ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

بخشش اضافه خدمت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با کارشناس برای اطلاع از شرایط بخشش اضافه خدمت

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در خصوص آن سوالات زیادی وجود دارد مثلا اینکه بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی چیست؟ یا بخشنامه جدید بخشش 6 ماه اضافه خدمت سنواتی شامل چه مواردی است؟ و یا اینکه در آخرین اخبار از بخشش اضافه خدمت در مورد چه مسائلی صحبت شده است؟

از این رو ما در این مطلب قصد داریم به بررسی شرایط بخشش اضافه خدمت دفترچه ای و بخشش اضافه خدمت سربازان متاهل بپردازیم. پس پیشنهاد می کنیم این مطلب را با دقت مطالعه کنید و چنانچه با سوالی مواجه شدید حتما سوالات خود را از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

📢 اطلاعیه 📢

با توجه به تغییرات قوانین و مقررات مربوط به خدمت سربازی و بخشنامه های جدید بخشش اضافه خدمت سربازان متاهل توصیه می کنیم حتما برای دانستن آخرین اخبار از بخشش اضافه خدمت و پیگیری درخواست انتقالی سربازی با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای این کار لازم است از تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید. شایان ذکر است مشاوران ایران تحصیل به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل هم آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

اضافه خدمت سنواتی 1403

قبل از آنکه بخواهیم در مورد بخشش اضافه خدمت صحبت کنیم بهتر است شما را با انواع اضافه خدمت سنواتی آشنا سازیم. اضافه خدمت شامل دو نوع است.

در نوع اول آن، فرد مشمولی که خود را به نظام وظیفه معرفی نکرده است اضافه خدمت خواهد خورد، چراکه در کشور ما سن اعزام به خدمت از 18 سالگی آغاز شده و تا 50 سالگی ادامه پیدا می کند. بنابراین افراد تا قبل از سن 50 سالگی نیاز است، بدون داشتن معاذیر قانونی، خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی نمایند تا غایب محسوب نشوند.

به عبارت دیگر اگر افراد از روی عمد برای انجام خدمت سربازی خود اقدام نکنند، غایب شمرده می شوند. این غیبت به غیبت اولیه معروف است و زمان محاسبه آن از زمانی است که فرد به سن مشمولیت می رسد.

در نوع دوم آن، سرباز در حال وظیفه پس از مرخصی به پادگان باز نمی گردد و اضافه خدمت می خورد. به این افراد نَهَست می‌گویند. البته در طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی به صورت مفصل درباره این موضوع توضیحاتی ارائه شده است.

فکرت درگیره چجوری معافیت سربازی بگیری؟

📢 اطلاعیه 📢

مشمولان دارای غیبت امکان استفاده از تسهیلات سربازی مثل: انواع معافیت ها، کسری خدمت و مرخصی های تشویقی و… را ندارند.

در مورد مدت اضافه خدمت هم باید بگوییم افرادی که 3 ماه غیبت داشته باشند به مدت سه ماه جریمه خواهند شد. اگر غیبت این افراد بین 3 ماه تا 1 سال باشد، شش ماه اضافه خدمت خواهند داشت و اگر فرد بیشتر از 1 سال غیبت داشته باشد به دادسرا فرستاده خواهد شد.

اما نکته مهم اینکه بر اساس بخشنامه جدید بخشش اضافه خدمت سنواتی، فرمانده می تواند در صورت صلاحدید اضافه خدمت را ببخشد. البته سربازان برای بخشیده شدن اضافه خدمت خود باید دارای شرایطی باشند که در ادامه این شرایط را بیان می نماییم.

اضافه خدمت سنواتی چیست؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند بر روی لینک کلیک کنید.

جزئیات بخشنامه جدید بخشش اضافه خدمت سنواتی

در بخشنامه جدید بخشش 6 اضافه خدمت سنواتی امتیازاتی برای مشمولان دارای غیبت در نظر گرفته شده است. مثلا افراد مشمولی که بیشتر از یک سال غیبت دارند، می توانند با معرفی خود به سازمان نظام وظیفه و ثبت درخواست اعزام به خدمت، از بخشش اضافه خدمت سنواتی استفاده کنند.

در سال جاری بر اساس گزارش ایسنا، به استناد مصوبه فرماندهی معظم کل قوا و به میمنت عید سعید غدیر خم، اضافه مشمولان از بخشش 6 ماه اضافه خدمت سنواتی شدند. کارکنان وظیفه دارای غیبت سنواتی و مشمولین وظیفه غایبی که تا تاریخ ‍1403/7/1 خود را جهت انجام خدمت دوره ضرورت، معرفی کردند، مورد بخشش معظم‌له قرار گرفتند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه این افراد می توانند بعد از ثبت درخواست، در شهر خود خدمت کنند و دیگر نیازی نیست به شهرهای دیگر اعزام شوند.

بنابراین مشمولانی که غیبت آن ها بیشتر از یک سال است باید با مدارک خود به یکی از دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند و برگه اعزام به خدمت دریافت نمایند. سپس لازم است تا به معاونت وظیفه عمومی استان یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه کرده و افزون بر بخشش اضافه خدمت سنواتی، کارهای مربوط به خدمت در شهر محل سکونت خود را نیز انجام دهند.

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

محاسبه غیبت خدمت سربازی

1) تمامی دانش آموزان و دانشجویان داخل و خارج از کشور، در صورتی که یک سال پس از فراغت از تحصیل جهت خدمت سربازی اقدام نکنند، مشمول غیبت شمرده خواهند شد.

2) اگر فردی قبل از سن ۱۸ سالگی انصراف از تحصیل داده باشد و پس از رسیدن به سن قانونی، ظرف ۶ ماه اقدامات لازم را جهت اعزام خدمت انجام نداده باشد، غایب محسوب خواهد شد.

3) افرادی که اقدامات اولیه را انجام می دهند اما به هر دلیلی در زمان مقرر حضور نمی یابند، غایب شمرده خواهند شد.

4) افرادی که تابعیت خارجی دارند و همزمان تابعیت تحصیلی دریافت می کنند، 6 ماه پس از دریافت تابعیت خود اگر معرفی نشوند، غایب شمرده خواهند شد.

5) گروه آخر مشمولین غایب نیز افرادی هستند که بیشتر از حد مجاز ادامه تحصیل داده و خود را معرفی نکرده اند.

📢 اطلاعیه 📢

افراد مشمول خدمت سربازی می بایست تا زمانی که هنوز جواب قطعی کنکور اعلام نشده است برای سربازی اقدام کنند و اگر فردی این کار را انجام ندهد، غایب شناخته خواهد شد. از طرف دیگر افرادی که بعد از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا از دانشگاه اخراج می شوند، تا یک سال فرصت خواهند داشت که نسبت به تعیین وضعیت خود اقدامات لازم را انجام دهند.

بخشش اضافه خدمت دفترچه ای 1403

بخشش اضافه خدمت دفترچه ای مانند معافیت عفو رهبری در برخی از تاریخ های خاص اتفاق می افتد. افزون بر این نیز بر اساس بخشنامه جدید بخشش اضافه خدمت سنواتی که به طرح میثاق ۶ معروف است افراد مشمولی که غیبت دارند و به خدمت اعزام می‌ شوند، می توانند تحت شرایطی پس از تایید و گواهی فرماندهان بخشش اضافه خدمت سنواتی دریافت کنند. این شرایط شامل موارد زیر هستند:

📌 ثبت اختراع و تولید محصول یا چاپ مقالات علمی معتبر

📌 فرزندان کارکنان نیرو‌های مسلح مشروط به خدمت مناطق غیر بومی

📌 حسن رفتار و اخلاق و جدیت در انجام وظایف

📌 اشتغال خدمتی در مشاغل سخت و زیان آور مانند امور حفاظت فیزیکی، دژبانی، رانندگی در مناطق محروم، خدمات پشتیبانی در مناطق بد آب و هوا، عملیاتی و امنیتی و… مطابق ضوابط ابلاغی مربوط حداقل به مدت ۱۲ ماه

📌 حفظ حداقل یک جزء از قرآن کریم

📌 مورد تایید واقع شدن از سوی فرماندهان و مسئولان سرتیپی

📌 فعالیت در مشاغل مربوط به تخصص به گونه ای کارآمد

📌 حفظ حداقل یک پنجم آثار ارزشمند دینی و مذهبی مثل نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اصول کافی

📌 شهرت به شجاعت و فداکاری در مناطق جنگی و عملیاتی

📌 خدمت سربازان وظیفه عمومی در مناطقی با بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسافت و دوری از محل سکونت حداقل به مدت ۱۲ ماه

📌 فعالیت در امور فرهنگی از قبیل مراسمات هفتگی اجرای ادعیه

📌 آسیب دیدگی در حین خدمت و انجام مأموریت در صورتی منجر به معلولیت، جانبازی، از کار افتادگی و عدم معافیت آن ها شود.

📌 نفرات اول تا سوم درجه های دوره‌ های آموزش رزم مقدماتی و تخصصی

📌 کسب نمرات ۹۰ از ۱۰۰ و بالاتر در دوره های آموزشی مقدماتی و ویژه

📌 کسب افتخار نفرات اول تا سوم برگزیده دوره ‌های آموزشی مهارت آموزی شاغل در مناطق کم برخوردار در صورت اشتغال در مهارت کسب شده در پایگاه خدمتی

📌 مشمولین مشغول به فعالیت در مناطق عادی در صورتی که حداقل دارای یک سال سابقه خدمت در یگان پاسداری باشند.

📌 کوشش در راستای ترویج فرهنگ علوم قرآنی، برگزاری نماز جماعت و ترویج تفکر بسیجی

📌 خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق کم برخوردار و بد آب و هوا حداقل به مدت ۱۲ ماه

📌 خدمت مشمولین وظیفه غیر بومی در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر حداقل به مدت ۱۰ ماه

📌 امانت داری در نگهداری از اموال در اختیار مانند امکانات رانندگان و سایر سربازان و… به تایید فرمانده یگان و نیروی انسانی محل خدمت

📌 خدمت در مناطق امنیتی درگیر حداقل به مدت ۶ ماه در صورتی که بلافاصله بعد از اتمام آموزش رزم مقدماتی به مناطق معرفی شده باشند یا ۸ ماه متناوب در طول خدمت (این قانون برای سربازان بومی و غیر بومی اجرا می شود.)

📌 دارندگان شرایط خاص از جمله کارکنان وظیفه یتیم، متاهل، فرزند ایثارگر و همچنین در حالتی که پدر در حبس به سر ببرد مشروط به این که محکوم به جرائم امنیتی نباشد، فوت اعضای درجه یک خانواده در طول خدمت، مشمولین وظیفه تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی.

شرایط بخشش اضافه خدمت دفترچه ای

محرومیت های غیبت سربازی

افراد غایب نه تنها شامل اضافه خدمت و یک سری جریمه های نقدی می شوند، محرومیت های زیر نیز شامل حال آن ها خواهد شد.

🔸 این افراد نمی توانند در آزمایش رانندگی شرکت کنند.

🔸 این افراد امکان دریافت هرگونه وام را نخواهند داشت.

🔸 این افراد نمی توانند برای انتخابات مجلس و شوراها شرکت کنند.

 

 

🔸 تحویل اصل گواهینامه یا پایان‌ نامه دوره‌های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه به آن ها داده نخواهد شد.

🔸 امکان صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت های تعاونی برای آن ها وجود ندارد.

🔸‌ امکان ثبت هر گونه نقل و انتقال غیر قهری اموال به طور مستقیم و غیر مستقیم در دفاتر اسناد رسمی برای آن ها وجود ندارد.

🔸‌ امکان دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی برای آن ها وجود ندارد.

🔸 امکان استخدام به هر صورت (‌رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) در وزارتخانه‌ ها و مؤسسات دولتی برای آن ها وجود ندارد.

بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 1403

بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی یکی دیگر از طرح های تشویقی است که برای بخشش اضافه خدمت در نظر گرفته شده است.

بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی که به عنوان بخشش 6 ماه اضافه خدمت سنواتی شناخته می شود، عموماً در تاریخ های خاصی مانند اعیاد، دهه مبارک بهمن و ماه رمضان داده می شود. یکی از این تاریخ ها مربوط به 22 بهمن هر سال می باشد.

توجه داشته باشید که برخوردار شدن از بخشش 6 ماه اضافه خدمت سنواتی، تنها به معنای بخشیده شدن جریمه های نقدی و اضافه خدمت است و امتیازات بازگردانده نخواهد شد.

البته بر اساس آخرین اخبار از بخشش اضافه خدمت به دلیل کمبود سرباز و اینکه دستور عفو در هرسال موجب افزایش غیبت سربازان می شود؛ از سال 1396 به بعد اختیار بخشش اضافه خدمت سربازی به فرماندهان یگان ها واگذار شده است.

بخشودگی رهبری اضافه خدمت سربازان

بخشش اضافه خدمت سربازان متاهل

سربازان متاهلی که دارای غیبت بوده یا از طولانی بودن خدمت سربازی نگرانی دارد، دارای بخشش اضافه خدمت سربازان متاهل خواهند بود. ستاد کل نیروهای مسلح در حال حاضر تصمیماتی مبنی بر بخشش اضافه خدمت سربازان متاهل اتخاذ کرده است و همگی در حال اجرا می باشند.

✔️ بخشش تمام اضافه خدمت سنواتی

✔️ اعطای حقوق سربازی معادل حقوق وزارت کار

✔️ اعطای کسری فرزند

✔️ اعطای کسری تاهل

✔️ پوشش بیمه نیروهای مسلح برای مشمولان خدمت و افراد تحت تکفلش

✔️ تقسیم شدن سربازان در محل سکونت بومی همسر

✔️ داشتن میزان مرخصی ماهانه حداقل ۳ روز

✔️ برخورداری از مرخصی روز برگ روزانه

✔️ امکان استفاده از کسری ایثارگری حتی با وجود داشتن غیبت

✔️ امکان استفاده از کسری بسیج برای مشمولان

✔️ اضافه نمودن بیمه سربازی به بیمه تامین اجتماعی

با تسهیلات ارائه شده، این دسته از مشمولان نه تنها دارای بخشش اضافه خدمت سربازان متاهل خواهند بود، بلکه با تسهیلات ارائه شد می توانند خدمت سربازی را راحت سپری کنند.

از سوی دیگر اگر شخصی دارای غیبت و متاهل و دارای فرزند نیز باشد، در حالی که در معیشت و کار دچار مشکل است، با اعزام به خدمت سربازی وارد کار سازمانی می شود و حقوق کافی و بیمه دریافت خواهد کرد و نسبت به ساعات کاری اعلام شده که معمولا تا ۲ بعد از ظهر است، شرایط کاری مناسبی داشته باشد.

مشاوره استخدام آموزش و پرورش

مشاوره استخدام آموزش و پرورش

آخرین مهلت بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب سربازی

براساس اعلام رئیس سازمان وظیفه عمومی مشمولان غائب در صورت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی تا پیش از تاریخ یک مهر ماه ۱۴۰۳ که منجر به اعزام آنها در ماه های آینده شود، از بخشش اضافه خدمت سنواتی برخوردار خواهند شد.

سردار تقی مهری در ارتباط با آخرین مهلت بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب خدمت نظام وظیفه اعلام کرد: تمام مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده و یا مشمولانی که برگ آماده به خدمت را دارند و به هر دلیلی در اعزام‌های قبل از تاریخ یک مهر ماه ۱۴۰۳ حضور نداشته اند، در صورت تعیین وضعیت خدمت تا قبل از این تاریخ، از بخشش اضافه خدمت سنواتی بهره مند می‌شوند.

براساس اظهارات وی، ملاک بخشش فرماندهی معظم کل قوا، معرفی و ارائه درخواست مشمولان تا قبل از تاریخ یک مهرماه ۱۴۰۳ می باشد و نوع غیبت (غیبت اولیه و عدم حضور در یگان) و یا تاریخ اعزام به خدمت مشخص شده بر استفاده افراد دارای غیبت از بخشش اضافه خدمت تأثیری نخواهد داشت. وی تاکید کرد الیته تبعات دیگر ناشی از غیبت سربازی از جمله ممنوعیت خروج از کشور، عدم امکان ادامه تحصیل و… کماکان پابرجا میماند.

مشمولان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام وظیفه به آدرس www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان نظام وظیفه در پیام‌ رسان های داخلی (سروش،ایتا و روبیکا) به آدرس khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوط به بخشش اضافه خدمت مطلع شوند.

آخرین مهلت بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب سربازی

نمونه نامه عفو اضافه خدمت 1403

ما در این قسمت قصد داریم به بررسی یک نمونه نامه بخشش اضافه خدمت بپردازیم. افرادی که دارای شرایط زیر هستند، دارای بخشش 6 ماه اضافه خدمتی خواهند بود و اگر دارای شرایط زیر باشند می توانند با فرستادن نامه بخشش اضافه خدمت از این خدمات استفاده کنند.

  • اگر یکی از اعضای خانواده مانند پدر،مادر، برادر، خواهر و همسر و فرزند شهید یا مفقودالاثر باشند.
  • اگر جانبار 5 درصد و بالاتر باشند.
  • اگر پدر یا برادر افراد اسیر یا جانباز 20 درصد و بالاتر باشد.
  • اگر فرد در مناطق محروم به مدت حداقل 6 ماه انجام وظیفه کرده باشید.
  • اگر فرد مشمول به علت بروز بلاهای طبیعی و یا حوادث خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده خود را از دست داده باشد.
  • اگر پدر، مادر، همسر یا فرزند آن ها تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد.
  • اگر در 6 ماه آخر خدمت، سن پدر فرد مشمول بیش از 60 سال شده باشد.

در صورتی که یکی از شرایط فوق را دارید می توانید از نمونه نامه بخشش اضافه خدمت برای درخواست بخشش اقدام کنید.

ریاست محترم حوزه…

بدین وسیله اعلام می‌دارم اینجانب فرزند… متولد… دارای مدرک تحصیلی… از تاریخ… مشمول نظام وظیفه شده ام.

پدر اینجانب با سن… در جنگ تحمیلی ایران و عراق به مدت… را در جبهه حضور داشت و اکنون به مدت… است که به بیماری قلبی مبتلا است.

اینجانب مطابق بند الف ماده 44 قانون نظام وظیفه، کفیل محسوب می شوم و مطابق با مدارکی که ارسال کرده ام درخواست رسیدگی به معافیت کفالت خود را دارم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید خدمت سربازی بر روی لینک آبی کلیک کنید.

مشمولان غایب و خرید خدمت سربازی

در صورتی که پس از ارسال نامه بخشش اضافه خدمت نتوانستید، بخشش را بگیرید، چه راه دیگری وجود دارد؟ برخی افراد در این حالت به خرید خدمت سربازی فکر می کنند. اما طبق آخرین خبرهای منتشر شده مشخص شده است که تاکنون هیچ دستورالعملی برای خرید سربازی ابلاغ نشده و وجود ندارد بنابراین مشمولان غایب نباید منتظر خرید سربازی باشند زیرا تا به امروز هیچ خبری مبنی بر خرید خدمت سربازی ابلاغ نشده است.

آخرین اخبار از بخشش اضافه خدمت

✅  حذف اضافه خدمت انضباطی از آئین‌ نامه انضباطی نیروهای وظیفه

آقای امیر غلامرضا رحیمی پور، رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از طرح حذف اضافه خدمت انضباطی از آئین‌ نامه انضباطی نیروهای وظیفه خبر دادند و گفتند: دیگر هیچ سربازی به دلیل رفتار اشتباه، اضافه خدمت نخواهد خورد.

ایشان در مورد بخشنامه جدید بخشش اضافه خدمت سنواتی اضافه کردند که اگر سربازی در حین خدمت غیبت کند، باید مدت غیبت را پس از پایان یافتن دوره سربازی اش بگذراند و حتی به ازای هر غیبت تا دو روز اضافه خدمت نیز شامل حال او می‌ شود. البته این اضافه خدمت در اختیار فرمانده است و در صورت صلاحدید می‌‌تواند بخشیده شود.

✅ مجازات غیبت بیش از یک سال

سرهنگ حسین پیوندی، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان از مجازات غیبت بیش از یک سال سربازان خبر دادند و گفتند چنانچه فرد مشمول خدمت وظیفه عمومی، بیشتر از یک سال غیبت داشته باشد علاوه بر شش ماه اضافه خدمت به عنوان فراری محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می شود.

همچنین کلیه افراد مشمول خدمت وظیفه عمومی که مدت غیبت اولیه آن ها تا سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت خواهند خورد و مشمولانی که بیش از سه ماه از غیبت اولیه آن ها گذشته باشد، به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می‌ شوند.

ایشان تاکید کردند برابر ماده ۲ قانون خدمت وظیفه عمومی هر فرد ذکور ایرانی از اولین ماهی که به سن ۱۸ سال تمام می‌ رسد، مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی می باشد و اگر وضعیت خدمتی خود را مشخص نکند، غایب به حساب می‌آید.


 

خلاصه مقاله بخشش اضافه خدمت

آنچه در این نوشته مورد بررسی قرار گرفت بخشش اضافه خدمت بود که در مورد شرایط آن نیز صحبت کردیم. همچنین جزییات بخشنامه جدید بخشش 6 ماه اضافه خدمت سنواتی را نیز بررسی نمودیم و آخرین اخبار از بخشش اضافه خدمت را بیان کردیم. مشمولانی که دارای بخشش اضافه خدمت سربازان متاهل هستند، نیز از یکسری تسهیلات برخوردار خواهند بود و می توانند دوران خدمت را راحت تر سپری کنند.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. شما همراهان گرامی توجه داشته باشید از آنجا که قوانین بخشش اضافه خدمت دفترچه ای در حال تغییر هستند، بهتر است حتما پیش از اقدام برای سربازی خود با مشاوری آگاه مشورت کنید زیرا ممکن است دارای شرایطی باشید و به دلیل نداشتن اطلاعات کافی آن را از دست بدهید. پس برای اطلاع از شرایط خود با شماره 9099075307 تماس بگیرید و یا در انتهای این مطلب شرایط خود را به صورت کامنت بنویسید تا مشاوران ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

برای دانلود فایل pdf کلیک کنید.

3.9/5 - (19 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با کارشناس برای اطلاع از شرایط بخشش اضافه خدمت

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بخشش اضافه خدمت در چه مواقعی توسط رهبری انجام میشود؟

این بخشش توسط رهبری در طی روزهای خاص مثل اعیاد یا 22 بهمن انجام می‌گردد.

هنگام بخشش اضافه خدمت امتیازان نیز بخشیده میشود؟

خیر امتیازی به سربازان بخشیده نخواهد شد و باید جریمه آن را پرداخت کنند.

افرادی که پدر بالای 60 سال دارند مشمول بخشش اضافه خدمت میشوند؟

بله، این یکی از شرایط مشمول بخشش شدن اضافه خدمت سنواتی است.

نظرات

553 دیدگاه دربارهٔ «بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!»

  1. Avatar photo احسان گفت:

    سلام
    من برج دوم اعزامم و شش ماه اضافه خدمت دارم
    در کنار این پدر بنده۳۲ ماه حضور در جبهه داره و ایثارگر هم هست
    اگر شش ماه من بخشش بشه
    معاف تعلق میگیره واسم!؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز شما با وجود داشتن اضافه خدمت هم میتونید برای گرفتن کسری اقدام کنید.

  2. Avatar photo حریف گفت:

    سلام من یک سال وپنج ماه غیبت دارم پدرمن زیر نظر بیهزستی است سبب غیبت وضع مالی بودودفترچه پست کردم اردیبهشت ۱۴۰۳ ایا می توانم عف رهبری بگیرم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر اگر تک پسر هستین اقدام کنید

  3. Avatar photo Jhad گفت:

    با سلام ودرود من سک سال غیبت دارم می خواهم برج ۲ ۱۴۰۳ دفتر چه بگیرم ایا می توانم عف رهبری بگیرم پدرم زیر نظر بهزستی است
    لطفا راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به شرایط شما خواهد داشت قطعی نیست

  4. Avatar photo عیسی موسوی گفت:

    سلام من یکسال غیبت دارم سبب غیبت من فشار مالی حتی اقام زیر نظر بهزستی است برادی دارم تازه وارد ۱۸ سال شد ویکی از پاهاش پلاتین دارد ایا میشود غیبت توجیه کنم یا شامل من نشه

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر به پلیس+10 مراجعه کنید

  5. Avatar photo محمدرضا گفت:

    سلام، من با سه ماه و چند روز غیبت، از خرداد ۱۴۰۲ به پلیس +۱۰ مراجعه کردم‌. وارد پروسه معافیت پزشکی شدم و از مرداد ۱۴۰۲، ۶ ماه معافیت موقت گرفتم. در نهایت کمیسیون پزشکی معافیت از رزم بهم دادند و ارديبهشت ۱۴۰۳ تاریخ اعزامم شده. اما ۱۸۰ روز اضافه خدمت خوردم. با توجه به مراجعه قبل از مهرماه ۱۴۰۲ و اینکه تحت نظر نظام وظیفه بودم و در این پروسه تاخیر و غیبت نداشتم، شامل عفو نمیشم؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بعید است

  6. Avatar photo Behzad گفت:

    سلام من سال 94 به خدمت سربازی رفتم و حدود 8ماه خدمت کردم ولی به دلیل مشکلات خانوادگی درحین خدمت همسرم ازم جدا شد و من ضربه روحی شدیدی خوردم و ترک خدمت کردم و همچنین بیماری اعصاب دارم و قرص مصرف میکنم پدرمم به همین بیماری مبتلا هست و تحت پوشش کمیته امداده میخواستم بدونم با این مستندات برای معافیت اقدام کنم معاف میشم یا اضافه‌ خدمت 8 سال من رو میبخشند برم سر یگان

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به شرایط شما می‌توانید برای معافیت پزشکی درخواست دهید اما معافیت کفالت شامل حال شما نمی‌شود.

  7. Avatar photo حسین اجاقلو گفت:

    سلام بنده ۱۲ سال ۱۴۰۰ اعزام شدم
    و به دلیل مشکلات حال حاظر مرتکب غیب های زیادی شدم و تا برج ۴ سال ۱۴۰۳ به صورت خلاء فقط خدمت دارم و میخواستم بدون عفو حضرت آقا نصیب بنده هم خواهد شد تا اضاف هایم رو بتونم از بین ببرم و تا برج ۴ خدمتم رو ادامه بدم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام قت بخیر
      عفو رهبری دهه فجر شامل سربازان وظیفه نمی باشد

  8. Avatar photo مقداد گفت:

    سلام من ۶ماه اضاف پشت دفترچه دارم وبرای برج ۲ دفترچه پست کردم ایا امکانش هست سپاه پذیرش بشم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما گزینه ای ندارید که خودتون ارگان مربوطه را انتخاب کنید

  9. Avatar photo افخمی گفت:

    با سلام بنده برج 12 اعزام میشم و هشت سال غیبت دارم متاهل هم هستم . میخوام بدونم 6 ماه اضافه خدمت بابت تاهل بخشیده میشه یا خیر و اینکه به طور قطع شهر محل سکونت خدمت میکنم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا اضافه خدمت با عفو رهبری بخشیده خواهد شد

  10. Avatar photo شافعی گفت:

    سلام هممسر من 6 ماه اضافه خدمت داره و الان دوره آموزشی رو میگذرونه آی بخاطر متاهلی اضافه خدمتش بخشیده میشه و پدر همسرم هم سابقه 17 ماه جبهه دارن آیا بخشیده میشه اضافه حدمتش؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بابت متاهلی و سابقه پدرشون میتوانند کسری بگیرند ولی اضافه خدمتشون بخشیده نمیشود مگر عفو رهبری بگیرند

  11. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر من 2 ساله که غیبت سربازی دارم
    اضافه خدمت چقدر میشه؟
    چطوره بخشیده میشوم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      حداکثر 6 ماه اضافه خدمت برای شما لحاظ میشود و هر زمان که عفو رهبری در نظر گرفته شود تمامی غیبت های شما بخشیده میشود

  12. Avatar photo سرباز وطن گفت:

    سلام دوست عزیز
    من شروع دوره اموزشیم ۰۱/۰۵/۱۴۰۲ بود و شش ماه اضافه خدمت داشتم که شامل عفو رهبری شد . آیا من می‌توانم الان از سهمیه ایثارگری پدرم برای کسری خدمت استفاده کنم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز احتمال کمی دارد
      با شماره 096480 تماس بگیرید.

  13. Avatar photo محمد گفت:

    سلام خداقوت.من ۱۴۰۱.۳.۱ رفتم خدمت الان در حال حاضر در حال خدمت کردن هستم.واینکه میخاستم بدانم من چون پشت دفترچه ای خودرده بودم دیر آمدم ۱۸۰ روز.آیا عفو رهبری شامل میشه بخشیده میشه؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقت بخیر بخشش اضافه خدمتی رو از نیروی انسانی محل خدمتون استعلام بگیرید

      1. Avatar photo Ali گفت:

        با سلام بنده از خدمت فرار کرده و الان ۶ سال هس میخواستم بدونم اگر خود را به یگان معرفی کنم چه خواهد شد ؟

        1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

          سلام وقت بخیر
          جریمه ی نقدی و 6 ماه اضافه خدمت خواهد داشت

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
  • خبر خوش سربازی

    خبر خوش سربازی + تصویب قانون جدید تسهیل خدمت 1403

    از آخرین خبر خوش سربازی متأهلین مطلع هستید؟ این روزها درباره سربازی خبر‌هایی تازه اعلام شده است که بسیاری از مشمولین از موثق بودن آن‌ مطمئن نیستند. از این‌ رو تصمیم گرفتیم در این مقاله از ایران تحصیل درباره این...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)