ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه شانسی تست بزنیم؟

چگونه شانسی تست بزنیم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تمامی دانش آموزان و داوطلبانی که در کنکور شرکت می کنند، معمولا زمانی که به سوالاتی می رسند که توان حل و یا پاسخ به آن را ندارند، معمولا این سوال را دارند که چگونه شانسی تست بزنیم؟ سوال دیگر داوطلبان ممکن است این باشد که چگونه بدون درس خواندن تست بزنیم؟ نحوه تست زنی برای هر یک از این سوالات متفاوت می باشد. در ادامه روش شانسی زدن تست ها در کنکور را که داوطلبان موفق به کسب نتیجه از آن شده اند را ارائه خواهیم نمود اما یک نکته مهم را به خطر داشته باشید که شرایط عمل به این شرایط از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

 

برای دریافت پاسخ اینکه چگونه شانسی تست بزنیم؟  – نحوه مطالعه صحیح مطالعه برای کنکور با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

پاسخ به سوال چگونه شانسی تست بزنیم؟

 

پاسخ به سوال چگونه شانسی تست بزنیم؟

پاسخ به سوال چگونه شانسی تست بزنیم؟

 

قبل از اینکه به موضوع تست زنی مهندسی معکوس بپردازیم، بهتر است این سوال را از شما بپرسیم که شما دانش آموز هستید یا داوطلب کنکور؟ اگر دانش آموز پایه دهم و یازدهم هستید به هیچ عنوان توصیه نمی نماییم که به دنبال پاسخ به این سوال باشید چراکه دلیل شک بین دو گزینه ، عدم مطالعه دقیق و همچنین عدم تسلط شما بر مباحث کتاب می باشد. بنابراین، بهترین روش برای شما این است که بر سوالات مسلط شوید و به دنبال راه هایی برای تسلط بیشتر بر مباحث کتاب باشید.

اما داوطلبان کنکور آیا می توانند به دنبال پاسخ به این سوال که چگونه شانسی تست بزنیم؟ باشند؟ اگر در زمان نزدیک به کنکور هستید ما توصیه می نماییم که قبل از حضور در جلسه کنکور، روش هایی که در زیر ارائه می نماییم را امتحان نمایید. زیرا جلسه کنکور مکان خوبی برای امتحان این موضوعات نخواهد بود و بهتر است حتما و حتما در آزمون های آزمایشی و همچنین در آزمون هایی که از خودتان می گیرید، این روش ها را امتحان کنید تا بر آنان تسلط لازم را داشته باشید و در زمان و موقعیت مناسب از آن استفاده کنید.

 

 

گول ظاهر جواب را نخورید

برخی از داوطلبان ممکن است در رابطه با سوالاتی که در رابطه با آن دو به شک می باشند، ممکن است در رابطه با سوالاتی باشند که گزینه ای را به ظاهر منطبق با متن کتاب می یابند و به دلیل اینکه بر متن کتاب تسلط کافی ندارند، همان گزینه را انتخاب می نمایند و به همین دلیل شاید در دام طراح سوال به راحتی می افتند. غافل از اینکه سوالات کنکور به گونه ای طراحی شده اند که داوطلبان در نگاه اول اینگونه تصور می نمایند. بنابراین اگر بین این گزینه و همچنین گزینه دیگری که شبیه به متن کتاب نیست، دچار شک و تردید هستید، گزینه ای را که بسیار واضح است را انتخاب ننمایید.

 

 

سوالات بسیار سخت معمولا گزینه سوم و یا چهارم می باشند

یکی از اصول روانشناسی این است که ذهن ما برای آغاز و شروع پدیده ای ، به طور معمول آمادگی بیشتری دارد و به همین دلیل دقت شما پس از مطالعه سوال، برای گزینه های اول بیشتر خواهد بود. بنابراین اگر بین گزینه یک و (سه یا چهار) دچار شک و تردید بودید، پاسخ ما به سوال شما در رابطه با اینکه چگونه شانسی تست بزنیم؟ این است که گزینه های آخر را بهتر است انتخاب نمایید. البته برای این انتخاب حتما و حتما مورد بعدی را در رابطه با تکنیک های تست زنی کنکور مطالعه نمایید.

 

به ترتیب سوالات دقت نمایید

 

به ترتیب سوالات دقت نمایید

به ترتیب سوالات دقت نمایید

 

یکی از فنون تست زنی بدون معلومات دقت به ترتیب سوالات است. یکی از استانداردهای طراحی سوالات تستی این است که ترتیب سوالات نباید به گونه ای باشد که به عنوان مثال 5 یا شش سوال همه در یک گزینه باشند . همچنین نحوه پاسخ های صحیح باید به گونه ای باشد که در تمامی گزینه ها پاسخ صحیح وجود داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است شما در حال پاسخگویی به سوال دوازدهم باشید و تا به اینجا با اطمینان سوالات را پاسخ داده اید و هیچ یک از پاسخ ها گزینه 1 نبوده است. حال بین سوال یک و چهار دچار شک هستید، در این موارد به احتمال 99 درصد پاسخ صحیح گزینه 1 خواهد بود.

تذکر : در صورتی می توانید این اطمینان را داشته باشید که پاسخ های ارائه شده به سوالات قبلی و بعدی شما با اطمینان زده شده باشد. به طور معمول می توان گفت با توجه به نکته ای که در بالا ذکر گردید، معمولا پاسخ صحیح در گزینه 1 قرار داده نمی شود. نکته دیگری که باید در رابطه با روش شانسی زدن تست ها در کنکور به شما ارائه نماییم، این است که معمولا تعداد سوالات کنکور برای سه سوال پشت سر هم یک گزینه ممکن است باشد و در برخی از موارد بسیار کم نیز گزینه دیگری باشد.

 

تعداد سوالات با پاسخ صحیح یک کم می باشد

یک اصل روانشناسی در رابطه با بازیابی اطلاعات وجود دارد و آن هم این است که ما مطالبی را که در زمان و یا ترتیب اولیه ببینیم، به طور معمول بهتر می توانیم به خاطر بیاوریم. به همین دلیل طراحان سوال معمولا پاسخ های صحیح را به صورت محدود در گزینه های 1 قرار می دهند. به عنوان مثال در یک درس 25 سوالی، ممکن است تنها 4 سوال وجود داشته باشد که پاسخ صحیح آن گزینه 1 باشد. اما این قطعا بدین معنا نخواهد بود که هرگز این گزینه درست نیست و در پاسخ به سوال چگونه شانسی تست بزنیم؟ باید تنها این گزینه را انتخاب و یا عدم انتخاب نمود.

 

در سوال های دو قسمتی تکنیک درست را به کار ببرید

یکی از تکنیک های طراحی سوالات تستی خصوصا در درس دین و زندگی که در سال های اخیر بسیار هم رواج داشته است، سوال های دو قسمتی است. شما ممکن است قسمت اول گزینه را بلد باشید اما برای قسمت دوم آن دچار شک و تردید شوید. به همین دلیل در صورتی که با این مسئله مواجه می باشید، توصیه می نماییم که اول قسمتی که در رابطه با صحیح بودن آن اطمینان دارید را انتخاب نمایید و پس از آن، روش شانسی زدن تست ها در کنکور را که در بالا ارائه نمودیم ترکیب نمایید و به کار ببرید.

 

چگونه بدون درس خواندن تست بزنیم؟

 

چگونه شانسی تست بزنیم؟

چگونه شانسی تست بزنیم؟

 

گاهی ممکن است عدم مطالعه هر داوطلب به هر دلیلی، او را به این سمت سوق دهد که آیا راهی برای موفقیت وجود دارد که بتوان به راحتی درصدهای خود را بالا ببریم؟ در این رابطه باید بگوییم تنها یک روش درست و اصولی وجود دارد. و آن هم تست زنی است. چرا که روش های ارائه شده در رابطه با اینکه چگونه شانسی تست بزنیم؟  مستلزم این موضوع است که شما دروس مورد نظر را به خوبی مطالعه نموده باشید و حال تنها در پاسخ به سوالات دچار مشکل و یا تردید باشید.

بنابراین پاسخ قطعی ما در رابطه با این سوال که چگونه بدون درس خواندن تست بزنیم؟ این است که بسیار تست بزنید. زیرا در سال های مختلف ما شاهد این مسئله بوده ایم که سوالات کنکور تکراری بوده اند و به همین دلیل در صورتی که شما تمرین کافی در این زمینه داشته باشید، خواهید توانست تست های تکراری را تشخیص دهید و بتوانید به درصدهایی حداقل 30 درصد برسید. البته این مورد منوط به این قضیه می باشد که شما سوالات را به صورت دقیق تحلیل نمایید.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با اینکه چگونه شانسی تست بزنیم؟ ارائه نماییم. تمامی روش شانسی زدن تست ها در کنکور که در این مقاله ارائه گردید همگی توسط داوطلبان انجام شده است و خوشبختانه نتیجه لازم را نیز به دست آورده اند. لذا شما نیز با تمرین لازم و دریافت مشاوره در رابطه با اینکه چگونه بدون درس خواندن تست بزنیم؟ خواهید توانست در کنکور رتبه مناسب را به دست آورید. جهت دریافت مشاوره می توانید همه روزه، حتی ایام تعطیل در هر ساعتی از شبانه روز با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

 

مطالب مرتبط

روش جمع بندی کنکور

بهترین مشاور کنکور

چگونه شانسی تست بزنیم؟ 

چگونه بدون درس خواندن تست بزنیم؟

روش شانسی زدن تست ها در کنکور

 

3/5 - (12 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه شانسی تست بزنیم؟

روش هایی وجود دارد که با توجه بدان هر یک از داوطلبان می توانند در صورت رعایت و تمرین کافی ، نتیجه لازم را دریافت نمایند. توضیحات لازم را در این مقاله ارائه نموده ایم.

 

چگونه بدون درس خواندن تست بزنیم؟

تمرین و تست زنی زیاد خصوصا تست های کنکور سال های گذشته، یکی از موارد بسیار توصیه شده در این زمینه است. خصوصا اگر به همراه تحلیل باشد.

 

روش شانسی زدن تست ها در کنکور چیست؟

برخی از روش ها شامل :

گول ظاهر جواب را نخورید

سوالات بسیار سخت معمولا گزینه سوم و یا چهارم می باشند

به ترتیب سوالات دقت نمایید

تعداد سوالات با پاسخ صحیح یک کم می باشد

در سوال های دو قسمتی تکنیک درست را به کار ببرید

 

 

 

 

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «چگونه شانسی تست بزنیم؟»

  1. Avatar photo Ali گفت:

    چیزی دیگه ای هست که نیاز هست که تماس بخوایم بگیرم تا بگید ؟
    یا همه چیزای ک میخواید بگید رو در این مقاله گنجوندید؟

    1. Avatar photo behrouzi گفت:

      سلام مقاله را مطالعه کنید اگر سوالی بود تماس بگیرید

  2. Avatar photo Zahra گفت:

    خیلی مفید و عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • چگونه تست بزنیم تا موفق شویم

    چگونه تست بزنیم تا موفق شویم؟ { 10 اصل مهم تست زنی}

    چگونه تست بزنیم تا در کنکور بتوانیم موفق شویم؟ در این مقاله 10 اصل تست زنی در کنکور را برای شما شرح می دهیم .در دوران تحصیل در مدارس به دلیل تشریحی بودن امتحانات و عادت برای موفقیت در امتحانات...
  • روش تست زدن ریدینگ کنکور

    روش تست زدن ریدینگ کنکور 1403 + بهترین روش

    بخش ریدینگ یا همان درک مطلب سوالات زبان آزمون سراسری از جمله بخش هایی است که عدم آشنایی با روش تست زدن ریدینگ کنکور می تواند استرس زیادی را در مواجه با آن برای داوطلب ایجاد کند. همین عدم اطلاع...
  • افزایش سرعت تست زنی کنکور

    افزایش سرعت تست زنی کنکور

    آیا تکنیک های تست زنی را بلد هستید و می دانید یکی از مواردی که می‌تواند باعث کسب رتبه بالا در کنکور شود بالا بودن سرعت تست زنی می باشد. توجه داشته باشید بسیاری از افراد نمی توانند با سرعت...
  • روش dls در شیمی کنکور

    روش dls در شیمی کنکور

    آیا با روش dls در شیمی کنکور ، آشنایی دارید؟ این روش یکی از جدیدترین و به روزترین تکنیک های تست زنی در کنکور است که با استفاده از آن می توانید به تمامی سوالات از جمله استوکیومتری و… پاسخ...
تماس با مشاور