ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

امکانات مدارس تیزهوشان چیست؟ + چرا ثبت نام کنیم؟

امکانات مدارس تیزهوشان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارس تیزهوشان در سال های جدید برای کیفیت تحصیلی دانش آموزان با هدف کشف استعداد های آن ها در سراسر کشور تاسیس شده است. این مدارس دارای امکانات و ویژگی های می باشد که ما قصد داریم امکانات مدارس تیزهوشان را به طور کامل در این مقاله شرح دهیم.

دانش آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان، ابتدا باید در آزمون ورودی شرکت کرده و پس از قبولی در این مدارس مشغول به تحصیل نمایند و از ویژگی و امکانات آن بهره مند گردند. اگر قصد ثبت نام در این مدارس را دارید و می خواهید از امکانات آن مطلع شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

همچنین اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی و امکانات مدارس تیزهوشان دارید می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

آشنایی با مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان زیر نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بوده و با نام مدارس تیزهوشان و یا سمپاد شناخته می شود. این مدارس در تمامی استان ها و شهر های بزرگ وجود داشته و برای مقاطع راهنمایی و اول و دوم دبیرستان موجود می باشد

هدف از ایجاد مدارس تیزهوشان انتخاب دانش آموزان با استعداد های برتر و پرورش دادن استعداد های دانش آموزان می باشد.

این مدارس دارای امکاناتی برای دانش آموزان با استعداد دارد که برخی از امکانات مدارس تیزهوشان را می توان سطح آموزش بالاتر نسبت به مدارس دیگر دانست و همچنین کادر آموزشی این مدارس بر اساس گزینش هایی انتخاب داشته و از افراد با سطح علمی بالا انتخاب خواهند شد. در ادامه با امکانات مدارس تیزهوشان بیشتر آشنا خواهید شد.

 

آشنایی با مدارس تیزهوشان 

📍 برای اطلاع از ظرفیت مدارس تیزهوشان بر روی لینک کلیک نمایید.

آشنایی با امکانات مدارس تیزهوشان

همان طور که بیان شد مدارس تیزهوشان مدارسی با سطح علمی بالا تر و کیفیت درسی بهتر نسبت به سایر مدارس بوده و برای رسیدن به هدف های خود وپرورش دانش آموزان با استعداد دارای امکاناتی می باشد که مهمترین امکانات مدارس تیزهوشان به شرح زیر است:

📌 در مدارس تیزهوشان کلاس های درسی به صورت پیشرفته برگزار می گردد.

مدارس تیزهوشان برای اینکه بتواند دانش آموزان با استعداد را به خوبی پرورش دهند نیاز به بالا بردن سطح آموزشی دارند و برای این امر کلاس های سطح بالاتری نسبت به کلاس های درسی برگزار می کنند و سعی می کنند دانش آموزان را فراتر از کتب درسی آموزش دهند و این جز امکانات مدارس تیزهوشان می باشد.

این امر موجب می شود دانش آموزان در این مدارس به صورت عمیق تری دروس را درک نماید و همچنین برای پرسش های آن ها نیز کلاس های برای رفع اشکال در سطح بالا نیز برگزار خواهد شد.

📌 از کتاب های مکمل درسی برای تدریس استفاده می شود.

افرادی که در این مدارس مشغول به تحصیل می شوند مطالب و کتاب های مکمل زیادی را برای درک عمیق موضوع مطالعه می نمایند.

دانش آموزان کتاب های مکمل که معلم پیشنهاد می دهد را تهیه کرده و یا از طریق امکانات مدارس تیزهوشان مانند کتابخانه آن را تهیه و در طول سال اقدام به مطالعه می نمایند.

📌 مدارس تیزهوشان دارای آزمایشگاه و امکانات رفاهی می باشد.

یکی از امکانات مدارس تیزهوشان داشتن آزمایشگاه های مجهز می باشد که می توانند تمامی دروس زیست،  فیزیک و شیمی خود را در این آزمایشگاه ها انجام دهند.

از امکانات مدارس تیزهوشان دیگر مدارس سمپاد می توان به وجود کتابخانه های مجهز و علمی اشاره نمود. زیرا این کتابخانه ها بر خلاف مدارس معمولی شامل تمامی کتابهای مکمل، نجوم، روانشناسی و .. بوده که دانش آموز می تواند هر زمان به آن ها دسترسی داشته و به مطالعه بپردازد و همین امر کمک خواهد کرد تا دانش آموز برای المپیاد علمی آماده شود.

📌 وجود مشاورین متخصص در کنار دانش آموزان

یکی از بهترین و مهمترین امکانات مدارس تیزهوشان، داشتن مشاوره در مدارس می باشد که اگر با توجه به سنگینی دروس، دانش آموزی با استرس مواجه شد و یا شرایط روحی نامناسبی پیدا نمود با مشاورین استخدام شده در مدرسه های تیزهوشان به گفت و گو پرداخته و برای مشکلات روحی،خانوادگی و … اقدام می نماید.

📍برای اطلاع از شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان بر روی لینک کلیک نمایید.

تفاوت مدارس سمپاد با سایر مدارس

ویژگی‌های آموزشی مدارس تیزهوشان

دانش‌آموزان مستعدی که علاقه‌مند به شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و کسب موفقیت در این آزمون می‌باشند، جهت اتخاذ بهترین تصمیم ممکن مبنی بر تحصیل در این مدارس، می‌بایست اطلاعات دقیق‌تری در خصوص ویژگی‌های آموزشی این مدارس و همچنین امکانات مدارس تیزهوشان به دست آورند و با شیوه‌های قبولی در مدارس استعدادهای درخشان آشنا شوند.

در بخش بعدی مقاله امکانات مدارس تیزهوشان، چندین ویژگی آموزشی مدارس سمپاد به اطلاع متقاضیان این مدارس رسانده‌شده‌است.

📌 برنامه‌ریزی آموزشی ویژه

دانش آموزانی که پس از برنامه‌ریزی آزمون تیزهوشان، موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ورودی می‌شوند، پس از ثبت نام نهایی خود در این مدارس، قبل از شروع رسمی سال تحصیلی با برنامه تحصیلی خود در این مدارس آشنا‌ شده‌ و این برنامه جهت و هدف سال تحصیلی آن‌ها را مشخص می‌نماید.

📌 استفاده از آموزش ویژه

به غیر از برنامه‌های ویژه‌ای که مدارس استعدادهای برجسته برای دانش‌آموزان با استعداد خود در نظر گرفته‌اند.

این مدارس همچنین برای دستیابی به اهداف فردی دانش‌آموزان، اقدام به انتخاب معلمان برجسته و با سابقه از هر شهر نموده و با آموزش روش‌های نوین تدریس به دانش‌آموزان با استعداد توسط معلمان انتخاب شده، سطح دانش‌آموزان و همچنین مدارس تیزهوشان را ارتقا می‌دهند.

📌 برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی

یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در معرفی مدارس فرزانگان یا تیزهوشان، تعیین و اندازه‌گیری سطح تحصیلی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی است که این مدارس با برگزاری دو آزمون پیشرفت تحصیلی اقدام به ارزیابی دانش‌آموزان می‌نمایند.

این آزمون‌ها رتبه دانش‌آموزان را بر اساس ارزیابی عمل‌کرد تحصیلی آن‌ها در آزمون‌های تحصیلی در سطح مدرسه، شهر و کشور مشخص می‌نماید و بر اساس این مشخصات، دانش‌آموزان را به بهبود عمل‌کرد تحصیلی خود تشویق می‌نمایند.

💢آموزش و پرورش به منظور رعایت حقوق دانش‌آموزان و همچنین مدیریت مدارس تیزهوشان، شرایطی را به عنوان شرایط اخراج از مدارس تیزهوشان اعلام نموده است که مدیران تنها در صورت رعایت آن شرایط مجاز به اخراج دانش‌آموز خواهند بود.

به‌طور مثال در صورتی که دانش‌آموزی در یکی از امتحانات نمره پایینی کسب نماید، مدیریت مجاز به اخراج دانش‌آموز نیست.

📍 برای آشنایی با شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان کلیک نمایید.

تفاوت مدارس سمپاد با سایر مدارس

مدارس تیزهوشان با سایر مدارس مانند نمونه دولتی و غیرانتفاعی تفاوت های دارد که به بررسی آنها می پردازیم:

تفاوت مدارس تیزهوشان با مدارس غیر انتفاعی مدارس تیزهوشان از دانش آموزان با سطح علمی بالاتری ثبت نام می نماید و هدف این مدارس کشف استعداد و پرورش آن ها می باشد اما مدارس غیر انتفاعی در ابتدای امر و زمان ثبت نام به کشف استعداد نپرداخته و برای همه دانش آموزان، در هر سطح علمی شیوه تدریس مشابهی خواهد داشت.
تفاوت مدارس تیزهوشان با مدارس نمونه دولتی هر دو این مدارس از دانش آموزان با آزمون ورودی ثبت نام می نمایند اما مدارس نمونه دولتی زیر نظر آموزش و پرورش بوده و برای دانش آموزان با استعداد تاسیس شده است، اما مدارس سمپاد زیر نظر سازمان پرورش استعدادهای درخشان می باشد و برای پرورش خلاقیت دانش آموزان تاسیس شده است.

برای دریافت نمونه سوالات آزمون تیزهوشان روی لینک کلیک کنید.

تفاوت مدارس سمپاد با سایر مدارس

 

مزایای مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان دارای ویژگی های منحر به فردی می باشد که برخی از مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

🔹 ساعت درسی برای مدارس تیزهوشان مشابه به سایر مدارس بوده و در هفته 30 ساعت برای درروس در نظر گرفته شده است، تفاوت آن با مدارس دیگر در ساعات فوق العاده آن ها می باشد که به برای درک عمیق مطالب گذرانده می شود.

🔹مدارس تیزهوشان هر ساله دو آزمون با عنوان پیشرفت تحصیلی به صورت کشوری و هماهنگ برگزار خواهد شد.

🔹برای ورود به این مدارس ابتدا باید در آزمون ورودی مورد گزینش قرار گرفته و پذیرفته شوید.

🔹برای انتخاب معلم و کادر آموزشی از گزینش استفاده می شود که همین امر موجب می شود سطح علمی معلمان بالا باشد.

🔹مدارس تیزهوشان از نظر مالی خودکفا و بدون وابستگی می باشد.

🔹این مدارس دارای فضای رقابتی بوده و انگیزه دانش آموزان را برای درک بهتر دروس بالا خواهد برد.

🔹با وجود برنامه ریزی های صحیح در این مدارس زمان کمتری هدر می رود و در واقع اوقات بیکاری دانش آموزان کمتر است.

به کمک مشاورین مدرسه توجه به وضعیت عاطفی و اجتماعی دانش آموزان بسیار مهم و قابل توجه می باشد

🔹برنامه های آموزشی و کمک درسی در طول سال برقرار می باشد.

🔹همچنین این مدارس دارای ویژگی های بسیار زیاد دیگری می باشد که می توان به انتشار کتب کمک درسی و مکمل اشاره نمود، جهت اطلاع از تمامی ویژگی های این مدارس می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

📍 برای اطلاع از چگونه برای تیزهوشان برنامه ریزی کنیم؟ بر روی لینک کلیک نمایید.

 

معایب مدارس تیزهوشان

با وجود تمامی امکانات مدارس تیزهوشان که بیان شود و ویژگی های این مدارس، باز معایبی در این مدارس وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

🔹 به دلیل جدا شدن دانش آموزان استعداد درخشان از سایر دانش آموزان ممکن است احساس تکبر در دانش آموز ایجاد شود

🔹 ممکن است برخی از معلمین و یا والدین از دانش آموز انتظارات بیجا و بیش از توان دانش آموز را داشته باشند.

🔹 به دلیل حجم زیاد دروس و مشغله های درسی، دانش آموز از مسائل اجتماعی و عاطفی در جامعه دور خواهد شد.

🔹 سخت گیری های زیاد بر روی دانش آموز که ممکن است، موجب استرس و یا افسردگی برای دانش آموز شود.

 

معایب مدارس تیزهوشان

چگونگی ثبت نام در مدارس تیزهوشان

با توجه به تغییر روند سامانه‌های آموزش و پرورش،ثبت نام تیزهوشان  از طریق وب‌سایت my.medu.ir انجام می‌پذیرد. دانش‌آموزان می‌توانند در زمان مقرر ثبت‌نام خود را در وب‌سایت مذکور انجام داده و فرم‌های مربوطه را پر کرده و در نهایت به دریافت کد پیگیری ثبت‌نام تیزهوشان بپردازند.

در انتها باید مبلغ مورد نظر را برای سامانه و ثبت نام پرداخت نمایید و سپس به ثبت نام آزمون بپردازید.

مشاوره برای مدارس تیزهوشان

پس از پایان مطالعه مقاله و آشنا شدن با  امکانات مدارس تیزهوشان، حال این پرسش مطرح می شود که چرا در این مدارس ثبت نام نماییم. ایران تحصیل به عنوان مشاوره در این خصوص پاسخ این پرسش را به صورت زیر می دهد:

❇️ اگر دانش آموز شما دارای سطح علمی بالای می باشد می توانید در این مدارس ثبت نام کرده و استعداد های آن را کشف و پرورش دهید و از امکانات مدارس تیزهوشان بهره مند شوید.

اما فراموش نکنید، ثبت نام در این مدارس نیازمند تلاش و کوشش مستمر بوده و باید همواره دانش آموز در حال تلاش باشد.

❇️اگر تمایل به تحصیل در مدارس تیزهوشان را دارید باید حتما باید ویژگی های یک فرد تیزهوش را داشته باشید تا بتوانید در زمان یادگیری و امتحانات آمادگی های لازم را داشته باشید و اگر این ویژگی ها را نداشته باشید دچار استرس شده و بر روی شما تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

❇️همان طور که بیان شد، رقابت در این مدارس بسیار بالا بوده و در سطح کشوری می باشد و دانش آموزان باید با مشاوره های درون مدارس بتوانند بهترین برنامه ریزی را کرده تا در رقابت دچار فشار نشوند.

❇️با توجه به اینکه دانش آموزان در این مدارس، اوقات زیادی می گذرانند، باید به تغذیه و خواب آنها توجه نود تا بهترین عملکرد را ارائه نمایند.

❇️همانطور که بیان شد این مدارس دارای امکانات ویژه ای مانند آزمایشگاه های مجهز و کتابخانه های علمی سطح بالا دارد که به دانش آموز کمک می کند دروس را عمیق تر درک نماید.

📍 جهت اطلاع از شهریه مدارس تیزهوشان  کلیک نمایید.

مشاوره برای مدارس تیزهوشان

اخبار پیرامون ثبت نام و امکانات مدارس تیزهوشان

📢 اطلاعیه در خصوص زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان

در یک اطلاعیه، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که آزمون ورودی پایه هفتم مدارس پرورش استعدادهای درخشان در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

همچنین، آزمون ورودی پایه دهم مدارس پرورش استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی در تاریخ اول تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

سوالات این آزمون به صورت چهارگزینه‌ای و در دو دفترچه شامل ۵۰ سوال استعداد تحلیلی و ۷۵ سوال استعداد تحصیلی طراحی خواهد شد.

ثبت‌نام برای ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳و استفاده از امکانات مدارس تیزهوشان ،از نیمه دوم فروردین ۱۴۰۳ از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my. medu. ir انجام خواهد شد.

خلاصه مطلب امکانات مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان با هدف کشف استعداد های دانش آموزان و پرورش این استعداد ها در سطح کشور زیر نظر سازمان پرورش استعدادهای درخشان تاسیس شد است.

این مدارس دارای امکانات و مزایا و معایبی می باشد که ما تمامی امکانات مدارس تیزهوشان را به طور کامل شرح دادیم.

اگر قصد ثبت نام در این مدارس را دارید و می خواهید و پس از مطالعه مقاله پرسش های در خصوص ویژگی و امکانات مدارس تیزهوشان دارید، می توانید با تماس با شماره 9099075307  از مشاورین ایران تحصیل راهنمایی گرفته و یا در زیر مقاله امکانات مدارس تیزهوشان پرسش خود را کامنت کنید، در اولین فرصت کارشناسان ما پاسخگو شما عزیزان خواهند بود.

📥 برای دانلود فایل پی دی اف مقاله امکانات مدارس تیزهوشان کلیک نمایید.📥

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا مدارس تیزهوشان آزمون ورودی دارند؟

 با توجه به متن مقاله، مدارس تیزهوشان برای پذیرش متقاضیان تحصیل در این مدارس، اقدام به برگزاری آزمون ورودی می نماید.

مدارس تیزهوشان چه ویژگی‌هایی دارند؟

این مدارس دارای ویژگی های مانند ساعات کلاس‌های زیاد.برنامه‌های آموزشی ویژه و ... دارد که تمامی این موارد در طول مقاله بیان شده است.

 از کجا می توانیم از امکانات تحصیلی مدارس تیزهوشان مطلع شویم؟

 داوطلبان آزمون مدارس تیزهوشان می توانند برای اطلاع بیشتر از امکانات تحصیلی این مدارس، متن مقاله را مطالعه نمایند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)