ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی + بخشنامه 1403 | irantahsil

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۵۲۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۲ آذر ۱۴۰۲
شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برخی از دانش آموزان پس از انتخاب رشته و  اخذ دیپلم، ممکن است به این نتیجه برسند که بهتر است تغییر رشته بدهند. شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی یکی از سوالات اصلی داوطلبان می‌باشد. شایان ذکر است کلیه متقاضیان محترم می‌توانند جهت شرکت در کنکور سراسری تجربی با دیپلم رشته فنی، از سراسر کشور با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایند.

پزشکی و پیراپزشکی، از رشته‌های مورد علاقه دانش آموزان است که بیشتر داوطلبان کنکور را به خود درگیر می‌کند. از این رو یکی از سوالات مهم دانش آموزان فنی و حرفه‌ای، شرکت در کنکور تجربی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم شرایط آن را بررسی کنیم و به پرتکرارترین پرسش داوطلبان کنکور، پاسخ دهیم.

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی 1403

متقاضیان ورود به دانشگاه را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. داوطلبانی که دارای دیپلم نظام قدیم هستند و داوطلبانی که با دیپلم نظام جدید فارغ التحصیل شدند. شرایط شرکت در کنکور سراسری برای این دو دسته از متقاضیان با تفاوت‌هایی همراه می‌باشد. به همین دلیل اطلاع از این تفاوت‌ها برای داوطلبان کنکور امری لازم و ضروریی است.

همانطور که می‌دانید یکی از شریط شرکت در کنکور برای داوطلبان نظام قدیم، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی می‎باشد. به همین خاطر داوطلبان فنی برای شرکت در کنکور تجربی، لازم است مدرک کاردانی داشته باشند تا بتوانند نسبت به شرکت در کنکور اقدام نمایند. نکته مهم در رابطه با اخذ مدرک این است که داوطلبان در صورت فارغ التحصیلی تا نهایت شهریور همان سال، امکان شرکت در کنکور را خواهند داشت.

نکته مهمی که داوطلبان مایل به شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی لازم است مد نظر قرار دهند، در رابطه با دانشجویان دوره روزانه است. چنانچه در هر رشته‌ای از دانشگاه‌های روزانه مشغول به تحصیل باشید و با دیپلم فنی و شرایط ثبت نام کنکور تجربی بخواهید ثبت نام کنید، باید از رشته فعلی خود انصراف داده تا بتوانید برای ثبت نام اقدامات لازم را مهیا سازید.

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم

👈 از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور دریافت کد سوابق تحصیلی می‌باشد. آن دسته از داوطلبانی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد اخذ نموده باشند، مشمول طرح تاثیر مثبت معدل قرار دارند. به همین خاطر برای تاثیر معدل لازم است برای دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام نمایند. دریافت این کد قبل از ثبت نام ضروری می‌باشد.

👈 همانطور که در شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی و  راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ذکر شده است، متقاضیان شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی می‌توانند با مراجعه به سامانه  dipcode.medu.ir نسبت به اخذ این کد اقدام نمایند.

👈 با توجه به اینکه تاثیر معدل برای تمامی داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و همچنین علوم انسانی و معارف الزامی است، دریافت راهنمایی اخذ این کد برای دیپلمه‌های فنی نیز ضروری می‌باشد.

👈 برخی از دانش آموزان به هنگام شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی ممکن است متوجه شوند که مدارک آنان ناقص بوده و یا اینکه این مدارک وجود ندارد. در این صورت سامانه‌ای برای این دسته از متقاضیان عزیز قرار داده شده است که با مراجعه به dipcode.medu.ir می‌توانند نسبت به رفع نواقص و دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

جهت برقراری ارتباط با مشاوره حرفه ای کنکور تجربی کلیک کنید.

تاثیر معدل بر شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی

آموزش و پرورش تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور را به 60 درصد رسانده است. بنابراین دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم باید علاوه بر آزمون سراسری دروس تخصصی و عمومی خود را به خوبی مطالعه کنند تا بتوانند با کسب معدلی بالا در کنکور تجربی قبول شوند.

البته تاثیر معدل بر شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی محاسبه نمی‌شود. دانش آموزان فنی و حرفه‌ای که می‌خواهند در آزمون رشته‌ای دیگر شرکت کنند، به دلیل اینکه دیپلم رشته دیگری به غیر از تجربی دارند، شامل این تاثیر نمی‌شوند.

از این رو همانند سال‌های گذشته باید در کنکور شرکت کنند و از تاثیر صددرصدی آن مطلع باشند. به این ترتیب مطالعه دقیق منابع آزمون و خرید کتاب‌ کارهای تستی، ضروری است. در غیر این صورت شانس موفقیت داوطلبان کم می‌شود.

تاثیر معدل بر شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی

نکات مهم برای ثبت نام کنکور تجربی با دیپلم فنی

👈 برای ثبت نام کنکور، توجه به برخی از نکات مهم و ضروری است. این نکات برای تمامی داوطلبان می‌باشد و منحصر به متقاضیان دیپلم فنی و شرایط ثبت نام کنکور تجربی نخواهد بود. با توجه به حساسیت کنکور و سنجش به داوطلبان توصیه می‌شود ابتدا به صورت دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه نمایید و پس از آن فرم پیش نویس انتهای دفترچه را تکمیل نمایید و سپش نسبت به فرم اینترنتی اقدام نمایید.

👈 چنانچه برای شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی به مراکز کافی نت‌ها مراجعه کردید، پس از ثبت نام، عکس خود را دریافت نمایید. همچنین با توجه به مشکلاتی که درسال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، قبل از تائید نهایی حتما عکس خود را چک کرده و از صحت و درستی آن اطمینان یابید.

👈 به این نکته توجه داشته باشید که این کار را به مراکز کافی نت واگذار ننمایید، زیرا در سامانه ویراش اطلاعات ثبت نام کنکور این امکان وجود نخواهد داشت. در ضمن، ثبت نام شما زمانی با موفقیت به اتمام می‌رسد که شماره پرونده و همچنین کد رهگیری را دریافت نموده باشید.

👈 بنابراین تا قبل از دریافت این کد شما هیچ گونه ثبت نامی انجام نداده‌اید. پس از دریافت کدهای مذکور حتما پرینت آن را بگیرید و در جای دیگری آن را یادداشت نمایید. زیرا انجام مراحل بعدی (کارت ورود به جلسه، دریافت کارنامه و همچنین انتخاب رشته) به وسیله همین اطلاعات امکان پذیر است.

برای استفاده از خدمات مشاوره کنکور آنلاین کلیک کنید.

شرایط ثبت نام کنکور تجربی با دیپلم فنی 1403

داوطلبانی که به دنبال پاسخ این سوال می‌باشند که شرایط ثبت نام کنکور تجربی با دیپلم فنی 1403 چیست؟ باید بگوییم که این شرایط در بسیاری از موارد برای تمامی رشته‌ها یکسان می‌باشد. به همین دلیل اختصاصی به کنکور تجربی نخواهد داشت. تنها در برخی از موارد که مربوط به معدل لازم برای رشته تجربی است، داوطلبان باید شرایط ویژه و تعیین شده را دارا باشند.

یکی از شرایط ثبت نام کنکور تجربی برای آن دسته از داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی می‌نمایند، دارا بودن سلامت جسمانی ملاک است. با توجه به نوع حرفه این مشاغل، نیاز به صحت و سلامتی از اهیمت بیشتری برخوردار می‌باشد.

اما این مورد را نمی‌توان تنها منحصر به متقاضیان شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی دانست و برای تمامی داوطلبان الزامی است. جهت اطلاع دقیق از تغییرات ایجاد شده در رابطه با شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور تجربی می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

شرایط ثبت نام کنکور تجربی با دیپلم فنی

منابع شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی حرفه‌ای

منابع معرفی شده برای شرکت در کنکور تجربی با دیپلم رشته فنی را می‌توان به دو دسته تقسیم نمود. منابع معرفی شده از سوی سازمان سنجش و آموزش یا همان کتب درسی کشور می‌باشد، زیرا کتب درسی برای تمامی دانش آموزان یکسان است و دانش آموزان باید به مطالعه دقیق هر یک از این منابع بپردازند.

اما چنانچه بخواهید از منابع کمک آموزشی استفاده کنید، باید بگوییم که دانش آموزان می‌توانند کتاب‌های تخصصی و تستی را با توجه به دروس تخصصی جدید، سفارش دهند و از مطالب آن به عنوان کمک درسی استفاده نمایند.

خلاصه مطلب

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی 1403 از جمله سوالات پرتکرار دانش آموزانی است که می‌خواهند در رشته پزشکی تحصیل کرده و سپس مشغول به کار شوند. از این رو در این مقاله به نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی، تاثیر معدل بر شرکت در کنکور تجربی با مدرک فنی پرداختیم.

از آنجایی که داوطلبان فنی می‎‌خواهند در کنکور تجربی شرکت نمایند، تاثیر سوابق تحصیلی بر روی رتبه آن‌ها بی‌اثر خواهد بود. بنابراین باید با منابع علوم تجربی آشنا شوند تا در این رقابت سخت بتوانند از مابقی شرکت کنندگان سبقت بگیرند. در صورت داشتن هرگونه سوالی در اینباره می‌توانید با مشاوارن ما در ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود pdf شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی کلیک کنید.

2.9/5 - (17 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم امکان پذیر می‌باشد؟

بله. این امکان برای فارغ التحصیلان رشته فنی فراهم شده است.

شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی چیست؟

در متن مقاله به صورت کامل به شرایط شرکت در کنکور تجربی با مدرک فنی پرداخته‌ایم.

تاثیر معدل بر کنکور تجربی با مدرک فنی چقدر است؟

سوابق تحصیلی دانش آموزان فنی که می‌خواهند در کنکور تجربی شرکت کنند، محاسبه نمی‌شود.

 

نظرات

528 دیدگاه دربارهٔ «شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی + بخشنامه 1403 | irantahsil»

  1. Avatar photo عبدالله شعبانی گفت:

    برای فنی ها که سوابق تحصیلی محاسبه نمیشه امکان قبولی درپزشکی هست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      شانس قبولی کمی وجود دارد

  2. Avatar photo 1234 گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دیپلم گرافیک دارم
    برای دادن کنکور تجربی باید دوباره امتحان نهایی تجربی بدم؟

  3. Avatar photo ساناز گفت:

    سلام خسته نباشید من سوالی راجب همین موضوع داشتم
    من سال خرداد 1403دیپلم کامپیوتر خود را می گیریم
    میتوانم با دیپلم کاردانش کنکور رشته علوم تجربی و یا علوم انسانی بدم ؟
    بعد نمره کارنامه کاردانش هیچ تاثیری بر کنکور رشته نظری ندارد؟
    برای قبولی در رشته تجربی روزانه چقدر باید درس خواند و چندسال باید پشت کنکور باشد ؟ که رشته پیراپزشکی قبول شم
    و برای قبولی در رشته علوم انسانی باید چقدر درس خواند ؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      سوال شما نیاز به برررسی بیشتری دارد
      با شماره 9099075307 تماس بگیرید
      داخلی 109 خانم امینی.

  4. Avatar photo معصومه گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من سال 401 فارغ التحصیل شدم با دیپلم کامپیوتر
    همه دروس عمومی و تخصصی رو خرداد می خوام امتحان بدم
    بازهم باید حضوری به آموزش پرورش مراجعه کنم؟

    میتونم فقط درسای سلامت و هویت رو امتحان ندم؟ تو کارنامه 19 شدم

    ممنونم از راهنماییتون

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بلی

  5. Avatar photo Mojtaba گفت:

    سلام
    کسی که دیپلم فنی داره ،وبخاد دیپلم تجربی رو دریافت کنه
    از طریق اموزش و پرورش باید اقدام کنه یا مرکز دیگه .
    واینکه گفتید با کاردانی فنی میشه کنکور داد ،نیاز به دیپلم تجربی هست یا نه .
    ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید حضورا تشریف ببرید اموزش و پرورش برای گرفتن دیپلم تطبیقی و با مدرک کاردانی این امکان ر ندارید کنکورتجربی شرکت کنید

  6. Avatar photo مهندس گفت:

    سلام و عرض ادب
    ببخشید میشه با دیپلم فنی و حرفه ای واسه پزشکی کنکور داد
    شرط معدل داره یا ن

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخبر
      خیر

  7. Avatar photo امیر محمد گفت:

    سلام میتوانم دیپلم یا لیسانس فنی حرفه ای
    به رشته تجربی تغییر داد و یا در دانشگاه میتوان از فنی حرفه ای به تجربی تغییر داد
    یا اصلا امکان دارد از رشته فنی حرفه ای دیپلم تغییر بدیم به رشته تجربی

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      تغییر رشته یک سری ضوابط و شرایط لازم دارد پیشنهاد می کنم جهت راهنمایی با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل در ارتباط باشید
      راه ارتباط :9099075307

  8. Avatar photo mahla گفت:

    سلام و وقت بخیر. بنده دیپلم فنی سال 92 رو دارم و قصد شرکت در کنکور در رشته تجربی رو دارم. آیا میتونم دروس عمومی رو که سال 92 نهایی بودن رو تطبیق بدم و فقط دروس تخصصی تجربی رو امتحان بدم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید به آموزش و پرورش منطقتون مراجعه کنید اونجا این مسئله رو براتون در نظر خواهند گرفت

  9. Avatar photo Soltani گفت:

    سلام با مدرک کارشناسی مهندسی صنایع می‌توان کنکور تجربی را شرکت کرد؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت ثبت نام برای کنکور تجربی نیاز به مدرک دیپلم می باشد با توجه به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی پیشنهاد می شود قبل از هر اقدام ثبت نامی با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل داخلی 112 در ارتباط باشید
      راه ارتباط :9099075307

  10. Avatar photo محدثه گفت:

    سلام من دوازدهم تربیت بدنی هستم میخوام کنمور تحربی بذم باید امتحان نهایی تحربیو شرکت کنم؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله به آموزش و پرورش مراجعه کنید.

  11. Avatar photo ftm گفت:

    سلام ببخشید میشه با دیپلم فنی نظام جدید یا قدیم کنکور تجربی داد؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر با مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک دیپلم فنی نظام سالی واحدی با مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم فنی نظام قدیم میتوان کنکور شرکت کرد

  12. Avatar photo امیر گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دوازدهم رو با تجربی تموم کردم ولی دیپلم ندارم هنوز متاسفانه می‌خوام تغییر رشته بدم به فنی حرفه‌ای و دیپلم بگیرم بعد از اونجا کنکور تجربی بدم آیا این عمل امکان پذیر است و 50درصد تاثیر معدل چطوری میشه و آیا میتونم بر اساس کنکورم در رشته های تاپ شرکت کنم ؟؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      درصورت نداشتن دیپلم متجانس با کنکور تجربی سوابق تحصیلی برای شما محاسبه نمی گردد

  13. Avatar photo رضا گفت:

    سلام من در حال دریافت دیپلم تربیت بدنی هستم می توانم کنکور تجربی شرکت کنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      میتوانید شرکت کنید اما بدون داشتن سابقه تجربی و معدل کتبی احتمال قبولی شما در رشته های برتر بسیار پایین است.

    2. Avatar photo آراد گفت:

      سلام وقت بخیر من دیپلم فنی حرفه ای در رشته کامپیوتر و لیسانس رشته کامپیوتر دارم میتونم کنکور تجربی شرکت کنم یا نیاز به مدرک پیش دانشگاهی داره؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        برای شرکت در کنکور تجربی شما باید دیپلم تطبیقی رشتته تجربی را اخذ کنید

  14. Avatar photo Ali گفت:

    سلام من دیپلم نظام جدید دارم فنی حرفه ای میتونم کنکور تجربی شرکت کنم سهم عمومی و اختصاصی چی میشه باید ایجاد کنم اگر آره کدومشو?

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بهتر است شما دیپلم تطبیقی رشته تجربی را دریافت کنید تا 50 درصد سوابق تحصیلی برای ما لحاظ شود

  15. Avatar photo faeghhhhe گفت:

    سلام وقت بخیر،
    من دیپلم رشته فنی (نظام قدیم) خوندم
    الان مدرک کاردانی هم دارم ایا میتونم با داشتن مدرک کاردانی کنکور تجربی ۱۴٠۳شرکت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور بهتر است اول مدرک دیپلم تجربی دریافت کنید و پس از دیپلم در کنکور تجربی ثبت نام کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
  • ثبت نام کنکور سراسری

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 آغاز شد + ورود سایت اصلی sanjesh.org

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 طبق اعلامیه جدید سازمان سنجش برای نوبت دوم از 7 فرودین 1403 آغاز و تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت. داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش به نشانی...
تماس با مشاور