ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام مجدد کنکور ارشد 1403 + زمان {آخرین اخبار و اطلاعیه ها}

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
ثبت نام مجدد کنکور ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت نام مجدد کنکور ارشد 1403 پس از اتمام فرایند ثبت نام در زمان مقرر اسم نویسی اعلام خواهد شد. داوطلبانی که قصد ثبت نام برای کنکور ارشد را دارند و نتوانسته‌اند در بازه زمانی اعلام شده، فرایند اسم نویسی خود را تکمیل نمایند، می‌توانند در بازه زمانی تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403 ثبت نام خود را تکمیل کنند. مسئولیت برگزاری تمام مراحل کنکور ارشد 1403 بر عهده سازمان سنجش است و هر سال زمان مشخصی را برای ثبت نام داوطلبان این مقطع در نظر می‌گیرد.

دانشجویان با مراجعه به سایت سنجش می‌توانند از زمان دقیق تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403 اطلاع و نسبت به آن اقدام کنند. همانطور که می‌دانید تاریخ و زمان ثبت نام مجدد آزمون ارشد سراسری و آزاد ادغام شده است و ثبت نام هر دو به صورت مشترک در سایت سنجش انجام می‌گیرد، اما ثبت نام کارشناسی ارشد چند باری تمدید می‌‌شود.

زمان و نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد هر ساله تغییر می‌کند و بهتر است از پیش تمامی اخبار مرتبط با این موضوع را دنبال نمایید و در صورت وجود هرگونه ابهام در رابطه با فرصت تمدید نام نویسی آزمون ارشد و مسائل مربوط به آن، با مشاوران ایران تحصیل با شماره 9099075307 ارتباط داشته باشید.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد

برای افرادی که در مهلت ثبت نام کنکور ارشد موفق به ثبت نام نمی‌شوند، می‌توانند در مهلت تعیین شده برای ثبت نام مجدد اقدام نمایند. زمان اولیه ثبت نام آزمون ارشد در سال 1403 از روز 3 آذر ماه لغایت 17 آبان بوده است. اما افرادی که به هر دلیل نتوانستند در بازه زمانی اعلام شده ثبت نام خود را انجام دهند می‌توانند برای تمدید نام نویسی آزمون ارشد شرکت کنند.

متقاضیان باید فرم الکترونیکی مربوطه را دانلود کرده و برای ثبت نام در سایت سنجش اطلاعات خود را به ثبت برسانند. اما اگر برخی از داوطلبان گروه رشته‌های انسانی، ریاضی، تجربی و یا فنی و حرفه‌ای از زمان ثبت نام جا ماندند، می‌توانند برای تمدید مهلت آن به سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند.

برای اطلاع از زمان و راهنمای ثبت نام کنکور ارشد باید بیان کرد که در حال حاضر اطلاعیه ای در مورد آن منتشر نشده است. اما طبق پیش بینی های انجام شده ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد 1403 در اوایل بهمن ماه  1402 و اردیبهشت ماه 1403 انجام شود.

زمان ثبت نام کنکور ارشد 1403

سازمان سنجش بازه زمانی مشخصی را برای کنکور ارشد در نظر گرفته و اطلاعیه‌ای برای داوطلبان انتشار کرده است. در حال حاضر این زمان تمام شده است و شما باید منتظر اعلامیه جدید آن برای سال آینده باشید. البته علاوه بر ثبت نام با کنکور می‌توانید از طریق ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری، مشغول به تحصیل شوید.

ثبت نام کنکور ارشد 1403 از 7 تا 17 آبان ماه بوده است. داوطلبان در این یک هفته در نظر گرفته شده فرصت دارند تا نسبت به تکمیل کردن فرم الکترونیکی ثبت نام اقدام کنند. کسانی که به دلایل مختلف از ثبت نام جا بمانند باید از تمدید نام نویسی آزمون ارشد استفاده نمایند.

زمان ثبت نام کنکور ارشد

پس از ثبت نام، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، بایستی از دریافت کارت ورود به جلسه اطلاع داشته باشند. همچنین مطابق با سال‌های گذشته می‌توانید به جدول زمان بندی ثبت نام ارشد و تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد نیز مراجعه نمایید:

 
ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد   7 الی 17آبان
تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد هنوز مشخص نیست
دریافت كارت ورود به جلسه چند روز قبل از برگزاری آزمون ارشد
آزمون  ارشد ناپیوسته  4 اسفند
نتایج اولیه کنکور مشخص نیست

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد 1403

این ثبت نام دارای شرایط و قانون‌‌های خاصی است که داوطلبان می‌بایست با بررسی آن‌ها در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. شرایط اختصاصی ارشد عبارت است از:

دارندگان مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفه ای) یا دانشجویان سال آخر کارشناسی که تا تاریخ 31 شهریور فارغ التحصیل شده‌اند می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
مدرک‌های در دست داشته داوطلبان باید مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم و یا وزارت بهداشت باشد.
دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در صورت تمایل به شرکت در کنکور ارشد 1403 باید تا پایان ثبت نام از تحصیل انصراف بدهند.
فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های پزشکی متقاضی شرکت در این آزمون باید از لحاظ تعهد خدمت به وزارت بهداشت وضعیت خود را مشخص کرده تا از نظر وزارت مورد نظر منعی برای ثبت نام نداشته باشند.
پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه کنکور ارشد سال گذشته در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی مجاز به ثبت نام نیستند.
دانشجویان در صورت درخواست به سازمان سنجش و تاییدیه رفع محرومیت از ثبت نام کارشناسی می‌توانند در آزمون شرکت کنند.
پذیرفته شدگان نهایی دوره‎‌های نوبت دوم مجازی پردیس، خودگردان، پیام نور، غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته، در صورت ثبت نام نکردن در رشته قبولی و یا انصراف قطعی تا پایان فرصت ثبت نام کنکور با رعایت شرایط و ضوابط می توانند در آزمون شرکت کنند.
معدل دانشجویان سال آخر و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که از تاریخ 31 شهریور به بعد فارغ التحصیل شده‌اند، نباید کمتر از 12 باشد.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

به غیر از شرایط اختصاصی، بعضی از شرایط میان متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد مشترک می‌باشد که شما به هنگام ثبت نام و تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403 به آن ها دقت کنید. در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید جمهوری اسلامی
نداشتن فساد اخلاقی
متعهد بودن به شئونات شغلی و تحصیلی
عدم داشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
عدم دارا بودن سابقه های کیفری و عضویت در گروه های ضد انقلاب

اطلاعیه

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، با پایان یافتن زمان ثبت نام اولیه کنکور کارشناسی ارشد که در بازه زمانی 7 تا 17 آبان ماه 1402 است، برای آن دسته از داوطلبانی که از این فرآیند جا مانده‌اند، این مهلت تمدید می‌شود.

مدارک تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403

برای تمدید نام نویسی آزمون ارشد، همانند زمان ثبت نام به مدارکی نیاز است که برخی از مهم ترین این مدارک شامل موارد زیر هستند:

عکس پرسنلی داوطلب با پشت زمینه سفید و حجم و اندازه مشخص شده در دفترچه ثبت نام سنجش
تهیه کارت اعتباری و دریافت کد 10 رقمی سریال ثبت نام
تکمیل فرم های ثبت نام از اطلاعات شناسنامه ای تا اطلاعات ارتباطی مانند کد پستی و …

نکته: بلافاصه بعد از اتمام تمدید معلت ثبت نام ارشد و برگزاری آزمون، بایستی از زمان اعلام نتایج کنکور ارشد باخبر شوید. جهت اطلاع از تمامی مدارک مورد نیاز در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403 و اطلاعیه از تمامی اخبار شما عزیزان می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید و از مشاوران  ایران تحصیل مشاوره دریافت نمایید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1403

ثبت نام کنکور ارشد به صورت اینترنتی انجام خواهد شد و داوطلبان برای اعلام علاقه مندی خود باید به سازمان سنجش مراجعه کنند. سپس دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر شده و بر روی سایت سنجش را مطالعه نموده و از شرایط و ضوابط ثبت نام آن مطلع شده و اقدام نمایند.

علاوه بر این متقاضیان برای دسترسی به سامانه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، ملزم به پرداخت هزینه از طریق سایت سازمان سنجش با استفاده از کارت‌‎های بانکی عضو شبکه شتاب برای تمدید نام نویسی آزمون ارشد خواهند بود.

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که می‌خواهند برای ثبت نام اقدام کنند، لازم است مراحل زیر را طی کرده تا بتوانند در آزمون شرکت کنند:

✅ مراجعه به سایت سنجش کشور به نشانی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و مطالعه بخش های مختلف آن

✅ تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام

✅ پرداخت هزینه ثبت نام دریافت سریال اعتباری

✅ مراجعه به سامانه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

✅ تکمیل فرم اینترنتی

✅ دریافت کد رهگیری

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

نکته قابل توجه در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

داوطلبان برای تکمیل فرم اینترنتی باید اطلاعات فردی و تحصیلی خود را دقیق درج کنند. در آزمون کارشناسی ارشد 1403 شرایط تجانس وجود ندارد و دانشجویان با توجه به مدرک کارشناسی می‌توانند در رشته امتحانی  مورد علاقه خود ثبت نام کنند. هر داوطلب بر اساس علاقه می‌تواند دو کد رشته امتحانی اصلی و شناور را انتخاب کرده و خود را برای آزمون هر دو رشته آماده کند.

رشته کنکور کارشناسی ارشد از دو دسته اصلی و شناور تشکیل شده داوطلبان رشته امتحانی اول خود را از لیست اصلی و رشته امتحانی دوم را از لیست رشته شناور باید  انتخاب کنند. سازمان سنجش رشته‌های شناور را در جدول‌هایی با علامت‌های ستاره مشخص کرده و در اختیار داوطلبان قرار داده است. متقاضیانی که در آزمون دو رشته شرکت می‌کنند، هزینه هر دو رشته را باید جداگانه پرداخت کنند.

علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته محل‌های کارشناسی ارشد پیام نور و غیر انتفاعی، باید علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام، کارت اعتباری خریداری کنند. متقاضیان شرکت در دو کد رشته امتحانی، ثبت نام خود را در یک نوبت انجام داده و یک شماره پرونده ۷ رقمی و یک کد رهگیری ۱۶ رقمی دریافت می‌کنند.

مدرک تحصیلی معادل برای ثبت نام در کنکور ارشد 1403

داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی معادل هستند، در صورت داشتن شرایط آزمون ارشد 1403 درج شده در آیین نامه شرکت کنندگان مدرک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی بالاتر می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کنند. افرادی که دارای مدرک استخدامی داخلی و یا معادل هستند و قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید از دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاییدیه بگیرند.

مدرک تحصیلی معادل برای ثبت نام در کنکور ارشد

افرادی که دارای مدرک دبیری هستند نیز جهت ثبت نام و واجد شرایط آزمون ارشد شدن موظفند موافقت نامه کتبی از وزارت آموزش و پرورش بگیرند. متقاضیان کنکور ارشد شاغل وزارتخانه‌ها، سازمان‎‌ها، نهادهای دولتی باید موافقت نامه کتبی بدون قید و شرط را برای ثبت نام در کنکور از محل کار خود دریافت کنند.

به هیچ کدام از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در صورت داشتن هر گونه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بورسه تحصیلی اعطا نمی‌‌شود.

شرایط تحصیل مجدد در مقطع ارشد

به طور معمول کنکور ارشد برای سنجش و پذیرش متقاضیان دارای مدرک کارشناسی برگزار می‌شود. به عنوان مثال افرادی هستند که مدرک تحصیلی بالاتری دارند مایل به شرکت در کنکور ارشد می‌باشند. این دسته افراد باید تحصیلات خود را در سایر مقاطع و یا سایر رشته‌ها به اتمام برسانند و یا اگر در مقاطع ارشد و دکتری هستند، باید انصراف قطعی بدهند.

در سال‌‌های گذشته افرادی که برای بار دوم در دوره‌های روزانه کارشناسی ارشد پذیرفته شدند، باید برای تحصیل شهریه می‌پرداختند. اما با به وجود آمدن اعتراضاتی در بین دانشجویان این قانون حذف شده و تحصیل در این مقطع بصورت رایگان است.

نحوه ویرایش اطلاعات در ثبت نام مجدد آزمون ارشد

یکی از سوالاتی که امکان دارد برای داوطلبان پیش بیاید این است که اگر اطلاعات خود را اشتباه در سایت وارد کنند چه می‌شود؟ باید بدانید که ورود درست اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام الزامی است و در صورت ثبت نادرست از حضور در جلسه آزمون جلوگیری می شود.

داوطلبانی که در کنکور ارشد ثبت نام کرده اند برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی ارشد 1403 می توانند در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403، به سایت سنجش مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش کنند.

ویرایش در تمدید نام نویسی آزمون ارشد

برای اطلاع از امکان ثبت نام کنکور ارشد با رشته های غیر مرتبط بر روی لینک کلیک نمایید.

نکات ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد 1403

تمدید نام نویسی آزمون ارشد، برای افرادی است که به علاوه مهلت تعیین شده برای تمدید ثبت نام، باز هم از انجام مراحل ثبت نام جا مانده اند. این افرادی می‌توانند در مهلت تعیین شده برای ثبت نام مجدد وارد سایت شده و مراحل نام نویسی خود را طی نمایند.

در سال گذشته مهلت تعیین شده برای ثبت نام مجدد در ماه بهمن و اردیبهشت بوده اما امسال ممکن است این تاریخ‌ها تغییر پیدا کند. در این مهلت برای داوطلبانی که اطلاعات کارتشان ناقص است و یا نادرست ثبت شده، امکان ویرایش و برطرف کردن نواقص کارت وجود خواهد داشت.

متقاضیان ثبت نام مجدد آزمون کار کارشناسی ارشد حتما مد نظر داشته باشند که غیر از موارد ذکر شده شرط اول جهت اقدام به ثبت نام، برنامه ریزی کنکور ارشد می باشد چرا که بدون برنامه ریزی اصولی برای کنکور رسیدن به هدف تحصیل میسر نیست.

نکات ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد

جدیدترین اخبار پیرامون زمان مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403

موارد ممنوعیت اسم نویسی برای آزمون ارشد 1403 اعلام شد

سازمان سنجش برای نام نویسی در آزمون ارشد، برخی شرایط عمومی و اختصاصی را مشخص کرده که متقاضیان باید از این شرایط برخوردار باشند. درصورتی که هر داوطلب یکی از این شرایط عمومی و اختصاصی را نداشته و یا دچار نقص در برخی از آن‌ها باشند، در واقع دچار ممنوعیت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می‌شوند. بنابراین با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانید از موارد ممنوعیت آزمون ارشد 1403 مطلع شوید.

خلاصه مطالب مقاله ثبت نام مجدد کنکور ارشد

در این مقاله به بررسی ثبت نام مجدد کنکور ارشد پرداختیم و شرایط مربوط به اسم نویسی در این آزمون و فرایند اسم نویسی را به طور کامل توضیح دادیم. ثبت نام ارشد 1403 از 7 آبان آغاز شده و تا 17 آبان ادامه داشت. داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت سنجش مراجعه نمایند.

همچنین جاماندگان از ثبت نام می‌توانند در فرصت تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403شرکت کنند. در ضمن متقاضیان با مراجعه به سایت سنجش به اطلاعات کامل از زمان ثبت نام کنکور برای نام نویسی آماده ‎شوند.

داوطلبانی که در مهلت تعیین شده مراحل ثبت‌ نام خود را در سایت سازمان سنجش تکمیل کنند، چنانچه بخواهند برخی اطلاعات فرم تقاضانامه خود را ویرایش نمایند، باید در زمان تمدید نام نویسی آزمون ارشد، جهت ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از فرصت ثبت نام کنکور ارشد، می‌توانید با کارشناسان مجرب آکادمی ایران تحصیل جهت مشاوره کنکور ارشد در تماس باشید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

برای دانلود فایل PDF مقاله کلیک کنید.

5/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ثبت نام مجدد کنکور ارشد از چه طریقی باید عمل کرد؟

جاماندگان ثبت نام ارشد می‌توانند با ورود به سامانه ثبت نام مجدد کارشناسی ارشد ناپیوسته سازمان سنجش مراجعه نمود.

چه کسانی می توانند از فرصت ثبت نام دوباره کنکور ارشد استفاده کنند؟

افرادی که موفق به ثبت نام اولیه کنکور ارشد نشدند، می‌توانند در فرصت ثبت نام مجدد کنکور ارشد، این کار را انجام دهند.

آیا اگر امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وجود دارد؟

بله. زمان ویرایش و ثبت نام مجدد یکسان است، اما بهتر است برای کسب اطلاع بیشتر، از راهنمایی مشاوران خبره آکادمی ایران تحصیل کمک بگیرید.

نظرات

35 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام مجدد کنکور ارشد 1403 + زمان {آخرین اخبار و اطلاعیه ها}»

  1. Avatar photo مهتاب گفت:

    سلام
    من از ثبت نام ارشد۱۴۰۲ جا موندم امکان ثبت نام وجود داره دوباره؟اگر کسی اطلاعی داره لطفا بگید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      احتمال دارد تا یک ماه آینده ثبت‌نام مجددا به مدت محدود تمدید شود. اما نظر قطعی نمی‌توان داد.

      1. Avatar photo فاطمه گفت:

        سلام خسته نباشید احتمالش خیلی کمه یا واقعا باز میشه سایت ؟

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          سلام دوست عزیز متاسفانه باز شدن سایت جهت ثبت نام امکان پذیر نمیباشد.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1402 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار

    ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار براساس استعدادهای درخشان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی این شهرستان منتشر شد. دانشگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در حال حاضر 2707 دانشجو و 106 استاد در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)