ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین روش مرور دروس برای کنکور

بهترین روش مرور دروس برای کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یافتن بهترین روش مرور دروس برای کنکور همواره برای داوطلبان یک دغدغه مهم بوده است. چرا که فراموش کردن مطالب خوانده شده یکی از اصلی ترین دغدغه های این عزیزان است. از سویی، به دلیل حجم بالای منابع کنکوری، تنظیم و به کارگیری شیوه مرور پربازده یک ضرورت محسوب می شود. در این بین، روش 3 مرحله ای رتبه های برتر برای مرور موثرین روش برای به خاطر سپاری اطلاعات و تثبیت آن ها در ذهن است. در ادامه با این روش بهتر آشنا می شویم.

 

 

جهت آشنایی با بهترین روش مرور دروس عمومی و اختصاصی برای کنکور – شناخت مهم ترین مباحث و روش تست زنی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

ضرورت استفاده از بهترین روش مرور دروس برای کنکور 

 

ضرورت استفاده از بهترین روش مرور دروس برای کنکور 

 

همه ما بارها و بارها شنیده ایم که اگر می خواهید در کنکور موفق شوید، حتماً مرور را در برنامه خود بگنجانید تا درس ها از یادتان نرود. اما آیا می دانید علت فراموشی چیست و چگونه اتفاق می افتد؟

به طور کلی، مطالعه دروس به چند شکل بر یکدیگر تاثیر می گذارند. یک نوع از این کنش ها، تأثیر مثبت نام دارد. یعنی دروسی که با هم تشابه دارند، می توانند بر یکدیگر تأثیر گذاشته و یادگیری را تسهیل بخشند. 

اما در نوع دیگری که تأثیر منفی نام دارد، ماجرا به شکل دیگری است. برای مثال، کسی که مباحث مهم زیست کنکور را خوانده و بعد از آن شروع به خواندن فیزیک می کند. در چنین مواقعی مطلب جدید مانع از ماندگاری و تثبیت مطلب قبلی شده و یا حتی یادآوری را مشکل می کند.

حال اگر درس سوم هم اضافه شود، این روند تکرار می شود. به همین دلیل است که مشاوران همواره به داوطلبان توصیه می کنند که از بهترین روش مرور دروس برای کنکور استفاده نمایند.

وقتی درس خوانده شده یکبار دیگر دوره می شود، به ذهن اجازه می دهد تا دوام بیشتری داشته باشد.

همینطور، اگر تکرار این مرور بیشتر باشد، تثبیت و به خاطر سپاری دو چندان می شود. روش 3 مرحله ای رتبه های برتر برای مرور به این نحو عمل می کند.

 

 

بهترین روش مرور دروس برای کنکور چه ویژگی هایی دارد؟

بسیاری از داطلبان با وجود آگاهی از اهمیت مرور، آن را کاری وقت گیر می دانند و تصور می کنند که در عوض می توان مطالب بیشتری خواند.

مسلماً این طرز فکر کاملا اشتباه و مخرب است و باعث به هدر رفتن زحمت های قبلی نیز می شود. اما شاید یکی از دلایل این امر، عدم جذابیت و یا کارآمد بودن روش مروری باشد که فرد به کار می گیرد. 

برای مثال، برخی از داوطلبان در هنگام مرور، کتاب و مطالب را مجددا از اول با همان جزئیات قبلی مطالعه میکنند. این کار هم خیلی زمان بر و کسل کننده است.

این کاملاً طبیعی است که شخص میلی به این کار نداشته باشد. یکی از بهترین روش مرور دروس برای کنکور جهت رفع چنین حالتی خلاصه نویسی است.

وقتی در هنگام درس خواندن از نکات مهم و کلیدی یادداشت برداری به عمل می آید، نه تنها سرعت مرور بالا می رود، بلکه مطالب ماندگاری بیشتری هم در ذهن دارند.

البته، روش های یادداشت برداری نیز متفاوت است و باید به صورت اصولی باشد.

به عنوان مثال، برای درسی مانند زیست شناسی بهترین روش خلاصه نویسی، نمودار یا درختی است.

البته این این شیوه برای اکثر دروس مخصوصاً درس های حفظ کردنی کاربرد دارد. این تنها یکی از ویژگی های برنامه ریزی اصولی بود. شما می توانید استانداردترین شیوه های برنامه ریزی و مرور را از مشاوران ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

 

روش 3 مرحله ای رتبه های برتر برای مرور چیست؟

 

روش 3 مرحله ای رتبه های برتر برای مرور چیست؟

 

 داوطلبان کنکور همواره در هر دوره ایی به دنبال اطلاع از شیوه هایی هستند که نفرات یا رتبه های برتر برای درس خواندن به کار می برند.

دلیل آن هم این است که منابع کنکور سراسری و آزاد برای همه متقاضیان یکسان است و تفاوت در روش های برنامه ریزی و مطالعه است.

این موضوع در مورد بهترین روش مرور دروس برای کنکور نیز صدق می کند. علاوه بر این، شیوه هایی که این افراد به کار می گیرند، به طور معمول مورد تأیید همه مشاوران درسی است و بر اساس اصول درستی انجام می شوند.

البته نمی توان برای همه افراد از یک متد ثابت و خاص استفاده کرد، اما در زیر روش 3 مرحله ای رتبه های برتر برای مرور که یه عنوان روش هایی یکسان در بین رتبه برترها شناخته شده آورده شده است.

 

 

برای اطلاع از آخرین تغییرات کتاب درسی برای کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

1. کتاب درسی و جزوه ها را با دقت بخوانید

اگر می خواهید روش صحیح مطالعه و مرور نفرات برتر را یاد بگیرید؛ باید بگوییم که اولین گام در یک مرور موفق و پربازده، ساختن زیر بنای آن، یعنی خواندن کتاب اصلی و فهمیدن همه مطالب است.

سعی کنید وقتی فصلی را آغاز می کنید ابتدا یک نگاه کلی به آن داشته باشید و سپس با دقت شروع به خواندن کنید. در این مرحله تنها به تیترها، عکس ها و خطوط رنگی نگاهی بیندازید.

سپس با دقت بیشتری به خواندن از اول ادامه دهید. سؤالاتی را که در ذهنتان ایجاد می شود را یادداشت کنید تا در حین خواندن به دنبال پاسخ آن ها باشید و کنجکاوی تان برانگیخته شود.

مطالب مهم را از غیر مهم مجزا و یا به نحوی بارز نمایید. همچنین، اگر سطری یا خطی را متوجه نشدید روی آن یک علامت سؤال بگذارید یا همون لحظه دوباره بخوانید تا کاملاً بفهمید. 

حال کتاب را یک لحظه ببندید و مطالب خوانده شده را یک دور در ذهن خود مرور کنید. ممکن است همه اطلاعات هنوز کاملاً در حافظه گنجانده نشده باشند. نگران نباشید و یک بار دیگر آن را مرور کنید.

 

 

2. مرور های زمانبندی شده برای تثبیت اطلاعات

طبق بررسی هایی که که کارشناسان انجام داده اند، ماندگاری مطالبی که خوانده می شود تا 24 ساعت بعد، تنها حدود 70 درصد است و اگر یک روز بعد مروری صورت نگیرد، رفته رفته کاملاً فراموش می شوند.

بهترین روش مرور دروس برای کنکور این است که یک روز بعد دوباره مبحث خوانده شده را یادآوری کنیم.

اما در این مرور چه چیزهایی باید مطالعه شود؟ برای اینکه وقتتان گرفته نشود در همان مرحله اولی که دربالا ذکر شد، خلاصه نویسی و یادداشت برداری ها را انجام دهید تا شاهد افزایش راندمان مطالعه در زمان مرور باشید.

اگر احساس کردید که خلاصه برداری هایتان کیفیت لازم را ندارد، مجدداً آن را باز بینی کنید. سپس مرور دوم را یک هفته بعد انجام دهید.

این کار باعث می شود تا مدت دوام مطلب، یک ماه دیگر تمدید شود. در مرحله سوم، یک ماه و مرحله چهارم، چهار ماه دیگر دوباره همان یادداشت برداری ها را مجدداً بخوانید. بدین گونه همه اطلاعات به حافظه بلندمدت شما انتقال میابند.

 

 

3. تست زنی بهترین روش مرور دروس برای کنکور

 اگر می خواهید که اطلاعاتتان صرفا به همان چند خطی که یادداشت کرده اید، محدود نشود، به سراغ کتاب های تست خود بروید. هر تستی که می زنید را ارزیابی کنید. 

اگر نکته جدید دریافت کردید، آن را در یادداشت هایتان بنویسید و در مراحل مرور آن ها را مطالعه کنید. تست های مهم را با یک علامت مشخص کنید تا دوباره به سراغشان بروید. از آزمون های آزمایشی نیز غافل نشوید.

پس از هر آزمون اشکالات را خود را و دلیل تست های اشتباه زده شده را پیدا کنید. نه تنها عامل هر اشتباه را بنویسید، بلکه به دنبال پاسخ آن باشید. تمامی این موارد را در دفترچه ایی یادداشت کرده و هر بار بخوانید. برای جذاب تر شدن مطالعه می توانید راه های خلاقه نیز به کار بگیرید.

 

 

مشاوره مرور دروس حفظی و فرمولی برای کنکور

مطالعه و مرور کتاب های حفظی و فرمولی کمی با هم تفاوت دارد. برخی از دروس حفظی را لاجرم باید از روی کتاب و بعضی فصل را همیشه با جزئیات خواند.

به عنوان مثال، برای درسی مثل ادبیات، سعی کنید تاریخ ادبیات ها را جداگانه، متن های کتاب را مجزا و آثار نویسندگان را هم به همراه هم مطالعه کنید.

بهترین روش مرور دروس برای کنکور برای چنین دروسی، ساختن رمز ها و یا داستان هایی است تا همیشه در ذهن تثبیت گردند. البته این رمزها را کنار خود مطلب بنویسید تا هر بار چشمتان آن را مشاهده کند. 

در مورد دروس فرمولی، روش مرور کمی متفاوت است. مناسب ترین روش همان مراجعه به تست و محک زدن دوباره خود است. به علاوه آشنایی با سوالات و مسائل بیشتر باعث می شود که روش های قبلی حل مسئله در ذهن ماندگار شود و مغز راحت تر به حلاجی بپردازد.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله بهترین روش مرور دروس برای کنکور را مورد بررسی قرار دادیم و دانستیم که روش 3 مرحله ای رتبه های برتر برای مرور یکی از استانداردترین شیوه ها می باشد. اما اگر به دنبال شیوه های دیگری هستند، می توانید از طریق شماره های موجود در سامانه در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 12 شب تماس بگیرید، تا مشاورین ایران تحصیل شما را با نوین ترین و پربازده ترین روش ها آشنا کنند. 

 

 

جهت دریافت بهترین روش مرور دروس حفظی و تحلیلی کنکور – تکنیک مطالعه و برنامه ریزی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

پشت کنکوری های موفق چه کسانی هستند؟

نحوه تغییر روش های نادرست مطالعه

بهترین روش مرور دروس برای کنکور 

4.5/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه قبل از کنکور درس ها را مرور نماییم؟

داوطلبان می توانند از روش 3 مرحله ای رتبه های برتر برای مرور که در این مقاله آمده است، استفاده کنند.

بهترین روش مرور دروس برای کنکور چیست؟

بستگی به زمان و نوع درس دارد. برای دریافت بهترین شیوه جهت مرور می توانید از مشاوره خبره تحصیلی راهنمایی بگیرید.

آیا بین مرور دروس حفظی و فرمولی تفاوت وجود دارد؟

بله. معمولا برای دروس فرمولی شیوه ها ی مرور کمی متفاوت تر از دروس حفظی است.

ضرورت مرور دروس برای کنکور در چیست؟

مطالب به طور طبیعی بعد از مدتی از ذهن فراموش می شوند و اگر مرور صورت گیرد، در حافظه تثبیت می گردند.

 

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «بهترین روش مرور دروس برای کنکور»

  1. Avatar photo احسان گفت:

    سلام خسته نباشید.
    خیلی مفید و مختصر.
    ممنونم🌹🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)