ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سوالات آزمون سراسری به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند. با توجه به زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور و تعداد آن ها داوطلبان باید بتوانند مدیریت زما درستی داشته باشند. با توجه به اینکه نوع سوالات و زمان پاسخدهی برای هر سوال متفاوت می باشد، لذا بررسی زمان تست هر درس در کنکور یکی از قدم های مهم شما برای موفقیت در کنکور خواهد بود. به طور تقریبی می توان گفت زمان تست هر درس در کنکور مشخص می باشد و هر یک از داوطلبان می توانند در زمان تخصیص یافته به آن پاسخ دهند.

تفاوتی ندارد شما در کدام یک از گروه های آزمایشی شرکت نمایید. در هر یک از گروه ها که شرکت کنید، زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور به دفترچه عمومی یکسان می باشد. اما برای پاسخدهی به سوالات اختصاصی هر یک از داوطلبان به دفترچه سوالات اختصاصی با توجه به نوع رشته تحصیلی شما می تواند متفاوت باشد. لذا دقت و توجه لازم به نحوه پاسخدهی از جمله موارد بسیار مهمی است که توجه به آن ضروری می باشد.

 

 

برای مشاوره در رابطه با نحوه مدیریت زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور به صورت اصولی و درست با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور برای تمامی دروس عمومی در همه رشته ها یکسان می باشد.

 

 

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور را چگونه تنظیم نماییم؟

 

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور را چگونه تنظیم نماییم؟

 

یکی از سوالات بسیار مهمی که اغلب داوطلبان ممکن است در این رابطه داشته باشند این است که چگونه زمان را تنظیم کنیم؟ اینکه شما بتوانید در زمان مقرر به سوالات پاسخ دهید، مشروط به چندین عامل می باشد که از جمله آن ها می توان به مطالعه عمیق شما در درس ها و مطالعه آن اشاره نمود. هر چقدر شما بتوانید مطالعه عمیق تر و دقیق تری داشته باشید، بازیابی اطلاعات برای شما راحت تر خواهد بود و می توانید زمان کمتری را برای پاسخگویی در نظر بگیرید.

یکی دیگر از تکنیک هایی که می توان برای تنظیم زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور  پیشنهاد داد این است که سوالات کنکور سال های گذشته را به همراه تست های تالیفی و سنجشی به خوبی مطالعه و تحلیل نمایید. به عنوان مثال، ممکن است تکنیک هایی برای پاسخدهی به سوالات نیاز باشد که شما با تحلیل و تمرین بتوانید به خوبی از عهده آن بر بیایید. اما در صورت کم تجربگی و عدم تمرین مناسب، نتوانید به سوالات به خوبی پاسخ دهید.

اگر شما یک دونده مسابقه باشید اما به هنگام تمرین کردن و انجام مسابقات، زمان سنجی نکنید و زمان خود را در نظر نگیرید، هر بار که شما زمان سنجی می کنید، انگیزه بیشتری برای پاسخ دهی سریع تر به سوالات دارید. بنابراین به هنگام تمرین تکنیک های تست زنی کنکور ، تلاش کنید تا زمان سنجی کنید و با توجه به زمان در نظر گرفته شده برای هر سوال، به خوبی بدان پاسخ دهید. بنابراین برای اینکه متوجه بشوید آیا موفق به مطالعه دقیق و اصولی شده اید، یکی از بهترین راه حل هایی که می توانیم ارائه دهیم همین زمان سنجی مناسب است.

 

برای اطلاع از اینکه چگونه زیست را 100 بزنیم؟ بر روی لینک کلیک کنید

 

 

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور دروس عمومی

تعداد کل سوالات عمومی در هر یک از دفترچه ها 100 سوال می باشد. دروس عمومی در واقع شامل چهار درس ادبیات، عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی می باشد. تعداد هر یک از سوالات عمومی 25 سوال می باشد. مدت زمان پاسخدهی به هر یک از سوالات با توجه به زمانبر بودن سوالات و همچنین نوع درس می تواند متفاوت باشد. در جدول زیر ما زمان اختصاص داده شده برای پاسخدهی به هر یک از سوالات را ارائه نموده ایم.

دروس عمومی
ردیف عنوان درس تعداد سوال از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی بر اساس دقیقه
1 زبان و ادبیات فارسی 25 1 25 18
2 عربی 25 26 50 20
3 دین و زندگی 25 51 75 17
4 زبان انگلیسی 25 76 100 20
5 مجموع سوالات عمومی کنکور سراسری 100 1 100 75

برای داوطلبان اقلیت های مذهبی که به سوالاتی غیر از معارف اسلامی پاسخ خواهند داد. همانند (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) زمان آن ها 17 دقیقه می باشد. همچنین آن دسته از داوطلبانی که به سوالاتی غیر از زبان خارجه انگلیسی پاسخ خواهند داد، زبان هایی همانند فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی، زمان تقریبی 20 دقیقه در نظر گرفته شده است.

 

 

برای مسلط شدن بر روش و تکنیک نحوه مطالعه ریاضی کنکور برای زدن 100 درصد بر روی لینک کلیک کنید

 

 

زمان تست هر درس در کنکور ریاضی

کل سوالات اختصاصی رشته ریاضی در چهار درس خلاصه می شود. برای پاسخ دهی به سوالات درس ریاضی، فیزیک، شیمی می باشد. تعداد سوالات هر یک از این دروس متفاوت می باشد و زمان پاسخدهی به هر یک از سوالات نیز به طبع آن متفاوت خواهد بود. در جدول زیر تعداد سوالات و همچنین مدت پاسخدهی به هر یک از سوالات را ارائه خواهیم نمود. همچنین به زمان تست هر درس در کنکور به صورت تقریبی اشاره خواهیم نمود.

 

نام درس تعداد سوالات زمان پاسخگویی به کل سوالات زمان پاسخگویی به هر سوال
ریاضیات 55 85 دقیقه 92 ثانیه
فیزیک 45 55 دقیقه 73 ثانیه
شیمی 35 35 دقیقه 1 دقیقه

 

نکته مهم : زمان تعیین شده برای پاسخدهی به هر یک از سوالات به صورت تقریبی می باشد ولی نمی توان گفت شما در زمان کمتری نسبت به این زمان نخواهید توانست به سوالات پاسخ دهید و یا اینکه بیشتر از این زمان، به یک تست پاسخ دهید. زمانبندی و تمامی این موارد بسته به شرایط و همچنین نحوه مطالعه می تواند متفاوت باشد. توصیه اکید ما به داوطلبان کنکور ریاضی این است که تلاش کنید تا بتوانید سوالات را در زمان کمتری پاسخ دهید و این مورد به دست نخواهد آمد مگر اینکه بتوانید تکنیک های حل سریع محاسبات ریاضی را آموزش ببینید.

 

 

برای اطلاع از روش های تست زنی سریع بر روی لینک کلیک کنید

 

 

بررسی زمان تست هر درس در کنکور تجربی

 

بررسی زمان تست هر درس در کنکور تجربی

 

همانند سایر کنکور های گروه های دیگر، شما برای زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور هر یک از دروس و سوالات آن، زمان متفاوتی را در اختیار خواهید داشت. دروس اختصاصی رشته تجربی شامل ریاضی و فیزیک، زیست شناسی، فیزیک و شیمی می باشد. تعداد کل سوالات رشته علوم تجربی شامل 175 سوال به مدت 145 دقیقه مدت زمان برای پاسخگویی به سوالات در نظر گرفته شده است.

در صورتی که شما به سوالات زمین شناسی پاسخ ندهید و یا تمایلی به پاسخدهی به سوالات آن نداشته باشید، این زمان را می توانید بین سوالات دیگر اختصاصی خود تقسیم نمایید. اما با توجه به بالا بودن ضریب زمین شناسی در برخی از رشته ها برای کنکور می توان گفت که درصد بالا با توجه  ضریب این درس ضروری می باشد. چنانچه برنامه ای برای پاسخدهی به سوالات زمین شناسی ندارید، توصیه ما به شما داوطلبان عزیز این است که حتما با مشاوران ما در این زمینه ابتدا مشورت نمایید.

 

بررسی زمان تست هر درس در کنکور تجربی

نام درس تعداد سوالات زمان پاسخگویی به کل سوالات میانگین زمان پاسخگویی به هر سوال
زمین شناسی 25 (از سوال 101 تا 125) 20 دقیقه 48 ثانیه
ریاضیات 30 (از سوال 126 تا 155) 47 دقیقه 94 ثانیه
زیست شناسی 50 (از سوال 156 تا 205) 36 دقیقه 1 دقیقه
فیزیک 30 (از سوال 206 تا 235) 37 دقیقه 74 ثانیه
شیمی 35 (از سوال 236 تا 270) 35 دقیقه 1 دقیقه

 

 

برای انجام تسلط بر دفتر برنامه ریزی روزانه کنکور بر روی لینک کلیک کنید

 

 

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور کنکور انسانی

بررسی زمان تست هر درس در کنکور به دلیل تعداد زیاد دروس رشته علوم انسانی امری به مراتب سخت و در عین حال آسان می باشد. سختی آن این است که ذهن برای بازیابی اطلاعات از تمامی حافظه و لایه های آن امری دشوار است که بازیابی را دچار مشکل می نماید. اما آسانی آن از این جهت خواهد بود که شما نیازی به حل فرمول های خاصی ندارید و در صورت مطالعه عمیق و  همچنین تست زنی و تمرین زیاد، می توانید به راحتی به سوالات پاسخ دهید.

یکی از اشتباهاتی که اغلب داوطلبان در پاسخدهی به سوالات دارند این است که تصور می نمایند برای سوالات بسیار سخت باید مدت زمان بیشتری را اختصاص دهند زیرا بسیاری از داوطلبان نخواهند توانست به آن پاسخ دهند. این درحالی است که همین مسئله موجب می شود تا زمان کافی برای پاسخدهی به سوالات را از دست بدهند. یکی از هنرهای مهم شما این است که بتوانید زمان بندی درستی برای پاسخدهی به سوالات داشته باشید.

 

زمان تست هر درس در کنکور انسانی

نام درس تعداد سوالات زمان پاسخگویی به کل سوالات میانگین زمان پاسخگویی به هر سوال
ریاضی 20 (از سوال 101 تا 120) 25 دقیقه 75 ثانیه
اقتصاد 15 (از سوال 121 تا 135) 10 دقیقه 40 ثانیه
زبان و ادبیات فارسی 30 (از سوال 136 تا 165) 30 دقیقه 1 دقیقه
زبان عربی 20 (از سوال 166 تا 185) 20 دقیقه 1 دقیقه
تاریخ 15 (از سوال 186 تا 200) 25 دقیقه 50 ثانیه
جغرافیا 15 (از سوال 201 تا 215)
علوم اجتماعی 20 (از سوال 216 تا 235) 15 دقیقه 45 ثانیه
روانشناسی 25 (از سوال 236 تا 260) 15 دقیقه 60 ثانیه
فلسفه و منطق 20 (از سوال 261 تا 280) 25 دقیقه 45 ثانیه

 

 

برای مشاوره در رابطه با اینکه چگونه رتبه برتر شویم؟ بر روی لینک کلیک کنید

 

 

زمان تعیین شده برای پاسخدهی به سوالات کنکور زبان

تنوع سوالات کنکور زبان نسبت به سایر کنکورهای دیگر کمتر می باشد. کل سوالات در نظر گرفته شده برای هر یک از زبان های انگلیسی، فرانسه و آلمانی 105 دقیقه خواهد بود. تعداد کل سوالات 70 سوال می باشد. سوالات اختصاصی برای این گروه در دفترچه دوم  به شرح زیر می باشد.

زمان بندی سوالات اختصاصی کنکور زبان

نام درس تعداد سوالات زمان پاسخگویی به کل سوالات
زبان انگلیسی 70 (از سوال 101 تا 170) 105 دقیقه
زبان فرانسه 70 (از سوال 101 تا 170) 105 دقیقه
زبان آلمانی 70 (از سوال 101 تا 170) 105 دقیقه

 

 

برای انجام برنامه ریزی کنکور برای افراد شاغل بر روی لینک کلیک کنید

 

 

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور هنر

کنکور هنر نیز از جمله رشته های شناور می باشد که داوطلبان در رشته های مختلف می توانند در آن تحصیل نمایند. دروس این رشته شامل درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد می باشد. 165 دقیقه زمان در مجموع برای پاسخگویی به این سوالات در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه منابع کنکور هنر به وضوح مشخص نمی باشد، یکی از مهم ترین موارد برای افزایش سرعت زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور تمرین و تست زنی زیاد است.

 

تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور هنر و مدت زمان پاسخگویی به آن
ردیف درس تعدادسوال مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1 درک عمومی هنر 30 25
2 درک عمومی ریاضی فیزیک 30 40
3 ترسیم فنی 20 26
4 خلاقیت تصویری و تجسمی 20 24
5 خلاقیت نمایشی 20 13
6 خلاقیت موسیقی 20 20
7 خواص مواد 20 17
8 مجموع سوالات دفترچه اختصاصی کنکور هنر 160 165

 

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور ارائه نماییم. برای بررسی زمان تست هر درس در کنکور در هر یک از رشته ها اطلاعاتی را به شما ارائه نمودیم. برای تنظیم زمان تست هر درس در کنکور توصیه ما این است که با کارشناسان و مشاوران رتبه های برتر ارتباط برقرار نمایید تا اطلاعات لازم را در این زمینه ارائه نمایند. مشاوران مجرب ایران تحصیل همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارایه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های موجود در جدول زیر تماس حاصل نمایید.

 

 

برای داشتن یک برنامه ریزی درست بر اساس زمان پاسخ دادن به سوالات دفترچه عمومی و اختصاصی کنکور ،  با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

بودجه بندی آمار و احتمال کنکور

زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور دروس عمومی برای تمامی رشته ها یکسان می باشد؟

بله. با توجه به اینکه تعداد سوالات و همچنین ضرایب دروس عمومی در تمامی گروه های آزمایشی یکسان می باشد، لذا زمانبندی یکسانی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

چگونه می توان به بررسی زمان تست هر درس در کنکور به هنگام مطالعه پرداخت؟

توصیه ما این است که برای پاسخدهی به هر سوال به هنگام مطالعه زمان سنجی کنید.

آیا می توان زمان تست هر درس در کنکور را تغییر داد؟

شما می توانید زمان کمتر و یا بیشتری برای هر سوال در نظر بگیرد اما منظور از این زمانبندی این است که بتوانید تنظیم درست تری داشته باشید.

چگونه می توان به صورت خودکار زمان پاسخ دادن به سوالات کنکور را رعایت نمود؟

هر چقدر تمرین بیشتری داشته باشید، امکان زمانبدنی خودکار شما بیشتر خواهد بود.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • چگونه تست بزنیم تا موفق شویم

    چگونه تست بزنیم تا موفق شویم؟ { 10 اصل مهم تست زنی}

    چگونه تست بزنیم تا در کنکور بتوانیم موفق شویم؟ در این مقاله 10 اصل تست زنی در کنکور را برای شما شرح می دهیم .در دوران تحصیل در مدارس به دلیل تشریحی بودن امتحانات و عادت برای موفقیت در امتحانات...
  • روش تست زدن ریدینگ کنکور

    روش تست زدن ریدینگ کنکور 1403 + بهترین روش

    بخش ریدینگ یا همان درک مطلب سوالات زبان آزمون سراسری از جمله بخش هایی است که عدم آشنایی با روش تست زدن ریدینگ کنکور می تواند استرس زیادی را در مواجه با آن برای داوطلب ایجاد کند. همین عدم اطلاع...
  • افزایش سرعت تست زنی کنکور

    افزایش سرعت تست زنی کنکور

    آیا تکنیک های تست زنی را بلد هستید و می دانید یکی از مواردی که می‌تواند باعث کسب رتبه بالا در کنکور شود بالا بودن سرعت تست زنی می باشد. توجه داشته باشید بسیاری از افراد نمی توانند با سرعت...
  • روش dls در شیمی کنکور

    روش dls در شیمی کنکور

    آیا با روش dls در شیمی کنکور ، آشنایی دارید؟ این روش یکی از جدیدترین و به روزترین تکنیک های تست زنی در کنکور است که با استفاده از آن می توانید به تمامی سوالات از جمله استوکیومتری و… پاسخ...
تماس با مشاور