ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه رشته مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟ نکات مهم | ایران تحصیل

چگونه رشته تحصیلی مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شاید شما هم در شرف انتخاب رشته باشید و مدام از خود بپرسید که چگونه رشته تحصیلی مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟ به خاطر داشته باشید که انتخاب رشته نخستین قدم برای انتخاب شغل و حرفه مورد نظر شما است. از این رو باید همواره بهترین انتخاب رشته را داشته باشید. البته در این میان کمک گرفتن از یک مشاوره تحصیلی می‌تواند کمک بزرگی به شما دوستان و عزیزان همیشه همراه باشد. در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم با ارائه 10 نکته مهم انتخاب رشته صحیح، به بهترین شکل این سؤال را برای شما دوستان عزیز پاسخ دهیم. چنانچه در این باره نیاز به مشاوره بیشتر دارید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با کارشناسان ما ارتباط بگیرید. 

برای تحصیل در دانشگاه چگونه رشته تحصیلی مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

اگر شما هم یکی از شرکت‌کنندگان کنکور پیش رو هستید، حتماً از همین الان به این موضوع فکر می‌کنید که چگونه رشته تحصیلی مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟ به هر حال بحث انتخاب رشته برای یافتن شغلی مناسب در آینده اهمیت زیادی برای شما دوستان و عزیزان پشت کنکوری دارد. پیدا کردن رشته تحصیلی مورد علاقه از طریق روش های مختلفی شما دوست عزیز داوطلب امکان پذیر است. در ادامه این نوشته، سعی در ارائه راهکارهایی داریم که به کمک آن‌ها بتوانید پاسخگوی این سؤال باشید.

 

انتخاب رشته خوب می تواند آینده شما را تضمین کنید. در نتیجه، برای داشتن بهترین انتخاب رشته کنکور از کمک مشاورانی خبره و کاردان در این زمینه کمک بگیرید

 

راهکارهای لازم برای انتخاب رشته مورد علاقه

ببینید دوستان عزیز برای این که بدانید چگونه رشته تحصیلی مورد علاقه خود را پیدا کنیم ؟ باید چند راهکار مهم و اساسی را بدانید و به آن ها توجه لازم را مبذول دارید.

 

✔ راهکار 1: از استعداد و توانایی‌های خود در رشته تحصیلی مورد علاقه مطمئن شوید

اولین راهکار اساسی برای پاسخگویی به این سؤال که چگونه رشته تحصیلی مورد علاقه خود را پیدا کنیم ؟ این است که از داشتن استعداد و توانایی در رشته مورد علاقه خود مطمئن شوید. ممکن است شما به رشته‌ای علاقه داشته باشید اما توانایی‌ها و استعدادهای لازم برای ورود به این رشته را نداشته باشید. این امر هم کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که شما می‌توانید در آزمون رغبت سنجی شغلی و تحصیلی شرکت کنید و بدین ترتیب از داشتن توانایی‌ها و استعدادهایتان اطمینان حاصل کنید.

✔ راهکار 2: در رابطه با مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود اطلاعاتی را بدست آورید

راهکار دومی که برای انتخاب رشته تحصیلی مورد علاقه خود می‌توانید از آن استفاده کنید این است که در رابطه با مشاغل مرتبط این رشته اطلاعاتی را بدست آورید. با شناخت آن مشاغل می‌توانید به این موضوع پی ببرید که به کدام یک از این مشاغل علاقه دارید. اینگونه می‌توانید تصمیم دقیق‌تری برای ورود به رشته تحصیلی مورد نظر و در نهایت انتخاب آن شغل بگیرید.

راهکارهای لازم برای انتخاب رشته مورد علاقه

10 نکته مهم برای انتخاب رشته صحیح

در این بخش از مقاله قرار است تا به 10 نکته مهم انتخاب رشته بپردازیم. به کمک استفاده از این 10 نکته هم برای انتخاب رشته صحیح می‌توانید تجربه بهترین و دقیق ترین انتخاب رشته را برای داشتن آینده‌ای درخشان برای خود داشته باشید.

