ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سهمیه منطقه 2 در کنکور

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
سهمیه منطقه 2 در کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در کنکور برای پذیرش داوطلبان سهمیه های مختلفی در نظر گرفته شده است که از جمله آن می توان به سهمیه منطقه 2 در کنکور اشاره نمود. بر اساس تعداد شرکت کنندگان + نام شهرها داوطلبان می توانند در سهمیه های مختلف شرکت نمایند. تعداد شرکت کنندگان منطقه دو کنکور به طور معمول بیش از داوطلبان منطقه یک می باشد. انتشار اسامی شهرهای منطقه دو کنکور برای عدالت آموزشی کلیه داوطلبان توسط سازمان سنجش و آموزش کشور می باشد. برای تاثیر دقیق سهمیه این منطقه می توانید با مشاوران مجرب ما تماس حاصل نمایید.

با توجه به اینکه امکانات آموزشی برای تحصیل در مناطق مختلف یکسان نیست، لذا سازمان سنجش  آموزش کشور برای عدالت آموزشی ، سهمیه ای را در نظر گرفته است که 70 درصد آموزش داوطلبان بر همین اساس می باشد. سهمیه منظقه یک برای آن دسته از داوطلبانی است که معمولا از شرایط بهتری برای تحصیل برخوردارند و همچنین سهمیه های منطقه 3 نیز برای آن دسته از داوطلبانی است که از امکانات آموزشی بی بهره اند و به همین دلیل می توانند با استفاده از این سهمیه از شرایط بهتری برخوردار شوند.

 

 

برای اطلاع از تاثیر سهمیه منطقه 2 در کنکور و همچنین اطلاع از درصدهای کارنامه منطقه دو در تمامی رشته ها با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

رقابت داوطلبان سهمیه منطقه 2 در کنکور بالا می باشد و همچنین پذیرش در این مناطق نیز با ظرفیت بالا صورت می پذیرد.

 

 

نحوه تقسیم بندی سهمیه منطقه 2 در کنکور

 

نحوه تقسیم بندی سهمیه منطقه 2 در کنکور

 

در ادامه به لیست شهرهای دارای سهمیه کنکور اشاره خواهیم نمود. برای اینکه داوطلبی مشمول سهمیه مناطق باشد، لازم است سه سال آخر دبیرستان را در همان منطقه گذرانده باشند. این تقسیم بندی برای تمامی نقاط آموزشی کشور است. معمولا 70 درصد سهمیه پذیرش برای این مناطق در نظر گرفته می شود. در رابطه با اینکه شرایط مشمولیت برای سهمیه ها چیست در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

  • چنانچه محل تحصیل شما در چندین منطقه بوده است، سهمیه مورد نظر برای شما منطقه مرفه تر خواهد بود.
  • کلیه فارغ التحصیلان مقطع کاردانی در صورتی که بر اساس مدرک تحصیلی خود که سه سال آخر را در مناطق مورد نظر تحصیل نموده باشند.
  • آن دسته از داوطلبانی که سه سال آخر تحصیل خود را در خارج از کشور گذرانده اند، چه دوره پیش دانشگاهی و سه سال ماقبل را در خارج از کشور گذرانده باشند، جزو منطقه سه محسوب می شوند.
  • تمامی آن دسته از داوطلبانی معلول می باشند از جمله (ناشنوا، معلولین جسمی حرکتی، نابینا ، نیمه نابینا، نیمه شنوا که بند مربوط به معلولیت را در فرم مربوط به تقاضانامه ثبت نام تکمیل نموده اند، لازم است مدارک مربوط به سازمان را ارسال نمایند). تمامی این دسته از داوطلبان جزو سهمیه منطقه سه خواهند بود.

 

 

اطلاع از نحوه دریافت معدل کتبی دیپلم بر روی لینک کلیک کنید

 

 

ظرفیت سهمیه مناطق در کنکور

هر یک از کد رشته محل ها برای پذیرش در کنکور سراسری ظرفیت خاصی در نظر دارند . این ظرفیت به نسبت هر یک از رشته ها متفاوت می باشد. در واقع برای هر یک از کد رشته محل ها ظرفیت خاصی تعیین شده است. نحوه پذیرش در هر یک از رشته های دانشگاهی نوع خاصی می باشد. به عنوان مثال پذیرش در برخی از رشته ها قطبی، در برخی از رشته های دیگر کشوری و همچنین ناحیه ای می باشد. البته سهمیه در نظر گرفته شده برای هر یک از رشته ها پس از کسر سهمیه مربوط به ایثارگران 25 درصدی و همچنین ایثارگران 5 درصدی می باشد.

پذیرش در هر یک از رشته هایی که نوع گزینش آن ها به صورت کشوری می باشد بدین صورت است که ظرفیت هر یک از کد رشته محل ها نسبت به تعداد شرکت کنندگان آن ها بر اساس هر یک از سهمیه ها همانند منطقه یک، دو و سه و همچنین خانواده شهدا نسبت به تعداد تمامی شرکت کنندگان در هر یک از گروه های آزمایشی تعیین می گردد.

نحوه ی گزینش رشته های بومی در هر یک از کد رشته محل ها بر اساس قطب، ناحیه و استان می باشد. در واقع حدود 20 درصد ظرفیت مربوط به داوطلبان آزاد بر اساس سهمیه های هر یک از مناطق یک، دو و سه و همچنین خانواده شهدا که مربوط به هر یک از سهمیه های مناطق قطب، ناحیه و یا استان می باشد، به نسبت کل تعداد شرکت کنندگان در هر یک از گروه های آزمایشی پرطرفدار در واقع به نسبت 60 به 40 می باشد. در واقع 60 درصد ظرفیت مربوط به کد رشته محل های بومی برای این دسته از داوطلبان و 40 درصد از پذیرش نیز به داوطلبان غیر بومی تعلق خواهد گرفت.

 

 

برای انجام ثبت نام کنکور آزمایشی سنجش بر روی لینک کلیک کنید

 

 

اسامی شهرهای منطقه دو کنکور

 

استان شهر بخش
آذربایجان شرقی بناب مرکزی
آذربایجان شرقی جلفا مرکزی
آذربایجان شرقی مراغه مرکزی
آذربایجان شرقی مرند مرکزی
آذربایجان شرقی میانه مرکزی
آذربایجان غربی ارومیه مرکزی
آذربایجان غربی بوکان مرکزی
آذربایجان غربی خوی مرکزی
آذربایجان غربی سلماس مرکزی
آذربایجان غربی مهاباد مرکزی
آذربایجان غربی میاندوآب مرکزی
آذربایجان غربی نقده مرکزی
اردبیل اردبیل مرکزی
اردبیل خلخال مرکزی
اصفهان آران و بیدگل مرکزی
اصفهان اردستان زواره
اصفهان اردستان مرکزی
اصفهان اصفهان بنرود
اصفهان اصفهان جرقویه سفلی
اصفهان اصفهان جرقویه علیا
اصفهان اصفهان کوهپایه
اصفهان برخوار مرکزی
اصفهان خمینی شهر مرکزی
اصفهان خوانسار مرکزی

 

 

برای اطلاع از زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور بر روی لینک کلیک کنید

 

 

تعهدات پذیرفته شدگان سهمیه منطقه 2 در کنکور

با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه های دولتی و دوره های روزانه برای اسامی شهرهای منطقه دو کنکور و سایر مناطق رایگان می باشد، لذا هر یک از داوطلبانی که در دوره های روزانه پذیرفته شوند، برای رعایت عدالت آموزشی متعهد به خدمت می باشند. به طور معمول برخی از دانشگاه های شرایط خاص نیز تعهدی به طور اخص که مطابق با شرایط خود آن هاست در نظر می گیرند و بر همان اساس پذیرفته شدگان موظف به قبولی در این کد رشته محل ها می باشند.

همانطور که ذکر شد، پذیرفته شدگان سهمیه منطقه 2 در کنکور برای دانشگاه های غیر انتفاعی، نوبت دوم شبانه و همچنین پردیس خودگردان و پیام نور، تعهد خدمت نخواهند داشت. اما برای پذیرفته شدگان دارای سهمیه نهایی منطقه دو در واقع چنانچه در هر یک از دانشگاه های مذکور پذیرفته شوند، موظف هستند که دو برابر مدت زمان تحصیل خود خدمت نمایند.

 

 

برای انجام برنامه ریزی کنکور برای افراد شاغل بر روی لینک کلیک کنید

 

 

تعداد شرکت کنندگان منطقه دو کنکور

 

تعداد شرکت کنندگان منطقه دو کنکور

 

تعداد شرکت کنندگان منطقه دو کنکور در جدول زیر مربوط به کنکور 98 می باشد. این تعداد ممکن است در سال جاری تغییر کند.

 

گروه آزمایشی تعداد داوطلبان سهمیه منطقه 2
علوم ریاضی و فنی 60 هزار و 44 داوطلب
علوم تجربی 220 هزار و 256 داوطلب
علوم انسانی 83 هزار و 545 داوطلب
زبان‌های خارجی 50 هزار و 945 داوطلب
هنر 30 هزار و 724 داوطلب

 

 

برای اطلاع از بهترین سهمیه مناطق کنکور بر روی لینک کلیک کنید

 

 

تفاوت هر یک از سهمیه در کنکور به چه دلیل است؟

پر واضح است که شهرهای بزرگ و کلان شهرها، به امکانت آموزشی به خوبی دسترسی دارند و همچنین مدارس آن ها از بهترین معلمان برخوردارند. همین مسئله موجب می شود تا دانش آموزانی که در این گونه مدارس تحصیل می نمایند، به نسبت سایر دانش اموزان دیگر، از شرایط بهتری برای ادامه تحصیل برخوردار باشند. بنابراین طبعا این دسته از داوطلبان به هنگام شرکت در کنکور، می توانند عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر داوطلبان مناطق محروم داشته باشند.

منطقه دو نیز از جمله مناطقی است که می توان گقت از شرایط آموزشی خوبی برخوردار است. اما به نسبت منطقه یک باز هم از امکانات کمتری برخوردار است. همین مسئله موجب می شود تا داوطلبان نتوانند آن طور که باید و شاید در کنکور، عملکرد متاسبی داشته باشند. بنابراین برای یکسان سازی دانش اموزان این منطقه، آموزش و پرورش به کمک وزارت علوم و تحقیقات تمهیداتی تدارک دیده اند که با توجه به آن امکان همسان سازی را با این سهمیه می توان تا حدودی برآورده نمود.

منطقه محرم که با نام منطقه سه از آن یاد می شود، در واثع شامل آن دسته از داوطلبان و دانش آموزانی می باشد که در مناطق محروم در حال تحصیل می باشند و از امکانات آموزشی بسیار بی بهره اند. این دسته از دانش اموزان برای عملکرد خود در کنکور ممکن است دچار مشکل باشند و با توجه به این امکانات محدود رتبه پایین تری به دست آورند. یکی دیگر از اقداناتی که این دانشگاه برای آن ها در نظر می گیرد، همین سهمیه است و داوطلبان را کمک می کند تا بتوانند رقابت منصفانه تری داشته باشند.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با سهمیه منطقه 2 در کنکور به شما ارائه نماییم. چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با اسامی شهرهای منطقه دو کنکور می باشید می توانید با مشاوران ما تمای حاصل نمایید. همچنین کسب اطلاعات دقیق در رابطه با تعداد شرکت کنندگان منطقه دو کنکور نیز پس از برقراری همین تماس امکان پذیر است. 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سهمیه منطقه دو در کنکور برای هر یک از دانشگاه ها با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

edu.medu.ir

سهمیه منطقه 2 در کنکور

 

3.2/5 - (9 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سهمیه منطقه 2 در کنکور چه تاثیری در قبولی دارد؟

برای رعایت عدالت آموزشی تمامی داوطلبان و در نظر گرفتن سهمیه ، کمک به

 

سهمیه منطقه 2 در کنکور | تعداد شرکت کنندگان + نام شهرها ### اسامی شهرهای منطقه دو کنکور| تعداد شرکت کنندگان منطقه دو کنکور - 1500

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
  • ثبت نام کنکور سراسری

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 آغاز شد + ورود سایت اصلی sanjesh.org

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 طبق اعلامیه جدید سازمان سنجش برای نوبت دوم از 7 فرودین 1403 آغاز و تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت. داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش به نشانی...
تماس با مشاور