ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 1403 + شرایط آزمون و نکات مهم

ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ارتباط با مشاوران نمونه دولتی ششم به هفتم

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم که تا سال گذشته از طریق سامانه azmoon.medu.ir به صورت هماهنگ برگزار می‌گردید، هم اکنون براساس اعلامیه رسمی آموزش و پرورش، آزمون مدارس نمونه دولتی پایه تحصیلی ششم به هفتم از مقطع متوسطه اول حذف شده است.

به همین خاطر عده‌ای از اولیا و دانش آموزان در ارتباط با ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 1403-1404 و شرایط قبولی در آزمون نمونه دولتی سوالاتی دارند. در حال حاضر این مدارس به مدارس هیئت امنایی تبدیل شده‌ است. از همین رو باتوجه به این معیار تنها دانش آموزان برتر با سوابق تحصیلی درخشان، جز اولویت اصلی پذیرش در مدارس نمونه دولتی قرار خواهند گرفت.

مراحل ثبت نام نمونه دولتی پایه ششم به هفتم 1403-1404

👈 ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه ششم به هفتم، در سال‌های گذشته به صورت الکترونیک و با استفاده از سامانه اینترنتی صورت می‌گرفت. اما اکنون باتوجه به تغییرات ایجاد شده و فعالیت مدارس مقطع ششم به هفتم که به صورت هیئت امنایی شده است، ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم به صورت حضوری و از طریق مدارس این پایه صورت می‌گیرد.

👈 لذا مطابق با آخرین اخباری که از آموزش و پرورش منتشر شده، احتمال برگزاری آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم بسیار کم است. به این ترتیب برخلاف سال‌های گذشته که آزمون نمونه دولتی هفتم به صورت مرتب برگزار می‌شد و دانش آموزان می‌توانستند در زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی هفتم و دهم عملکرد خود را مشاهده کنند، امسال ورود به این پایه تنها از طریق سوابق تحصیلی انجام خواهد شد.

👈 بنابراین باید بگوییم که به قطع این آزمون در سال‌های اخیر حذف شده است. از سوی دیگر ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم از طریق سامانه ثبت نام نمونه دولتی ششم انجام نمی‌شود، چرا که باتوجه به تغییر روش ثبت نام در این مدارس، دانش آموزان عزیز و اولیای آنان لازم است برای ثبت نام نهایی با مدارک شناسایی به این مدارس مراجعه نمایند.

نحوه ثبت نام نمونه دولتی پایه ششم به هفتم

زمان ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 1403

زمان ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم از سوی هر مدرسه طی اطلاعیه‌ای مشخص اعلام خواهد شد. پس از برداشتن آزمون ورودی هفتم و هیات امنایی شدن مدارس نمونه دولتی مقطع متوسطه اول، دانش آموزان تنها با سوابق تحصیلی خود شانس پذیرش از سوی مدارس نمونه دولتی را نیز خواهد داشت.

به طور کلی زمان ثبت نام نمونه دولتی پایه ششم به هفتم از اول مرداد تا انتهای مرداد ماه است. با این حال برخی مدارس در صورتی که ظرفیت بیشتری داشته باشند می‌توانند زمان ثبت نام خود را تا آخر شهریور ماه تمدید کنند.

همچنین دانش آموزان به همراه اولیا خود باید به صورت حضوری و با داشن مدارک لازم مثل کارت ملی و شناسنامه، حضوری به مدرسه نمونه دولتی نزدیک به محل سکونت خود مراجعه نمایند. پس به این نکته توجه داشته باشید که دانش آموزان با معدل بالا فقط در مدرسه نمونه دولتی می‌توانند ثبت نام کنند که در محدوده محل سکونتشان باشد.

شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 1403

👈 براساس اعلام مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش، مدارس نمونه دولتی مناطق محروم دایر شده در سال 1390، به دلیل آموزش بیشتر، می‌توانند به صورت بدون آزمون و داشتن شرایط پذیرش، از میان داوطلبان دارای رتبه‌های برتر از مسابقات فرهنگی و هنری ثبت نام به عمل آورند.

👈 مدارس نمونه دولتی مناطق شهری نیز به مدارس هیأت امنایی تغییر نام پیدا کرده و دانش آموزان می‌توانند مطابق با محل سکونت خود برای ثبت نام اقدام کنند. برخی از دانش آموزان در مورد برگزاری و شرایط آزمون نمونه دولتی هفتم سؤال دارند. باید اشاره کنیم که آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم برگزار نمی‌شود و مهمترین شرط پذیرش متقاضیان داشتن نمرات و معدل بالا است.

👈 ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم در سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ برای دانش آموزان مانند مدارس دولتی است. دانش آموزان و اولیا باید در زمان مقرر و با داشتن مدارک و کارنامه دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس هیئت امنایی اقدام کنند.

👈 اما چنانچه همانند سال‌های گذشته ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم را داشته باشیم، دانش آموزان لازم است از شرایط لازم برای ثبت نام در این آزمون برخوردار باشند. از جمله این شرایط می‌توان به داشتن تابعیت ایرانی برای کلیه دانش آموزان اشاره نمود. برای آن دسته از دانش آموزانی که تابعیت ایرانی نداشته باشند، ثبت نام با توجه به شرایط خاص صورت خواهد پذیرفت.

👈 آن دسته از دانش آموزانی می‌توانند نسبت به ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم اقدام نمایند که در سال جاری مشغول به تحصیل باشند و حتما از نمرات لازم برای ثبت نام برخوردار باشند. از دیگر شرایطی که برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی در نظر گرفته شده است، می‌توان به داشتن حداقل نمره برای ثبت نام اشاره کرد.

شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم

حذف آزمون نمونه دولتی هفتم 1403

👈 برگزاری آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم در سال همانند چند سال گذشته جاری حذف خواهد شد. بنابراین ثبت نام مدارس نمونه دولتی هفتم در سال 1403 فقط از طریق مراجعه حضوری انجام خواهد شد. اما، باز هم ممکن است این سوال برای دانش آموزان عزیز مطرح شود که چنانچه این قانون برای سال جاری تغییر کند، در چه زمانی می‌توانم برای ثبت نام اقدام نمایم؟ و یا زمان برگزاری آزمون تیزهوشان چه زمانی خواهد بود؟

👈 قبل از ثبت نام لازم است دانش آموزان به سامانه ثبت نام نمونه دولتی ششم به آدرس my.medu.ir مراجعه نمایند. ثبت نام برای کلیه دانش آموزان به صورت اینترنتی خواهد بود و لازم است قبل از ثبت نام، نسبت به دریافت رمز عبور که برای تیزهوشان و نمونه دولتی یکسان می‌باشد، اقدام کنند.

👈 البته باید رمز عبور را در مرحله اولیه از مدرسه خود دریافت نمایند.چنانچه ثبت نام از طریق سایت my.medu.ir انجام شود، پس از انجام فرایند ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم سامانه مورد نظر کد پیگیری در اختیار دانش آموز قرار می‌دهد که ارائه این کد به منزله اتمام ثبت نام متقاضیان است.

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته

سامانه ثبت نام نمونه دولتی ششم

✔ با توجه به هیئت امنایی شدن مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم، آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم برگزار نمی‌شود. اما اگر روال ثبت نام تغییر کند و چنانچه ثبت نام همانند سال‌های گذشته باشد و آزمونی برای ورود به دانش آموزان ترتیب داده شود، دانش آموزان لازم است ابتدا در سامانه my.medu.ir اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهند و پس از آن در زمان مقرر برای آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم آماده شوند.

✔ زمان برگزاری آزمون در سامانه ثبت نام نمونه دولتی ششم باتوجه به دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام قابل مشاهده است. همچنین زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نیز، پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام ششم به هفتم مشخص می‌شود. دانش آموزان عزیز توجه داشته باشند تمامی موارد ذکر شده در رابطه با ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم منوط به داشتن شرایط آزمون نمونه دولتی هفتم و برگزاری آزمون ورودی برای پذیرش در این مقطع است.

سامانه ثبت نام نمونه دولتی ششم

آیا پذیرش در مدارس هئیت امنایی منوط به قبولی در آزمون ورودی خواهد بود؟

✔ قبولی در آزمون هئیت امنایی ششم به هفتم منوط به شرط معدل و شرایط موجود در نظر گرفته شده برای قبولی در این مدارس وابسته است. لذا داوطلبان برای قبولی در این مدارس نیازمند قبولی در آزمون ورودی نخواهند بود.

✔ اما این بدان معنا نیست که قبولی در این مدارس به آسانی و بدون هیچ چالشی صورت می‌پذیرد. در ضمن ظرفیت قبولی این مدارس باتوجه به اینکه در چه ناحیه‌ای است و چه تعداد دانش آموز داوطلب برای قبولی دارد نیز متفاوت است.

خلاصه مقاله ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم

ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم در سال 1403 حضوری و از طریق بررسی سوابق تحصیلی دانش آموزان است. همانطور که گفتیم، با توجه به امنایی شدن مدارس نمونه دولتی پایه ششم به هفتم، ممکن است که امسال آزمونی برای ورود به این مدارس برگزار نشود، بنابرایم افراد باید به صورت حضوری برای ثبت نام نمونه دولتی ششم اقدام کنند.

زمان ثبت نام نمونه دولتی ششم از طریق کادر هر مدرسه اطلاع رسانی می‌شود. اما به صورت حدودی، مدارس نمونه دولتی باید از اول مرداد تا آخر مرداد برای پذیرش دانش آموزان وقت اختصاصی تعیین کنند و معدل و ریز نمرات داوطلبان را بررسی کرده و اسامی قبول شدگان را اعلام نمایند.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

4.1/5 - (40 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ارتباط با مشاوران نمونه دولتی ششم به هفتم

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام نمونه دولتی هفتم 1403-1404 به چه صورت است؟

ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 1403-1404 به صورت مراجعه حضوری به مدارس خواهد بود. 

آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم 1403-1404 کی برگزار میشود؟

باتوجه به هیئت امنایی شدن مدارس این مقطع دیگر آزمونی برای پذیرش در مقطع هفتم ندارد.

شرط پذیرش دانش آموزان پایه ششم به هفتم چیست؟

مدارس هیئت امنایی نمرات و معدل بالا را یکی از مهمترین شروط پذیرش قرار داده‌اند.

 

نظرات

25 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 1403 + شرایط آزمون و نکات مهم»

  1. Avatar photo ملیکا گفت:

    باعرض‌سلام
    بنده‌در‌مناطق‌محروم‌هستم‌و‌می‌خواهم‌در‌‌آزمون‌مدرسه‌نمونه‌‌دولتی‌شرکت‌
    داشته‌باشم‌و‌برای‌ثبت‌نام‌نمونه‌در‌نزدیک‌ترین‌جایی‌که‌مدرسه‌نمونه‌دولتی داره ۳‌اولویت‌انتخاب‌کردم‌آیا‌ثبت‌نامم‌در‌سامانه درسته؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله درست میباشد

  2. Avatar photo سوسن گفت:

    سلام وقت بخیر. الان برای ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ نیازی نیست جایی ثبت نام کرد؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      ثبت نام نمونه دولتی پایه ششم از طریق سامانه مای مدیو صورت خواهد گرفت

      1. Avatar photo سوسن گفت:

        ممنون.خب الان من فقط تونستم برای تیزهوشان هفتم ثبت نام کنم. مهلتش تاکی هست؟ از کودوم قسمت میشه نمونه دولتی رو ثبت نام کرد هفتم؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          ثبت نام نمونه دولتی و تیزهوشان باهم انجام خواهد شد

  3. Avatar photo سمیرا گفت:

    برای مشاوره نمونه دولتی هفتم چجوری میشه زنک زد؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق تلفن ثابت با شماره های مرکز تماس حاصل فرمایید

  4. Avatar photo هاشمی گفت:

    سلام ثبت نام نمونه دولتی ششم برای کسی که یه سال جهشی خونده چجوریه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر مثل بقیه دانش اموزان

  5. Avatar photo سمیرا گفت:

    سلام.سایت نمونه دولتی mazazmoon.medu.irهستش؟همش قطعه؟

    1. Avatar photo bagheri گفت:

      با سلام سایت فعلا در این زمان از دسترس خارج شده است

  6. Avatar photo آناهید گفت:

    سلام من نمره کارنامه نوبت اولم همش خیلی خوب بود اگه کارنامه ی نوبت دومم یک خوب داشته باشم توی یکی از درسام باز ثبت نام میشم؟

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      ثبت نام نمونه دولتی پایه هفتم مشابه مدارس عادی انجام میشود و آزمون و شرط ورودی ندارد.
      برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

  7. Avatar photo سارا گفت:

    سلام این آزمونی ک الان ثبت نامش شروع شده تا ۲۵ مهلت ثبت نام داره برا آزمون تیزهوشان یا نمونه ششم به هفتم؟
    ازمون نمونه ثبت نامش جداس یا همینو ثبت نام کنیم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام . آزمون نمونه دولتی در سایت دیگری ثبتنام میشود و با سمپاد یکی نیست

  8. Avatar photo محمد گفت:

    سلام سایت ثبت نام مدارس نمونه ی دولتی چیست؟؟

    1. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      سلام امسال ثبت نام تمامی مدارس و مقاطع ار طریق سایت پادا انجام میشه و ثبت نام نمونه دولتی برای پای هفتم نیز بدون ازمون و بصورت هیات امنایی گزینش میشه

    2. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      سلام امسال ثبت نام تمامی مدارس از طریق سامانه پادا انجام میشه و ثبت نام مدارس نمونه دولتی برای پایه هفتم نیز بصورت هیات امنایی میباشد

  9. Avatar photo سینا گفت:

    سلام من تمام نمراتم درپایه پنجم وششم خیلی خوب شده و حتی دریک جشنواره هم شرکت کردم وبرنده شدم ایا من رادرمدارس نمونه دولتی قبول می کنند؟

    1. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      سلام اره ولی مدارس نمونه دولتی هفتم1400 بصورت هیات امنایی انجام میشود

  10. Avatar photo اشکان گفت:

    سلام من کلاس ششم هستم وبرای نمونه دولتی میخام ثبت نام کنم ولی در سالهای قبل نمره خوب هم داشتم آیا قبول میکنند یا نع

  11. Avatar photo آرزو گفت:

    آخرش ما نفهمیدیم ثبت نام نمونه دولتی هفتم چگونه است یک بار میگن هیئت امنایی هست و باید بروی مدرسه و انجا گزینش شوید می ریم مدرسه میگه نخیر باید ثبت نام کنید و ادرس سایت رو می دن مری سایت باز نمی شه

    1. Avatar photo dr-naqizade گفت:

      سلام در صورتی موفق به ثبت نام نشدین
      جهت ثبت نام نمونه دولتی هتم 99 -1400 با مشاوران مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور