ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور

روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور در رتبه ی کنکور شما بسیار تاثیر گذار است برای مثال در کنکور 87 در پنج گروه تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان از مجموعه 125 سوال طرح شده 83 از آیات و روایات آمده بود، به طور جزئی از 25 تست رشته انسانی در کنکور 16 تست ، ریاضی 16 تست، هنر 16 تست و زبان 17 تست و تجربی 18 تست از قسمت آیات و روایات گرفته شده بود که نشان از اهمیت بالای این قسمت در سوالات کنکور می دهد در ادامه به روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور ۱۴۰۳ و مشکلات آن می پردازیم.

 

 

جهت آشنایی با نحوه مطالعه آیه های درس دین و زندگی کنکور سراسری در پایه های مختلف تحصیلی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور

 

 

روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور 

روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور ۱۴۰۳ در اکثر سوال های که برگرفته از آیات و روایات بسیار تاثیر گذار است ابتدا در صورت سوال متن یا آیه را مشاهده می کند که از شما می خواهد مفهوم آیه را در یکی از 4 گزینه پیدا کنید.

گزینه ها میتواند شامل متن و آیات و رویات و حتی شعر شود. بهتر است برای حل کردن این سوال ها در هنگام مطالعه آیات و روایات با خواندن متن دقیق آن و فهم دقیقش در کنار آن مفهوم  را حتی در حد یک خط بنویسید.

برای درک بهتر روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور و جلوگیری از فراموشی نیز یک واژه کلیدی برای آن آیه و روایت انتخاب کنید.

نکته بسیار مهم در درس دین و زندگی در کنکور این است که  آیات و روایات در ذهنتان ثبت شود بهتر است از حفظ کردن آیات خودداری کنید و به قدری به آن تسلط داشته باشید که وقتی آیه را دیدید به مفهوم و پیام آن پی ببرید.

این امر به شرطی امکان پذیر است که مطالب را انقدر برای خود تکرار کنید که خودشان به حافظه بلند مدت شما بروند.

اگر شما از کتاب های کمک درسی برای مطالعه دین و زندگی کنکور استفاده می کنید معمولاً در کنار آیات و روایت مفهوم و پیام آن آورده شده است که کار را برای شما آسان تر می کند.

برای مطالعه  روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور بهتر است ابتدا بفهمید که این بخش درباره چه موضوعی است.

پس از این که فهمیدید موضوع کلی این بخش راجع به چیست شروع به خواندن آیات و روایات و توجه کردن به معنی آن ها کنید.

نکته مهم این است که فعلاً در این مرحله هدف ما حفظ آیات نیست.

پس از آن که آیات و روایات را خواندید شروع کنید متن کتاب را با دقت بسیار زیاد بخوانید و مباحث مهم آن را به صورت هایلایت در بیاورید و یا یادداشت برداری کنید.

وقتی یک بار درس را کامل خواندید، حالا با دقت و توجه بسیار ارتباط بین آیات و روایات و متن درس را پیدا کنید و آن را با تکرار زیاد در حافظه بلند مدت خود بسپارید.

 

مرور روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور

از آن جهت که درس دین و زندگی توصیفی است به کار بردن روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور و مرور کردن این درس باعث افزایش زیاد درصد شما می شود.

برای این که به راحتی این درس را بفهمید و همچنین به راحتی مرور بیشتری داشته باشید، از متن درس خلاصه نویسی کنید.

برای خلاصه  بهتر است اول در هنگام مطالعه یادداشت برداری کنید و وقتی برای برای دوم درس را خواندید آن یادداشت ها را به خلاصه تبدیل کنید تا با این روش بتوانید راحت تر درس دین و زندگی را مرور کنید.

 

 

مشکلات رایج در روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور

یکی از مشکلات رایج روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور بین دانش آموزان این می باشد که همه درس های دین وزندگی را به طور کامل میخواند اما در تست زنی بین گزینه های شک دارد ، برای حل این مشکل بهتر است که همان طور که گفتیم به صورت سوال توجه بیشتری کنید  زیر مهم تر از گزینه های سوال می باشدو سعی کنید در تمرین های خود تست ها را از آسان به سخت حل کنید.

 

 

نکات مهم روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور

درس دین و زندگی درسی است که نیاز به مرور و مطالعه زیاد دارد پس برای آن وقت کافی بگذارید و از مطالب آن به راحتی نگذرید.
در روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور در هر وعده مطالعاتی معمولا سعی کنید دو درس را بخوانید و تست هایش را بزنید به شرطی که کامل آن درس را فرا گرفته باشید و با مفاهیم دقیق آیات و روایات آن آشنا شده باشید و سعی کنید در برنامه روز های خوندن دین و زندگی را مشخص کنید و همیشه آن را به طور منظم بخوانید.

زیرا معمولاً اکثر دانش آموزان به این نکته توجه نمی کنند و همین با عث می شود به مرور زمان برخی مطالب مهم و کلیدی از حافظه کوتاه مدتشان از بین برود.
به خودتون امیدوار باشید و باور داشته باشید که به راحتی میتوانید با سختی کوش و تلاش و پشت کار از پس این درس نیز برآید و در کنکور به راحتی بتوانید تست های مربوط به درس دین و زندگی که اغلب از آیات و روایات می آیند را حل کنید.

 

 

با تست زنی زیاد به آیات دین و زندگی مسلط شوید

تست زنی زیاد می تواند به شما در به ذهن سپاری هر چه بیشتر و بهتر آیات درس دین و زندگی کمک کند. البته دقت داشته باشید که باید این تست زنی را به صورت کاملاً اصولی انجام دهید. 

به این معنا که در هفته چند ساعت را برای زدن تست های درس دین و زندگی و به خصوص آیات اختصاص دهید و از طرفی از بهترین شیوه های تست زنی مانند تکنیک دو خودکار و یا زمان های نقصانی استفاده بفرمایید. 

 

 

برای اطلاع از بهترین شیوه تست زنی و خواندن آیه های درس دین و زندگی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

کانال اطلاع رسانی روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور

روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین روش خواندن آیات دین و زندگی چیست؟ 

بهترین روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور مطالعه این بخش از کتاب دین و زندگی مفهومی خواندن آیات و روایات است.

آیا خلاصه نویسی را می توان به عنوان یک روش مؤثر خواندن آیات دین و زندگی در نظر گرفت؟  

بله. به کمک خلاصه نویسی می توانید به افزایش سطحی یادگیری خود در این درس کمک کنید.

اهمیت اطلاع از روش خواندن آیات دین و زندگی چیست؟ 

از آن جایی که این بخش از کتاب دین و زندگی بخش مهمی است و یادگیری کامل آن می تواند درصد شما را در این درس بالا ببرد بهتر است با روش خواندن آن آشنا شوید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • چگونه تست بزنیم تا موفق شویم

    چگونه تست بزنیم تا موفق شویم؟ { 10 اصل مهم تست زنی}

    چگونه تست بزنیم تا در کنکور بتوانیم موفق شویم؟ در این مقاله 10 اصل تست زنی در کنکور را برای شما شرح می دهیم .در دوران تحصیل در مدارس به دلیل تشریحی بودن امتحانات و عادت برای موفقیت در امتحانات...
  • روش تست زدن ریدینگ کنکور

    روش تست زدن ریدینگ کنکور 1403 + بهترین روش

    بخش ریدینگ یا همان درک مطلب سوالات زبان آزمون سراسری از جمله بخش هایی است که عدم آشنایی با روش تست زدن ریدینگ کنکور می تواند استرس زیادی را در مواجه با آن برای داوطلب ایجاد کند. همین عدم اطلاع...
  • افزایش سرعت تست زنی کنکور

    افزایش سرعت تست زنی کنکور

    آیا تکنیک های تست زنی را بلد هستید و می دانید یکی از مواردی که می‌تواند باعث کسب رتبه بالا در کنکور شود بالا بودن سرعت تست زنی می باشد. توجه داشته باشید بسیاری از افراد نمی توانند با سرعت...
  • روش dls در شیمی کنکور

    روش dls در شیمی کنکور

    آیا با روش dls در شیمی کنکور ، آشنایی دارید؟ این روش یکی از جدیدترین و به روزترین تکنیک های تست زنی در کنکور است که با استفاده از آن می توانید به تمامی سوالات از جمله استوکیومتری و… پاسخ...
تماس با مشاور