ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه ۱۴۰۳ + آیین‌نامه جدید

مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه ۱۴۰۳ یکی از مهم‌ترین مواردی است که مشمول خدمت به دنبال آن هستند تا بدانند که شرایط و آیین‌نامه مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه چگونه است. آن‌ها قصد دارند بدانند که هر چند مدت یک بار می‌توانند به مرخصی بروند و به صورت کلی چند روز دوره آموزشی را در مرخصی هستند.

خوب است بدانید که مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه ۱۴۰۳ به چند دوره مختلف تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها شرایط و زمانی خاصی دارند که شما در صورت داشتن آن‌ها می‌توانید از این مرخصی‌ها استفاده کنید.

 

شما جهت آیین نامه مرخصی سربازان ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه ۱۴۰۳، آیین‌نامه جدید مرخصی سربازی، مرخصی سربازی چقدر است، مرخصی سربازی فوت اقوام درجه یک، مرخصی سربازی برای ادامه تحصیل، مرخصی سربازی در نیروی انتظامی، مرخصی سربازی در سپاه، مرخصی سربازی متاهلین، مرخصی سربازی چگونه است، مرخصی سربازی چند روز است، مرخصی سربازی ارتش، مرخصی سربازی آموزشی، مرخصی استعلاجی سربازی، مرخصی استحقاقی سربازی، مرخصی استعلاجی سربازی چند روز است، مرخصی استعلاجی سربازی کرونا، مرخصی استحقاقی سربازی چیست، مرخصی سربازی بومی، مرخصی سربازی برای کنکور، مرخصی سربازی برای ازدواج، مرخصی سربازی برای دانشگاه، مرخصی هفته برگ سربازی، مرخصی پزشکی سربازی، مرخصی سربازی فوت پدر، پایان مرخصی سربازی، مرخصی تشویقی سربازی، مرخصی تحصیلی سربازی، شرایط مرخصی تحصیلی سربازی و درخواست مرخصی تشویقی سربازی با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه برای مشمولین چگونه است؟

تمام سربازانی که جهت گذراندن دوره آموزشی به پادگان‌های سپاه رفتند می‌توانند از چند نوع مرخصی استفاده کنند. مرخصی گرفتن در دوره آموزشی سپاه به فرمانده و افسر مافوق شما بستگی دارد تا آن‌ها با در نظر گرفتن موقعیت‌های مختلف برای شما مرخصی صادر کنند. حال به صورت کلی مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه به چند دسته زیر خلاصه می‌شود:

 

شما جهت مرخصی از دانشگاه برای سربازی و شرایط خاص تقسیم سربازی روی لینک کلیک کنید.

 

انواع مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه
انواع مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه

 

  1. مرخصی دوره آموزشی- ابتدای دوره: این مرخصی برای آمادگی سربازان جهت انجام کارهای بهداشتی، اندازه کردن لباس و غیره می‌باشد. مدت زمان این مرخصی بین 2 الی 6 روز است که در آن سربازان جهت انجام تمام دستورالعمل‌های لازم شروع دوره آموزشی خود به خانه رفته و آن‌ها را انجام می‌دهند.
  2. مرخصی دوره آموزشی- میان دوره: این مرخصی‌ معمولاً گذراندن اولین ماه دوره آموزشی به سربازان اختصاص داده می‌شود که بین 3 الی 7 روز می‌باشد. خوب است بدانید که طول مرخصی دوره آموزشی میان‌دوره‌ای کاملاً به تعطیلات رسمی بستگی دارد و ممکن است بر اساس آن مدت زمان آن تغییر کند.
  3. مرخصی دوره آموزشی- پایان دوره: این مرخصی به زمان برگزاری مراسم پایان دوره آموزشی سربازان بستگی دارد. مدت زمان آن از روز مراسم پایان دوره تا پایان ماه دوم آموزشی است که در این بازه زمانی سربازان می‌توانند از آن استفاده کنند. در این مرخصی سربازان می‌توانند بین 1 الی 10 روز مرخص شوند و در برخی مواقع ممکن است به دلایل مختلفی به آن‌ها مرخصی پایان دوره آموزشی ندهند.
  4. مرخصی دوره آموزشی- درون شهری: تمام سربازانی که قصد دارند از مرخصی درون شهری یا ساعتی استفاده کنند می‌توانند از هفته دوم آموزشی درخواست خود را ارائه دهند. به طوری که آن‌ها می‌توانند تنها برای چند ساعت در درون شهر آزاد باشند.

در بالا انواع مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه را برای شما مشخص کرده‌ایم. حال اگر شما نیاز به توضیحات بیشتری در مورد این مرخصی‌ها دارید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

شما جهت بخشش اضافه خدمت و مشاوره نظام وظیفه آنلاین روی لینک کلیک کنید.

 

چگونه از مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه استفاده کنیم؟

قانون کلی برای دادن مرخصی به سربازان وجود ندارد و تنها به نظر فرمانده پادگان بستگی دارد تا به سربازان مرخصی بدهد یا نه. بنابراین اگر فرمانده پادگان شما مرخصی ندهد، آنگاه شما حق هیچگونه اعتراضی را ندارید. برخلاف عقیده برخی از سربازان که می‌گویند هر چه مدرک تحصیلی شما بیشتر باشد، آنگاه شرایط آموزشی برای شما آسان‌تر خواهد شد که در آن مرخصی بیشتری را دریافت خواهید کرد. در حالی که اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

 

نحوه استفاده از مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه
نحوه استفاده از مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

ولی اگر دوره آموزشی سربازی سپاه شما به تعطیلات رسمی بخورد، آنگاه می‌توانید از مرخصی بیشتری استفاده کنید. به همین دلیل بهتر است دفترچه اعزام به خدمت خود را در اسفند ماه ارسال کنید تا در دوره آموزشی خود از تعطیلات نوروز استفاده کنید. معمولاً سربازانی که در نوروز به دوره آموزشی می‌روند بین 15 الی 20 روز مرخصی دارند.

خوب است بدانید که سپاه سربازان خود را از میان بسیجیان فعال می‌گیرد. بنابراین اگر شما جزو بسیجی‌های فعال باشید و دوره تکمیلی خود را در بسیج گذرانده باشید، در این صورت دوره آموزشی شما تنها 15 روز خواهد بود.

البته در صورتی که دوره آموزشی سربازی سپاه به ماه رمضان بیفتد، در این صورت می‌توانید با آسایش و راحتی کاملی دوره آموزشی خود را سپری کنید. زیرا در ماه رمضان سختگیری‌های کمی وجود دارند.

همچنین مزیت‌های اخلاقی، رفتاری و فعالیت‌های خود در پادگان‌ها افزایش دهید و رضایت فرمانده گردان و یگان خود را بگیرید تا آن‌ها به شما مرخصی بیشتری بدهند. بنابراین دفترچه خود را زمانی ارسال کنید که به دوران طلایی خدمت سربازی بیفتد. حال کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند در مورد تعیین دوران طلایی خدمت سربازی و اعزام دفترچه شما می‌توانند بیشتر راهنمایی کنند.

 

شما جهت بهترین زمان پست دفترچه سربازی و سربازی با مدرک دکتری روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط دوره آموزشی سپاه در کرونا

در سال 1398 با اوج گیری کرونا در کشورمان، سازمان نظام وظیفه برای حفظ سلامت سربازان دوره آموزشی آن‌ها را از دو ماه به یک ماه کاهش داد. بنابراین قرار شد در این دوره تمام کارهایی مانند رژه و غیره حذف شده و کلاس‌ها به صورت فشرده برگزار شوند. هرچند که این کار سلامت سربازان حفظ کرد. اما آموزش فشرده تغییرات زیادی را در آن‌ها ایجاد کرد. در حال حاضر با تسکین شیوع کرون قرار شد دوره آموزشی سربازان به روند قبلی برگردد. اما همچنان این روند به صورت یک ماه فشرده برگزار می‌شود. لذا شما جهت دریافت آخرین تغییرات در مورد مرخصی دوره آموزشی سربازی سپاه کشور می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید تا آن‌ها شما را بیشتر راهنمایی کنند.

 

مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه کرونا
مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه کرونا

برای اطلاع از کفالت پدر کلیک کنید.

چند نوع پادگان‌های آموزشی سپاه در کشور وجود دارند؟

در حال حاضر انواع پادگان‌های آموزشی سپاه زمینی، هوایی و دریایی در کشور وجود دارند که زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم. هم‌چنین در صورتی که شما به کسب اطلاعاتی مانند شماره تلفن، آدرس و آخرین وضعیت آن‌ها نیاز داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

شما جهت استعلام محل خدمت سربازی با کد ملی و لیست پادگان‌های آموزشی سربازی روی لینک کلیک کنید.

 

کد اسم پادگان نوع ارگان استان شهر
۴۱ کهریزک نیروی زمینی تهران کهریزک
۲۳ سپاه نیشابور نیروی زمینی خراسان رضوی نیشابور
۵۹ شهدا کرمانشاه نیروی زمینی کرمانشاه کرمانشاه
۶۲ شهید هاشمی نژاد نیروی زمینی خراسان شمالی شیروان
۶۴ نبی اکرم نیروی زمینی یزد میبد
۷۰ کرمان نیروی زمینی کرمان کرمان
۷۱ امام رضا نیروی زمینی فارس کازرون
۷۲ شهید ثابت خواه نیروی زمینی کرمانشاه گیلان غرب
۷۳ شهید قاضی نیروی زمینی آذربایجان شرقی تبریز
۷۴ ولیعصر نیروی زمینی فارس آباده
۷۸ خاتم نیروی هوایی یزد خاتم
۸۱ مرودشت نیروی هوایی فارس مرودشت
۸۲ احمد بن موسی نیروی دریایی فارس مرودشت
۸۳ مالک اشتر نیروی زمینی آذربایجان غربی ارومیه
۸۷ خاتمی یزد نیروی مقاومت یزد یزد
۸۸ اردکان نیروی زمینی یزد اردکان
۹۱ امام سجاد نیروی زمینی فارس اقلید
۹۴ ولیعصر نیروی زمینی مازندران ساری
۱۰۱ شهید باکری نیروی زمینی خوزستان دزفول
۱۰۵ المهدی نیروی زمینی مازندران بابل
۱۲۳ شهید هاشمی نژاد نیروی زمینی خراسان رضوی نیشابور
۱۳۵ شهید قدوسی نیروی زمینی یزد یزد
۱۴۱ شهید حبیب اللهی نیروی زمینی خوزستان اهواز
۲۱۵ شهید پازوکی نیروی زمینی تهران پیشوا
۲۵۶ شهید مدرس نیروی زمینی البرز کرج
۲۶۵ باکری دزفول نیروی زمینی خوزستان دزفول
۲۹۱ امام علی نیروی زمینی اصفهان اصفهان
۲۹۶ قمر بنی هاشم نیروی زمینی چهار محال و بختیاری شهرکرد
۳۰۱ زنجان نیروی زمینی زنجان زنجان

 

 

مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه و مراکز آموزشی آن
مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه و مراکز آموزشی آن

 

 

 

مطالب مرتبط:

شرایط خدمت سربازی متاهلین سال ۱۴۰۳

حقوق سربازان متاهل ۱۴۰۳

چگونه غیبت سربازی را پاک کنیم؟

میزان حقوق سربازی سال ۱۴۰۳

بومی سازی سربازی

مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه ۱۴۰۳

1.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا با فشرده شدن دوره آموزشی در شرایط کرونا، مدت زمان خدمت کاهش یافته است؟

خیر، معمولاً به دلیل ازدحام بالای جمعیت در پادگان‌ها یک ماه آموزشی آن‌ها به یگان‌های مورد نظر منتقل شده است. لذا طول دوره خدمت سربازان اعزامی ۱۴۰۳ تغییر نکرده است.

آیا در صورت ندادن مرخصی توسط فرمانده می‌توان اعتراض کرد؟

خیر، شما نمی‌توانید به هیچ وجه جهت ندادن مرخصی توسط فرمانده اعتراض کنید. زیرا هیچ قانونی جهت دادن مرخصی به سربازان وجود ندارد و همه این کارها به نظر فرمانده پادگان شما بستگی دارد.

چگونه می‌توان مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه ۱۴۰۳ را افزایش داد؟

شما برای مرخصی در دوره آموزشی سربازی سپاه ۱۴۰۳ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که دوره آموزشی شما به تعطیلات رسمی مانند تعطیلات نوروز و ماه رمضان بیفتد. در این صورت می‌توانید از مرخصی‌های زیادی بهره‌مند شوید یا این که رضایت فرمانده خود را به هر طریقی در دوره خدمت جلب کنید تا به شما مرخصی تشویقی بدهند.

آیا مرخصی با مدرک تحصیلی سربازان رابطه‌ای دارد؟

خیر، بین مرخصی با مدرک تحصیلی سربازان هیچگونه رابطه‌ای وجود ندارد. معمولاً دوره آموزشی برای همه سربازان با هر گونه مدرک تحصیلی یکسان است. اما دوره خدمت برای سربازانی با مدرک تحصیلی بالاتر راحت تر و بهتر خواهد بود.

چه وسایلی را نباید به داخل پادگان‌های آموزشی سپاه آورد؟

معمولاً سربازانی که به دوره خدمت آموزشی سپاه می‌روند نباید هر گونه ماده مخدر، سیگار، فندک، سی دی، تیغ، تلفن همراه، MP3، MP4  و سایر وسایل الکتریکی به همراه داشته باشند در صورت برخورد با چنین مواردی جریمه خواهند شد.

 

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور