ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟

دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از شیرین ترین دروس عمومی کنکور که در عین سادگی کسب درصد بالا در آن کمی دشوار است، درس دین و زندگی است. بهمین خاطر بسیاری از داوطلبان می پرسند که دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ شما می توانید با چند شیوه به راحتی بر این درس مسلط شوید. اما اگر به دنبال روش صحیح مطالعه دین و زندگی برای کنکور هستید پیشنهاد می شود 6 مرحله تا 100% دین و زندگی را که در ادامه می آید با دقت بخوانید. 

 

 

برای دریافت مشاوره درباره اینکه دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ – مهم ترین فصل های نظام قدیم و نظام جدید و برنامه ریزی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

در طول سال دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟

 

در طول سال دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟

در طول سال دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟

 

قبل از اینکه به سراغ روش صحیح مطالعه دین و زندگی برای کنکور برویم، بهتر است توضیحاتی در مورد وضعیت کلی این درس در آزمون داشته باشیم. همانطور که می دانید درس دین و زندگی یکی از چهار دروس عمومی با 25 سوال است که برای همه رشته ها یکسان می باشد. ضریب آن 3 و منابع آن دینی پایه یازدهم، دوازدهم و پیش دانشگاهی برای نظام قدیم، و پایه دهم، یازدهم و دوزادهم برای نظام جدید است.

علیرغم اینکه بسیاری از داوطلبان تصور می کنند که این درس نیازی به خواندن مفهومی ندارد، اما باید بگوییم که در سال های اخیر داوطلبان با سوالات مفهومی و دشواری رو به رو بوده اند. اگر می پرسید پس دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ باید بگوییم جای نگرانی نیست. این درس شیرین تر از آن است که خواندن و درصد بالا گرفتن مایوس شوید.

فقط کافی است که مهم ترین درس های دینی کنکور را شناسایی کنید، آیات، روایات و محتوای دروس را به خوبی بخوانید و بین آن ها ارتباط برقرار کنید. این کار برای بار اول کمی دشوار به نظر می رسد، اما وقتی نکات را یادداشت و علامت گذاری کردید، با مرور و تست به راحتی بر ان مسلط می شوید. به طور کلی ما 6 مرحله تا 100% دین و زندگی را پیشنهاد می دهیم که در ادامه می بینیم.

 

6 مرحله تا 100% دین و زندگی

 

6 مرحله تا 100% دین و زندگی

6 مرحله تا 100% دین و زندگی

 

قبل از هر چیز شما دوستان عزیز باید بدانید که با یک بار خواندن نمی توانید انتظار داشته باشید که همه نکات را دریافت و به یاد داشته باشید. نکته دیگر اینکه اگر به دنبال بهترین روش صحیح مطالعه دین و زندگی برای کنکور هستید، توصیه می کنیم که سعی نکنید فقط حفظ کنید. شما باید منظور و محتوای درسنامه و آیات را به طور عمقی متوجه شوید، اما چگونه؟

1. دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ کتاب اصلی را دست کم نگیرید

شکی در این نیست که شما برای تقویت و تسلط بر همه کتب، به یک کتاب تست خوب نیازمندید. اما به هیچ وجه قبل از اینکه کتاب را به خوبی مطالعه نکرده اید به سراغ تست زدن نروید. در بار اول، یک بار آیات را به همراه درسنامه بخوانید اما انتظار نداشته باشید که همه جزئیات را به یک باره استخراج کنید. به سر تیترها و زیر تیترهای آن ها دقت کنید و به ذهن بسپارید
در دور بعد با صحیح ترین روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور خواندن آن ها را آغاز کنید. همانطور که می دانید آیات در ابتدای هر درس آمده است و سوالاتی راجع به آن ها در ادامه درس پرسیده می شود و یا روشنگری می شود. نحوه صحیح آیات بدین ترتیب است:
1. با توجه به عنوان درس، موضوع کلی آیات را به ذهن بسپارید
2. توجه کنید که این آیه به چه کسی یا چه چیز و اتفاقی اشاره دارد و یا از زبان چه کسی ذکر شده است.
3. آیا این آیه به زمان دنیا اشاره دارد، یا برزخ و آخرت؟
4. یک یا چند کلمه را در هر آیه نشان دار کنید تا به محض دیدن آن مفهوم کل آیه در ذهنتان تداعی شود.
5. در متن درس در جستجوی ارتباط مفاهیم با آیات خوانده شده باشید. 
6. ترجمه آیه را حتما بدانید، چرا که امکان دارد طراح سوال با مفهوم جمله بازی کند و شما را به چالش بکشد.
7. سعی کنید کلمات ابتدایی و انتهایی آیه را حفظ کنید.
در مورد متن هم یک ویژگی بارز درس دین و زندگی این است که تیترها به زیرتیترهای تقسیم بندی می شوند. بنابراین اگر می خواهید دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ پیشنهاد می کنیم از بهترین روش صحیح خلاصه نویسی یعنی درختی استفاده کنید تا مطالب در ذهنتان سازماندهی شده و در هنگام پاسخ دادن گیج نشوید. نکات را هم می توانید در حاشیه کتاب یا بالای صفحات بنویسید که همیشه در مقابل چشمانتان باشد.

2. کتاب تست داشته باشید

حالا نوبت به تست زدن می رسد شما هر چقدر هم که خوب بخوانید تا زمانی که با سبک سوالات آشنایی نداشته باشید، برایتان سودمند نخواهد بود. انتخاب یک کتاب تست خوب بزرگترین گام در 6 مرحله تا 100% دین و زندگی  است. کتاب گاج نقره ایی دین و زندگی در بین سایر کتاب های تست دارای کیفیت بالاتری است. یک مزیت بزرگ این درس آن است که مانند برخی از کتب تخصصی به صرف زمان زیادی نیاز ندارد.
 هنگامیکه شروع به تست زدن می کنید انتظار نداشته باشید که همه سوالات را به درستی پاسخ دهید. وقتی تستی را می زنید ابتدا به پاسخ های تشریحی مراجعه کنید و سپس آن را علامت گذاری یا در جایی یادداشت نمایید. یادتان نرود که اگر می خواهید بدانید که دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ تکرار و ممارست در تست زدن بسیار مهم است. می توانید از روش های تست زنی سریع برای تنظیم زمان به کار ببرید. 
بیشترین مزیت کتب تست دین و زندگی این است که شما را با مفاهیم آیات و روایات آشنا می کند و خود را با سوالات احتمالی محک می زنید. البته گاهی از اشعار نیز سوالات مهمی مطرح می شود و حتی به آیات ربط داده می شوند. بنابراین روش صحیح مطالعه دین و زندگی برای کنکور این است که فکر تحلیل گری داشته باشید و حتی در صورت فراموشی بتوانید روابط را کشف کنید.

3. بخش های مهم رو پیدا کنید

یکی از ضروریات 6 مرحله تا 100% دین و زندگی یافتن پر سوال ترین فصل های کتاب است. طبق بودجه بندی درس زندگی نظام جدید، از کتاب دهم 9 سوال، کتاب یازدهم 8 سوال و کتاب دوازدهم 8 سوال مطرح می شود. این نشان می دهد که همه کتب دینی تقریبا اهمیت یکسانی دارند. اما در هر کدام از کتاب های برخی از بخش ها مهم تر از سایرین هستند.
برای مثال، در بحث آیات و روایات به طور معمول 11 سوال، متن کتاب 9 سوال و اشعار و احادیث 5 سوال طرح می گردد. اگر در جواب این سوال که مهم ترین بخش های دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ بهتر است با بخش های مهم پایه های مختلف آشنا شوید.

 

دروس مهم دینی پایه دهم  دروس مهم  دینی پایه یازدهم درس های مهم دینی کنکور پایه دوازدهم
  • درس ۲
  • درس ۴
  • درس۶
  • درس ۷
  • درس ۹
  • درس ۱۰
  • درس ۱
  • درس ۲
  • درس ۴
  • درس ۵
  • درس ۷
  • درس ۹
  • درس ۱۰
  • درس ۲
  • درس ۳
  • درس ۴
  • درس ۵
  • درس ۶
  • درس ۷
  • درس ۹

 

4. دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ مرور تکرار کنید

حافظه ما هر چقدر هم که قوی باشد، اما در شرایطی مانند آمادگی برای کنکور که شما با چندین کتاب سر و کار دارید و بایستی هر کدام را با جزئیات به خاطر بسپارید، شرط عقل آن است که با تکرار اجازه فراموشی ندهیم. برای مرور می توانید ابتدا درسنامه کتاب تست را بخوانید و سپس تست های علامت زده را دوباره مرور کنید و پاسخ دهید.

5. خود را با آزمون های سال های قبل محک بزنید

حال که خود را تا حدودی آماده کرده اید و پاسخ این سوال که دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ را می دانیم، وقت آن رسیده که با سوالات جامع کنکور و با زمانبندی استاندارد خود را محک بزنید. شاید بگویید که ما قبلا هنگام تست زدن این کار را کرده ایم. بله درست است، اما میدانید اشکال کار کجاست؟ اینکه اولا شما تست های مخصوص به هر بخش را جداگانه خوانده اید و دوم برای تنظیم زمان تمرین چندانی نداشته اید. 
اما اگر کنکورهای جامع سال های قبل را تهیه کنید و طبق زمانبندی واقعی به سوالات پاسخ بدهید، آنگاه توانایی خود در پاسخ به سوالات ترکیبی را می سنجید. این یکی از طلایی ترین گام های 6 مرحله تا 100% دین و زندگی می باشد. بااین کار در سر جلسه کنکور از دیدن سوالات دشوار کمتر شوکه می شوید و زمان را ازدست نخواهید داد.

6. جمع بندی کنید

در مرحله آخر نوبت به تثبیت و سازماندهی مطالب می باشد. شاید بتوان گفت که نحوه جمع بندی دروس مختلف تقریبا مشابه است اما در برخی جزییات تفاوت هایی دارند. اگر در نحوه جمع بندی مشکل دارید و نمی دانید که جمع بندی دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ می توانید با مشاورین ما تماس گرفته و با جدیدترین شیوه های جمع بندی اشنا شوید.
 

روش صحیح مطالعه دین و زندگی برای کنکور چیست؟

 

روش صحیح مطالعه دین و زندگی برای کنکور چیست؟

روش صحیح مطالعه دین و زندگی برای کنکور چیست؟

 

تا به حال در 6 مرحله تا 100% دین و زندگی گام به گام مراحل صحیح مطالعه دین و زندگی را توضیح دادیم و حالا تقریبا می دانید که دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ اما در اینجا علاوه بر همه نکات گفته شده معرفی یکی از موثرترین تکنیک های مطالعه برای این درس خالی از لطف نیست.
این شیوه در درس دین و زندگی بیشتر برای بخاطر سپردن آیات به کار می رود. بله تکنیک تصویرسازی و کد سازی. وقتی آیه ای را می خوانید در ذهنتان با توجه کلمات کلیدی رمزگذاری یا داستان بسازید. از سوی دیگر تصویر سازی یک روش صحیح مطالعه دین و زندگی برای کنکور است که ماندگاری و یادآوری مطلب را برایتان بسیار راحت تر می کند. برای دریافت جزئیات بیشتر می توانید از مشاورین ایران تحصیل کمک بگیرید.
 
خلاصه مطالب 
در این مطلب تلاش کردیم تا با توضیح و بررسی 6 مرحله تا 100% دین و زندگی، داوطلبان عزیز را با چند روش صحیح مطالعه دین و زندگی برای کنکور آشنا کنیم. اگر به دنبال کسب درصد بالا هستید و برایتان سوال است که دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟ می توانید از طریق شماره تماس های 9099075307 (شهرستان ها) و 9099075307 ( تهران) در تمام روزهای هفته تماس بگیرید. 

 

مطالب مرتبط

تعداد سوالات کنکور از هر مبحث

راز موفقیت در امتحانات نهایی پایه دوازدهم و نهم

بهترین روش جمع بندی کنکور تحت نظر رتبه های تک رقمی 

چگونه شانسی تست بزنیم؟

6 مرحله تا 100% دین و زندگی 

دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ما داوطلبان نظام جدید دینی کنکور را چگونه بخوانیم؟

کتاب های دین و زندگی نظام قدیم و نظام جدید تغییرات ریز و درشتی دارند، اما نحوه مطالعه تقریبا مشابه است و طبق توضیحات داده شده می توانید درس بخوانید.

چطور آیان دین و زندگی را به ذهن بسپاریم؟

شما در 6 مرحله تا 100% دین و زندگی می توانید نه تنها بر آیات بلکه بر محتوای درس نیز مسلط شوید. برای بخاطر سپاری آیات می توانید رمزگذاری استفاده کنید.

روش صحیح مطالعه دین و زندگی برای کنکور و امتحانات چگونه است؟

بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان به دلیل مفهومی بودن سوالات دچار سردرگمی می شوند. شما می توانید در تمام روزهای هفته با مشاورین ما تماس گرفته و جدیدترین تکنیک های مطالعه دین و زندگی را یاد بگیرید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور