ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان + 7 گام موثر | ایران تحصیل

برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داشتن برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان می‌تواند به آن دسته از دانش‌آموزانی که متقاضی شرکت در آزمون ورودی سمپاد هستند، بسیار کمک کننده باشد. هر سال این آزمون در مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می‌شود و دانش‌آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان باید تلاش زیادی داشته باشند. به دلیل رقابت سنگین بین دانش‌آموزان، قبولی در این آزمون نیازمند داشتن برنامه‌ریزی دقیق و اصولی می‌باشد.

مدارس تیزهوشان به دلیل داشتن امکانات آموزشی بسیار مناسب و بهره‌گیری از معلمان برتر در سیستم آموزشی خود متقاضیان زیادی دارند و دانش‌آموزان سراسر کشور برای ورود به این مدارس با یکدیگر رقابت می‌کنند. دانش‌آموزان مایل به ادامه تحصیل در مدارس سمپاد، باید برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان را در هنگام آمادگی برای جلسه آزمون مدنظر قرار دهند. داشتن یک برنامه اصولی برای موفقیت در آزمون بسیار ضروری است. چنانچه شما داوطلبان عزیز مایل به دریافت مشاوره در ارتباط با برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان هستید، کافیست با شماره ثابت 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران آکادمی ایران تحصیل شما را در مسیر قبولی همراهی کنند.

توجه به زمانبندی امتحان در برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان

یکی از مهمترین فاکتورها در برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان، اطلاع دقیق از زمانبندی آزمون سمپاد می‌باشد. در مجموع زمان ثبت‌نام تیزهوشان از فروردین ماه آغاز خواهد شد و در آخر این ماه پایان می‌یابد. دانش‌آموزان با اطلاع از زمان دقیق آزمون تیزهوشان، می‌توان برنامه‌ریزی دقیقی برای قبولی خود داشته باشند. اطلاع از زمان دقیق هرکدام از مراحل آزمون سمپاد بسیار مهم است.

از سوی دیگر تاریخ برگزاری آزمون تیزهوشان معمولاً در خرداد ماه باشد و دانش‌آموزان از زمان ثبت‌نام تا زمان برگزاری آزمون فرصت دارند تا خود را برای قبولی در این آزمون سرنوشت‌ساز آماده کنند. اگر به دنبال کسب موفقیت در این آزمون هستید، در ادامه به چگونگی برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان اشاره خواهیم کرد.

توجه به زمانبندی امتحان در برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان

اطلاعیه: با بهره بردن از برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان، می‌توانید شانس کسب نمره حدنصاب را افزایش دهید.

موثرترین روش‌های برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان

داشتن یک برنامه و اینکه از ساعت چند تا چند باید درس بخوانید اصلاً نمی‌تواند به شما کمک کند تا موفق شوید. پس اگر می‌خواهید اسم شما هم امسال جزو اسامی قبول شدگان مدارس تیزهوشان قرار بگیرید، حتماً باید اول خودتان رو بشناسید.

هر سال بین دانش‌آموزان رقابت سنگینی جهت قبولی در آزمون تیزهوشان وجود دارد. بنابراین مطالعه دروس و منابع مهم می‌تواند برای دانش‌آموزان استرس‌زا باشد. با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی شما می‌توانید استرس خود را کاهش داده و برای رسیدن به هدف خود جامه عمل بپوشانید. در ادامه به 7 گام مؤثر در برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان اشاره می‌کنیم.

برای برنامه ریزی تیزهوشان نهم به طور تخصصی نیز میتوانید به لینک مشخص شده مراجعه نمایید و یا با مشاورین حرفه ای ایران تحصیل با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ در تماس باشید.

  • زمان خود را مدیریت کنید

برای مدیریت زمان در برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان، باید برنامه روزانه و هفتگی خود را به طور کامل یادداشت کنید. در یک تقویم برنامه کلاسی خود را یادداشت نمایید و زمانی را برای مطالعه منابع آزمون تیزهوشان مد نظر داشته باشید.

  • برنامه قبولی تیزهوشان خود را حتماً مکتوب کنید.

در صورت ثبت تعداد تست هایی که زده اید و یا ساعت هایی با دقت و تمرکز بالا درس خوانده اید در یک دفتر برنامه ریزی موجب به وجود آمدن یک مقیاس اندازه گیری عالی و بی عیب و نقص می شود.

به وسیله این مقیاس است که می توانیم به این موضوع پی ببریم که تا حال حاضر چقدر پیشرفت کرده ایم و چه حجمی از مطالب درسی را به خوبی یاد گرفته ایم.

حتی ممکن است در طول این دوران پیشرفت خاصی نیز حاصل نکرده باشیم و در درس ها افتی هم داشته باشیم.

با مکتوب کردن برنامه درسی می توانیم ضعف های خود را بشناسیم و برای رفع آن ها به بهترین شکل ممکن اقدام کنیم.

در نتیجه، توصیه اکید ما به شما این است که حتماً برنامه خود را مکتوب کنید و آن را در دفتر برنامه ریزی که تهیه کرده اید به صورت دقیق و جزء به جزء ثبت بفرمایید.

  • خود را به طور دقیق ارزیابی کنید

در هنگام مطالعه دروس می‌توانید از خودتان امتحان بگیرید تا بتوانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری را برای آن دسته از درس‌هایی که در آنها ضعیف هستید، داشته باشید. کتاب‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ارزیابی خود استفاده کنید یا اینکه از نمونه سوالات آزمون تیزهوشان در سال‌های گذشته بهره ببرید.

برای اطلاع از بهترین مدارس تیزهوشان روی لینک کلیک کنید.

  • بهترین منابع را بشناسید

ما به این نکته خیلی تاکید داریم که برای برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان حتماً بهترین منابع رو انتخاب کنید. ممکن است بسیار اصولی درس بخوانید و حتی ساعت‌های زیادی رو به مطالعه اختصاص بدید، اما چون نتوانستید منابع آزمون تیزهوشان را به درستی انتخاب کنید، دچار مشکل شوید و همین مسئله باعث شود که نتوانید نتیجه مورد نظر خود را به دست آورید. در نظر داشته باشید فرصتی برای اشتباه و جبران ندارید، چون تنها یکبار امکان شرکت در آزمون تیزهوشان را دارید.

  •  قابل اجرا بودن و سادگی برنامه ریزی انجام شده

توصیه اکید ما به شما دوست عزیز دانش آموز این است که برنامه ای را برای خود تدوین کنید که از عهده اجرای آن بربیایید و قابلیت اجرا داشته باشد.

بسیار دیده شده که دانش آموزان مایل به شرکت در آزمون تیزهوشان برنامه هایی را برای مطالعه خود می ریزند که واقعاً قابلیت اجرا کردن را ندارد و بسیار سنگین است.

این کار نتیجه ای به جز نداشتن توانایی برای اجرای برنامه و در نهایت دلزده شدن را در پی ندارد.

پس دوستان عزیز دانش آموز برنامه ای را برای خود تدوین کنید که از عهده اجرای آن بربیایید و مناسب شرایط و وضعیت روحی و جسمی شما عزیزان باشد.

  • برنامه‌ریزی هفتگی داشته باشید

ما چند نوع برنامه‌ریزی داریم که هرکدام از این برنامه‌ها ویژگی‌های خاص خودش را دارند و به نوعی برای موفقیت شما می‌توانند کمک کننده باشند. از آنجاکه برنامه‌های طولانی مدت و ماهانه برای این آزمون مناسب نیستند، به همین دلیل بهتر است برنامه کوتاه مدتی مثل برنامه هفتگی داشته باشید تا بتوانید همه درس‌های خود را به خوبی مطالعه کنید.

برای برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم روی لینک کلیک کنید.

موثرترین روش‌های برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان

  • از روش‌های مطالعه نوین استفاده کنید

انتخاب شیوه مطالعه مناسب یکی از مهم‌ترین اصول برای قبولی در آزمون سمپاد است. تمام تلاش شما با توجه به نوع مطالعه می‌تواند نتیجه بخش باشد اصول درست مطالعه می‌تواند با تعداد ساعت کم شما را به نتیجه مطلوبتون برساند و باعث شودتا به بهترین شکل ممکن به نتیجه دلخواه خود برسید.

پس از تماس با مشاوران تیزهوشان ایران تحصیل می‌توانید از بهترین و نوین‌ترین روش‌های مطالعه آگاه شوید و حتی برای برنامه‌ریزی درسی برای تیزهوشان هشتم، جدول برنامه‌ریزی تیزهوشان نهم و دریافت لینک نمونه برنامه‌ریزی تیزهوشان ششم همه روزه با شماره 9099075307 اطلاعات لازم را از مشاوران مجرب محموعه دریافت نمایید.

  • برنامه خود را انعطاف پذیر کنید

این نکته را در نظر داشته باشید که برای برنامه‌ریزی قبولی تضمینی در آزمون تیزهوشان حتماً زمانی برای روزهای پیش بینی نشده قرار بدید. به عنوان مثال روزهایی که شما ممکن است مهمان داشته باشید، یا مریض شده باشید را مد نظر قرار دهید. منظور ما از انعطاف فقط این موارد نیست. یک نکته مهم را در نظر داشته باشید که زمانی را در برنامه خود برای تفریح و سرگرمی قرار دهید و تنوعی برای برنامه درسی خود ایجاد کنید.

برای تخمین رتبه تیزهوشان کلیک کنید.

  • نکته‌برداری و یادداشت‌برداری را فراموش نکنید

بعضی از دانش‌آموزان ممکن است اینطور تصور کنند که انجام یادداشت برداری و همچنین نکته برداری برای برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان خیلی وقت گیر است و به همین دلیل آن را حذف می‌کنند. غاقل از اینکه این یادداشت‌برداری موجب می‌شود تا شما بتوانید راحت‌تر مرور کنید، با دقت بیشتری مطالب را بخونید و همچنین بهترین عملکرد را در زمان آزمون داشته باشید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر دید شما وقت تلفن کردن است، حتماً رویکرد خود را تغییر دهید.

  • برای برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان مشاوره بگیرید

زمانی که در انجام برنامه‌ریزی مطالعاتی برای آزمون تیزهوشان با مشکل مواجه شدید یا نتوانستید در پیاده سازی آن موفق عمل کنید، باید به مشاور تحصیلی مراجعه کنید. یک مشاور در درجه اول با توجه به علم خود به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید و در درجه دوم به شما کمک می‌کند تا شناخت بهتر و بیشتری از خود را کسب نمایید.

برای کسب اطلاع در خصوص شهریه مدارس تیزهوشان روی لینک کلیک کنید.

  • تندخوانی و کندخوانی کنید

تندخوانی و کندخوانی دو تکنیک مهم برای مطالعه هستند. در برخی از دروس، ممکن است نیاز به کندخوانی وجود داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است در جدول برنامه‌ریزی تیزهوشان نهم ما زمان بیشتری را برای درس علوم و یا ریاضی اختصاص دهیم و به دانش‌آموز بگوییم که زمان بیشتری را برای مطالعه این درس اختصاص دهند. اما شاید نزدیک به زمان آزمون، ما انتظار عملکرد و سرعت عمل بیشتری داشته باشیم و حتماً در برنامه خود زمانی را برای رفع اشکال اختصاص دهید تا بتوانید به بهترین وجه عملکرد خود را تغییر دهید.

کال تو اکشن تماس

در صورت نیاز به راهنمایی برای رمز مای مدیو کلیک کنید.

مشاوره روز برگزاری آزمون ورودی تیزهوشان

برنامه‌ریزی برای روز امتحان سمپاد مانند برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان بسیار اهمیت دارد. نداشتن برنامه برای روز امتحان باعث می‌شود که شما استرس داشته باشید و تمرکز شما در روز امتحان بسیار کاهش یابد. بنابراین باید در کمال آرامش برای آزمون تیزهوشان نیز برنامه‌ریزی کنید. راه‌های کاهش استرس و موفقیت در روز برگزاری آزمون را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

داشتن تغذیه مناسب شب قبل از آزمون و و داشتن صبحانه مفید

اهمیت تغذیه و تأثیر آن بر روی توانایی و تمرکز را نادیده نگیرید. غذای خود را نه تنها در روزهای پیش از برگزاری آزمون، بلکه در روز امتحان نیز صبحانه مفیدی بخورید.شب قبل از امتحان باید غذای سبک کنید و خواب راحتی داشته باشید.

وسایل مورد نیاز برای جلسه آزمون را از قبل آماده کنید

چند روز قبل از برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان را پرینت بگیرید. قبل از امتحان چند خودکار و مداد را برای پاسخ به سؤالات کنار بگذارید. برای کاهش استرس در روز آزمون همه وسایل از جمله لباس‌های خود را از شب قبل آماده کنید.

به توانایی‌های خود باور داشته باشید

در نهایت برای شرکت در آزمون تیزهوشان سعی کنید به خودتان ایمان داشته باشید. افرادی که در طول سال برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان را مد نظر قرار داده‌اند، نسبت به سایر داوطلبان استرس کمتری دارند و قاعدتاً می‌توانند موفقتر عمل کنند. اگر می‌خواهید در روز آزمون استرس کمتری داشته باشید، می‌توانید از مشاوران مورد اطمینان مشورت بگیرید. جهت دریافت مشاوره قبولی آزمون مدارس تیزهوشان و داشتن برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا در اولین فرصت شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

مشاوره روز برگزاری آزمون ورودی تیزهوشان

اطلاعیه

برای برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان و اطلاع از منابع مورد نیاز برای پذیرش در آزمون با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران ما در اولین فرصت پاسخگوی سؤالات شما دانش‌آموزان عزیز باشند.

 

جدیدترین اخبار پیرامون آزمون ورودی تیزهوشان

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سمپاد 1402 – 1403

بنابر اعلام رئیس وزارت آموزش و پرورش استان تهران، کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان یک هفته  قبل از برگزاری آزمون سرنوشت ساز سمپاد در سایت my.medu.ir بارگذاری خواهد شد. دانش‌آموزان می‌توانند در زمان مقرر کارت خود را از طریق سامانه مذکور دریافت کنند.

زمان برگزاری آزمون ورودی تیزهوشان 1402 – 1403

زمان برگزاری آزمون ورودی پایه ششم به هفتم سمپاد اول تیرماه سال 1402 و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت نهم به دهم نیمه دوم تیر ماه خواهد بود. داوطلبان باید با برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان خود را برای شرکت در این آزمون مهم آماده شوند.

جدیدترین اخبار پیرامون آزمون ورودی تیزهوشان

جهت اطلاع از زمان و نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان وارد لینک شوید.


خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش کردیم تا در رابطه با نحوه برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان و همچنین پاسخ به این سؤال که چگونه برای تیزهوشان برنامه‌ریزی کنیم؟ اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه نماییم. با استفاده از برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان می‌توانید از نحوه برنامه‌ریزی درست و اصولی برای آمادگی در این آزمون سرنوشت‌ساز اطلاع یابید و به تناسب شرایط و موقعیت خود آن را تغییر دهید. در صورتی که مایل به انجام برنامه‌ریزی درسی برای آزمون تیزهوشان توسط مشاوران ما می‌باشید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا بهترین روش مطالعاتی را در اختیار شما دانش‌آموزان عزیز قرار دهند.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

4.3/5 - (13 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اهمیت به زمانبندی امتحان سمپاد چه تأثیری در برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان دارد؟

با توجه به زمان نام نویسی و برگزاری آزمون سمپاد، می توانید برنامه ریزی اصولی تری داشته و خود را بهتر برای روز امتحان آماده کنید.

روش های موثر برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان کدامند؟

در این مقاله به روش های مناسب برنامه ریزی قبولی آزمون تیزهوشان اشاره کردیم.

چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟

برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید در کنار یک مشاور متخصص به برنامه ریزی دقیق مطالعاتی و آموزشی آزمون تیزهوشان پرداخته و به آن پایبند باشید.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان + 7 گام موثر | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo Mobina گفت:

    سلام
    ببخشید امسال برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم کسایی هم که دوره اول دبیرستان تو تیزهوشان میخوندن هم باید امتحان بدن یا نه اینطور نیست؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      با سرایط معدلی تعیین شده می توانید ادامه دهید

  2. Avatar photo ناشناش گفت:

    سلام من امسال لمیخواستم نهم به دهم آزمون بدم،به دلایلی امکان مشاور گرفتن خیلی برام فراهم نیست،خودم تا به امروز برنامه ریزی کردم و کتاب کار های فراتر از سطح کتاب داشتم معدل هم ۲۰ بودم ،میخواستم ببینم آیا من میتونم بدون مشاور ادامه بدم؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      صد درصد بدون مشاور هم امکان موفقیت وجود دارد.

  3. Avatar photo شاملی گفت:

    سلام خسته نباشید. من قصد دارم سال دیگه امتحان تیزهوشان بددم نهم به دهم
    میخوام ببینم قبولی توی این امتحان باید مشاور داشته باشم؟ یا خودم میتونم برنامه ریزی کنم؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز این موذرد بستگی به شرایط فردی خودتون داره اگر به اندازه ی کافی مستقل هستید و میتونید به تنهایی برنامه ریزی کنید نیازی به مشاور ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام مدارس نمونه دولتی

    ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1403 + شرایط، زمان my.medu.ir

    هر ساله ثبت نام مدارس نمونه دولتی دهم از میان دانش آموزان با استعداد از طریق سایت ثبت نام نمونه دولتی صورت می گیرد. دانش آموزان گرامی باید جهت ثبت نام نمونه دولتی دهم 1403-1404 از طریق سامانه my medu.ir...
  • ثبت نام تیزهوشان

    ثبت نام مدارس تیزهوشان 1402 + سایت اصلی سمپاد my.medu.ir

    ثبت نام مدارس تیزهوشان در سامانه my.medu.ir به منظور ورود دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، هرساله در فروردین ماه انجام میگیرد. دانش‌آموزان و والدین برای نامنویسی باید منتظر انتشار دستورالعمل مربوطه از سوی سازمان ملی پرورش...
  • آمادگی تیزهوشان علامه حلی

    آمادگی تیزهوشان علامه حلی

    آمادگی تیزهوشان علامه حلی از دغدغه‌های اصلی دانش آموزانی است که جز استعدادهای درخشان هستند، آن‌ها برای اینکه بتوانند به این مدارس راه پیدا کنند باید آمادگی لازم را داشته باشند. داوطلبان آزمون تیزهوشان برای ورود به مدارس حلی، باید...
  • کلاس‌ های آمادگی تیزهوشان واله

    کلاس‌ های آمادگی تیزهوشان واله + شرایط ثبت نام 1403

    شرکت در کلاس‌ های آمادگی تیزهوشان واله دارای مزیت‌های زیادی است. موسسه واله سابقه کاری درخشانی در زمینه تحصیلی و استعدادهای درخشان دارد و از همین رو ممکن است با نام آن به عنوان مرکز آموزشی که در حال حاضر...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)