ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی ۱۴۰۲

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲ بهمن ۱۴۰۱
ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی برای دانشجویانی که دوره تخصصی دستیاری دندانپزشکی را تمام کردند، الزامی است. آن ها برای ثبت نام در این آزمون باید در تاریخ مقرر شده اقدام کنند. بعد از ثبت نام در دو مرحله آزمون نظری و عملی شرکت خواهند کرد تا با دریافت حداقل نمره قبولی 65 از 100 بتوانند مدرک بورد تخصصی خود را بگیرند.

 ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی شرایط و ضوابطی دارد که کلیه داوطلبان باید آن را رعایت کنند. داوطلبان برای ثبت نام در آزمون باید به سایت سازمان سنجش پزشکی مراجعه کنند.

زمان آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی هر ساله طی اعلامیه ای در سایت سنجش پزشکی منتشر می شود. لذا شما در آن می توانید آخرین اخبار مربوط به آزمون جامع دانشنامه تخصصی دندانپزشکی را دریافت کنید.

آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی ۱۴۰۲

یکی از آزمون‌های مهم و کاربردی فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی در کشور آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی است. آن ها برای دریافت بورد تخصصی دندانپزشکی خود باید در این آزمون شرکت کنند و در آن میانگین نمره حداقل 70 را از 100 کسب کنند. در صورتی که شما به عنوان یکی از داوطلبان این آزمون در آن قبول شدید می توانید دانشنامه یا مدرک بورد تخصصی خود را دریافت کنید.

این آزمون هر ساله در کشور ما برگزار می شود که فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی می توانند در آن ثبت نام و شرکت کنند. آن ها برای ثبت نام در آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی می توانند به سایت سازمان سنجش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir مراجعه کنند.

سایت سنجش پزشکی www.sanjeshp.ir

جهت اطلاع از ثبت نام طرح دندانپزشکی و مراحل ثبت نام آن کلیک کنید.

زمان ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی

همانگونه که بیان کردیم کلیه فارغ‌التحصیلان تخصصی دندانپزشکی برای دریافت بورد تخصصی خود باید در آزمون جامع شرکت کنند. این آزمون معمولا هر ساله در نیمه دوم سال برگزار می شود. به طوری که داوطلبان شرکت در آزمون باید در آن ثبت نام کنند. زمان ثبت نام در آزمون دانشنامه بورد تخصصی دندانپزشکی چند ماه قبل از برگزاری آن در سایت سنجش پزشکی www.sanjeshp.ir منتشر می شود. لذا متقاضیان با ورود به این سامانه می توانند در آن نام‌نویسی کنند.

در سال ۱۴۰۲ زمان ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی از 19 شهریور تا 23 شهریور ماه بوده است. به طوری که داوطلبان شرکت در آزمون باید مراحل ثبت نام خود را طی کرده باشند.

در صورتی که آن ها در این مدت نتوانستند در آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی ثبت نام کنند می توانند در بازه زمانی ویرایش اطلاعات آن اقدام کنند.

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دانشنامه بورد تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲ از ساعت 12ظهر 22 آبان تا ساعت 12 ظهر 23 آبان ماه بوده است. لذا فرصت ثبت نام و ویرایش آن برای سال ۱۴۰۲ تمام شده است. به طوری که داوطلبان باید منتظر برگزاری آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی در 15 آذر ماه باشند.

نتیجه آزمون نیز در 16 آذر ماه مشخص خواهد شد. به این ترتیب آزمون عملی نیز در 17 و 18 آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته دستیاری دندانپزشکی چیست؟ کلیک کنید.

شرایط ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی ۱۴۰۲

همان طور که در قبل بیان کردیم مهم‌ترین شرط ثبت نام در آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی گذراندن دوره دستیاری طبق قوانین مصوب است؛ این اولین شرط ثبت نام در آزمون تخصصی دانشنامه دندانپزشکی است.

 خوب است بدانید که آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می شود. در هر کدام از مراحل داوطلبان باید حداقل نمره 65 از 100 را بگیرد. در حالی که برای دریافت بورد تخصصی دندانپزشکی باید به صورت میانگین نمره 70 را از 100 دریافت کنند.

داوطلبان زمانی می توانند در آزمون شفاهی شرکت کنند که در آزمون کتبی قبول شده باشند؛ در غیر این صورت حق شرکت در آزمون عملی را نخواهند داشت.

شرایط و زمان ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی

در آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی دانش نظری از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل ضریب آن 2 و ضریب آزمون عملی 1 است. این ضریب برای دستیاران آسیب‌شناسی دهان، فک و صورت در آزمون کتبی 1 و در آزمون عملی 2 است؛ زیرا در آن آزمون عملی مهم تر می باشد.

هدف از برگزاری این آزمون در دو مرحله، بررسی میزان دانش و مهارت عملی و نظری دستیاران و اعتبارسنجی مهارت های بالینی و تشخیصی آن ها است.

 افرادی که موفق شدند در آزمون کتبی نمره بیشتر از حد نصاب را بگیرند ولی موفق نشدند در آزمون عملی قبول شوند می توانند تا 3 سال این نتیجه خود را تنها برای یک دوره ذخیره کنند و مجددا آزمون عملی بدهند. در صورتی که دوباره در آزمون عملی قبول نشدند باید مجددا در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی دندانپزشکی شرکت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور و لیست دانشگاه های آن کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی

داوطلبان ثبت نام آزمون دانشنامه بورد تخصصی دندانپزشکی باید مراحل نام‌نویسی خود را به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir انجام دهند. آن ها علاوه بر سازمان سنجش پزشکی می توانند در سایت obligat.behdasht.gov.ir نیز مراحل ثبت نام خود را طی کنند.

اولین مرحله ثبت نام آزمون دانشنامه بورد تخصصی دندانپزشکی پرداخت هزینه آزمون است. این هزینه بستگی به تعداد دفعاتی که داوطلبان در آزمون شرکت کردند، متفاوت است؛ بنابراین لازم که شما وارد سایت www.sanjeshp.ir شوید و در آن جا هزینه ثبت نام آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی ۱۴۰۲ را پرداخت کنید.

در حال حاضر هزینه ثبت نام آزمون برای داوطلبانی که اولین بار در سال ۱۴۰۲ نام نویسی کردند، 225 هزار تومان بوده است. این رقم برای کسانی که دفعات دوم و سوم در آزمون ثبت نام کردند به ترتیب 450 هزار تومان و 900 هزار تومان بوده است. اگر شما قصد دارید اطلاعاتی را در مورد هزینه ثبت نام آزمون دانشنامه دندانپزشکی برای دفعات بعدی به دست بیاورید می توانید با مشاوران ایران تحصیل صحبت کنید.

 بعد از این که شما هزینه ثبت نام آزمون دانشنامه بورد تخصصی دندانپزشکی را پرداخت کردید لازم است مراحل زیر را جهت تکمیل فرآیند ثبت نام خود طی کنید.

برای اطلاع از رشته دندانپزشکی چند ترم است؟ کلیک کنید.

🔘 عبارت «سنجش پزشکی» را در مرورگر سیستم خود جستجو کنید تا وارد سایت سازمان سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir شوید.

🔘 در صفحه باز شده در لیست سمت چپ روی گزینه «دندانپزشکی» و «دانشنامه تخصصی دندانپزشکی» کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی

🔘 با انجام مراحل بالا شما وارد صفحه آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی خواهید شد که در آن جا تمام اطلاعات و اخبار مهم پیرامون ثبت نام آزمون دانشنامه بورد تخصصی دندانپزشکی را مشاهده خواهید کرد.

مراحل ثبت نام آنلاین آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی

🔘 در این جا برای ثبت نام آزمون دانشنامه بورد تخصصی دندانپزشکی باید از طریق گزینه پرداخت هزینه، هزینه آزمون را واریز کنید تا کد منحصر به فرد ثبت نام را بگیرید.

🔘 در این بخش باید فرم ثبت نام خود را تکمیل کنید و در آن مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون جامع دانشنامه را ارسال کنید. داوطلبانی که در کشور تحصیل کردند می توانند تنها با ارسال عکس 3×4 رنگی فرآیند ثبت نام خود را طی کنند؛ اما داوطلبانی که در خارج از کشور دوره دستیاری خود را طی کردند باید تصویر معرفی نامه مرکز خدمات آموزشی، تصاویر صفحات اول و دوم شناسنامه را نیز ارائه دهند. این تصاویر باید در ابعاد 300×400 پیکسل و حداکثر حجم 100 کیلوبایت باشد.

برای اطلاع از افزایش ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در سال آینده کلیک کنید.

🔘 بعد از انجام مراحل بالا و بارگذاری مدارک خود می توانید فرآیند ثبت نام را تکمیل کنید. بعد از آن دقت کنید که کد رهگیری خود را دریافت کنید و آن را تا مراحل پایانی آزمون و دریافت دانشنامه بورد تخصصی در نزد خود نگهداری کنید.

 نحوه برگزاری آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی

آزمون کتبی بورد دندانپزشکی تاکنون به صورت حضوری برگزار شده است؛ اما در سال های اخیر برای برگزاری الکترونیکی آن تلاش هایی شده است. لذا اگر تغییراتی در آن اعمال شود آن را در سایت ایران تحصیل اعلام خواهیم کرد.

آزمون کتبی دانشنامه دندانپزشکی هر ساله به صورت سراسری در سطح کشور برگزار می شود که در آن فارغ‌التحصیلان دوره های دستیاری رشته های پروتزهای دندانی، اندودانتیکس، دندانپزشکی کودکان، پریودانتیکس و رادیولوژی دندان و فک و صورت، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، دندانپزشکی ترمیمی، بیماری های دهان و فک و صورت و جراحی دهان و فک و صورت می توانند شرکت کنند.

آزمون عملی آن نیز مانند سال های قبل در چند مرحله برگزار می شود هر کدام از رشته ها در آن برای خود دستورالعمل هایی را خواهند داشت. شما برای دریافت این دستورالعمل ها می توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 نحوه برگزاری آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی

جهت کسب رتبه قبولی دندانپزشکی پردیس بین الملل و کارنامه قبولی آن روی لینک کلیک کنید.

 اخبار مربوط به آزمون دانشنامه دندانپزشکی

📌  محل برگزاری آزمون دانشنامه دندانپزشکی ۱۴۰۲ مشخص شد

طبق اطلاعات منتشر شده از سایت سنجش پزشکی، محل برگزاری آزمون دانشنامه رشته های مختلف دندانپزشکی در 15 آذر ۱۴۰۲ به شکل زیر در تهران است:

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: رشته های ارتودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت و دندانپزشکی ترمیمی

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران: رشته های اندودانتیکس، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، پریودانتیکس، پروتزهای دندانی، دندانپزشکی کودکان و رادیولوژی دهان و فک و صورت

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون ملی دندان پزشکی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

 فارغ‌التحصیلان رشته های دندانپزشکی برای دریافت بورد تخصصی دانشنامه خود باید در آزمون جامع آن شرکت کنند. کسب نمره قبولی در این آزمون به صورت میانگین 70 نمره از 100 نمره است. این آزمون در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می شود که در آن داوطلبان باید در آزمون کتبی قبول شوند تا بتوانند وارد مرحله شفاهی شوند.

در بالا مراحل ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی را برای شما بیان کردیم. به طوری که شما با ثبت نام در آن می توانید در آزمون شرکت کنید. همچنین زمان و شرایط ثبت نام در آزمون را برای شما بیان کردیم. حال اگر در هر کدام از مراحل بالا به هر گونه مشکلی برخورد کردید می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه در آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی قبول شویم؟

شما برای قبولی در این آزمون باید حداقل نمره 65 را در هر آزمون و میانگین 70 نمره از 100 نمره را کسب کنید.

در صورتی که بعد از قبولی در آزمون کتبی در آزمون عملی قبول نشدیم، چیکار باید کنیم؟

اگر نمره قبولی شما در آزمون کتبی بیش از حد نصاب باشد ولی در آزمون عملی قبول نشدید می توانید به مدت 3 سال تنها برای یک بار مجددا در آزمون عملی شرکت کنید. در صورتی که دوباره قبول نشدید باید مجددا آزمون کتبی و شفاهی را بدهید.

زمان شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی ۱۴۰۲ کی است؟

زمان برگزاری آزمون کتبی دانشنامه دندانپزشکی ۱۴۰۲ در 15 آذر ماه است. زمان برگزاری آزمون عملی آن نیز 17 و 18 آذر ماه می باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    راهنما جامع ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + شرایط

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ + بهترین منابع

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)