ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری چیست؟ آیا دانشجویان بعد از ورود و تحصیل در دانشگاه، باز هم می‌توانند در کنکور سراسری شرکت نمایند؟ هزینه انصراف از تحصیل یا جریمه انصراف از دانشگاه چقدر است؟ مرکز مشاوره ایران تحصیل در این مقاله به تمام این موارد اشاره کرده است تا اطلاعات کافی را کسب نمایید.

جهت اطلاع از شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید.

9099075307 و در صورت شلوغی خطوط 9099075307 ( استان تهران) : شماره تماس

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت پاسخگویی 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

آن دسته از داوطلبانی که در دانشگاه روزانه مشغول به تحصیل هستند و بنا به دلایلی قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند می‌توانند با شرایطی که در این مقاله به آن می‌پردازیم این امکان را پیدا کنند تا مجدد در کنکور سراسری قبول شوند.

 

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری

هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه پیام نور – شرایط انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی – انصراف از دانشگاه آزاد و شرکت در کنکور سراسری – هزینه انصراف از دانشگاه آزاد – انصراف از پیام نور و شرکت در کنکور

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری

در صورتی که شرایط ثبت نام کنکور سراسری را مطالعه کرده باشید، در زمینه انصراف از دانشگاه مطالبی وجود دارد. مثلا از اجبار انصراف از تحصیل تا 30 بهمن جهت شرکت مجدد در کنکور سراسری مطالبی ارائه شده است.

لازم به ذکر است که این اجباری که از آن صحبت شده است تنها مربوط به دانشجویانی است که در حال تحصیل در دانشگاه‌های دولتی روزانه هستند. شما داوطلبان گرامی که در کلیه مقاطع تحصیلی (کاردانی – کارشناسی – کارشناسی ارشد و دکتری) دانشجوی دوره روزانه هستید و تصمیم گرفته‌اید که در کنکور سراسری شرکت نمایید، می‌بایست تا زمان ثبت نام، از دانشگاه روزانه انصراف دهید.

مهلت انصراف از تحصیل برای داوطلبان متقاضی ثبت نام کنکور سراسری تنها در 30 بهمن 96 می‌باشد و می‌بایست فرم شماره 3 انصراف به دانشگاه تحویل داده شود. لازم به ذکر است هیچ اجباری وجود ندارد که فرم شماره 3 انصراف لزوما تا قبل ار اسفند 96 پر و تکمیل شده باشد. فقط تایید شدن انصراف قطعی از دانشگاه کفایت می‌کند.

کانال اطلاع رسانی ثبت نام تیزهوشان ششم ابتدایی

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد سراسری

کلیه دانشجویانی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشند و قصد ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سراسری را دارند می‌توانند از دانشگاه انصراف دهند. در صورت تصمیم گیری جهت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سراسری، و قبولی در دانشگاه‌های سراسری (روزانه – شبانه – غیرانتفاعی – پردیس‌های خودگردان -پیام نور و مجازی) که همزمان دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری نیز هستید، باید الزاما از تحصیل انصراف دهید. همانطور که اشاره شد، مهلت انصراف تا زمان ثبت نام است.

بطور مثال : اگر دانشجویی که قصد ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد  را داشت می‌بایست تا 10 دی ماه فرم انصراف قطعی از تحصیل را به دانشگاه تحویل می‌داد. همانطور که در جریان می‌باشید کنکور سراسری و کنکور آزاد باهم ادغام شده‌اند که در این خصوص باید به اطلاع شما برسانیم که دانشجویانی که صرفا قصد ثبت نام در آزمون سراسری دانشگاه آزاد را دارند، مشمول این قانون نمی‌شوند و نیازی به انصراف از دانشگاه قبل از ثبت نام نمی‌باشد.

برای قبولی در تمامی مقاطع دانشگاه آزاد اسلامی نیازی به انصراف از تحصیل پیش از انجام ثبت نام نمی‌باشد.

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور دکتری سراسری

کلیه دانشجویان دکتری تخصصی که در دانشگاه‌های (دولتی – پردیس‌های خودگردان – پیام نور – غیرانتفاعی – دانشگاه آزاد …) مشغول به تحصیل می‌باشند و قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند می‌بایست از دانشگاه انصراف قطعی دهند تا مجاز به ثبت نام آزمون دکتری سراسری شوند. با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری با آزمون دکتری دانشگاه آزاد، اگر تنها هدفتان قبولی در دانشگاه آزاد است، نیازی به انصراف از تحصیل نمی‌باشد.

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید و یا مایلید از شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور دکتری سراسری مطلع شوید با شماره :  9099075307 ( استان تهران) تماس بگیرید.

نکات مهم در شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری

1- در صورتی که شخصی دانشجوی دوره روزانه باشد و در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت نماید و در دانشگاه مورد علاقه خود قبول شود، اما از دانشگاه قبلی خود انصراف نداده باشد، مجاز به ثبت نام در دانشگاه جدید نخواهد بود.

2- داوطلبانی که در دانشگاه روزانه پذیرش می‌شوند، می‌بایست حداقل دو ترم را در دانشگاه تحصیل کنند و سپس اقدام به انصراف از دانشگاه کنند. اما در صورتی که در ترم اول یا دوم از دانشگاه انصراف دهند به هیچ عنوان نمی‌توانند در کنکور سراسری ثبت نام کرده و در دانشگاه جدید تحصیل نمایند.

3- داوطلبان متقاضی انصراف و شرکت مجدد در کنکور سراسری می‌بایست 1 سال کامل را در دانشگاه بمانند و نمرات ترم دوم را نیز کسب نمایند سپس در آغاز ترم سوم نسبت به انصراف از دانشگاه اقدام کنند. بعد از انصراف مجازند تا در کنکور سال بعد شرکت نموده و بعد از قبولی وارد دانشگاه جدید شوند.

4- به اطلاع شما می‌رسانیم که تنها یک بار امکان انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور در همان مقطع را دارید. بعنوان مثال اگر شما در حال تحصیل در مقطع ارشد باشید و بخواهید در کنکور کارشناسی روزانه شرکت نمایید، این شرایط برای شما ایجاد نخواهد شد زیرا دانشگاه‌های دولتی تنها یک بار به دانشجویان خدمات بورسیه دولتی می‌دهند و  داوطلبان می‌بایست در همان رشته ادامه تحصیل دهند.

5- نظام وظیفه : آقایانی که مشکل نظام وظیفه دارند، جهت انصراف از دانشگاه روزانه و شرکت مجدد در کنکور سراسری، می‌بایست مدرک کاردانی معادل دریافت نکرده باشند و بعد از ترم 1 و 2 انصراف خود را به دانشگاه اعلام کرده باشند.

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری

آیا می‌دانید که انصراف از دانشگاه هزینه و جریمه برای شما به دنبال دارد؟

جریمه انصراف از دانشگاه شبانه : 1.5 برابر شهریه ثابت است.

جریمه انصراف از دانشگاه پیام نور : 1.5 برابر شهریه ثابت است.

جریمه انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی : 1.5 برابر شهریه ثابت است.

جریمه انصراف از دانشگاه آزاد : 1.5 برابر شهریه ثابت است.

جریمه انصراف از پردیس های خودگردان : معادل پرداخت شهریه ثابت ترم‌های باقیمانده است که صد البته رقم بسیار زیادی خواهد بود.

مرکز مشاوره ایران تحصیل به شما داوطلبان عزیز توصیه می‌کند قبل از انتخاب دانشگاه پردیس‌ های خودگردان (بین الملل سابق) نسبت به بالابردن اطلاعات خود نسبت به این دانشگاه ها و شهریه های آنها اقدام نمایید. پس با شماره  9099075307 ( استان تهران) تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نماییم.

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری

شرایط معاف از جریمه انصراف از دانشگاه – شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری

همانطور که اشاره کردیم انصراف از دانشگاه هزینه یا جریمه دارد. اما در برخی شرایط این هزینه و جریمه لحاظ نمی‌شود.

1- انصراف از دانشگاه روزانه : دانشجویانی که بعد از انصراف از دانشگاه روزانه ، مجدد در یک  دانشگاه روزانه دیگر پذیرفته و تحصیل کنند، از پرداخت جریمه معاف خواهند بود.

2- انصراف از دانشگاه آزاد : دانشجویانی که از دانشگاه آزاد انصراف دهند و در آزمون سراسری آزاد شرکت نمایند و مجدد در یک دانشگاه آزاد دیگر مشغول تحصیل شوند نیز از پرداخت هزینه انصراف دانشگاه آزاد معاف می‌شوند.

کانال اطلاع رسانی ثبت نام تیزهوشان ششم ابتدایی

مطالب مرتبط شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری :

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

11 دیدگاه دربارهٔ «شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری»

  1. Avatar photo یاسین گفت:

    سلام من درتائین رشته ۱۴۰۱اشتباه کردم وبه اشتباه رشته هوا وفضای سبزوار راانتخاب کردم وقبول شدمواصلاعلاقه ای به این رشته ندارم وثبت نام هنوزنکردم ودوست ندارم بروم ومن جهت اینکه درکنکورسال آینده بخواهم شرکت کنم بایدچکارکنم که دچارمحرومیت ازتحصیل وشرکت درکنکور سال آینده نشوم وآیادرصورت شرکت مجدد درکنکورسال آینده سهمیه ایثارگری من محفوظ است

    1. Avatar photo fattahi گفت:

      سلام وقت بخیر وضعیت شما باید جهت کنکور مجدد برسی شود

  2. Avatar photo محمد گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما بنده ورودی ۹۹ رشته حقوق روزانه هستم و الان مشغول گذراندن ترم ۳ هستم سوال بنده این است که آیا این امکان وجود دارد که از دانشگاه انصراف داده و مجددا در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم ؟ و آیا این امکان وجود دارد بعد از قبول شدن در دانشگاه دیگر همین رشته را به صورت روزانه ادامه بدهم ممنون از شما

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      انصراف از تحصیل برای آقایان در کل سنوات تحصیلی یکبار امکان پذیر است.
      برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

  3. Avatar photo ابوالفضل گفت:

    سلام من الان در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز دوره روزانه هستم و میخوام امسال کنکور شرکت کنم باید حتما انصراف از دانشگاه بدم؟
    و حتما باید قبل از اینکه برم دانشگاه باید داخل سایت درخواست انصراف بدم؟
    و باید چقدر جریمه برای ۳تا ترم بدم؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر
      بعله باید در زمان مشخصزشده انصراف از دانشگاه رو داشته باشید تا بتونید در ازمون شرکت کنید
      شهریه ثابت به ازای ترم های باقی مانده

  4. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام من میخوام امسال دانشگاه ازاد ثبت نام کنم ولی برای کنکور ۱۴۰۰ بخونم که برم دولتی سال بعد که انصراف بدم میتونم دولتی روزانه ثبت نام کنم یا نه

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام بله امکانش هست ولی باید از دانشگاه آزاد انصراف دهید .

  5. Avatar photo dr-naqizade گفت:

    سلام
    شرایط انصراف هر دانشگاه فرق میکن ممکن برا دانشگاه شما به این روال باش

  6. Avatar photo کامران گفت:

    سلام خسته نباشین
    ورودی روزانه مهندسی مکانیک در سال 96هستم
    بعد از چهار ترم انصراف دادم و فرم شماره3انصراف را تکمیل کردم
    ولی هیچ مدرکی به من تحویل ندادن و هزینه ای نگرفتن چون کنکور99شرکت میکنم

    آیابرای شرکت درکنکور 99و پذیرش در دانشگاه روزانه
    1_ حتما باید فرم شماره 2انصراف هم پر کنم؟
    2_از اونجا که چهار ترم تحصیل کردم باید جریمه بدم؟
    3_تحصیل مجدد در رشته ی مکانیک اما در دانشگاه روزانه ی دیگری مقدوره؟
    ٭با توجه به اینکه از لحاظ نظام وظیفه برا کنکور امسال هم مشکل ندارم
    ممنون میشم جواب بدین

    1. Avatar photo drnaqizade گفت:

      شما از دانشگاه روزانه انصراف بدین سال بعد نمیتونین روزانه قبول بشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور