ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه + 10 نکته مهم شب امتحان

رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه، ابتدا باید این مورد را در نظر بگیرید که خواب آلودگی و خستگی یکی نیستند. اگر شما خسته باشید می توانید با استراحتی اندک خستگی خود را برطرف نمایید اما تنها با خواب امکان برطرف شدن خواب آلودگی وجود دارد و به وسیله خوابیدن هم خستگی رفع می شود و هم خواب آلودگی! پس از فعالیت و کار نسبتا سنگین فیزیکی، خستگی به وجود می آید در حالی که خواب آلودگی عادت روزمره ای است که هر چه بیشتر در طول روز باشد، خود موجب ایجاد خستگی و کوفتگی بدن می شود.

جهت اطلاع از نحوه رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه + 10 نکته مهم شب امتحان با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 علت خواب آلودگی در هنگام مطالعه

علت خواب آلودگی در هنگام مطالعه، می تواند ناشی از افت قند خون، چرخه ی خواب-بیداری و یا بیماری ها و شرایط خاص پزشکی باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم. با ایران تحصیل همراه باشید.

رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه در شب امتحان

۱) چرخه ATP-ADP
علت اصلی خواب آلودگی را باید در مغز جستجو کرد. مغز برای عملکرد خود به مقدار زیادی ATP (مولکول های قابل تبدیل به انرژی) نیاز دارد و از آن ها استفاده می کند و آن ها رو به ADP تبدیل می کند. ATP هوشیاری مغز و عملکرد صحیح بدن را حفظ می کند. در هنگام مطالعه مغز ما با سرعت بیشتری شروع به استفاده از ATP و تبدیل آن به ADP می کند. ADP برخلاف ATP نمی تواند پاسخگوی نیازهای انرژی مغز باشد. در نتیجه عملکرد مغز کند می شود و توانایی بیداری و قدرت تمرکز کاهش می یابد. خواب مجددا ADP را به ATP تبدیل می کند، به همین دلیل بعد از خواب دوباره هوشیاری افزایش می یابد. این چرخه همیشه ادامه دارد.

۲) چرخه خواب-بیداری
در هر روز دو دوره داریم که بدن تمایل به خوابیدن دارد:
■ یک دوره در ساعت های پایانی شب (نیمه شب تا ۷ صبح)
■ دوره دیگری ظهر تا بعد از ظهر (۱ تا ۴ عصر)

۳) شرایط پزشکی و بیماری ها
بیماری های مزمن مثل آرتریت روماتوئید، دیابت، آسم، نارسایی قلبی، آپنه خواب و … می توانند باعث اختلال در خواب شوند.

 

 

جهت اطلاع از نحوه افزایش راندمان مطالعه کلیک نمایید.

 

 

حال این سوال پیش می آید که روزانه چقدر بخوابیم تا نه کم خواب شویم و نه خوابمان نامنظم شود؟

از تحقیقات و پژوهش های وسیع پزشکان در حوزه ی خواب می توان نتیجه گرفت که هر انسان بالغی برای حفظ سلامت خود به حداقل ۷ ساعت خواب در طول شبانه نیاز دارد و کمتر از ۷ ساعت خواب، سلامتی فرد را تهدید می کند. اما از نظر کارشناسان درسی، خواب هر داوطلب کنکوری دست خودش است. شما باید ببینید که با چند ساعت خواب در طول روز واقعا سرحال تر و با انرژی تر هستید و می توانید بدون خواب آلودگی در حین مطالعه با تمرکز بیشتری درس بخوانید.

نکته:
موردی که در زمینه ی ارتباط خواب با یادگیری وجود دارد این است که اگر بعد از یادگیری مبحثی بخوابید، باعث می شود آن مطلب بهتر در ذهن شما باقی بماند. پس از شب بیداری های طولانی مدت به ویژه در شب امتحان خودداری کنید.

چگونه کیفیت خواب خوبی داشته باشیم؟

● عدم استفاده از گوشی قبل از خواب برای رفع خواب الودگی هنگام مطالعه:
یک ساعت الی یک ساعت ونیم قبل از خواب از وسایلی که نور زیاد به چشم می رسانند همچون: موبایل، تبلت، لپتاپ یا تلویزیون استفاده نکنید چرا که باعث می شود چشم، نور دریافت کند و مغز را وادار نماید که الان روز هست و می بایست بیدار بماند. حتی اگر خسته باشید این احتمال وجود دارد که خوابتان نبرد و یا دیرتر بخوابید. البته امواج موبایل و وسایل الکتریکی نیز در این موضوع بی تاثیر نیستند.

● مصرف شیر قبل از خواب برای رفع سرحال نبودن حین مطالعه:
می توانید برای داشتن یک خواب راحت و نیز جهت رفع خواب آلودگی هنگام درس خواندن، یک ساعت قبل از خواب یک استکان شیر مصرف کنید که علت آن وجود ماده تریپتوفان در شیر است که موجب ساخته شدن ملاتونین و سرتونین در مغز شده و سبب رسیدن به حس آرامش می شود.

● وجود فاصله کافی بین غذاخوردن و ورزش کردن با خواب:
قبل از خوابیدن سعی نمایید که فاصله زمانی بین غذا خوردن و خوابیدن و همچنین فاصله زمانی بین ورزش کردن و خوابیدن مناسب باشد و به طور معمول باید بیشتر از سه ساعت باشد. دلیل آن هم این است که موقع ورزش کردن یک سری از دستگاه های عصبی بدن (دستگاه عصبی سمپاتیک) فعالیت زیادی می کنند و باعث افزایش سطح هوشیاری می شود.

رفع خواب آلودگی هنگام صبح

● رعایت ساعت دقیق برای خواب و بیداری:
جهت رفع خواب آلودگی هنگام درس خواندن در ابتدای کار هر روز یه تایم مشخصی را برای خود در نظر بگیرید که بیدار شوید و به آن عمل نمایید و به هیچ وجه کوتاهی نکنید و ۵ دقیقه ۵ دقیقه بیدار شدن خود را به تاخیر نیدازید. به منظور انجام اینکار می توانید از یک ساعت زنگ دار استفاده کنید.

● وجود نور کافی در اتاق مطالعه:

اگر اتاق شما دارای پنجره می باشد، حتما پرده های اتاق را کنار زده تا نور طبیعی وارد اتاق شود چرا که اینکار موجب می شود تا مغز شما سطح هوشیاری خود را افزایش دهد. بدن ما از الگوی شبانه‌روزی مشخصی پیروی می‌کند و نور قوی‌ترین عاملی است که بر این الگو و ساعت بیولوژیکی بدن تأثیر می‌گذارد ومحیط نباید تاریک باشید.

رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه چه نوع مواد غذایی میل کنیم؟

● خوردن صبحانه برای جلوگیری از خواب رفتن هنگام مطالعه:
حتما سعی کنید صبحانه خوبی بخورید تا کالری و انرژی مورد نیاز بدن خود را برای درس خواندن فراهم کنید و هنگام درس خواندن کم انرژی و بی حوصله نشوید. از جمله مواد غذایی مفید برای مصرف صبحانه می توان به: شیر، عسل، گردو، خامه، مربا، کره، کره بادام زمینی، تخم مرغ، میوه و عدسی استفاده کرد.

● قهوه خوردن:
اشخاصی که در بازه‌ی شش تا هفت صبح بیدار می شوند ممکن است تا حوالی ساعت ده یک مقدار احساس خواب آلودگی داشته باشند که می توان از یک فنجان کوچک قهوه جهت ترشح هورمون هایی از جمله هورمون اپینفرین استفاده نمایند تا سرحال شوند. البته در نظر داشته باشید که مقدار قهوه نباید زیاد باشد چرا که بعد از یه مدت نتیجه معکوس داده و احساس خواب آلودگی را بیشتر می‌کند.

● ورزش کردن برای جلوگیری از خواب آلودگی هنگام درس خواندن:
در بازه ۴ تا ۶ عصر که اگر بتوانید ورزش مختصری انجام دهید، نه تنها به شما انرژی و انگیزه می دهد بلکه به دلیل تنظیم هورمون ها کیفیت خواب هم افزایش پیدا می کند که البته تایمی که برای ورزش مفید است به خود فرد بستگی دارد چرا که ورزش در صبح هم مزایای خودش را دارد.

● فعالیت های ساده برای جلوگیری از خواب آلودگی حین درس خواندن، از جمله فعالیت های جزئی که در طول روز می شود انجام داد تا سرحال تر بشیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
● مصرف سیب و … :
به عنوان مثال مصرف سیب می تواند قند خون را افزایش دهد و به شما انرژی دهد. علاوه بر اینکه سیب کلی خاصیت دیگر هم دارد، از جمله: افزایش استقامت، کمک به گردش خون و … و همچنین مصرف یه سری خوراکی دیگر مثل: گوجه فرنگی، کیوی ، عسل و شکلات و …

 

 

برای اطلاع از برنامه امتحانات نهایی خرداد وارد شوید.

 

 

● انجام حرکات کششی بعد از بیداری:
شما می توانید زمانی که از خواب بیدار می شوید یک سری حرکات کششی انجام دهید که سرحال تر شوید و ورزش هایی همچون: پیاده روی، شنا و دو چرخه سواری می تواند خیلی مفید واقع شود.

● تنفس عمیق :
تنفس عمیق را فراموش نکنید. در طول روز چندبار به مدت یک الی دو دقیقه نفس عمیق بکشید. اینکار نه تنها کیفیت خواب را افزایش می دهد، همچنین برای کاهش استرس و اضطراب و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشد.

● مصرف آب به اندازه کافی:
مصرف آب به اندازه کافی در طول روز می تواند به میزان زیادی انرژی را در بدن افزایش ‌دهد و موجب بهبود عملکرد مغز شود.

● عدم انجام یک سری کارها:

یک سری کارها هم وجود دارد که انجام ندادن آن ها می تواند مفید باشه از جمله:
۱) اجتناب از فعالیت های سنگین (اگر در طول روز به بدن خود فشار زیادی بیاورید به عنوان مثال در باشگاه تمرینات سنگین انجام دهید، بدن شما احساس می کند سریع تر نیاز به استراحت دارد و شب ها خواب آلودگی زودتر به سراغ شما می آید.)
۲) در رختخواب و به حالت دراز کشیده مطالعه نکنید.
۳) آشامیدن نوشیدنی های گازدار (شکر بالای موجود در نوشابه های گازدار باعث کاهش تمرکز حواس می شود. آب میوه های تازه جایگزین خوبی می باشند.)
۴) مصرف زیاد کافئین، اگرچه مصرف نوشیدنی های حاوی کافی مانند قهوه و چای باعث افزایش هوشیاری و بیداری می شود اما مصرف زیاد آن شما را بیش از حد فعال می کند و خواب شبانه شما را مختل می کند. در نتیجه شما در طول روز خواب و زمان مطالعه آلود و کسل خواهید شد.
۵) نداشتن وعده های غذایی سنگین و افزایش تعداد وعده ها، غذاهای سنگین قدرت تمرکز و یادگیری را کاهش می دهد و احساس خواب آلودگی خواهید کرد زیرا بدن انرژی خود را صرف گوارش غذا می کند. وعده های ناهار و شام زود هنگام توصیه می شود. به هیچ عنوان وعده غذایی را کنسل نکنید و با شکم خالی به مطالعه نپردازید. میوه ها و تنقلات سبک (مغز های خوراکی، کشمش، خرما و …) بهترین میان وعده ها برای شما می باشند. همچنین توصیه می شود حجم وعده های غذایی را کاهش و تعداد آن را افزایش دهید.

● آرام و آهسته درس خواندن:
از نظر علمی ثابت شده که قدرت تحلیل مباحث در مغز بسیار سریع تر از حتی به زبان آوردن مطالب است. در نتیجه کند درس خواندن باعث تحلیل تدریجی و آهسته ی انرژی و قدرت مغز می شود که در مقابل هم احساس خواب آلودگی و نیز بی حوصلگی به شما دست می دهد. هر زمان حس کردید که دچار خواب آلودگی شده اید، از جای خود بلند شوید، کمی قدم بزنید و نفسی تازه کنید و دوباره به مکان مطالعه برگردید ولی با سرعت چند برابر مطالعه را شروع کنید.
● درست بنشینید:
حتی مدل نشستن برای مطالعه هم باید مثل حرفه ای های کنکور باشد. قرص و محکم، نه شل و وارفته!
● دمای بدن:
دمای بدن را همیشه خنک نگه دارید. مثلا اگر بیرون در زیر آفتاب قرار داشتید، هنگامی که به خانه رسیدید، حتما یک دوش آب خنک بگیربد تا انرژی خود را دوباره به دست آورید.
● جدی گرفتن خستگی چشم ها:
می توانید برای رفع خستگی چشم ها از حوله خیس سرد استفاده کنید که هم خواب از سرتان بپرد و هم خستگی چشمان شما برطرف شود.
● پس ازصرف غذا، حال چه ناهار باشد چه شام، تا یک ساعت بعد از وعده غذایی به سراغ درس و کتاب نروید و به جای آن در خانه قدم بزنید.

 10 نکته مهم شب امتحان

10 نکته مهم شب امتحان

 

 

برای اطلاع از برنامه امتحان نهایی وارد شوید

 

 

 

10 راهکار طلایی جهت جلوگیری از خواب در شب امتحان

۱) از مطالعه پراکنده و نامنظم خودداری نمایید:
مطالعات شما باید مشخص و با برنامه ریزی منظم در زمان‌های مناسب باشد، همچنین هدف شما از مطالعه حتی برای کوتاه مدت باید کاملا مشخص باشد. به عنوان مثال به خود بگویید که می‌خواهم فلان مبحث را یک بار کامل رو خوانی کنم.
۲) یک برنامه ریزی مدون برای تمام کارهای خود در نظر بگیرید:
هدف این نیست که تمام کارهای خود را دقیقا طبق ساعت انجام دهید، بلکه می‌توانید امور خود مانند: خواب، مطالعه، ورزش و کارهای روزمره را بر اساس نظم و برنامه ریزی، تا حدی سامان دهید و همین کار باعث می‌شود تا هرکار سر جای خودش باشد و انگیزه شما نیز دو چندان خواهد شد.
۳) در مکانی که خیلی گرم است درس نخوانید:
باید توجه کنید که دمای مکان مطالعه نباید خیلی گرم باشد (حداکثر ۲۵-۲۴ درجه سانتی گراد)، زیرا دمای بیش از آن، به خصوص در زمستان سبب می شود تا لذت خواب چند برابر شود و  شما خواب آلوده شوید.
۴) نشستن صحیح هنگام مطالعه:
اکثر مشاوران تحصیلی و پزشکان توصیه می‌کنند که اصلا به صورت دراز کشیده و خوابیده درس نخوانید، زیرا مغز شما بین خواب و مطالعه سردرگم می شود و تمرکز شما کم و دچار خواب آلودگی می شوید، بنابراین برای رفع خواب آلودگی نشستن صحیح هنگام مطالعه را در نظر بگیرید.
۵) پرخوری نکنید:
دقت داشته باشید که خوردن زیاد و بیش از حد موجب سنگینی و خواب آلودگی شما می‌شود و تاثیر این حالت در هنگام مطالعه دو چندان می‌شود و باعث می‌شود که شما به محض نشستن پای درس، احساس خستگی و بی حوصلگی کنید. همچنین توصیه می‌شود بلافاصله پس از خوردن غذا مطالعه نکنید.
۶) قدم بزنید:
وقتی که احساس بی حوصلگی و خواب آلودگی می‌کنید، با یک پیاده روی نسبتا تند، انرژی و هوشیاری خود را افزایش دهید. برای مثال به فضای سبز نزدیک هستید، به آنجا بروید و مقداری پیاده روی کنید و قدم بزنید. این کار احساس شادابی را به شما می‌دهد.
۷) برای رفع خواب آلودگی مدتی کوتاه از فضای مطالعه بیرون بروید:
بهتر است به هوای آزاد بروید. نور خورشید و هوای تازه سبب می‌شود تا انرژی شما بیشتر شود و احساس خوبی داشته باشید.
۸) دوش با آب ولرم برای رفع خواب آلودگی بگیرید:
اگر امکانش وجود دارد، سعی کنید یک دوش با آب تقریبا سرد و ولرم بگیرید. در این صورت باعث می‌شود احساس بی حوصلگی و خواب آلودگی از شما دور شود.
۹) خواب کافی در شب:
این اشتباه در بین اغلب دانش آموزان پیش می‌آید به دلیل اینکه شب سکوت بیشتری دارد، ساعات شب را برای مطالعه انتخاب می‌کنند. اما باید توجه کنید که این کار سبب به هم خوردن سیستم بدنی و ذهنی شما می‌شود. ضروری است که در شب حداقل ۶ ساعت خواب و استراحت داشته باشید البته خواب نباید بیشتر از ۸-۹ ساعت باشد، زیرا خواب زیاد هم می‌تواند از عوامل بی حوصلگی و کلافه بودن باشد.
۱۰) فعالیت‌های بدنی کوتاه بین مطالعه فراموش نشود:
سعی کنید هنگام مطالعه، در فاصله‌های زمانی کوتاه، فعالیت‌های بدنی مختصری داشته باشید.

 

برای کنکور چطور درس بخوانیم که خسته نشویم ؟

 

درمان خواب آلودگی هنگام مطالعه در طب سنتی

■ پُرخوری نکنید: پرخوری به‌ویژه در وعده شام نقشی موثر در بروز خواب آلودگی و کسالت روزانه و خواب سنگین شبانه دارد.
■ مصرف زیاد مواد غذایی حاوی نشاسته مانند: نان، برنج و سیب زمینی و غذا‌های سنگین و پُرچرب در رژیم غذایی، خواب آلودگی و کسلی را افزایش می‌دهد.
■ از یک رژیم غذایی سبک، زود هضم و معتدل پیروی کنید.
■ صبح خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید
■ مصرف مقدار زیادی چربی، شکر، کربوهیدرات ها، کالری، سردی جات (پنیر)… در ابتدای روز نه تنها سلامت شما را به خطر می‌اندازد بلکه به شما احساس خستگی و بی حالی می‌دهد و سبب می شود مدام احساس خواب آلودگی کنید.
■ پس صبح خود را با نوشیدن آب ولرم، عسل و آبلیموی تازه و یک وعده غذایی سبک با طبع گرم مانند جودوسر (اوتمیل) شروع کنید.

جهت درمان خواب آلودگی هنگام مطالعه در طب سنتی پیشنهاد می شود که دور مصرف این مواد غذایی را خط بکشید:
■ مصرف بیش از حد مواد غذایی با طبع سرد و غذا‌های رطوبت‌زا یکی دیگر از عوامل خواب آلودگی و پرخوابی است: موادی مانند دوغ، ماست، ترشی و میوه‌های ترش یا سرد مزاج با ایجاد سردی در بدن موجب پُرخوابی می‌شود.
■ از خوردن لبنیاتی چون پنیر و شیر به دلیل طبع سردی که دارند بپرهیزید چون در طول روز احساس کسالت و خواب آلودگی را برای شما به همراه خواهند داشت.
■ بنابراین افراد برای رفع این مشکل باید این مواد را کمتر مصرف و از غذا‌ها و ادویه‌های با طبع گرم در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنند.
■ برای رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه، از خوردن مواد گوشتی زیاد، غذاهای خیلی شیرین، تند و یا خیلی شور اجتناب کنید.
■ با کم تحرکی و یکجا نشینی خداحافظی کنید.
■ افرادی که فعالیت فیزیکی روزانه کافی ندارند به تدریج با افزایش سردی بدن و رطوبت مغز به خواب آلودگی و پُرخوابی دچار می‌شوند: بنابراین افراد پرخواب باید به طور منظم روزانه حداقل ۲ بار، هر بار به مدت ۱۵ دقیقه ورزش پرتحرک و هوازی کنند.
■ از اقامت طولانی مدت در فضا‌های بسته پرهیز کنید: اقامت طولانی مدت در فضا‌های بسته، شلوغ و فاقد جریان آزاد هوا نیز در ایجاد خواب‌آلودگی روزانه و احساس کسالت تأثیر دارد، بنابراین افرادی که در چنین محیط‌هایی فعالیت کنند اغلب بیش از دیگران تمایل به خواب دارند، این اشخاص باید در محل کار خود دستگاه تهویه بگذارند یا حداقل هر ۲ ساعت یک‌بار، پنج دقیقه در هوای آزاد قدم بزنند.
■ جهت رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه، اصلاً به خواب روزانه فکر نکنید: خواب روزانه و خوابیدن زیاد نیز در افزایش رطوبت مغز و ایجاد خواب‌آلودگی و کسالت نقش دارد، بنابراین افراد پُرخواب باید صبح‌ها قبل از طلوع خورشید بیدار شده، فعالیت‌های روزانه خود را آغاز کرده و از خوابیدن در طول روز نیز پرهیز کنند.
■ نسخه‌های طبیعی برای کاهش رطوبت زیاد مغز و درمان خواب آلودگی: رعایت موارد زیر، در درمان خواب آلودگی یا پُرخوابی موثر است و باعث رفع خستگی و ایجاد نشاط می‌شود.
▪︎مصرف مغز‌ها مانند: مویز، بادام، گردو و فندق
▪︎استفاده از ترکیباتی که قابلیت تسهیل مزاج دارند.
▪︎انجام حجامت یا زالواندازی برای خروج مواد زائد از بدن
▪︎استشمام بوی گلاب روزی پنج تا ۱۰ بار
▪︎ریختن یک تا ۲ قطره روغن سیاه‌دانه داخل بینی در صبح هنگام
▪︎افزودن مقداری روغن اکالیپتوس، نعناع، وانیل یا اسطوخودوس به آب وان و سپس حمام نمودن یا ماساژ بدن با استفاده از این روغن‌ها

 

جهت مشاهده 14 راهکار جادویی و مهم برای افزایش تمرکز در مطالعه کنکور کلیک نمایید.

 

علت خمیازه هنگام مطالعه

خمیازه کشیدن یکی از پاسخ های اتوماتیک بدن نسبت به خستگی و استرس می باشد اما خمیازه کشیدن بیش از حد می تواند یکی از علائم مشکلات جسمی در فرد باشد.

علت خمیازه کشیدن چیست؟

خمیازه کشیدن بیش از حد دلایل مختلفی دارد و می تواند به علت اثرات جانبی یک دارو، وضعیت جسمی خاص، مشکلات روحیه، بی خوابی و غیره باشد و همچنین ممکن است. علائمی مثل خستگی بیش از حد، اختلال تمرکز و مشکلات تنفسی را در پی داشته باشد.

علت خمیازه کشیدن بیش از حد

● مشکلات خواب از دلایل خمیازه کشیدن زیاد: یکی از دلایل رایج برای خمیازه بیش از حد خستگی مفرط می باشد، اگر افراد به اندازه کافی نخوابند، احتمالاً بیش از حد خمیازه خواهند کشید. برای این افراد معمولا خستگی را هنگام روز تجربه می کنند.
از دیگر علائمی که می تواند به مشکلات خواب مربوط باشد، شامل موارد زیر است :
● سختی در تمرکز
● عکس العمل های آرام
● کلافگی
● بی انگیزگی
● ضعف یا درد عضلانی
● خشم
● عصبانیت یکی دیگر از عواملی است که باعث خمیازه کشیدن می شود. خشم می تواند روی قلب، سیستم تنفسی و سطح انرژی فرد تاثیرگذار باشد و همچنین می تواند تنگی نفس، خمیازه و احساس ترس را به وجود آورد. اگر فرد احساس خشم بیش از حدی داشته باشد، احتمالا متوجه خمیازه کشیدن بیش از حد خود می شود و خمیازه ای که مربوط به خشم و عصبانیت باشد، اغلب با استرس بدتر خواهد شد.
اگر افراد خستگی مداوم و بی خوابی پایدار را در طول روز تجربه کنند، احتمالاً با اختلال خواب روبرو خواهند شد و باید به پزشک مراجعه کنند.

 

جهت مشاوره افزایش تمرکز در مطالعه با رتبه های برتر کلیک نمایید.

 

در این مقاله سعی بر آن شده است تا رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه + 10 نکته مهم شب امتحان برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه + 10 نکته مهم شب امتحان برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از نحوه رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه + 10 نکته مهم شب امتحان با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

روش های درس خواندن در سر و صدا

تغییر روش های نادرست مطالعه

دلایل بی علاقگی و فرار از درس خواندن

روش های نوین مطالعه کنکور سراسری

برای نمره 20 شب امتحان چگونه درس بخوانیم؟

استاندارد ساعت مطالعه نفرات برتر چقدر است؟

پکیج تندخوانی فانتوم جدیدترین پکیج تندخوانی دنیا

رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه + 10 نکته مهم شب امتحان

4.2/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تکنیک زمان های نقصانی

    تکنیک زمان های نقصانی | مزایا و معایب + نکات طلایی

    تکنیک زمان های نقصانی، برای افراد در کنکور و دیگر آزمون‌ها برای ورود به دانشگاه یا کار بسیار مورد توجه است. این تکنیک می‌تواند یک روش موثر و کاربردی برای آزمون مهمی مانند کنکور باشد. می‌دانیم یکی که از اصلی‌ترین...
  • تکنیک های تندخوانی کنکور

    تکنیک های تندخوانی کنکور + مزایای تندخوانی در مطالعه

    از بهترین روش ها جهت جلوگیری از هدر رفتن زمان و صرفه جویی در آن بهره گرفتن از تکنیک های تندخوانی کنکور در هنگام مطالعه و آماده شدن برای آزمون سراسری است. هرچند تأثیر تندخوانی در کنکور انکارناپذیر است، اما باز هم...
  • راز موفقیت در امتحانات نهایی

    راز موفقیت در امتحانات نهایی + 11 روش طلایی | ایران تحصیل

    راز موفقیت در امتحانات نهایی این است که تمامی جوانب را بسنجید و تا جایی که می‌توانید فعالیت قابل پیش بینی خود را تمرین کنید، در این صورت می‌توانید از عهده امتحانات خود برآیید و آن‌ها را پشت سر بگذارید....
  • مشکل وسواس در مطالعه

    مشکل وسواس در مطالعه چیست؟ 8 تکنیک برای مقابله | ایران تحصیل

    آیا در حین مطالعه نمی­‌توانید تمرکز کنید؟ یا در حین مطالعه اضطراب فراوانی دارید؟ آیا همیشه ترس از فراموشی مطالبی که مطالعه می‌­کنید را دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، بدانید که شما دچار مشکل وسواس در...
تماس با مشاور