نکته 1: رشته‌های دانشگاهی گروه آزمایشی خود را بشناسید

می‌توان گفت که اهمیت کسب شناخت در رابطه با انواع رشته‌های تحصیلی دانشگاهی در گروه آزمایشی مورد آزمون آنقدر بالا است که در صورت عدم اطلاع از این موضوع عواقب بدی در انتظار شما است. چه بسیار داوطلبانی که به خاطر بی‌توجهی به این موضوع به راحتی و با دست خودشان، آینده و زندگی خود را به نابودی کشانده‌اند. به این دلیل هرگز از شناخت و کسب اطلاعاتی در رابطه با انواع رشته های تحصیلی دانشگاهی غفلت نکنید و با بازار کار و همین طور مطالعه درس های هر کدام از ترم های تحصیلی رشته مورد نظر آشنایی کافی را پیدا کنید.

نکته 2: جهت شناخت رشته مورد علاقه خود انواع تست‌های شخصیتی را انجام دهید

یکی از 10 نکته مهم انتخاب رشته گذراندن انواع تست‌های شخصیتی است. شما می‌توانید برای این کار با مشاوران ما در ایران تحصیل ارتباط گرفته و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

نکته 3: برای درج کد رشته‌های دانشگاه روزانه دقت بفرمایید

نکته سوم از 10 نکته مهم انتخاب رشته این است که در انتخاب کد رشته‌های دانشگاه روزانه دقت کافی را داشته باشید؛ به این دلیل که در ادامه راه و قبولی در دانشگاه به مشکل خاصی برنخورید.

نکته 4: از توجه به فاصله زمانی و مکانی شهر محل تحصیل تا محل زندگی خود غفلت نکنید

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب رشته باید به آن توجه کنید، مربوط به فاصله زمانی و جغرافیایی محل تحصیل شما تا محل زندگی است. زیرا ممکن است برخی از شما تحمل دوری خانواده را به مدت طولانی نداشته و به هر دلیلی نیاز باشد که شهرهای نزدیک محل زندگی خود را به عنوان محل تحصیل انتخاب کنید.

بنر انتخاب رشته

نکته 5: دانشگاه‌ها را با توجه به شهریه پرداختی برای آن‌ها انتخاب کنید

تا همین چند سال قبل خانواده‌ها مشکل خاصی از بابت پرداخت شهریه پرداختی برای دانشگاه فرزندشان نداشتند و به هر حال به نحوی از عهده پرداخت آن بر می‌آمدند. ولی در حال حاضر شاهد بالا رفتن مداوم شهریه پرداختی برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های مختلفی از جمله دانشگاه پیام نور، آزاد، غیرانتفاعی و سایر دانشگاه‌هایی هستیم که بدون پرداخت شهریه امکان تحصیل در آن‌ها وجود ندارد. از این رو قبل از هر کاری برای انتخاب رشته از شهریه ثابت و همین طور متغیر پرداختی برای ورود به دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و یا شبانه اطلاعاتی را به دست آورید.

نکته 6: با جستجو در دفترچه راهنما از وجود یا عدم وجود خوابگاه دانشجویی مطمئن شوید

بحث خوابگاه برای اقامت دانشجو در طول دوران تحصیل دانشجو در دانشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. به هر حال در صورتی که فرد در دانشگاهی دور از شهر محل سکونتش قبول شود، به اقامت در خوابگاه نیاز دارد. اگر امکان اجاره و یا خرید منزلی را در شهر دیگر ندارید و تنها راه برای شما گرفتن خوابگاه است حتماً از داشتن خوابگاه دانشجویی در کد رشته تحصیلی مورد نظرتان مطمئن شوید.

نکته 7: از رتبه‌بندی دانشگاه‌های انتخابی اطلاعاتی را بدست آورید

بحث رتبه‌بندی دانشگاه‌های انتخابی علی الخصوص در زمانی که شما رتبه بالایی را در کنکور سراسری بدست آورده‌اید از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو در زمان انتخاب رشته با جستجویی ساده در اینترنت و یا از طریق مشاور تحصیلی خود از این موضوع مطلع شوید.

نکته 8: دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده را بشناسید

هر فردی دوست دارد در صورت امکان در یکی از بهترین دانشگاه ها به ادامه تحصیل مشغول شود.

اگر شما هم جزء این قبیل از افراد هستید هرگز از شناخت دقیق بهترین دانشگاه های ایران به خصوص زمانی که رتبه شما در کنکور عالی شده است غافل نشوید.

نکته 9: شرایط و ضوابط پذیرش در هریک از رشته‌های تحصیلی را بدانید

همانطور که می‌دانید برای ورود به برخی از رشته‌های تحصیلی شرایط و ضوابطی در نظر گرفته می‌شود. به طور مثال، لازمه ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه‌های مختلف نداشتن لکنت زبان است. به همین دلیل جهت جلوگیری از بروز مشکلاتی در آینده، حتماً از این شرایط و ضوابط لازم مطلع شوید.

نکته 10: بدون شناخت ظرفیت دانشگاه‌ها انتخاب رشته نکنید

یکی از مواردی که در زمان انتخاب رشته باید به آن توجه داشته باشید بحث ظرفیت پذیرش دانشجو در هرکدام از دانشگاه‌های ایران است. با توجه به اهمیت بحث ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه‌های مختلف هرگز از کسب اطلاعاتی در این رابطه غافل نشوید.

10 نکته مهم برای انتخاب رشته صحیح

چنانچه پس از خواندن این مقاله سوال یا ابهامی درباره اینکه چگونه رشته تحصیلی مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟ داشتید، می‌توانید از طریق شماره تماس 9099075307 با کارشناسان ما در ایران تحصیل ارتباط بگیرید.

بنر انتخاب رشته کنکور

خلاصه مطلب

ما در این مقاله از ایران تحصیل به سوال «چگونه رشته تحصیلی مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟» پاسخ داده و به 10 نکته مهم انتخاب رشته پرداختیم. شما با خواندن این مقاله دریافتید که برای داشتن بهترین انتخاب رشته کنکور، باید از کمک مشاورانی خبره و کاردان در این زمینه استفاده کنید. همچنین در این مقاله خواندید که استفاده از تست‌های شخصیت شناسی و استعدادیابی، شناخت دانشگاه‌ها، آشنایی با شرایط پذیرش هر رشته، دانستن میزان ظرفیت هر دانشگاه و همچنین محاسبه میزان شهریه هر دانشگاه از جمله نکاتی است که باید در هنگام انتخاب رشته به آن توجه کنید.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله روی لینک کلیک کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه باید رشته تحصیلی مورد علاقه خود را پیدا کرد؟ 

برای یافتن رشته مورد علاقه الزاماً باید از کمک مشاوران خبره و کاردان در این زمینه استفاده کنید.

برای داشتن بهترین انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی چه کاری باید انجام داد؟ 

برای داشتن بهترین انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی باید با رشته‌های تحصیلی و دانشگاه‌های پذیرنده آشنایی لازم را پیدا کنید.

نکات مهم برای انتخاب رشته صحیح چیست؟ 

برای داشتن بهترین انتخاب رشته صحیح باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی مختلف اطلاع داشته و با بازار کار رشته‌های تحصیلی نیز آشنایی لازم را بدست آورد.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «چگونه رشته مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟ نکات مهم | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo فرحناز عصمتی گفت:

    سلام من یه سوال کلی دارم
    توی انتخاب رشته اولین معیار مهم علاقه هست یا بازار کار؟؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      این مورد بستگی به خودتون دارد اما بصورت کلی بستگی به علاقه خواهد داشت.

  2. Avatar photo سیما گفت:

    سلام خسته نباشید.. من یک سری اطلاعات در مورد رشته های مدنظرم جمع آوری کردم اما هنوز نمیدونم به کدوم رشته علاقه بیشتری دارم میتونید تو این زمینه کمکم کنید؟؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      دوست عزیز برای انتخاب رشته باید با تماس تلفنی به نتیجه ی واضح برسید. لطفا با شماره ی مجموعه و داخلی 108 در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور