ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای کنکور ۱۴۰۲ از کجا شروع کنم؟

آشنایی با برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

این سؤال که برای کنکور از کجا شروع کنم؟ را دو دسته از داوطلبان می پرسند. یک دسته افرادی که سال گذشته قبول نشده اند و حال میخواهند اشتباهاتشان رو جبران کنند و به دنبال راه حل های بهتری برای مؤفقیت باشند. یه دسته دیگر هم دانش آموزان پایه دوازدهم هستند که نمی دانند باید برای کنکور چطور درس بخوانند و سوالشان این است که برای کنکور از چه درسی شروع کنیم؟ بهرحال کمی سردرگمی در اوایل درس خواندن طبیعی است. در نتیجه نگران نباشید ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

 

هر داوطلبی که سوال برای کنکور از کجا شروع کنم؟ را می پرسد ممکن است فارغ التحصیل هر کدام از گروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، هنر و زبان های خارجی باشد. اینجاست که با توجه به هر کدام از این گروه های آزمایشی پاسخ این سؤال متفاوت است. از دیگر عواملی که میتواند روی این موضوع که برای کنکور از چه درسی شروع کنیم؟ تاثیر بگذارد هدف شما است که می تواند بسیار تعیین کننده باشد. 

 

بهترین زمان درس خواندن برای کنکور چه زمانی است؟

روزی چند ساعت مطالعه برای قبولی در دانشگاه های سراسری میتواند کافی باشد؟

چقدر از زمانم را باید برای دروس عمومی و جقدر را باید برای دروس اختصاصی بگذارم؟

با چه رتبه ای میتوانم در رشته های مهندسی دانشگاه های تهران قبول بشوم؟

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه برای کنکور از کجا شروع کنم؟ و برای کنکور از چه درسی شروع کنیم؟ با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام ، تعطیل

 

 

پاسخ به سؤال برای کنکور از کجا شروع کنم؟

فرقی نمی کند که شما کدام یک از مخاطبان گروه آزمایشی ما هستید.

زیرا ما برای همه شما برنامه ای جامع را آماده کرده ایم و میخواهیم با کمک خودتان قدم به سوی پیروزی و مؤفقیت بر اریم و تلاش کنیم تا به تمام خواسته ها و آرزوهایتان دست پیدا کنید.

بنابراین، اگه به دنبال این سوال که  برای کنکور از کجا شروع کنم؟ و برای کنکور از چه درسی شروع کنیم؟ وارد این صفحه شده اید بهتر است این مطلب را با دقت بخونید و بهانه آوردن را هم کنار بگذارید.

از همین الان نگران هستید که آیا این مطلب می تواند کافی باشد یا نه؟ اصلاً نگران نباشید.

اولاً که ما تلاش کردیم تا این مطلب را به صورت کامل برایتان تهیه کنیم و هرگز پشتتان را خالی نمی کنیم و همیشه همراهتان هستیم.

فقط کافیست که با مشاوه و برنامه ریزی درسی ایران تحصیل برای پاسخ بیشتر در راطه با اینکه برای کنکور از کجا شروع کنم؟ و یا هر سؤال و مشاوره دیگری که لازم دارید تماس بگیرید تا همه اطلاعاتی را که در اینجا پیدا نمی کنید را در اختیارتان قرار بدهند.

 

 

 

برای کنکور از کجا شروع کنم؟ اگه وقتتون کمه از همون درسی که ضعیف هستید شروع کنید و اگر وقتتون کمه این زمان رو تقسیم کنید.

 

 

 

برنامه ریزی کنکور

 

بهانه گیری ممنوع

یکی از مسائلی که ما در مشاوره و برنامه ریزی برای همه داوطلبان بر روی آن تاکید می کنیم این است که حتماً سؤال های کنکور سال های گذشته را مرور کنید و سعی کنید به صورت دقیق در هر درس آنالیز کنید و ببینید که سؤالات به چه نحوی طرح شدند.

حالا که در سال گذشته کنکور نظام قدیم و نظام جدید برگزار شده  است دیگر بهانه گیری کافیست و بهانه ای ندارید تا بخواهید بگویید ما نتوانستیم و اطلاعی نداشتیم و از این دست حرف ها.

سال گذشته به هر دلیلی که قبولی نشدید امسال هیچ بهانه ای ندارید که برای عدم قبولی تان بیاورید و شما دوست عزیزی که پایه دوازدهم هستید هم این حرف ها که دانش آموز هستید و قبولی در این موقعیت سخت و غیره را باید کنار بگذارید.

مگر نفرات اول کنکور دانش آموز نیستند؟؟ پس این بهانه ها را کنار بگذارید و به دنبال راه حلی باشید که چطور باید برنامه ریزی کنید. با مشاوره کنکور آنلاین می توانید به صورت رایگان برنامه ریزی کنید.

 

 

 

منابع را با دقت تهیه کنید

شما با هر اصول و نحوه مطالعه ای که بخواهید پیش بروید شرط اول اینکه شما بهترین منابع مطالعه کنکور سراسری را تهیه کنید و از روی همین منابع شروع به خواندن کنید.

حال روی صحبتم با شما داوطلبان نظام قدیم است. ببینید دوستان عزیز شما هم به اندازه کافی وقت داشتید و پیش از این هم تجربه شرکت در آزمون سراسری را داشته اید.

حالا دیگر کاملاً با سؤالات آشنا هستید. متأسفانه و یا خوشبختانه منابع کمک آموزشی در حال حاضر نقش بسیار تعیین کننده ای در قبولی و یا عدم قبولی شما دارند.

به همین دلیل، بهتر است در رابطه با این موضوع سهل انگاری به خرج ندهید.

برای هر درسی منابع برخی از انتشارات میتواند مناسب باشد و  امکان معرفی کتاب های یک انتشارات خاص برای تمامی درو سامکان پذیر نیست. 

حال که متوجه شدید برای کنکور از کجا شروع کنم؟ و منابع  مورد نظر را نیز تهیه کرده اید، دیگر نوبت این موضوع می رسد که شما نحوه مطالعه هر درس را به خوبی بدانید و یاد بگیرید که چگونه باید مطالعه کنید تا بتونید موفق به داشتن درصد بالا در دروس مختلف شوید. 

 

 

بودجه بندی ها رو تهیه کنید

یکی از اشتباهاتی که برخی از داوطلبان باهاش دست و پتجه نرم می کنند ایناست که بدون توجه به بودجه بندی کنکور 99 شروع به درس خواندن می کنند. 

این موضوع از این نظر می تواند آسیب زا باشد که شما برای همه درس ها به یک اندازه انرژی می گذارید و همین موضوع باعث می شود در سر جلسه کنکور نتوانید به سؤالای سخت و با اهمیت به درستی پاسخ بدهید.

اگر با دقت سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری را مطالعه کنید متوجه می شوید که برای کنکور از کجا شروع کنم؟

چون این گونه می توانید از مباحث و فصول مهم بسیاری از دروس آشنا شوید. همچنین، امکان آشنایی با نحوه طرح سؤالات و یا تحلیلشا بهتر میتوانید آشنا شوید.

البته معنای این بودجه بندی این نیست که شما فقط همان مطالب را باید مطالعه کنید. بلکه به این معناست که باید بیشتر انرژی و زمان خود را برای آن دروس و مباحث بگذارید.

 

 

 

از اشتباهاتتان درس بگیرید

اگر از دانش آموزان پایه دوازدهم هستید فکر نکنید که این موضوع شامل حال شما نمی شود. 

حتماً توصیه می کنیم که در حد امکان از آزمون های آزمایشی شرکت کنید و سعی کنید تمام اشتباهاتی را که داشتید متوجه شوید و در جهت جبرانش تلاش کنید.

اگر میخواهید بدانید برای کنکور ۱۴۰۲ از کجا شروع کنم؟ باید از جایی که شروع نکردید شروع کنید. یعنی همان نقطه ای که همیشه گیر کردید و یا اینکه نسبت به آن بی اهمیت بوده اید.

شما داوطلبانی که سال گذشته کنکور داده اید و به هر دلیلی نتوانستید در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شوید، بهانه گیری دیگر کافیست.

شما باید مسیری را که رفته اید را دوباره مرور کنید، اشتباهات خود را بشناسید و  متوجه شوید این اشتباه به چه دلیلی بوده است؟

حال بریا رفع آن اشتباهات تلاش کنید.

حتی پاسخ سؤال برای کنکور از کجا شروع کنم؟ می تواند این باشد که اگر به دلیل تاثیر معدل در کنکور 99 شما لازم است از ترمیم معدل استفاده کنید اگر نحوه درس خواندنتان مشکل داشته باید تلاش کنید که بهترین روش را امتحان کنید.

 

 

تکنیک های مطالعه و تست زنی را یاد بگیرید

اصل کار شما همین است که تست ها را درست بزنید. افزایش سرعت تست زنی کنکور یکی از مهم ترین مواردی هست که باید بسیار روی آن تمرکز کنید.

حتی اگر شما تمام اطلاعات رو داشته باشید ولی نتوانید موقع کنکور آن را پیاده کنید هرگز مؤفق نخواهید شد.

یکی از بهترین فنونی که باید رعایتش کنید این است که حتماً زیاد تست بزنید. تست زنی کمک می کند که شما خیلی از تست ها را بدون نیاز به فکر کردن به درستی پاسخ بدهید.

در واقع، یکی از پاسخ هایی که ما به سوال برای کنکور از کجا شروع کنم؟ به داوطلبان می دهیم این است که شما از هر درسی که شروع می کنید همان موقع تست هایش را هم حتماً با دقت بزنید.

 این موضوع باعث تثبیت ذهنی شما میشود. در حقیقت، یکی از پاسخ هایی که می توانید به سؤال چگونه تست بزنیم تا موفق شویم بدهیم این است که تمام تست ها را حتماً آنالیز کنید و ببنید کجاها اشتباه کردید و چطور باید رفعشان کنید.

 

هدفتان را مشخص کنید

این موضوع را به هیچ عنوان بی اهمیت نشمارید و فکر نکنید ما انسان ها به دنبال اهدافمان حرکت می کنیم و مسیر و سرعت حرکتمان هم بر همین اساس تعیین می شود.

به همین دلیل، اگر هدفتان قبولی در رشته پزشکی است از مشاوره تحصیلی برای کنکور پزشکی غافل نشوید.

چون همانطور که می دانید در سال های اخیر روز به روز رقابت بیشتر و سخت تر می شود. 

باور داشته باشید که می توانید به اهدافتوان برسید و فکر نکنید کسانی که به اهدافشان رسیده اند از کره ای دیگر آمده اند و یا اینکه ویژگی هایی عحیب و غریبی داشته اند.

همینکه بدانید برای کنکور از کجا شروع کنم؟ خودش می تواند بهترین شروع باشد. هر روز این را با خودتان تکرار کنید که من می توانم به هدفم برسم و این را در برگه ای بنویسید و واقعاً برای رسیدن به آن تلاش کنید.

 

 

 

برای کنکور از چه درسی شروع کنیم؟

حال که متوجه شدید که برای کنکور 99 از کجا شروع کنم؟ نوبت به پاسخگویی به این سوال می رسد که برای کنکور از چه درسی شروع کنیم؟
پاسخ این سوال به دو موضوع بستگی زیادی دارد. یکی این که شما چقدر تا زمان برگزاری کنکور مهلت دارید.
دوم اینکه شما داوطلب کدام کنکور محسوب می شوید؟ یا دانش آموز هستید و به تازگی می خواهید در کنکور شرکت کنید و تجربه قبلی در این رابطه ندارید؟
اگر داوطلب کنکور هستید و زمان زیادی تا کنکور دارید در رابطه با این که برای کنکور از چه درسی شروع کنیم؟ توصیه می کنیم که از دروسی شروع کنید که تسلط زیادی به آن ها ندارید و نتوانستید درصد بالایی در آن ها داشته باشید. 
 حتی اگر به آن درس علاقه ای هم ندارید هیچ مسئله ای نیست. سعی کنید در روز تنها چند ساعت را برای مطالعه آن در نظر بگیرید.

 

 

من به دروس عمومی علاقه ای ندارم و به همین دلیل اشکالی نداره درس نخونم؟

اهمیت دروس عمومی و دروس اختصاصی برای کنکور یکسان هست و هرگز تصور نکنید که بدون مطالعه دروس عمومی میتونید موفق باشید. شما نمی تونید شرایط کنکور رو حدس بزنید و یا پیش بینی کنید چون شرایط کنکور برای هیچ داوطلبی قابل شناخت نیست. ممکنه دروس تخصصی شما به اندازه ای سخت باشه که حتی نتونید 30 درصد در هر درس رو بزنید. همچنین برای رتبه بندی کنکور و محاسبه تراز دروس عمومی و اختصاصی رو با هم محاسبه می کنن.

چه مدت زمان برای هر درس باید اختصاص بدم؟

بعد از اینکه متوجه شدید که برای کنکور 99 از کجا شروع کنم؟ به کیفیت مطالعه خیلی توجه و دقت داشته باشید. گاهی لازمه شما برای یک صفحه شاید حدود یک ساعت زمان بگذارید. بنابراین اینکه چطور دروس رو مطالعه کنید خیلی دارای اهمیت هست و همین موضوع میتونه موفقیت شما رو تضمین کنه.

 

 

جهت دریافت بهترین برنامه ریزی کنکور با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام ، تعطیل

 

 

مطالب مرتبط 

بودجه بندی کنکور انسانی 99

روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور

پر درآمد ترین رشته های ریاضی فیزیک

برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟

بررسی و تحلیل کارنامه رتبه های زیر 1000 کنکور تجربی

برای کنکور 99 از کجا شروع کنم؟

برای کنکور از چه درسی شروع کنیم؟

4.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

من به عنوان داوطلب کنکور تجربی برای کنکور ۱۴۰۲ از کجا شروع کنم؟ 

برای کنکور سال آينده شما باید بهترین و دقیق ترین برنامه ریزی را داشته باشید و از طرفی دروس را با تمرکز بالایی مطالعه کنید.

من یکی از داوطلبان کنکور علوم انسانی هستم. حال برای کنکور ۱۴۰۲ باید از کجا شروع کنم؟ 

دوست عزیز بهتر است در این زمینه از کمک مشاوری خبره بهره بگیرید. شما می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

در درس ریاضی برای کنکور ۱۴۰۲ از کجا شروع کنم؟ 

کمک گرفتن از یک مشاور تحصیلی در این زمینه می تواند بسیار راهگشا باشد. پس بهتر است از کمک مشاوری تحصیلی در این زمینه استفاده کنید.

 

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «برای کنکور ۱۴۰۲ از کجا شروع کنم؟»

  1. Avatar photo دنیز گفت:

    تماس با مشاور رایگان هست و پاسخگو هستید؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر.
      خیر رایگان نیست میتوانید سایت را بررسی بفرمایید

    2. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر جهت مشاوره با شماره ی9099075307 تماس حاصل بفرمایید

  2. Avatar photo یلدا گفت:

    سلام ..من بعد از سالها میخوام برای کنکور تجربی شرکت کنم از کجا شروع کنم چه منابعی

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      جهت بررسی وضعیتتون با مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید .

  3. Avatar photo R.h گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من سال دوازهمی هستم سال اول کنکورم هست مسخواستم بدونم حتما نیازه که پشتیبان یا مشاور داشته باشم؟

    1. Avatar photo ekhlasi گفت:

      سلام وقت بخیر شماره در دسترس قرار بدید خدمتتون تماس گرفته بشه

  4. Avatar photo مریمی گفت:

    من پشت کنکوری ام، سال دوم. کنکورمه، از الان شروع کردم تو ادبیات عمومی و تخصصی و عربی عمومی تخصصی کدوم پایع ها رو شروع کنم اول؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام شما اول باید درصد های که میزنید رو بگید و سطح علمی شما برسی بشه تا بتونیم بگیم از کجا شروع کنی واسه کنکور ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی کنکور

    مشاوره تحصیلی کنکور 1403 + همین الان با رتبه ها صحبت کن!

    مشاوره تحصیلی کنکور مختص به داوطلبانی است که سازمان سنجش آموزش کشور هر سال در زمانی مشخص، آزمون کنکور را به صورت سراسری برگزار می‌کند. در این آزمون دانسته‌های علمی داوطلبان مورد سنجش قرار می‌گیرد، چرا که رقابت بین داوطلبانی...
  • برنامه ریزی کنکور

    برنامه ریزی کنکور 1403 + pdf جدول نمونه رتبه ها | ایران تحصیل

    برنامه ریزی کنکور به صورت اصولی و هوشمندانه، توسط مشاور و برنامه‌ ریز انجام می‌شود که در نتیجه می‌‎تواند برگ برنده شما نسبت به دیگر دانش آموزان باشد. همچنین Pdf برنامه ریزی کنکور و جدول برنامه ریزی آزمون سراسری نیز...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    همه ما می‌ دانیم که باید برای رسیدن به تمامی اهداف خود از کوچک‌ تا بزرگ‌ ترین برنامه ریزی داشته باشیم. اطلاع داشتن از موثرترین تکنیک و جدول برنامه ریزی درسی روزانه، ماهانه و… نه تنها به شما کمک می‌...
  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)