ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای امتحان چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟

چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مسلما برای فردی که در حال تحصیل است فهم اینکه چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند؟ بسیار مهم است. پاسخ به این دست سوالات و اینکه چگونه درس را بفهمم ؟ را می توان از 6 راز رتبه ها برای فهمیدن درس در کلاس الگو گرفت. چرا که حضور در کلاس نه تنها سطح یادگیری را بالا می برد، بلکه در این محیط علمی خواهیم فهمید چگونه مفهومی درس بخوانیم ؟

 

 

 برای دریافت مشاوره درمورد اینکه چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟ – تکنیک های های افزایش تمرکز و بازدهی مطالعه با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

برای کنکور چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟

 

برای کنکور چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟

برای کنکور چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟

 

یاد نگرفتن و در حافظه نماندن دروس زمانی دردآور می شود که به موفق نشدن ما در تحصیل ختم شود. بهمین خاطر دغدغه بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان این است که چگونه درس را بفهمم ؟ پاسخ اصلی به این سوال را باید در کلاس جستجو کرد. به یاد داشته باشید که عادت های مثبت مطالعاتی از همان کلاس و قبل از بیرون آمدن شکل می گیرد.

اینکه چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟ به این بستگی دارد که ما سر کلاس تا چه حد با دقت به توضیحات معلم گوش می دهیم، در مورد ابهامات سوال می کنیم، ذهن خود را پویا می نماییم و یا به سوالات معلم پاسخ می دهیم. 6 راز رتبه ها برای فهمیدن درس در کلاس نشان می دهد که آمادگی و حضور فیزیکی و ذهنی اهمیت بسیار بزرگی دارد.

اما در این میان بعضی دروس به مطالعه دقیق تری نیاز دارند، چرا که دارای جزئیات و پیچیدگی بیشتر و البته اهیت بیشتری هستند. حال چگونه مفهومی درس بخوانیم ؟ در این نوع کتب نیز بهترین روش حضور فیزیکی و ذهنی در سر کلاس و سپس مطالعه و تمرین مداوم  در خارج از کلاس است که با مشاوره و برنامه ریزی قابل دستیابی است. در ادامه با جزئیات بیشتری به این موضوع می پردازیم.

 

 

6 راز رتبه ها برای فهمیدن درس در کلاس

 

6 راز رتبه ها برای فهمیدن درس در کلاس

6 راز رتبه ها برای فهمیدن درس در کلاس

 

بخش بسیار بزرگی از آنچه که ما یاد می گیریم در گرو حضور در کلاس است. یکی از دلایل بی علاقگی و فرار از درس خواندن، نداشتن حضور با کیفیت در کلاس است. بنابراین شاید اگر دانش آموزی با وجود درس خواندن زیاد باز هم گیرایی قوی ندارد و می پرسد که چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟ باید اشکال را در کلاس جستجو کرد. 

 

چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟ آمادگی قبل از کلاس

اگر به دنبال راز درس خواندن رتبه های تک رقمی باشید، اکثر قریب به اتفاق آن ها به شما دوره دروس قبل از آمدن به کلاس را شما معرفی خواهند کرد. وقتی معلم یا استاد در جلسه بعدی قرار است درس جدیدی را ارائه دهد، در روز قبل حتما یک نگاه هر چند کوتاه به مبحث بی اندازید. با این روش، رمز اینکه چگونه مفهومی درس بخوانیم ؟ را به چنگ خواهید آورد.

علاوه بر این، وقتی به خانه می آیید هم مروری به آنچه سر کلاس تدریس شده داشته باشید. این روش تاثیر فوق العاده ایی در افزایش راندمان مطالعه دارد. هنگامی که دارید مرور می کنید سعی کنید به نکته های کلیدی، نتیجه گیری ها، استثناعات و بخش های پر سوال دقت بیشتری داشته باشید. مرورهای بعد از کلاس نیز فراموش نکیند و اجازه دهید که درس به حافظه بلند مدت شمابرود. بدین ترتیب مباحث در ذهن شما حک خواهند شد. 

 

2. دغدغه و اضطراب نداشته باشید

یک دلیل مهم در یاد نگرفتن سر کلاس، داشتن استرس و دغدغه ذهی است. گاهی این اضطراب ناشی از ضعف در دروس و نداشتن آمادگی برای پاسخ به سوالات معلم است. در چنین شرایطی فرد به جای تمرکز بر درس جدید، ترس از اینکه معلم از او بپرسد به او اجازه دقیق شدن به مطالب را نمی دهد. علت دیگری که باعث می شود فرد نداند چگونه درس را بفهمم ؟ و استرس داشته باشد ترس از معلم است.

شرایط و مشکلات شخصی و خانوادگی نیز می تواند ذهن ما را مشغول کنند. طبیعتا نباید اجازه دهید چنین افکاری به همراه شما بر سر کلاس بیایند. اما اگر نمی دانید با وجود این مشکلات چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟ و یا ترس غیر طبیعی از کلاس یا معلم خود دارید، می توانید از مشاوران ایران تحصیل راهنمایی بگیرید. صحبت با یک مشاور و دریافت راهکارهای درست به شما در حفظ ارامش و یادگیری خوب کمک می کند. 

 

3. با تکنیک درس بخوانید

درس خواندن هم مثل هر کار دیگری به استراتژی های خاص خود نیاز دارید. مثلا اگر عربی می خوانید و برای کنکور خود را آماده می کنید، سعی کنید از تکنیک های ترجمه عربی کنکور استفاده کنید تا به سرعت بر آن مسلط شوید. علاوه بر این، یکی از 6 راز رتبه ها برای فهمیدن درس در کلاس که، خود را محک می رنند. پس اگر می خواهید بدایند چگونه مفهومی درس بخوانیم ؟ حتما با تست زدن و گرفتن آزمون های کوچک از خودتان، میزان درک خود را بیازمایید.

 

4. چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟ یادداشت برداری کنید.

این طبیعی است که وقنی معلم نکته ایی را در سر کلاس می گوید، شما با خودتان فکر کنید که همیشه در ذهنتان خواهد ماند. اما حقیقت این است که مطلب مورد نظر تنها به حافظه کوتاه مد شما رفته و به احتمال قوی فراموش می شود. سعی کنید همان لحظه در دفترچه یادداشت خود بنویسید. این روش همچنین به هنگام مرور بقیه مطالب بسیار کمک می کند و بهترین روش صحیح خلاصه نویسی به حساب می آید. 

5. گرسنه بر سر کلاس نروید

ذهن و جسم در هنگام مطالعه سوخت و ساز دارد. اگر تغذیه و انرژی به آن نرسد بازدهی خوبی نخواهد داشت. علاوه بر خوردن صبحانه یا نهار خوب، توصیه می شود که برای مدرسه نیز خوراکی های سالم همراه داشته باشید. تاثیر تغذیه خوب در یادگیری را بسیار جدی بگیرید و به آن توجه داشته باشید.

 

6. ذهن پرسشگری داشته باشید

وقتی که معلم یا استاد در حال تدریس است، سعی کنید به دنبال علت و معلول ها باشید. از خود بپرسید که چرا اینطور یا آنطور شد و اگر به نتیجه نرسیدید حتما از معلم برسید. یک نکته مهم دیگر آنکه خودتان را به هیچ وجه به کتاب هایی که جواب مسائل دروس فرمولی را می نویسند، عادت ندهید. در مقابل، مثلا برای حل مسائل شیمی، روش محاسبات سریع شیمی زا یاد بگیرید و ذهن خود را پویا نمایید.

برای کتب تخصصی چگونه مفهومی درس بخوانیم ؟

علاوه بر 6 راز رتبه ها برای فهمیدن درس در کلاس ، یک نکته مهم را باید اضافه کرد. دروس تخصصی را به دلیل داشتن جزئیات بالا و سنگینی مطالب، نمی توان سطحی گرفت. سعی کنید که همیشه در محیطی خلوت و به دور از سر و صدا درس بخوانید تا تمرکز داشته باشید. البته ممکن است همیشه هم اوضاع بر وفق مراد شما نباشد. هنر شما در این است که با روش های درس خواندن در سر و صدا را به کار برده و مطالعه با کیفیتی داشته باشید.
توصیه دیگر برای اینکه بدانید چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟ این است که مطالب را در ذهن سازماندهی کنید. شیوه های خلاصه نویسی درختی برای این منظور تکنیک بسیار عالی است. گذشته از این، با بارز کردن نکات مهم از طریق هایلایت یا حاشیه نویسی نیز به مرتب کردن مباحث کمک می کند.
خلاصه مطالب
در این مقاله تلاش شد با ارائه 6 راز رتبه ها برای فهمیدن درس در کلاس کمک شود تا بدانیم چگونه مفهومی درس بخوانیم ؟ اگر در بخاطر سپاری مطالب درسی مشکل دارید و نمی دانید چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟ می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس گرفته و در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 1 شب از طریق شماره های تماس های 9099075307 (شهرستانی ها) و 9099075307 (تهرانی ها) راهنمایی راهکار بگیرید.
مطالب مرتیط

روش های ایجاد انگیزه برای درس خواندن

چگونه یک مشاور کنکور خوب پیدا کنیم ؟

مصاحبه با رتبه های برتر کنکور سراسری

چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟

 

4.4/5 - (9 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای مطالب را زود فراموش می کنم، چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟

یادگیری با تمرین، تکرار و مرور تثبیت می شود. مرور را حتما در برنامه ریزی خود بگنجانید و با تمرکز بالا درس بخوانید.

با وجود استرس چگونه مفهومی درس بخوانیم ؟

استرس عامل مخربی در یادگیری است که حتما باید آن را از خود دور کنید. اگر نمیدانید چطور باید استرس را مهار کرد و با آرامش به مطالعه پرداخت، می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس گرفته و مشکل را رفع نمایید.

من مدرسه می روم اما نمی دانم چگونه درس را بفهمم ؟ 

حضور در کلاس صرفا نمی تواند فیزیکی باشد و نیاز به تمرکز و تلا دارد. اگر 6 راز رتبه ها برای فهمیدن درس در کلاس را مطالعه کنید، می توانید کیفیت یادگیری خود را در سر کلاس بالا ببرید.

 

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «برای امتحان چگونه درس بخوانم که در ذهنم بماند ؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید

    مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید! تلفنی 24 ساعته | irantahsil

    ایران تحصیل به عنوان یکی از بهترین وب سایت‌های مشاوره تحصیلی رایگان است که به دلیل کیفیت بالای مشاوره و قیمت مناسب تا به حال توانسته بخش اعظمی از داوطلبان کنکور و دانش آموزان را به خود جذب کند. به...
  • مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    دریافت مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس جهت کسب آمادگی برای آزمون‌های مختلف و برنامه‌ریزی درست، بسیار مهم و حیاتی است. مشاوره تحصیلی مدرسه، دانشگاهی و نظام وظیفه در حال حاضر نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارد و بیشتر مورد...
  • مشاوره تحصیلی تلفنی

    مشاوره تحصیلی تلفنی | تمامی مقاطع + 24 ساعته | ایران تحصیل

    آیا می‌دانستید به جای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری می‌توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید؟ شایان ذکر است بدانید مشاوره تحصیلی تلفنی دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد به همین دلیل این روزها اکثر افراد از تمایل بیشتری به استفاده...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    داشتن برنامه ریزی درسی مناسب می تواند به دانش آموزان و دانشجویان کمک کند تا پیشرفت تحصیلی بهتری داشته باشند. آن دسته از افرادی که در طول ترم برای خواندن هر کدام از دروس و آمادگی جهت شرکت در امتحانات...
تماس با مشاور