ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دستور العمل بازپرداخت اقساط وام دانشجویی 1403 + راهنما جامع

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۹
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۱ آبان ۱۴۰۲
پرداخت وام دانشجویی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روش پرداخت اقساط جامانده وام دانشجویی با یک تماس.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پرداخت وام دانشجویی هر ساله در دو نیمسال اول و دوم از طریق ثبت درخواست در وبسایت صندوق رفاه دانشجویی صورت می گیرد، دانشجویان علاقه مند به دریافت وام برای بهره مندی از این خدمت باید به صورت اینترنتی به سایت swf.ir مراجعه نمایند. علاوه بر این مبلغ و نحوه بازپرداخت اقساط وام دانشجویی هم هر ساله از همین مرجع اعلام می گردد.

زمان پرداخت وام دانشجویی هر ساله دو بار از طریق اطلاعیه های صندوق رفاه دانشجویان اعلام می گردد و متقاضیان باید در این بازه زمانی با توجه به آموزش هایی که در ادامه خواهیم داد باید اقدام به ثبت نام در سایت swf.ir کنند. در صورت عدم دسترسی به امکانات کافی می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید؛ مشاوران ایران تحصیل صفر تا صد فرآیند ثبت نام وام دانشجویی شما را بر عهده می گیرند.

شرایط پرداخت وام دانشجویی به متقاضیان

شرایط پرداخت وام دانشجویی

هر ساله در طی آیین نامه ای از سوی صندوق رفاه دانشجویی شرایط پرداختی ها و دریافت وام به متقاضیان اعلام می شود. صرفا در صورتی که فرد تمامی موارد پرداخت وام را داشته باشد می تواند از آن استفاده نماید، شرایط اعلامی امسال برای دریافت وام دانشجویی به شرح زیر است:

☑️ اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از دین هایی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معرفی و مورد تایید قرار گرفته است.

☑️ دریافت تاییدیه از سوی معاونت دانشجویی دانشگاه با دلالت بر نیاز مالی برای دریافت وام.

☑️ نداشتن موارد انضباطی در کمیته اخلاقی دانشگاه

☑️ عدم دریافت بورس تحصیلی یا وام از سوی باقی موسسات کشوری

☑️ عدم اشتغال در هر شاخه ای در ازای دریافت پول

☑️ ارائه چک یا سفته برای داشتن تعهد

شرایط دریافت وام دانشجویی

شرایط آموزشی دریافت وام دانشجویی

علاوه بر شرایط عمومی که برای تمامی دانشجویان یکسان می باشد برای دریافت وام دانشجویی شرایط آموزشی هم وجود دارد که به شرح زیر است:

✔️ دانشجو باید حداقل ۱۸ واحد را برداشته باشد تا دانشجوی تمام وقت محسوب شود.

✔️ برای دانشجویان آقا فرد باید دارای وضعیت مشمولیت تحصیلی مشخص و پیوسته باشد.

✔️ سنوات  ترم های باقی مانده محصل در پرداخت وام تاثیر به سزایی دارد.

کال تو اکشن تماس

شرایط اختصاصی دریافت وام دانشجویی

علاوه بر شرایطی که پیش از این به آن اشاره کردیم نوعی شرط دیگر هم به نام شرط اختصاصی وجود دارد، در ادامه به بررسی تبصره های موجود در این شرط می پردازیم:

🔶 مشروط نبودن دانشجو در دو نیمسال قبل اولین چیزی است که صندوق رفاه دانشجویان روی آن حساسیت زیادی دارد.

🔶 اگر دانشجو در یک نیم سال مشروط گردد صرفا از نیمی از مبلغ وام بهره مند خواهد شد.

🔶 دانشجویانی که دو نیمسال پیاپی مشروط شوند در نیمسال آینده خود امکان دریافت وام دانشجویی ندارند.

🔶 در صورت تشخیص و تایید کمیسیون موارد خاص یا شورای دانشگاه در صورت ادامه تحصیل دانشجو پرداخت وام مسکن و تحصیلی به فرد بلا مانع است.

برای اطلاع از نحوه پرداخت وام دانشجویی از طریق شماره پرونده، کلیک کنید.

معرفی انواع وام های صندوق رفاه دانشجویان

در گذشته وام های مختلفی اعم از استعدادهای درخشان، کمک هزینه پرداخت شهریه دانشگاه، مسکن، ازدواج و … وجود داشت؛ اما در حال حاضر ۵ نوع وام تحت عنوان وام دانشجویی از سوی صندوق رفاه مشتریان ارائه می شود که در ادامه به شرح آن ها برای شما عزیزان خواهیم پرداخت:

  • وام تحصیلی: دانشجویان روزانه و مراکز علمی و فنی وابسته به دانشگاه های سراسری می توانند از این نوع وام بهره مند شوند. (دانشجویان متاهل برای دریافت این وام باید سند ازدواج ارائه دهند)
  • وام ضروری: این نوع وام برای مواقعی که ممکن حوادث و مشکلات به خصوصی پدید بیاید در نظر گرفته شده و برای پرداخت آن دانشجویان برتر در اولویت هستند.
  • وام ویژه دکتری: دانشجویان مقطع دکتری در صورتی که پیش از آن وام دانشجویی دریافت کرده باشند، باز هم در این مقطع می توانند جهت دریافت وام اقدام کنند.
  • وام شهریه دانشگاه: این وام شامل همه دانشجویان در تمامی دانشگاه ها می شود و مبلغ آن به اندازه بخشی از شهریه دانشگاه است، این وام از منابع صندوق رفاه دانشجویان و قرض الحسنه مهر ایران تامین شده و بعد از پرداخت به عنوان حجمی از بدهی در پرونده دانشجو احتساب می شود.
  • وام ودیعه مسکن دانشجویی: این وام فقط به دانشجویان متاهل ارائه می شود و برای دریافت آن باید علاوه بر سند ازدواج یک اجاره نامه کد رهگیری دار هم به عنوان تعهد ارائه گردد.

برای کسب اطلاع از شرایط لازم برای ثبت نام وام ازدواج دانشجویی روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

نحوه بازپرداخت وام دانشجویی

بنر کال تو اکشن

نحوه بازپرداخت اقساط وام دانشجویی

موضوعی که پس از دریافت وام اهمیت پیدا می کند نحوه بازپرداخت اقساط وام دانشجویی است که در ادامه آن را برای شما شرح می دهیم:

🔶 پس از پرداخت وام به متقاضی، نحوه بازپرداخت اقساط وام دانشجویی را می توان به ۳ بازه زمانی مختلف تقسیط کرد.

🔶 بازه زمانی اول کوتاه مدت است که معمولا وام هایی با مبلغ پایین در این دسته قرار می گیرند و حداکثر تا ۴ ماه امکان تقسیط دارد.

🔶 نوع دوم که میان بلند مدت نام دارد، حداکثر تا ۲۰ ماه قابلیت تقسیط دارد.

🔶 طریقه آخر پرداخت یا بلند مدت که معمولا شامل وام مسکن می گردد، قابلیت تقسیط تا ۳۶ ماه را دارد.

نحوه بازپرداخت اقساط وام دانشجویی گروه های خاص

نحوه بازپرداخت اقساط وام دانشجویی برای گروه های مختلف از دانشجویان، متفاوت است. دستورالعمل باز پرداخت وام دانشجویی، در ادامه تشریح شده است.

🎓مشمولین نظام وظیفه: دانشجویانی که مشمول خدمت سربازی می باشند باید حداکثر 6 ماه پس از پایان طول دوره خدمت، نسبت به بازپرداخت وام دانشجویی خود اقدام کنند.

🎓شرایط بازپرداخت وام برای شاغلین بدهکار: طبق قوانین و مقررات وضع شده، دانشجویانی که از وام دانشجویی بهره مند می شوند مجاز به اشتغال به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و یا تمام وقت در نهادهای دولتی و غیر دولتی که مشمول بیمه هستند، نمی شوند. چنانچه محرز شود که دانشجویی در هنگام دریافت وام ( به استثنای وام شهریه )، در حال اشتغال هستند، وام آن ها متوقف می شود. به طوری که فرد باید کل بدهی خود + 4% کارمزد را به صندوق رفاه دانشجویان پرداخت کند.

🎓دانشجویان معاف از پرداخت هزینه تحصیلی: دانشجویانی که به دلایل متعدد، از پرداخت همه و یا بخشی از هزینه های تحصیلی معاف هستند؛ اگر استفاده آن ها از وام های دانشجویی محرز شود، باید کل بدهی + کارمزد 4% را به صورت یکجا پرداخت کرده و همچنین متحمل برخی خسارات نیز خواهند شد.

برای اطلاع از مبلغ وام دانشجویی کلیک کنید.

🎓دانشجویانی که در حوادث طبیعی دچار آسیب و یا زیان شده اند: آن دسته از دانشجویان و یا فارغ التحصیلانی که در مدت زمان مجاز برای بازپرداخت وام، دچار حادثه و خسارت از بلایای طبیعی شدند، چنانچه تا 9 ماه پس از حادثه، نسبت به اعلام رسمی و ارائه نامه از سوی نهادهای ذی صلاح مانند فرمانداری محل حادثه اقدام کنند؛ دو سال به مدت زمان بازپرداخت وام دانشجویی آن ها اضافه می شود.

🎓نحوه بازپرداخت وام دانشجویی افرادی که ترک تحصیل کرده اند: افرادی که پس از دریافت وام دانشجویی و هنگام بازپرداخت آن، اقدام به ترک تحصیل کنند، باید نسبت به پرداخت یکجای کل بدهی + کارمزد 4% و خسارات متعلقه اقدام کنند.

🎓نحوه بازپرداخت وام برای دانشجوییانی که قصد ترک کشور را دارند: دانشجویانی که قصد ترک کشور و اخذ تابعیت دیگر کشورها را دارند، باید پیش از هر گونه اقدام عملی برای ترک کشور، کل بدهی خود را به صندوق رفاه دانشجویان، پرداخت نمایند. چنانچه دانشجویان بدون بازپرداخت وام خود کشور را ترک کنند، صندوق رفاه دانشجویی با همکاری وزارت خارجه، نسبت به وصول بدهی خود اقدام خواهد کرد.

برای ثبت نام وام دانشجویی، با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

اخبار پیرامون پرداخت وام دانشجویی

📣 آغاز ثبت نام وام دانشجوی نیمسال اول 1403

طبق گزارش‌های منتشر شده، زمان ثبت نام وام دانشجویی نیمسال اول 1403 شروع شده است. دانشجویان از  ابتدای آبان ماه 1403 تا 20 آذر ماه فرصت دارند برای دریافت وام دانشجویی ثبت نام کنند. کلیه دانشجویان برای اطلاع  از دریافت و نحوه بازپرداخت اقساط وام دانشجویی می توانند به سایت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کنند.

در حال حاضر سایت صندوق رفاه دانشجویان، شرایط دریافت و پرداخت وام دانشجویی را در قالب بخشنامه به دانشگاه ها ابلاغ کرده است. شما در صورت داشتن شرایط می توانید از آن استفاده کنید. دانشجویان برای استفاده از وام دانشجویی باید اطلاعات هویتی و تحصـیلی خود را به سامانه تبادل اطلاعات آموزشی وزارت عتف (GSB) ارسال کرده باشند.

برای ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی کلیک کنید.

📣 افزایش سقف وام‌ دانشجویی به ۱۲۰ میلیون تومان

در حال حاضر سقف مبلغ ضمانت وام‌های دانشجویی (بند‌های ۱ و ۲ و ۳ ماده ۱۰ آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی) به ترتیب به ۱۲۰، ۶۰ و بیش از ۱۲۰ میلیون تومـان رسیده است. دانشجویانی که بیش از ۱۲۰ میلیون تومان وام می خواهند بگیرند می توانند بر اساس بنـد ب مـاده ۱۲ آیین‌نامه پرداخت و بـازپرداخت وام‌های دانشجویی ارائه گواهی کسـر از حقوق اقدام کنند. دقت کنید از میان داوطلبان متقاضی دریافت وام دانشجویی اولویت با دانشجویان کم‌بضاعت است.

📣 وام شهریه دانشجویی به حساب دانشگاه‌ها واریز می شود

دانشجویانی که قصد دارند از وام دانشجویی شهریه استفاده کند باید مطمئن شوند که حسـاب بانکی دانشـگاه و مراکز آموزش عالی آن ها فعال است، زیرا آن ها باید در فرم ثبت نام خود شماره حساب بانکی به نام دانشـگاه، شـماره حسـاب و شـماره شـباء آن را در سامانه یکپارچه درج کنند. در صورتی که حساب بانکی دانشگاه شناسه دار باشند باید کد شناسه را  به هنگام ثبت نام در سامانه ثبت کنند.

وام ودیعه مسکن نیز طبق ماده ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دانشجویان شهر‌های مشـهد، اصـفهان، کرج، شـیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه، ارومیه، رشت، زاهـدان، همـدان، کرمان، یزد، اردبیل، بنـدرعباس، اراک به عنوان کلانشهر ها تعلق می گیرد.

📣 وام تحصیلی دانشجویی ۵۰ درصد افزایش یافت

وام تحصیلی دانشجویان متاهل دو برابر دانشجویان مجرد است. در صورتی که هر دو زوجین شرایط دریافت و بازپرداخت وام دانشجویی را داشته باشند، به آن ها وام متاهلی تعلق می گیرد. البته آن دسته از دانشجویانی مجردی که طبق آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی ویژگی خاصی دارند می توانند از ضریب 50 درصدی افزایش وام تحصیلی دانشجویی استفاده کنند.

خلاصه مطلب

اگر قصد استفاده از خدمت پرداخت وام دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان را دارید، اما نتوانسته اید تمام متن را به طور کامل مشاهده نمایید در ادامه با بررسی نکات اصلی این مقاله با ما همراه باشید.

  • توجه داشته باشید قبل از اینکه بتوانید اقدام به ثبت نام وام دانشجویی نمایید باید در سایت صندوق رفاه دانشجویان تشکیل پرونده دهید.
  • بسته به نوع وامی که قصد دارید دریافت کنید باید سند تعهد کافی و به خصوص ارائه دهید.
  • پرداخت وام برای شما فقط زمانی امکان پذیر است که دانشجوی تمام وقت باشید. (حداقل ۱۸ واحد در طول ترم ثبت نام کنید)
  • شرایط  و نحوه بازپرداخت اقساط وام دانشجویی تقریبا یکسان است.

در این مطلب پرداخت وام دانشجویی 1403 و نحوه بازپرداخت آن تشریح شد. برای دریافت راهنمایی کامل در خصوص نحوه دریافت انواع وام دانشجویی، با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روش پرداخت اقساط جامانده وام دانشجویی با یک تماس.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟

برای اطلاع از لیست کامل شرایط عمومی و اختصاصی دریافت وام دانشجویی، مطلب بالا را مطالعه کنید.

شرایط بازپرداخت برای افرادی که ترک تحصیل می کنند، چگونه است؟

افراد ترک تحصیل، باید نسبت به پرداخت کل بدهی خود به اضافه کارمزد 4 درصدی، اقدام کنند.

انوع وام دانشجویی کدامند؟

وام ضروری، وام مسکن دانشجویی و وام شهریه تنها برخی از وام های ارائه شده است. برای اطلاعات بیشتر، مطلب فوق را مطالعه کنید.

نظرات

9 دیدگاه دربارهٔ «دستور العمل بازپرداخت اقساط وام دانشجویی 1403 + راهنما جامع»

  1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

    سلام وقت بخیر
    بله با شناسه پرداخت امکان انتقال میباشد

  2. Avatar photo عادله گفت:

    برای پرداخت قسط وام دانشجویی فرقی نداره کدوم بانک ملی بریم؟ یا فقط باید بانک ملی توی دانشگاه باشه؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با شناسه واریز اقدام بفرمایید

  3. Avatar photo رضا. گفت:

    سلام وقت بخیر نحوه بازپرداخت اقساط وام دانشجویی برای دانشجویان دوره های روزانه ، شبانه با دانشجویان آزاد و غیر انتفاعی متفاوت است؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      معمولا نحوه بازپرداخت یکی است.

  4. Avatar photo سمیه. گفت:

    سلام وقت بخیر مبلغ دقیق هر قسط وام تحصیلی چقدر است؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق سامانه تسهیلات دانشجویی میتوانید استعلام بگیرید چون با توجه به مبلغ و مقطع متفاوت است.

  5. Avatar photo نیما یوشیج گفت:

    سلام، موردی که تسهیل گر بازپرداخت برای پرداخت وام دانشجویی در نظر میگیره چیه و چه موردی موجب طولانی تر شدن مدت زمان قسط بندی می شود؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، اصلی ترین مورد در شرایط گذاری برای پرداخت وام دانشجویی مدت زمان تحصیل فرد در دانشگاه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور