ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مراحل گرفتن معافیت های پزشکی

مراحل گرفتن معافیت های پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مراحل گرفتن معافیت های پزشکی 99

با توجه به نیاز و لزوم دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت سربازی، تمام جوانان لازم است نسبت به دریافت این دو نوع کارت اقدام نمایند. آن دسته از جوانانی که به دلایل جسمانی نمی‌توانند خدمت سربازی را پشت سر بگذارند، مشمول معافیت پزشکی نظام وظیفه می‌گردند. بنابراین ابتدا باید در رابطه با مراحل گرفتن معافیت های پزشکی اطلاعات لازم را کسب نموده و پس‌ از آن اقدامات لازم صورت گیرد.

 

انواع معافیت های سربازی همچون معافیت سه برادری نظام وظیفه، معافیت فرزندان ایثارگر ، معافیت کفالت مادر مطلقه و … موجب می‌گردد که مشمولین بدون گذراندن خدمت سربازی، به راحتی کارت معافیت را دریافت نمایند. از انواع دیگر معافیت نیز، می‌توان به معافیت جسمانی اشاره نمود که با توجه به مراحل گرفتن معافیت های پزشکی صورت می‌پذیرد.

 

مشمولین گرامی پس از گذراندن مراحل گرفتن معافیت های پزشکی و تکمیل پرونده خود، کارت معافیت را دریافت می‌نمایند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که معافیت های پزشکی انواع مختلف و متفاوتی دارند که هر یک از این انواع، شرایط خاص خود را جهت توافق دارند. بنابراین ابتدا بهتر است در رابطه با نوع معافیت خود اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

 

جهت اخذ انواع معافیت های پزشکی و آموزش مراحل گرفتن معافیت های پزشکی ، راهنمای اخذ انواع معافیت های سربازی ، راهنمای گرفتن کسری خدمت با مرکز مشاوره نظام وظیفه ایران تحصیل تماس بگیرید

9099075307 تماس از سراسر کشور – 9099075307 ( تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 1 شب

 

 

راهنمای اخذ انواع معافیت های پزشکی

 

راهنمای اخذ انواع معافیت های پزشکی

راهنمای اخذ انواع معافیت های پزشکی

همان‌طور که ذکر گردید، معافیت های پزشکی شامل انواع مختلف و متفاوتی می‌باشد که این انواع می‌تواند شامل بیماری‌های مختلفی باشد. با توجه به راهنمای اخذ معافیت های پزشکی ، در رابطه با نوع دریافت معافیت و شرایط و ضوابط آن، می‌توانید اطلاعات لازم را کسب نمایید. برای مثال می‌توانید در رابطه با نوع معافیت پزشکی عمومی که شامل انواع مختلف و بندهای متفاوتی می‌باشد،با تمامی قوانین آشنا شوید.

 

راهنمای اخذ انواع معافیت های پزشکی به شما کمک خواهد نمود تا بدون اینکه نیازی به گذراندن دردسرها و مراحل مختلفی جهت دریافت کارت معافیت پزشکی باشید و یا خدایی ناکرده اقدام به رساندن آسیب‌های جسمانی به خود نمایید، به صورت قانونی و با توجه به مصوبات موجود ، مراحل گرفتن معافیت های پزشکی را پشت سربگذارید.

 

ما در ادامه اطلاعاتی در رابطه با مراحل گرفتن معافیت های پزشکی و همچنین راهنمای اخذ انواع معافیت های پزشکی ارائه خواهیم داد. اما با توجه به اینکه این نوع معافیت ها انواع مختلفی دارند و هر یک مراحل مخصوص به خود را دار می‌باشند، بنابراین می‌توانید در این رابطه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل با توجه به شماره‌های موجود در جداول تماس حاصل نمایید.

 

 

 

مراحل اخذ معافیت پزشکی با توجه به نوع بیماری و قوانین و ضوابط تعیین شده متفاوت می باشد. بنابراین با توجه به این مراحل باید اقدامات لازم صورت گیرد.

 

 

 

مراحل اخذ فوری معافیت پزشکی

برای گذراندن مراحل گرفتن معافیت های پزشکی ابتدا همانند مشمولین عادی نظام وظیفه لازم است مراحل اخذ سربازی و … را پشت سر بگذرانید. بنابراین در این مرحله، هیچ تفاوتی بین شما و مشمول عادی وجود نخواهند داشت. و قبل از گذراندن مراحل گرفتن معافیت های پزشکی لازم است ابتدا مراحل عادی را پشت سربگذارید.

 

ابتدا نسبت به دریافت دفترچه راهنمای نظام وظیفه اقدام نمایید. این دفترچه را می‌توانید به صورت الکترونیک از مراکز پلیس 10+ دریافت نموده  و مدارک خود را تنظیم نمایید. تمامی بندها و فرم آن را به خوبی مطالعه نموده و با دقت تمام پر نمایید تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید. چنانچه سؤالی در رابطه با این فرم و نحوه تکمیل آن دارید، می‌توانید از راهنمای اخذ معافیت های پزشکی دریافت نمایید.

 

در مرحله دوم، لازم است به پزشک مراجعه نموده و معاینه اولیه را انجام دهید. پس از انجام معاینه پزشک، برگه معاینه اولیه پزشکی را به شما تحویل می‌دهد. نکته مهمی که در این مرحله نباید فراموش شود، در رابطه با تکمیل بیماری‌هایی است که در پشت برگه معاینه اولیه وجود دارد. زیرا با توجه به پر کردن این موارد، پزشکان معاینه‌ها را انجام داده و شما را آماده گذراندن مراحل گرفتن معافیت های پزشکی می‌نمایند.

 

 

لیست بیماری های معافیت پزشکی

 

لیست بیماری های معافیت پزشکی

لیست بیماری های معافیت پزشکی

  • بخش اول : بیماری های عمومی
  • بخش دوم: بیماری های غدد مترشحه ( تیرویید ، چاقی و لاغری)
  • بخش سوم: بیمای های پوست و بافت های زیر پوست
  • بخش چهارم: بیماری های داخی مغز و اعصاب (نورولوژی)
  • بخش پنجم: بیمای های روانپزشكی
  • بخش ششم: بیماری های جراحی مغز و اعصاب
  • بخش هفتم: بیماری های ریه و قفسه صدری
  • بخش هشتم: بیماری های استخوان (اسكلت)
  • بخش نهم: بیماریه ای شكم و دستگاه گوارش و جراحی عمومی
  • بخش دهم: بیماری های خون و انكولوژی ( بدخیمی)
  • بخش یازدهم: بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
  • بخش دوازدهم: بیماری های فك و دهان و دندان
  • بخش سیزدهم: بیماری های چشم و عوارض بینایی
  • بخش چهاردهم: بیماری های گوش و حلق و بینی
  • بخش پانزدهم: بیماری های قلب و عروق
  • بخش شانزدهم: بیماری های روماتولوژی و بافت همبند
  • بخش هفدهم: بیماری های عفونی

 

راهنمای مراحل گرفتن معافیت های پزشکی

کلیه مشمولین عزیز  می توانند با راهنمای اخذ انواع معافیت های پزشکی ایران تحصیل ، کلیه اطلاعات لازم را کسب نمایید. مراحل گرفتن معافیت های پزشکی با توجه به نوع بیماری، مراحل مختلفی خواهد داشت و همچنین این مراحل با ارائه مدارک خاصی همراه خواهد بود. کلیه مشمولین گرامی می توانند با برقراری ارتباط با مشاورین ایران تحصیل، نسبت به کسب اطلاعات لازم اقدام نمایند.

 

مراحل اخذ معافیت پزشکی با دارا بودن مدارک لازم برای کلیه مشمولین لازم و ضروری می باشد. بنابراین تمامی مشمولین با توجه به این مراحل می توانند اقدامات لازم را انجام دهند. مدارک لازم پس از بررسی توسط مراکز معافیت پزشکی و در صورت محرز گردیدن نوع بیماری ،کارت معافیت مشمول خدمت را صادر می نمایند.

 

راهنمای اخذ معافیت های پزشکی ایران تحصیل، آماده ارائه خدمات به تمامی جوانان عزیزی است که به علت مشکلات جسمانی نمی توانند خدمت سربازی را پشت سر بگذرانند می باشد. برای کسب اطلاعات لازم در رابطه با مراحل گرفتن معافیت های پزشکی می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین و متخصصین ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمات به شما متقاضیان عزیز می باشند.

 

جهت راهنمای اخذ انواع معافیت های پزشکی – کفالت و ایثارگری ، راهنمای گرفتن کسری خدمت سربازی با مرکز مشاوره نظام وظیفه ایران تحصیل تماس بگیرید

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 ( تماس از استان تهران)

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 1 شب

 

بیشتر بدانید

کسری خدمت سربازی

شرایط خرید خدمت

مدارک لازم برای اخذ معافیت های کفالت

ایست خدمتی

معافیت پزشکی سربازی

معافیت پزشکی چشم

راهنمای اخذ انواع معافیت های پزشکی

مراحل گرفتن معافیت های پزشکی

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت پزشکی سربازی

    معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام

    معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت‌ها است که هر فرد مشمول سربازی که مشغول خدمت نظام وظیفه است، می‌تواند به وسیله آن از انجام تعهد نظام وظیفه خود معاف گردد. براساس آیین نامه و بند های معافیت پزشکی نظام...
  • جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می کشد

    جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ راهنما

    آیا می‌دانید جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ و چگونه می توان رأی کمیسیون را سریعتر دریافت کرد؟ مراحل ثبت درخواست برای گرفتن معافیت پزشکی برای هر نوع بیماری یک اندازه است و تفاوت چندانی ندارد. اما شاید...
  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید و از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است....
  • معافیت اهدای کلیه

    معافیت اهدای کلیه + شرایط و مدارک قانون 1403

    دریافت معافیت اهدای کلیه امکان‌پذیر شد. افرادی که مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی هستند، باید از شرایط و مدارک قانونی که باید برای اثبات اعلام معافیت خود ارائه کنند، اطلاعات لازم را کسب نمایند. معافیت اهدای کلیه یکی از روش‌های...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)