ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

فراموشی رمز مای مدیو + راهنما بازیابی و تغییر گذرواژه my.medu

فراموشی رمز مای مدیو
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای تغییر و بازیابی رمز My.medu

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بسیاری از فرهنگیان به علت فراموشی رمز مای مدیو نمی‌توانند وارد سامانه شوند و فیش حقوقی خود را دریافت کنند. بسیاری از افراد سوال دارند که رمز مای مدیو چیست؟ و در صورت فراموشی چگونه رمز مای مدیو را پیدا کنیم؟ در این مقاله از ایران تحصیل راهکارهایی برای بازیابی نام کاربری و رمز مای مدیو به شما عزیزان ارائه شده است.

فرهنگیان عزیز با رفتن به قسمت فراموشی رمز عبور و وارد کردن کد ملی و شماره تلفن خود، می‌توانند رمز خود را بازیابی کنند و یا برای تغییر رمز مای مدیو اقدام نمایند. در سایت مای مدیو امکاناتی مثل کارت امتحان نهایی، هدایت تحصیلی وجود دارد. برای کسب اطلاعات تکمیلی جهت  بازیابی رمز مای مدیو می توانید از طریق شماره 9099075307 با همکاران ما در ایران تحصیل در تماس باشید.

رمز مای مدیو چیست؟

سامانه مای مدیو یکی از سامانه های آموزش و پرورش است که در امکانات مختلفی برای دانش آموزان و فرهنگیان وجود دارد. کاربران این سامانه می توانند به جای مراجعه حضوری به مدارس یا اموزش و پرورش، به صورت آنلاین از خدمات مختلف این سامانه بهره مد شوند.

به این منظور همه افراد باید دارای یک نام کاربری و رمز عبور باشند. اما برخی این سوال را دارند که رمز مای مدیو چیست؟ این رمز برای هر یک از کاربران به روش های متفاوتی تخصیص داده شده و داشتن آن جهت ورود به حساب کاربری الزامی است و باید برای دریافت رمز مای مدیو اقدام کنند.

مقلا رمز عبور والدین کد یک بار مصرف می باشد، اما رمز عبور دانش آموزان و فرهنگیان تغییر نمی کند. اگر به هر دلیلی فرد با مشکل فراموشی رمز مای مدیو یا نام کابری مواجه شود، می تواند از طریق سامانه مذکور برای بازیابی نام کاربری و رمز مای مدیو اقدام نماید. برخی از افراد سوال دارند چگونه رمز مای مدیو را پیدا کنیم؟ در ادامه راهنمای نحوه دریافت رمز عبور مای مدیو را ارائه خواهیم کرد. 

فرایند دریافت رمز مای مدیو دانش آموزان

دانش آموزان می توانند از طریق سامانه مای مدیو به خدمات مختلفی از جمله هدایت تحصیلی، دریافت کارنامه، کارت امتحان نهایی، کارت دانش آموزی، خرید کتاب، نقل و انتقال دانش آموزی، گواهی اشتغال به تحصیل، استعلام مدرک تحصیلی، سوابق تحصیلی و … دسترسی داشته باشند.

فرایند و نحوه دریافت رمز مای مدیو دانش آموزان به این صورت است که افراد تنها باید 6 رقم سریال شناسنامه خود را وارد کنند. نام کاربری همان کد ملی است و و به این صورت می توانید وارد پروفایل شخصی خود شوید.

ابتدا وارد سایت مای مدیو نقش خود به عنوان دانش آموز را تعیین نمایید.

گام اول دریافت رمز مای مدیو دانش آموزان

دانش آموزان تبعه ایران باید گزینه “ایرانی” را انتخاب کرده و کد ملی و رمز مای مدیو (6 رقم سریال شناسنامه) و کد امنیتی و … را ثبت کنند.

گام دوم دریافت رمز مای مدیو دانش آموزان

کد امنیتی تنها تا چند ثانیه معتبر است و پس از آن منقضی خواهد شد. در صورت منقضی شدن، می توانید آن را بروز رسانی نموده و عبارت جدید را درج کنید. دریافت رمز مای مدیو دانش آموزان در مواقعی که برای سریال شناسنامه خطا نشان داده می شود، به این شکل است که باید با مدیر مدرسه تماس بگیرند تا اطلاعات دانش آموز را در سامانه سیدا براساس شناسنامه بروز رسانی نماید.

اتباع خارجی نیز برای دریافت رمز می مدیو باید بعد از انتخاب نقش خود به عنوان دانش آموز، باید گزینه “اتباع” را انتخاب نموده و کد فیدا را انتخاب نمایند. این کد همان کد فراگیر 12 رقمی اتباع خارجی یا شماره اختصاصی است که به عنوان کد ملی می توان از آن بهره برد. در فیلد “تاریخ تولد” نیز باید وارد شود. تاریخ را مطابق با تقویم شمسی ثبت کنید.

دریافت رمز مای مدیو فرهنگیان

فرهنگیان برای استفاده از خدمات سامانه مای مدیو از جمله مشاهده فیش حقوقی، نقل و انتقالات، سازماندهی نیروی انسانی، ابلاغ، حکم شاغلین، کارت پرسنلی، پیش نویس ابلاغ، ارزشیابی کارکنان، مرخصی ها و ماموریت ها و … باید رمز عبور مای مدیو را داشته باشند. 

به این منظور ابتدا باید وارد سایت my.medu.ir شده و نقش خود را به عنوان “فرهنگی” انتخاب نمایند. پس از آن کد ملی و رمز مای مدیو را ثبت کنند و بعد از آن باید کد امنیتی را درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنند.

دریافت رمز مای مدیو فرهنگیان

اگر دارای نام کاربری نیستسد، یا جزو معلمان تازه استخدام هستید، برای دریافت رمز مای مدیو فرهنگیان می توانید از قسمت”فراموشی رمز” برای بازیابی نام کاربری و رمز مای مدیو اقدام کنید.

نحوه دریافت رمز مای مدیو والدین و سایر

والدین نیز می توانند مانند دانش آموزان و فرهنگیان برای پیگیری امور تحصیلی دانش آموز خود وارد سامانه my.medu.ir شوند. نحوه دریافت رمز مای مدیو والدین و سایر کاربران کمی متفاوت بوده و لازم است که این افراد قسمتی از مراحل مورد نیاز را از طریق “پنجره خدمات ملی هوشمند” انجام دهند.

ابتدا باید در بین گزینه های موجود، نقش خود را به عنوان “والدین و سایر” انتخاب کنند.

گام اول دریافت رمز مای مدیو والدین و سایر

در گام بعد باید عبارت “ورود به سامانه از طریق رمز یکبار مصرف” را انتخاب کنند.

گام دوم دریافت رمز مای مدیو والدین و سایر

پس از وارد شدن به درگاه دولت جهت دریافت رمز مای مدیو والدین و سایر، باید شماره همراهی که به نام خود کاربر است را به همراه کد امنیتی وارد کرده و کد امنیتی را درج نمایند. پس از آن باید منوی “ارسال رمز یکبار مصرف” را انتخاب کنند.

گام سوم دریافت رمز مای مدیو والدین و سایر

در ادامه  پیامکی با عنوان MGOV به شماره همراه ثبت شده ارسال می گردد.  رمز شما همان رمز یکبار مصرف 5 رقمی است.

گام چهارم دریافت رمز مای مدیو والدین و سایر

توجه داشته باشید این کد پس از 2 دقیقه منقضی می شود و دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید. اگر رمز مذکور به صورت پیامکی ارسال نشود، می توانید از طریق کد دستوری *4*40# برای دریافت آن درخواست دهید. بعلاوه اخذ این رمز از طریق ایمیل نیز امکانپذیر خواهد بود.

فراموشی رمز عبور مای مدیو mymedu.ir

فراموشی رمز مای مدیو یکی از مواردی است که فرهنگیان با آن مواجه هستند و این سوال را دارند چگونه رمز مای مدیو را پیدا کنیم؟ پس از اینترنتی شدن مراحل صدور و مشاهده فیش حقوقی معلمان و فرهنگیان، افراد باید به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان به نشانی my medu.ir مراجعه کنند.

مراحل دریافت رمز مای مدیو در این سامانه صورت می گیرد. در صورت فراموشی رمز مای مدیو یا نام کاربری این امکان را دارید که برای بازیابی نام کاربری و رمز مای مدیو اقدام کنید و چنانچه بخواهید می توانید مراحل تغییر رمز مای مدیو را انجام دهید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

روش بازیابی رمز مای مدیو

چگونه رمز مای مدیو را پیدا کنیم؟ این سؤال ممکن است به ذهن شما هم خطور کند. البته این نکته را مد نظر بگیرید که امکان بازیابی رمز مای مدیو برای دانش‌آموزان وجود ندارد. چون رمز عبور برای افراد نام‌برده، شماره 6 رقمی سریال شناسنامه در نظر گرفته شده است.

اما فرهنگیان عزیز می‌توانند رمز مای مدیو خود را تغییر دهند یا آن را بازیابی کنند. اگر قبل از ثبت نام احراز محل سکونت دانش آموزان را انجام نداده باشید، امکان دسترسی به امکانات سامانه غیرممکن است.

نحوه بازیابی رمز مای مدیو این گونه است که باید ابتدا روی لینک my.medu.ir کلیک کنید. سپس وارد صفحه بازیابی رمز عبور شوید و اطلاعات خواسته شده را درج نمایید. موارد زیر روش بازیابی رمز مای مدیو هستند:

  • برای شروع وارد صفحه اصلی مای مدیو شوید و گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب کنید.

نحوه بازیابی رمز عبور مای مدیو

  • اکنون در صفحه فراموشی رمز عبور کد ملی و شماره‌ تلفن خود را در کادرهای مشخص شده وارد کنید و روی گزینه اعتبارسنجی بزنید.

بازیابی رمز مای مدیو

  • روش دوم انتخاب یعنی دریافت پیامک / ارسال به شاد را انتخاب کنید و روی گزینه ادامه کلیک نمایید. حالا از سوی سامانه مای مدیو کد 5 رقمی بر روی تلفن همراه شما فرستاده می‌شود.

رمز مای مدیو

  • کد 5 رقمی را ارسالی از طرف مای مدیو را در کادر مربوطه وارد کنید. سپس روی گزینه بررسی صحت سنجی کلیک نمایید. اگر کد اعتبار سنجی صحیح باشد، به مرحله بعد یعنی تعیین یا تغییر رمز مای مدیو وارد می‌شوید.

آخرین مرحله بازیابی رمز مای مدیو

بازیابی نام کاربری و رمز مای مدیو در این مرحله به اتمام می‌رسد. اکنون شما باید رمز عبور جدید و تکرار آن را درون کادر مربوطه درج کنید. با انتخاب تغییر رمز مای مدیو دوباره رمز جدید برای شما ثبت می‌شود. البته از این به بعد باید برای ورود به سامانه مای مدیو باید از همان رمز کمک بگیرید.

اکنون باید مجددا به صفحه اصلی مای مدیو باز گردید و با ثبت اطلاعات خواسته شد به پروفایل کاربری سایت وارد می‌شوید. حالا که می‌دانید رمز مای مدیو چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ بهتر است برای بازیابی نام کاربری و رمز مای مدیو اقدام کنید.

فراموشی رمز مای مدیو یکی از شایع‌ترین مشکلات بین فرهنگیان عزیز است. پس از این که فرایند صدور فیش حقوقی همه معلمان و فرهنگیان اینترنتی شد، برای این کار به‌ اجبار باید به سامانه فیش حقوقی مراجعه کنند. اگر به هر دلیلی رمز فیش حقوقی فرهنگیان خود را فراموش کردید، امکان بازیابی و تغییر رمز مای مدیو وجود دارد.

کاربرد رمز مای مدیو

پیش از ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان حتما نکتاتی که در ادامه می‌گوییم توجه کنید. استفاده از نرم‌افزار و یا سایت‌های غیررسمی برای گرفتن فیش حقوقی غیرقانونی تلقی می‌شود و مسئولیت تبعات ناشی از آن بر عهده کاربران است. یعنی به جز سایت اصلی نباید در جایی دیگر برای گرفتن فیش حقوقی اقدام کنید.

سامانه مای مدیو که مربوط به وزارت آموزش‌وپرورش است، به‌عنوان پنجره واحد خدمات الکترونیک این سازمان شهرت دارد. همچنین می‌توانید آخرین اخبار اعلام نتایج ترمیم معدل را در این سایت دنبال کنید. در این سامانه خدمات الکترونیک به فرهنگیان، دانش‌آموزان و عموم مردم ارائه می‌شود. خدمات این سایت به شرح زیر هستند:

کاربرد رمز مای مدیو

  • گرفتن فیش حقوقی در سامانه مربوطه
  • رزرو خانه معلم
  • دریافت حکم مربوط به کارگزینی
  • آزمون اعزام به خارج از کشور
  • خلاصه سوابق
  • ارزشیابی سالانه مای مدیو
  • پیش‌نویس ابلاغیه
  • رتبه‌بندی
  • درخواست نقل‌وانتقالات (دانش‌آموزان)
  • گواهی حقوق
  • دریافت نتیجه رتبه‌بندی
  • ضمن خدمت
  • درخواست گواهی کسر از حقوق
  • درخواست صدور کارت پرسنلی
  • ثبت نام مدارس تیزهوشان

پس از این که فرایند صدور فیش حقوقی همه معلمان و فرهنگیان اینترنتی شد، برای این کار به‌ اجبار باید به سامانه فیش حقوقی مراجعه کنند. اگر به هر دلیلی رمز فیش حقوقی فرهنگیان خود را فراموش کردید، امکان بازیابی در سایت مای مدیو وجود دارد.

امکانات سامانه مای مدیو

در سامانه مای مدیو امکاناتی همچون خرید کتاب‌ درسی، دریافت کارت دانش‌آموزی، انتخاب واحد، دریافت کارنامه، کارت امتحان نهایی، هدایت تحصیلی، نقل‌ و انتقالات دانش‌آموزان وجود دارد.

جستجوی مدارس، گواهی اشتغال به تحصیل، استعلام مدارک تحصیلی و نظرسنجی معلمان از دیگر امکانات این سایت است. دیدن کارنامه یکی از مهم‌ترین امکانات مای مدیو محسوب می‌شود. تمامی دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی، با ورود به این سایت می‌توانند کارنامه خود را دریافت کنند.

افرادی که برای نخستین‌بار اقدام به دریافت کارنامه از این سایت می‌کنند، باید نظرسنجی مربوط به وضعیت مدرسه را کامل کنند. این نظرسنجی برای دریافت نظر کلی والدین و دانش‌آموزان از شرایط مدرسه و بهبود آن صورت می‌گیرد.

اگر قبلا در نظرسنجی شرکت کرده باشید، مستقیماً به صفحه اصلی وارد می‌شوید. در صفحه اصلی از شما می‌خواهند سال و دوره تحصیلی را وارد کنید. سپس باید اطلاعات خواسته‌شده را بر اساس کارنامه مدنظرتان به سیستم بدهید و گزینه جستجو را بزنید.

در نهایت، همه اطلاعات مربوط به دانش‌آموز به همراه کارنامه خواسته شده برای مقطع تحصیلی موردنظر، در سامانه مای مدیو نشان داده می‌شود. به‌این‌ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند با دیدن کارنامه خود از این روش اطلاعات کامی از نمرات و سطح درسی خود به دست بیاورند.

خلاصه مقاله فراموشی رمز مای مدیو

در این مقاله ما سعی کردیم به سؤالات بسیاری از فرهنگیان و دانش آموزان درباره فراموشی رمز مای مدیو و نحوه بازیابی نام کاربری و رمز مای مدیو توضیح دهیم. برخی از افراد این سوال را دارند که رمز مای مدیو چیست؟ و چگونه رمز مای مدیو را پیدا کنیم؟ این رمز به دانش آموزان و فرهنگیان تعلق می گیرد و در صورت فراموشی آن، می توانید برای دریافت رمز مای مدیو در سامانه my.medu.ir اقدام کنید.

در این سامانه اموری همچون گرفتن فیش حقوقی، درخواست گواهی کسر از حقوق، دریافت خلاصه سوابق انجام می‌شود. چنانچه در ارتباط با مراحل تغییر رمز مای مدیو سوال و ابهامی دارید، می توانید با همکاران ما در ایران تحصیل در تماس باشید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

برای دانلود PDF کلیک کنید.

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای تغییر و بازیابی رمز My.medu

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رمز مای مدیو چه کاربردی دارد؟

این رمز برای گرفتن فیش حقوقی، دریافت حکم کارگزینی، گواهی حقوق، دیدن نتیجه رتبه‌بندی و سایر موارد این‌چنینی کاربرد دارد.

 در آخرین مرحله بازیابی رمز مای مدیو باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

در مرحله آخر بعد از اینکه کارهای بازیابی به اتمام رسید، رمز عبور جدید و تکرار آن را در کادر مربوطه وارد کنید. پس از آن باید از رمز جدید استفاده نمایید.

آیا دانش‌آموزان می‌توانند رمز مای مدیو را بازیابی کنند؟

خیر؛ زیرا این سامانه برای دانش‌آموزان تمام کشور طوری طراحی شده است که رمز آن شماره سریال شناسنامه‌شان باشد. پس این رمز فراموش نمی‌شود و قابل‌تغییر هم نخواهد بود.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «فراموشی رمز مای مدیو + راهنما بازیابی و تغییر گذرواژه my.medu»

  1. Avatar photo ایلیا گفت:

    سلام خسته نباشید ” برای من می‌نویسه گذرواژه منقضی شده باید چطور کنم؟برای تغییر رمز خود از طریق پنجره والدین وارد شدم “اونم مبینویسه غیر فعاله

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید با اطلاعات پدر دانش اموز وارد شوید و سپس اقدام به تغییر رمز پرتال خود کنید

  2. Avatar photo ali گفت:

    سلام ببخشید برای من می‌نویسه گذرواژه منقضی شده باید چیکار کنم؟؟ گزینه ی فراموشی رمز عبور هم نداره

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای تغییر رمز خود از طریق پنجره والدین وارد شوید

  3. Avatar photo امیررضا گفت:

    سلام ببخشید برای من می‌نویسه گذرواژه منقضی شده باید چطور کنم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      از گزینه فراموشی رمز استفاده نمایید

  4. Avatar photo بردیا زمانی گفت:

    سلام من با یوز و رمز خودم میرم تو مای مدیو ولی عکس یکی دیگه میاد چیکارش کنم؟ داستان نشه بعدا

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما تشریف ببرید اموزش و پرورش

  5. Avatar photo مرضیه گفت:

    دیفالت رمز my.medu.ir چیه؟ یوزرش که کد ملیه درسته؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      نام کاربری شما کد ملی و رمز عبور 6 رقم سریال شناسنامه میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور