  3. Avatar photo fati jon گفت:

    پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده به چه شکله؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی شرایط پرداخت وام دانشجویی با مشاوران مرکز تماس بگیرید .

  4. Avatar photo بزرگ علوی گفت:

    سلام، برای پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده به چه سامانه ای باید مراجعه کنیم؟ اصلا انجام این کار به صورت اینترنتی ممکن هست یا باید به صورت حضوری انجام بشه؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، برای پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده صرفا باید به سامانه swf.ir مراجعه نمایید و راهی برای رداخت حضوری وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور