ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی + پذیرفته شدگان | ایران تحصیل

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 افرادی که در آزمون تیز هوشان شرکت کرده اند به دنبال اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی می باشند که این نتایج به صورت آنلاین و از طریق سامانه my.medu.ir می باشد. افراد باید وارد ناحیه کاربری خود شده و نتایج را مشاهده نمایند. سپس با مشاهده نتایج باید به مدرسه قبول شده مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی نمایند. اگر جز افرادی هستید که به دنبال مشاهده مراحل نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. همچنین  کلیه دانش آموزان یا اولیاء گرامی آن ها چنانچه برای دریافت رمز عبور سامانه نتایج تیزهوشان دچار مشکل هستند می توانند از تلفن ثابت شماره 909075307 را بدون پیش شماره استانی شماره گیری نمایند.  امکان اطلاع از اسامی پذیرفته شدگان تیزهوشان ششم ابتدایی و اعتراض به نتایج آزمون از طریق تماس با همین شماره ممکن می باشد.توجه داشته باشید برقراری تماس با مرکز مشاوره ایران تحصیل همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب میسر است. با ما همراه باشید.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 1403

اطلاع به موقع از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی بسیار پر اهمیت است زیرا در صورتی که دانش اموزی جز اسامی پذیرفته شدگان تیزهوشان ششم ابتدایی قرار داشته باشد، اما به موقع ثبت نام خود را در مدارس تیزهوشان انجام ندهد، امتیاز قبولی از او سلب می‌گردد. لذا داوطلبان محترم به‌محض انتشار لیست اسامی قبول‌ شدگان تیزهوشان ششم به هفتم لازم است نسبت به دریافت نتیجه خود اقدام نمایند.

توجه داشته باشید این زمان هنوز برای سال 1403 مشخص نشده است اما معمولا مانند سال های گذشته زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان در اوایل مرداد ماه است.

اطلاعیه

 توصیه می‌شود که دانش آموزان به موقع و در زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی برای مشاهده اسامی پذیرفته شدگان تیزهوشان به سایت my.medu.ir مراجعه کنند تا حق آنان ضایع نگردد. 

بنر کال تو اکشن

اسامی پذیرفته شدگان تیزهوشان ششم ابتدایی 1403

همانند سنوات گذشته هم‌زمان با اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی، اسامی پذیرفته شدگان تیزهوشان ششم به هفتم نیز، قابل مشاهده خواهد بود. دانش‌آموزانی که نامشان در لیست اسامی قبول شدگان آزمون تیز هوشان است، می بایست با توجه به شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان برای ثبت نام تکمیلی به صورت حضوری به واحد قبولی خود مراجعه کنند.

نکته قابل توجه این است که تعداد شرکت‌کنندگان متقاضی ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم هر ساله رو به افزایش می‌باشد و همین مسئله موجب رقابت شدیدتر و سخت‌تر بین داوطلبان می‌گردد.

افزون بر این قانون جانشینی کار را برای برخی از پذیرفته شدگان این آزمون سخت تر می کند. توجه داشته باشید بر اساس قانون جانشینی چنانچه دانش‌آموز پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در زمان اعلام شده جهت ثبت نام اقدام نکند، دانش‌آموز دیگری جایگزین وی می‌شود. از این رو لازم است دانش آموز حتما از زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی مطلع شود تا اقدامات لازم را انجام داده و دانش آموز دیگری با او جایگزین نشود.

برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای مشاهده نتایج آزمون جانمایی سمپاد روی لینک کلیک کنید.

اسامی پذیرفته شدگان تیزهوشان ششم ابتدایی 

برای اطلاع از برنامه ریزی برای قبولی تیزهوشان ششم به هفتم بر لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

مراحل مشاهده نتیجه آزمون تیزهوشان 1403

مشاهده نتیجه آزمون تیزهوشان به صورت اینترنتی ممکن است. در سال های گذشته این نتایج از طریق سایت پادا به آدرس pada.medu.ir و یا سامانه azmoon.medu.ir قابل مشاهده بود اما در سال جاری پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir به عنوان سامانه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان اعلام شده است و برای مشاهده نتایج و اسامی افراد پذیرفته شده تیزهوشان باید به آن مراجعه کرد.

در این قسمت از نوشته مراحل اطلاع از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی را برای شما همراهان عزیز بیان کرده ایم. این مراحل شامل موارد زیر هستند:

ورود به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir 

وارد کردن کد ملی و رمز عبور

ورود به سامان تیزهوشان

چنانچه رمز عبور خود را فراموش یا گم کرده اید، باید بر لینک “فراموشی رمز” کلیک نمایید تا از طریق شماره موبایل بتوانید رمز عبور جدید را مشخص کنید.

انتخاب وضعیت دانش آموز

✅ ورود به پنل کاربری خود

✅ ورود به بخش اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 

✅ مشاهده اسامی افراد پذیرفته شده و دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان

در این بخش شما موارد زیر را مشاهده خواهید کرد:

اگر نمره کافی و حد نصاب را به دست آورده باشید پذیرفته شده و نام مدرسه قبولی شما در کادر محل پذیرش نمایش داده می شود.

اگر شما نمره حد نصاب را به دست نیاورده باشید در قسمت کادر وضعیت قبولی شما عبارت پذیرفته نشده را مشاهده خواهید کرد.

افرادی که پذیرفته شده اند همچنین می توانند کارنامه خود را با کلیک بر روی عبار دریافت کارنامه مشاهده نمایند و تمامی سوالا صحیح  و غلط خود را مشاهده نمایند.

برای اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان روی لینک بزنید.

کارنامه آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 1403

کارنامه داوطلبانی که موفق نشده‌اند رتبه قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را کسب کنند تا یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی منتشر می شود. این کارنامه شامل تراز هر درس، تراز کل آزمون، تراز آخرین نفر قبولی مدارس منتخب و تعداد پاسخ‌ های صحیح و غلط و نزده هر فرد است. که هر یک از موارد زیر به شرح زیر است:

نمره آزمون همان نمره به دست آمده توسط داوطلب بوده و منظور امتیاز کل در آزمون  است.

سوالاتی که فرد داوطلب درست پاسخ داده است به عنوان تعداد پاسخ صحیح قابل مشاهده است و همچنین سوالاتی که فرد داوطلب غلط پاسخ داده است به عنوان تعداد پاسخ غلط قابل مشاهده است و تعداد پاسخ های داده نشده را نیز می توان مشاهده نمود.

در کارنامه قسمت با عنوان اولویت انتخابی وجود دارد که مدارس انتخاب شده توسط متقاظی در زمان ثبت نام را نشان می دهد.

در بخش امتیاز کل آخرین داوطب پذیرفته شده هم می توانید عددی را مشاهده نمایید که نشان دهنده آخرین نفر پذیرفته شده در میان کل پذییرفته شدگان است.

کال تو اکشن تماس

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی برخی از داوطلبان از اینکه نام آنان در اسامی قبول شدگان استعدادهای درخشان قرار نگرفته است ناراضی و معترض هستند. به همین دلیل می‌ توانند درخواست اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی را ارسال نمایند. در رابطه با ثبت اعتراض توسط والدین و یا دانش آموزان تفاوتی وجود نخواهد داشت.

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان پس از انتشار اسامی پذیرفته شدگان تیزهوشان ششم ابتدایی امکان پذیر می‌باشد. ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان به صورت الکترونیکی و با استفاده از سامانه مربوطه که پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم قابل دسترسی است قابل انجام می باشد.

مهلت قرار داده شده برای اعتراض نسبت به تراز و نمره دانش آموز به صورت محدود می‌باشد و چنانچه در این زمان اعتراض شما در سامانه ثبت نگردد، پس از پایان مهلت قرار داده شده، این اعتراض قابل ثبت نخواهد بود و حتی در صورت مراجعه حضوری به مراکز، پیگیری نخواهد شد. لذا چنانچه اسم دانش آموز در لیست اسامی پذیرفته شدگان تیزهوشان قرار نگرفته است و اگر اعتراضی به نمره و یا تراز خود دارید، حتماً در سامانه مورد نظر اعتراض خود را ثبت نمایید.

دلایلی که در فرم اعتراض اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم وجود دارد و باید یک یا چند مورد از آن ها را ثبت کنید به صورت زیر هستند:

عدم مطابقت تعداد پاسخ های صحیح – نزده یا غلط مندرج در کارنامه 

خطا در محاسبه نمره کل آزمون

مطابقت نداشتن اولویت های مندرج در کارنامه با اولویت های درج شده در کارت ورود به جلسه 

اعمال نشدن شرایط پذیرش مربوط به دوقلو ها

از پاسخ برگ سفید بی نام استفاده شده و جرو غایبین می باشم

در جلسه آزمون حضور داشتم اما جزو غایبین اعلام شده ام

پس از بررسی این فرم ، شما می توانید از بخش “نتیجه اعتراض” در همین سامانه، متوجه قبولی و یا عدم رد اعتراض خود شوید.

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی

برای مشاهده نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی روی لینک کلیک کنید.

لیست ذخیره آزمون تیزهوشان مدارس استعداد درخشان 1403

خوشبختانه آن دسته از داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی جزو اسامی کسانی که در آزمون تیزهوشان قبول شده‌اند، قرار نگرفته اند، شانس دوباره‌ای برای ورود به مدارس استعداد درخشان خواهند داشت. این دسته از دانش آموزان می‌توانند در زمان اعلام تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان شرکت نمایند.

همان‌طور که ذکر شد، برخی از دانش آموزان ممکن است در زمان مقرر برای ثبت نام حضور نیابند و یا اینکه به دلایلی از ثبت نام خود انصراف دهند. همین مسئله موجب می‌گردد تا صندلی‌های خالی در هر کلاس وجود داشته باشد و به همین دلیل مدارس برای تکمیل نمودن ظرفیت خالی خود، اعلام نیاز می‌نمایند و دانش آموزان می‌توانند نسبت به ثبت نام  جهت تکمیل ظرفیت خالی اقدام کنند.

دانش آموزان لازم است در زمان مقرر جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت اقدام نموده و در آزمونی که از طرف آموزش و پروش هر استان برگزار می‌گردد، شرکت نمایند.

شایان ذکر است که همانند مراحل قبل، داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی جزو اسامی پذیرفته شدگان می‌باشند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام نمایند.

سامانه اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ایران تحصیل

برخی از دانش آموزان در رابطه با  نمونه سؤالات آزمون تیزهوشان دچار مشکلاتی می‌ باشند و یا اینکه پس از زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی و دریافت کارنامه آزمون تیز هوشان به نتیجه خود اعتراض دارند و ممکن است مایل باشند این اعتراض را ثبت و پیگیری نمایند. اما به دلیل نامشخص بودن مکان ثبت این اعتراض، ابهام و سردرگمی والدین و دانش آموزان بالا می‌رود.

راه اندازی سامانه ایران تحصیل بر همین مبنا صورت گرفت و در آن دانش آموزان می‌توانند از مرحله ابتدایی ثبت نام تا پایان آن یعنی زمانی که اسم آنان در لیست اسامی پذیرفته شدگان تیزهوشان ششم ابتدایی قرار می‌گیرد، در این سامانه کلیه امور مربوطه را به صورت دقیق و با سپردن کار به کارشناسان مرکز انجام دهند.

ضمناً دانش آموزان در پایه‌های مختلف می‌توانند جهت پذیرش در مدارس استعداد درخشان با تماس گرفتن با مشاورین ایران تحصیل، پاسخ کلیه سؤالات خود را دریافت نمایند. نحوه برنامه ریزی برای پذیرش در آزمون تیزهوشان و زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی از خدماتی است که مشاورین ایران تحصیل پاسخگوی داوطلبین در این رابطه خواهند بود.

نکات مهم قبولی در مدارس تیزهوشان 1403

در این قسمت از نوشته قصد داریم شما را با نکات مهم قبولی در مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی آشنا سازیم.

✅ افراد پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان باید در نظر داشته باشند اگر قصد تغییر مدرسه محل تحصیل فعلی خود را به سایر مدارس تیزهوشان دارند، در سال اول نمی توانند این کار را انجام دهند و اجازه جابه جایی ندارند.

✅ لازم است دانش آموزان هنگام انتخاب و ثبت محل پذیرش خود، به درستی اولویت های مورد نظرشان را مشخص کنند تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری شود.

✅ درصورت شرکت کردن دانش آموزان همزاد (دوقلو و یا چند قلو) و قبولی یکی از آن ها، دیگری/ دیگران می تواند با شرایط زیر از تسهیلات پذیزش همزادی (پذیرش مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده) استفاده کنند.

  • همزاد غیر هم جنس باید حداقل 80 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در اولویت های انتخابی را کسب نموده باشد.
  • برای همزاد هم جنس علاوه بر داشتنن اولویت های انتخابی یکسان باید دارای حداقل 80 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در هریک از اولویت های انتخابی را داشته باشد.
  • باید نظر داشت در صورت واجد شرایط بودن همزاد های هم جنس این امکان وجود دارد که قبولی فرد در مدرسه ای غیر از مدرسه همزاد خود صورت پذیرد.

✅ دانش آموزان پذیرفته شده که قصد انتقال از شهری به شهر دیگر را دارند می بایست شرایط زیر را دارا باشند.

  • دانش آموز در یکی از مدارس شهرستان مبدا پذیرفته شده باشد.
  • دارای امتیاز لازم برای پذیرش در مدرسه شهر مقصد باشد.
  • اداره کل آموزش و پروش استان های مبدا و مقصد با این جا به جایی موافقت کنند.

نکات مهم قبولی در مدارس تیزهوشان

برای اطلاع از امکانات مدارس تیزهوشان بر لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

آخرین اخبار پیرامون تیزهوشان و مدارس استعدادهای درخشان

بخشی از شیوه‌نامه آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ابطال شد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری مقرره تبعیض‌آمیز میان دانش‌آموزان عادی و استعدادهای درخشان مبنی بر پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان را باطل کرد.

زمان آزمون ورودی پایه هفتم استعداد های درخشان 1403

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هر ساله به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامە تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و در راستای سیاست‌های اصولی وزارت و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، آزمون ورودی دبیرستان‌های دورە اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان را برگزار می‌کند. امسال هم قرار است که آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه اول تیر ماه 1403 و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم، رأس ساعت 9 صبح روز جمعه دوم تیر 1403 برگزار شود.

برای پیگیری آخرین اخبار مربوط به استعداد های درخشان به سامانه sampad.medu.ir مراجعه نمایید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی پرداختیم و در مورد اهمیت ثبت نام به موقع برای افراد پذیرفته شده صحبت کردیم. همچنین گفتیم دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان باید به مسئله جایگزینی توجه داشته باشند و حتما در زمان اعلام شده برای ثبت نام به صورت حضوری به مدارس تیزهوشان شهر خود مراجعه نمایند تا به دلیل عدم ثبت نام به موقع، دانش آموز دیگری به جای آن ها جایگزین نشود.

علاوه بر این مراحل مشاهده اسامی پذیرفته شدگان این آزمون را بیان کردیم و گفتیم کسانی که به نتیجه ازمون تیزهوشان خود اعتراض دارند باید چه اقداماتی انجام دهند.

امیدواریم مطالعه این مقاله برایتان مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعات سودمندی در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. فراموش نکنید در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در مورد نحوه مشاهده نتایج و یا ثبت اعتراض تیزهوشان ششم به هفتم می توانید با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید و از مشاوران این مرکز راهنمایی و مشاوره دریافت نمایید. برای این کار می توانید همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب از تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد استانی با شماره 909075307 تماس بگیرید. 

افزون بر این شما همراهان گرامی می توانید سوال خود را به صورت کامنت در انتهای این مطلب برای ما بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی بر لینک کلیک کنید.

2.5/5 - (11 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در چه سامانه ای اعلام میشود؟

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی در سامانه azmoon.medu.ir است.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ چه زمانی است؟

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی دو ماه بعد از برگزاری ازمون، بصورت اینترنتی است.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی + پذیرفته شدگان | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo عرفان گفت:

    سلام من علامه حلی 10 دوره اول قبول شدم در کارنامه ام یکی از اولویت هام سفید بود یعنی چی؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      یعنی انتخاب نکرده

  2. Avatar photo برزگر گفت:

    آزمون تیزهوشان فقط برای پایه ششم ابتدایی برگزار میشه؟ من پسرم پنجمه خیلیم باهوش شده
    مثلا میشه نتیجه امتحان اونایی که دادنو ببینیم از پسرمم امتحان بگیریم بره تیزهوشان؟ امسال میخواد جهشی بخونه اگه بشه جهشی بره تیزهوشان عالی میشه

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام بله این آزمون برای ششم ها برگزار میشود. نمونه سوالات رو از طریق سرچ در گوگل میتونید بدست بیارید.

  3. Avatar photo موفق گفت:

    سلام خسته نباشید. پسرم ازمون ششم به هفتم تیزهوشان داده همه دوستاش اعلام نتیجه و کارنامه شونو گرفتن ولی مال ما هنوز نیومده تو سایت my.medu.ir چیکار باید بکنیم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      باگ سیستم هستش
      چند دفعه وارد شوید با سیستم های مختلف
      یا با پشتیبانی سایت تماس بگیرید
      یا حضورا برید اموزشو پرورش.

  4. Avatar photo ستاره. گفت:

    وقت بخیر
    اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی همزمان با مقاطع دیگه اعلام میشه و آیا امسال از طریق سامانه my.medu.ir هستش و یا همان پادا مشابه سال های قبلی؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز فقط دو مقطع آزمون سمپاد خواهند داشت. بله از طریق همان سایت اعلام خواهد شد.

  5. Avatar photo بهاره. گفت:

    سلام وقت بخیر
    اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی در مرداد ماه می باشد؟؟ و چه مدت زمان اعتراض داریم؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      اعلام نتایج معمولا 40 روز بعد از برگزاری آزمون انجام میشود.تاریخ و زمان اعتراض به نتایج از طریق سازمان سمپاد اعلام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور