ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

افزایش سرعت تست زنی کنکور

افزایش سرعت تست زنی کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا تکنیک های تست زنی را بلد هستید و می دانید یکی از مواردی که می‌تواند باعث کسب رتبه بالا در کنکور شود بالا بودن سرعت تست زنی می باشد. توجه داشته باشید بسیاری از افراد نمی توانند با سرعت بالا تست زنی را انجام دهند زیرا فکر می کنند بدون نیاز به آموزش و مراجعه به مشاوره تحصیلی میتوانند سرعت تست زنی را افزایش دهند اما چنین چیزی امکان ندارد. به همین دلیل ما تصمیم داریم در یک مقاله جامع تمامی روش ها، تکنیک ها و راهکارهایی که باعث افزایش سرعت تست زنی کنکور می شود را به شما معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم در این صورت شما می توانید اطلاعات دقیقی نسبت به مواردی که در افزایش سرعت تست زنی تاثیر مستقیم دارند به دست بیاورید.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید روش های مختلفی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا سرعت تست زنی خود را افزایش دهید اگر بتوانید تمامی موارد که در این مقاله ذکر می‌شود را رعایت کنید مطمئناً موفق می‌شود تا سرعت تست زنی خود را افزایش دهید.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم شما با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به تجهیزات مورد نیاز برای شرکت در کنکور، نحوه مدیریت زمان در کنکور و روش تست زنی سریع زیست به دست خواهید آورد. حال اگر قصد دارید اطلاعات کاملی نسبت به موارد ذکر شده به دست بیاورید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما در وب سایت ایران تحصیل همراه باشید.

 

اطلاعیه 

برای این که بتوانید سرعت تست زنی خود را افزایش دهید باید با انواع تکنیک های تست زنی آشنا شوید.

 

بررسی تکنیک های تست زنی

در این بخش از محتوا تصمیم داریم اطلاعات کاملی در مورد تکنیک های تست زنی در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید تکنیک های تست زنی به شما کمک می کند تا به سادگی سرعت تست زنی خود را افزایش دهید. در ادامه بهتر است ذکر کنیم تکنیک های تست زنی 5 مورد (تکنیک ضربدر منها، استراتژی بازگشت، تکنیک حداقل سوال، تکنیک زمان های نقصانی و تکنیک وقفه در آزمون) هستند. لازم به ذکر است بدانید این موارد می توانند تاثیر مستقیم بر روی افزایش سرعت تست بگذارند. در ادامه هر کدام از این موارد را بررسی خواهیم کرد تا شما بیشتر با تکنیک های تست زنی آشنا شوید.

تکنیک ضربدر منها

اولین تکنیک که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم تکنیک ضربدر منها می باشد. توجه داشته باشید در این تکنیک سوالات به سه دسته مختلف تقسیم می شود. دسته اول سوالات ساده، دسته دوم سوال شک دار و دسته سوم سوال های سخت  هستند. استفاده از این روش بسیار آسان است زمانی که شما قصد دارید سرعت تست زنی خود را افزایش دهید می توانید با استفاده از این روش سوالات ساده را به سرعت پاسخ دهید.

سوالات شک دار را که باید برای پاسخ دادن به آنها زمان زیادی بگذارید را مشخص کنید و برای اینکه زمان خود را از دست ندهید در کنار این دسته از سوالات یک علامت ضربدر قرار دهید تا بتوانید در فرصت مناسب با خیال راحت به آن ها پاسخ دهید. اما دسته سوم سوال های سخت هستند شما با مطالعه آنها متوجه می شوید که نمی توانید به آنها پاسخ دهد و آنها را بلد نیستید. توجه داشته باشید در کنار این دسته از سوالات باید علامت منها قرار دهید. حال می‌توانید بازگردید و به سوال های شک دار پاسخ دهید.

 

روش های افزایش سرعا تست زنی

 

استراتژی بازگشت

استراتژی بازگشت یکی دیگر از تکنیک هایی مهم است که شما می توانید برای افزایش سرعت تست زنی از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید در استراتژی بازگشت شما می توانید بر روی زمان های اضافی خود برنامه ریزی کنید و در آن زمان به سوالات زمان بر پاسخ دهید در این صورت سرعت تست زنی شما افزایش پیدا می کند.

تکنیک حداقل سوال

تکنیک حداقل به شما کمک کند تا در حین کنکور آرامش و تسلط بیشتری به پاسخ دادن در جواب داشته باشید در واقع در هنگام پاسخ دادن به سوال ها شما باید این مسئله را در نظر بگیرید که اگر نتوانست به ۱۰۰ درصد سوال ها پاسخ دهید مطمئن با بقیه داوطلبان می‌توانند به این میزان از سوالات پاسخ دهند در نتیجه استفاده از این تکنیک باعث می شود تا شما آرامش بیشتری داشته باشید و بدون استرس به سوالات پاسخ دهید. زمانی که بتوانید استرس خود را کنترل کنید مطمئناً شاهد افزایش سرعت تست زنی خود خواهید بود.

تکنیک زمان های نقصانی

با استفاده از این تکنیک شما می‌توانید زمان خود را مدیریت کنید و با رعایت برخی از نکات ساده بخشی از زمان خود را برای مرور سوال هایی که به آنها پاسخ داده اید بگذارید.

تکنیک وقفه در آزمون

آیا نسبت به تکنیک وقفه در آزمون آشنایی دارید توجه داشته باشیم تکنیک وقت در آزمون دیگر از تکنیک های منحصر به فرد است با استفاده از این تکنیک شما باید در زمانی که خسته می شوید رفع خستگی در نظر بگیریم خسته شدن یک داوطلب در حین کنکور چند دقیقه به سوالات توجه نکنید چشمان خود را ببندید چند نفس عمیق بکشید و مواد قندی یک لیوان آب و بعد از برطرف شدن خستگی به سرعت برای پاسخ دادن به سوالات پاسخ دهید.

 

برای کسب اطلاعات نسبت به رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور بر روی لین قرمز رنگ کلیک کنید.

 

فواید افزایش سرعت تست زنی چیست؟

افزایش سرعت تست زنی برای داوطلبان می تواند به نتیجه مطلوب تر در کنکور سراسری کمک کند. از طرفی داوطلب دیگر با مشکل کمبود وقت مواجه نمی شود و از طرفی حتی امکان دارد زمان هم زیاد بیاورد.

از دیگر فواید بالا بردن سرعت تست زنی کاهش استرس و اضطراب داوطلب در سر جلسه کنکور است. پس ملاحظه می کنید که یادگیری این روش برای شما به عنوان داوطلب پشت کنکوری خالی از لطف نیست.

 

راهکارهای افزایش سرعت تست زنی کنکور

هیچ چیز اتفاقی نیست و شما برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه ای باید تکنیک های مورد نیاز را فرا بگیرید. این نکته را در نظر داشته باشید برای افزایش سرعت تست زنی کنکور هم تکنیک هایی وجود دارد و تمام افرادی که سرعت تست زنی خود را افزایش می دهند با این راهکارها آشنا هستند. در ادامه تصمیم داریم راهکارهایی را برای افزایش سرعت تست زنی ارائه کنیم، در نتیجه پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید. 

استفاده از تکنیک های تست زنی راهی برای افزایش سرعت تست زنی کنکور

زمانی که در منزل تست های کنکورهای سال های گذشته را می زنید و یا زمانی که در سر جلسه آزمون آزمایشی حضور داشته اید تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به سوالات هر درس در زمانی کمتر از زمان در نظر گرفته شده به خرج دهید.

به این ترتیب در انتهای پاسخدهی به سوالات دو دفترچه اختصاصی و عمومی وقت اضافی دارید تا بر روی سوالاتی که نتوانسته اید از عهده جواب دادن به آن ها بربیایید تمرکز کنید. این گونه، دیگر وقتتان را پای سوالات جواب داده نشده به هدر نمی رود.

برای انجام این کار یادگیری و استفاده از تکنیک زمان نقصانی می تواند کمک بزرگی به شما باشد. بعلاوه، در طول زمان پاسخ گویی به سوالات هر کدام از دفترچه ها در کنار سوالات وقت گیر علامت ضربدر قرار دهید تا در فرصتی دیگر به آن ها مراجعه کنید.

بهترین راهکار برای افزایش سرعت تست زنی

تکرار و تمرین فراوان جهت افزایش سرعت تست زنی

تمامی مشاوران از همان ابتدای سال به کنکوری ها گوشزد می کنند که از زدن تست های آموزشی جهت یادگیری مفاهیم هر درس و تست های آزمونی جهت محک اطلاعات خود غافل نشود.

دلیل انجام تست های آزمونی این است که فرد خود را در شرایط کنکور سراسری بگذارد تا در روز کنکور مشکلی نداشته باشند. هر کدام از درس ها را که می خوانید حتماً بعد از مطالعه دروس برای زدن تست های تألیفی و آموزشی اقدام کنید. در این صورت با تکرار و تمرین زیاد می توانید به افزایش سرعت تست زنی خود کمک کنید.

 

جهت مطلع شدن از روش های نوین مطالعه کنکور سراسری بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

 

استفاده از کورنومتر بهترین روش تست زنی سریع زیست

یکی دیگر از راه های افزایش سرعت تست زنی کنکور استفاده از کورنومتر در زمان تست زنی است. استفاده از این روش مزیت زیادی برای شما دارد. بعلاوه، بدین وسیله می تواند دقت خود را نیز بالا ببرید. از همه مهم تر موجب توجه بیشتر شما به زمان می شود.

استفاده از تکنیک زمان های نقصانی 

آیا تا به حال چیزی در مورد تکنیک زمان های نقصانی شنیده اید؟ آیا تا به حال این عبارت به گوشتان خورده است؟ باید عرض کنیم که این شیوه یکی از بهترین روش هایی است که با استفاده از آن می توانید به میزان زیادی به افزایش سرعت تست زنی خود کمک کنید و موفقیت را در کنکور سراسری از آن خود کنید. اما قبل از هر چیز باید با این شیوه مشهور تست زنی آشنایی لازم را پیدا کنید و بدانید که اصلاً این روش چیست؟ 

در رابطه با این روش تست زنی باید عرض کنیم که در این شیوه الزاماً نباید از تمام زمان اختصاص یافته برای هر درس در زمان کنکور و یا کنکورهای آزمایشی استفاده کنید. بلکه باید بخشی از زمان را نگه داشته و آن را برای بررسی بیشتر سؤالات و یا پاسخ گویی به سؤالات مشکل جواب داده نشده صرف کنید. 

چه مواردی مانع افزایش سرعت تست زنی کنکور می شود؟

همانطور که میدانید برخی از وارد باعث می شود تا سرعت تست زنی کاهش پیدا کند. اگر اطلاعاتی نسبت به مواردی که مانع افزایش سرعت تست زنی می شود اطلاع ندارید اصلا نگران نباشید زیرا در ادامه با این موارد آشنا خواهید شد در این بخش، مواردی را که مانع افزایش سرعت تست زنی کنکور در شما می شود را خدمتتان عرض می کنیم.

پاسخگویی به همه سوالات

متأسفانه شمار زیادی از داوطلبان عادت دارند که تمامی سوالات را پاسخ بدهند. این عادت کاملاً اشتباه است و وقت زیادی از داوطلب می گیرد.

داشتن وسواس فکری

از دیگر مواردی که مانع افزایش سرعت تست زنی کنکور می شود مرور چندین باره مطالب و مباجث درسی است. این موضوع باعث ایجاد وسواس فکری در داوطلب می شود.

همین مسئله در سر جلسه کنکور نیز فرد را دچار وسواس می کند و مانع کاهش سرعت تست زنی در کنکور می شود.

به همراه نداشتن تجهیزات مورد نیاز

در بعضی از مواقع مشاهده شده است که برخی از داوطلبان تجهیزات مورد نیاز را در هنگام کنکور به همراه ندارند و همین مسئله می‌تواند موجب شود سرعت تست زنی شما به شدت کاهش پیدا کند. برای مثال یک بطری آب، میوه و مواد قندی جزو مواردی است که حتماً یک داوطلب باید به همراه داشته باشد زیرا امکان دارد در حین کنکور به دلیل افزایش استرس به آن ها نیاز پیدا کند. در نتیجه اگر آن ها را به همراه نداشته باشد نمی‌ تواند سرعت تست زنی خود را افزایش دهد. موارد دیگری همچون مداد تراش، سوزن ته گرد، مداد نرم، پاک کن و بسیاری از تجهیزات دیگر جزو تجهیزاتی هستند که حتماً باید در هنگام کنکور به همراه داشته باشید.

 

آیا به عنوان داوطلب تجربی با روش تست زنی سریع زیست آشنایی دارید؟

همان طور که پیشتر اشاره کردیم درس زیست شناسی همواره به عنوان درسی مهم در میان داوطلبان گروه تجربی شناخته شده است. از این رو داوطلبان باید با روش تست زنی سریع زیست جهت تنظیم زمان پاسخگویی به این درس در سر جلسه کنکور آشنا شوند.

اگر شما نیز جزء داوطلبان کنکور تجربی هستید و نیاز به یادگیری روش تست زنی سریع زیست دارید می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید تا در این زمینه شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

 

تکنیک های افزایش سرعت تست زنی

 

اخبار پیرامون کنکور 

تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲

طبق قانون فعلی، قرار بر این شد تا ۸۵ درصد ظرفیت به پذیرش سوابق تحصیلی اختصاص یابد.

اکنون با احتساب دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه ای، این میزان ظرفیت تکمیل شده است و بر مبنای نمره دیپلم و سال آخر داوطلب پذیرش صورت می گیرد. ۱۵ درصد ظرفیت باقی مانده، طبق قانون به شکل ترکیبی از سوابق تحصیلی و ۱۰ درس سال دوازدهم به همراه آزمون سراسری ملاک پذیرش دانشجو است.

البته امسال ۴۰ درصد این نمرات دروس به صورت تاثیر مثبت به همراه ۶۰ درصد تاثیر قطعی نمره آزمون سراسری در پذیرش دانشجو ملاک عمل خواهد بود.

اعتراض ۲۱ هزار نفر به پذیرش بدون کنکور در رشته‌های علوم پزشکی/ با جان مردم بازی نکنید!

بیش از ۲۱ هزار نفر با تشکیل کمپینی به امکان تحصیل بدون آزمون در رشته‌های پیراپزشکی معترض شدند. این افراد با هشتگ «نه به پذیرش بدون کنکور رشته‌های پزشکی» از وزرای علوم و بهداشت خواستند که پذیرش بدون کنکور دانشجو در رشته‌های پزشکی لغو شود.

دانشگاه جامع علمی کاربردی برای اشتغال در مشاغل نوظهور دانشجو می پذیرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اصغر کشتکار قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر افزود: ۱۲۵ عنوان برنامه درسی جدید علمی کاربردی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته در جلسه ۲۷۳ شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی تصویب شد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا بتوانید اطلاعات کامل و مفیدی نسبت به انواع روش های تست زنی برای افزایش سرعت تست زنی کنکور در اختیار شما قرار دهیم و امیدواریم موفق بوده باشیم. توجه داشته باشید ما در ابتدای مقاله تکنیک های تست که باعث افزایش سرعت تست زنی کنکور می شود را ذکر کردیم. در نتیجه در حال حاضر میدانید تکنیک ضربدر منها، استراتژی بازگشت، تکنیک حداقل سوال، تکنیک زمان های نقصانی و تکنیک وقفه در آزمون بهترین روش تست زنی سریع زیست می گذارد. در نتیجه شما می توانید با استفاده از هر کدام از تکنیک ها افزایش سرعت تست زنی را تجربه کنید.

در ادامه بهتر است مجدد ذکر کنیم که افزایش سرعت تست زنی  فواید بسیار زیادی دارد برای مثال یک داوطلب اگر سرعت تست زنی بالایی داشته باشد در حین پاسخ به سوالات با کمبود زمان مواجه نمی‌شود. در کنکور استرس نخواهد داشت که این موارد می تواند باعث شود تا شما رتبه بسیار خوبی را در کنکور به دست بیاورید.

لازم به ذکر است بدانید مواردی همچون پاسخگویی به همه سوالات، نداشتن وسواس فکری و به همراه نداشتن تجهیزات مورد نیاز می تواند باعث شود تا سرعت تست زنی شما به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند. در نهایت امیدواریم مطالب موجود در این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید به سریع ترین روش ممکن سرعت تست زنی را افزایش دهید و بهترین رتبه در کنکور کسب کنید.

 

برای دانلود فایل PDF این محتوا بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فواید استفاده از روش های افزایش سرعت تست زنی کنکور چیست؟ 

با اطلاع و به کارگیری روش های افزایش سرعت تست زنی می توانید به کاهش استرس و اضطراب خود کمک کنید و از طرفی در زمان کوتاه تری به تست ها پاسخ بدهید.

راهکارهای افزایش سرعت تست زنی کنکور چیست؟

از میان مهم ترین راهکارهای افزایش سرعت تست زنی می توان به استفاده از کورنومتر و همین طور روش زمان های نقصانی اشاره کرد.

چه مواردی مانع افزایش سرعت تست زنی کنکور می شوند؟

داشتن وسواس فکری و پاسخگویی به همه سؤالات را می توان مانع بالا رفتن سرعت تست زنی دانست.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • چگونه تست بزنیم تا موفق شویم

    چگونه تست بزنیم تا موفق شویم؟ { 10 اصل مهم تست زنی}

    چگونه تست بزنیم تا در کنکور بتوانیم موفق شویم؟ در این مقاله 10 اصل تست زنی در کنکور را برای شما شرح می دهیم .در دوران تحصیل در مدارس به دلیل تشریحی بودن امتحانات و عادت برای موفقیت در امتحانات...
  • روش تست زدن ریدینگ کنکور

    روش تست زدن ریدینگ کنکور 1403 + بهترین روش

    بخش ریدینگ یا همان درک مطلب سوالات زبان آزمون سراسری از جمله بخش هایی است که عدم آشنایی با روش تست زدن ریدینگ کنکور می تواند استرس زیادی را در مواجه با آن برای داوطلب ایجاد کند. همین عدم اطلاع...
  • روش dls در شیمی کنکور

    روش dls در شیمی کنکور

    آیا با روش dls در شیمی کنکور ، آشنایی دارید؟ این روش یکی از جدیدترین و به روزترین تکنیک های تست زنی در کنکور است که با استفاده از آن می توانید به تمامی سوالات از جمله استوکیومتری و… پاسخ...
  • روش سریع محاسبات استوکیومتری

    روش سریع محاسبات استوکیومتری

    روش سریع محاسبات استوکیومتری مشخص شده است. شیمی یکی از دروس تخصصی رشته های ریاضی و تجربی است و داوطلبان این دو گروه باید درصد خوبی از این درس را کسب نمانید تا به رتبه مورد نظر خود برسند. در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)