ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روش صحیح مطالعه و مرور نفرات برتر

روش صحیح مطالعه و مرور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا، مطالعه و درس خواندن است. اما وقتی روش صحیح مطالعه و مرور را رعایت نکنیم، بدون شک نه تنها کسل کننده خواهد بود، بلکه به احتمال قوی زده خواهیم شد. در این صورت اگر در مدرسه یا دانشگاه باشیم یا برای کنکور خود را آماده کنیم، آنگاه باید منتظر نتایج ناخوشایند نیز باشیم. اما  6 گام مهم رتبه ها برای مطالعه و مرور می تواند درس خواندن را رضایت بخش کند.

 

 

برای دریافت مشاوره در مورد روش صحیح مطالعه و مرور – شیوه های افزایش تمرکز و سرعت درس خواندن با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

روش صحیح مطالعه و مرور از نظر مشاورین

 

روش صحیح مطالعه و مرور از نظر مشاورین

روش صحیح مطالعه و مرور از نظر مشاورین

 

تا بحال به شیوه کار یک نجار دقت کرده اید؟ تصور کنید که نجاری قرار است یک میز بسازد، اما بدون هیچ اندازه، نقشه و طرحی شروع به ساخت میز می کند. حال هر چقدر هم که دقت خود را به کار ببرد، در نهایت پایه های میز کوتاه و بلند می شوند و شکل میز اصلا خوشایند نخواهد بود. رعایت نکردن روش صحیح مطالعه و مرور نیز همین اثر را می تواند برای ما به بار بیاورد.

زیربنای مطالعه ما نیز، برنامه ریزی درست و مناسب است. اگر ما دقیقا مشخص نکنیم که چه درسی را چه زمانی، چطور و به چه نحوی باید بخوانیم، هر چقدر هم که تلاش کنیم به نتیجه مورد انتظار نخواهیم رسید. رمز موفقیت نفرات برتر در این است که قبل از هر چیزی برنامه کوتاه مدت و بلند مدتی را برای خود ترتیب می دهند و نکات برنامه ریزی درسی و مرور را به روش حرفه ایی در آن پیاده سازی می کنند. 

برای این منظور، 6 گام مهم رتبه ها برای مطالعه و مرور می تواند کمک بسیار موثری باشد. اما حقیقت این است که ما به عنوان یک دانشجو یا دانش آموز پشت کنکوری، ممکن است مهارت و تخصص کافی را در چنین برنامه ایی نداشته باشیم. در چنین مواقعی برای مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری می توانید از مشاورین خبره ایران تحصیل استفاده کنید و منایب ترین برنامه ریزی را دریافت کنید.

 

6 گام مهم رتبه ها برای مطالعه و مرور

 

6 گام مهم رتبه ها برای مطالعه و مرور

6 گام مهم رتبه ها برای مطالعه و مرور

 

موفقیت تحصیلی و دستیابی به حس شیرین آن به گام های درستی که در طول مسیر برمی داریم بستگی دارد. مهم ترین اقدام ما می تواند روش صحیح مطالعه و مرور باشد. اما چه خوب می شود که یک الگوی مناسب از افرادی که با سربلندی به نتیجه رسیده اند داشته ایم. در ادامه با مرور 6 گام مهم رتبه ها برای مطالعه و مرور با این رموز موفقیت آشنا می شویم. 

1. در روش صحیح مطالعه و مرور فعالانه بخوانید نه رو خوانی

پر واضح است که مطالعه یعنی خواندن از روی درس و یا کتاب. اما توجه داشته باشید که خواندن صرف و مرور چشمی از روی کتب یا یادداشت ها به معنی یاد گرفتن و یا به حافظه سپردن نیست. روش صحیح مطالعه و مرور زمانی اتفاق می افتد که ذهن کاملا درگیر شود، معانی و مفاهیم را درک کند، به ارتباط مطالب بپردازد، قوانین و استثناعات را درک کند و به تجزیه و تحلیل داشته باشد.

حال برای اینکه ذهن فعالی داشته باشید و افزایش راندمان مطالعه را به وضوح ببینید چند روش توصیه می شود. سعی کنید در حین خواند سوال بسازید و به آن ها پاسخ دهید. طراح سوال و مساله یکی از موثرترین روش ها در 6 گام مهم رتبه ها برای مطالعه و مرور است و دلایل آن هم احتمالا برایتان روشن باشد. دوم اینکه مثال بزنید. این کار به خصوص برای دروس توصیفی بسیار موثر است. 

 

2. مرور مرتب داشته باشید

خیلی از افراد می پرسند برای امتحان چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟ شما هر چقدر هم که روش صحیح مطالعه و مرور خوبی داشته باشید، اگر آن را دوره نکنید، به طور طبیعی از ذهنتان پاک خواهد شد. فرایند انتقال اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت این گونه است که وقتی مثلا دو ساعت برای خواندن درسی اختصاص داده اید، بعد از 45 دقیقه یک استراحت کوتاه 5 الی 10 دقیقه ایی داشته باشید.
سپس وقتی دوباره برای ادامه شروع کردید، یک دور آنچه را که در وقت قبلی خواندید با چشم نگاهی بی اندازید. نیازی به اختصاص زمان طولانی نیست. در مرحله بعد، بعد از یک روز دوباره مطالب دیروز را دوره کنید. این کار را در فواصل یک هفته ت یک ده روز، یک ماه و چهار ماه تکرار کنید. شاید این کار به نظر وقت گیر باشد، اما این مطالب در ذهن شما حکاکی می شود.

3. روش صحیح مطالعه و مرور در فضای آرام

سعی کنید یک مکان مشخص و آرام را برای درس خواندن انتخاب کنید. تعویض مداوم مکان مطالعه باعث حواسپرتی و کاهش تمرکزتان می شود. هرگز در جاهای شلوغ مانند اتاق نشیمن یا جمع درس نخوانید. البته در مواقع ناچاری نیز بد نیست که از تکنیک ها و  روش های درس خواندن در سر و صدا استفاده کنید تا از مطالعه باز نمایید. مکان های ساکت مانند کتابخانه ها نیز گزینه مناسبی هستند.
رنگ، نور، میزان گردش هوا و فضای اتاقی که در آن درس می خوانید نیز مهم است. سعی کنید اتاقتان انقدر شلوغ باشد که ذهنتان را به خود مشغول کند، و نه آنقدر دلگیر و ساده که میلی برای درس خواندن در آن نداشته باشید. نکات مهم و فرار را نیز می توانید بر روی دیوارها یا در اتاق بچسبانید تا هر زمان که رد شدید برایتان مرور گردد. 

 4. تست بزنید

یکی از طلایی ترین 6 گام مهم رتبه ها برای مطالعه و مرور ، گنجاندن ساعات منظم برای تست زنی است. تست زدن باعث می شود تا هم به طور خودکار مطالب دوباره مرور شود، هم اینکه نکات ریز و تازه ایی را کشف کنید. سعی کنید جواب های تشریحی را نیز حتما بخوانید. مثلا بهترین روش تست زنی زیست شناسی کنکور این است که سوال های نکته دار را علامت زده و بعدا دوباره مرور کنید. 

5. خلاصه نویسی 

خواندن دوباره مطالب در زمان مرور آن هم با جزئیات و از روی کتاب کمی خسته کننده و البته زمان بر است. چاره کار روش صحیح مطالعه و مرور خلاصه برداری است. سوال بسیاری از دانش آموزان و کنکوری ها این است که چگونه خلاصه نویسی کنیم؟ برای دروس حفظی، بهترین شیوه، خلاصه نویسی درختی می باشد که برای آشنایی با آن می توانید از مشاورین ما اطلاعات کامل را دریافت کنید.

6. خلاقانه خواندن روش صحیح مطالعه و مرور

اجازه ندهید که درس خواندن برایتان به یک وظیفه اجباری تبدیل شود. در هر کاری استفاده از روش های خلاقانه و مفرح می تواند آن را به لذت بخش ترین کارها تبدیل نماید. مثلا از تکنیک های مطالعه در 6 گام مهم رتبه ها برای مطالعه و مرور مثل تصویر برداری، رمز گردانی، داستان سرایی و شخصیت سازی برای مطالب حفظی استفاده کنید. برای بخاطر سپردن فرمول ها نیز می توانید شیوه های نوینی به کار ببرید.

روش صحیح مطالعه و مرور در روزهای نزدیک به امتحان یا کنکور

حال که در طول تلاش خود را کرده اید و به روز امتحانات نزدیک می شوید، نباید اجازه دهید زحماتتان بی ثمر بماند. یکی از مواردی که دانش آموزان و داوطلبان کنکور را در روزهای پایانی آزار می دهد، وجود استرس بالا و کمبود زمان است. بسیار از نگرانی ها ناشی از نداشتن آگاهی در مورد شیوه های صحیح برنامه ریزی درسی شب امتحان و کنکور است. اما جای نگرانی نیست.

در روزهای آخر سعی کنید بیشترین تمرکز خود را بر روی مباحث مهمی بگذارید که سوالات بیشتری از آن ها استخراج می شود. البته شناسایی این بخش ها بایستی در روزهای پیش انجام شود و شما در این مدت فقط به مرور آن ها بپردازید. اگر زمان کمی دارید، توصیه می کنیم که به سراغ خواندن مطالب جدید نروید، چرا که در غیر این صورت مضطرب می شوید و زمان را از دست می دهید.

همه این ها دلیل بر این نیست که که استراحت، خواب، غذا و تفریح خود غافل شوید. ما انسان هستیم نه ربات و بسیار طبیعی است که خسته شویم. خواندن بی وقفه راندمان مطالعه را بسیار پایین می آورد. اگر با افراد برتر کنکور صحبت کنید خواهید دید که در برنامه خود حتی تفریح را گنجانده اند. خواب کافی شبانه نیز تاثیر بسزایی در افزایش کارایی ذهن دارد. 

 

 

خلاصه مطالب

در مقاله بالا تلاش شد تا با بررسی 6 گام مهم رتبه ها برای مطالعه و مرور به بالا بردن کیفیت مطالعه کمک کنیم. اما اگر نمی دانید که برای کسب درصدها و نمرات بالا روش صحیح مطالعه و مرور چیست و چطور می توان جز< برترین ها بود، می توانید از طریق شماره های 9099075307 (برای شهرستانی ها) و 9099075307 (تهرانی) با مشاورین ما تماس گرفته و در همه روزهای هفته مشاوره بگیرید. 

 

 

مطالب مرتبط

تکنیک و راز موفقیت در امتحانات نهایی پایه دوازدهم و نهم

با وجود کمبود زمان برای شب امتحان و کنکور چگونه درس بخوانیم ؟

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

روش صحیح مطالعه و مرور برای کنکور چگونه است؟

دستیابی به مناسبترین شیوه های مطالعه با چند تکنیک امکان پذیر است. اگر می خواهید بهینه ترین برنامه را داشته باشید می توانید از طریق شماره تماس های مندرج درسایت با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید. 

 

برای اینکه مطالب در ذهنمان بماند، چگونه مطالعه کنیم؟

انتقال مطالب به حافظه بلند مدت تنها و تنها با تکرار و مرور منظم به دست می آید. در برنامه ریزی خود مرور های کوتاه مدت و بلند مدت را حتما بگنجانید.  

 

رمز و روش صحیح مطالعه و مرور نفرات برتر چیست؟

بهترین ها معمولا از طریق کاربردی ترین تکنیک ها به این جایگاه می رسند. در این میان 6 گام مهم رتبه ها برای مطالعه و مرور از همه بارزتر است که می توانید در مقاله آن ها را مطالعه کنید. 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)