ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
احراز محل سکونت دانش آموزان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای تغییر، ثبت و احراز آدرس سکونت در my.medu

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه احراز محل سکونت در سایت مای مدیو را فرابگیرند. سپس محل سکونت خود را به کمک سایت سامانه ملی خدمات دولت هوشمند و یا سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کنند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله ایران تحصیل را تا انتها مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در این باره، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

چرا باید احراز محل سکونت دانش آموزان انجام شود؟

در سال‌‌های اخیر با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و انجام خیلی از کارها و سرعت یافتن آنها سامانه‌های متعددی راه‌اندازی شد. این سامانه‌ها در اصل برای ارائه خدمت به افراد متقاضی هستند که یکی از این خدمات ثبت‌نام مدارس است. برای کامل‌کردن ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه از سایت مای مدیو باید ابتدا محل سکونت والدین و دانش‌آموز مشخص شود. خیلی از مواقع این روند به دلیل آگاهی نداشتن بسیاری از والدین، ثبت‌نام ناقص می‌ماند.

باتوجه‌به اعلام سازمان آموزش‌ و پرورش، مدارس نمی‌توانند در زمان ثبت‌نام مدارکی مانند اجاره‌نامه، سند منزل، قبض آب و برق را دریافت کنند. آنها طبق قوانین فقط می‌توانند با سازوکارهای مشخص شده توسط آموزش‌ و پرورش در سامانه‌ها، به طور الکترونیک آدرس را تأیید نمایند. از همین رو والدین باید پیش از شروع ثبت‌نام، ابتدا کار احراز محل سکونت در مای مدیو را انجام دهند و سپس بقیه مراحل را طی کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام دانش آموزان در سایت همگام، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه احراز محل سکونت دانش‌ آموزان

تا سال‌های گذشته ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی به‌صورت حضوری انجام می‌شد. اما در سال‌های جاری سامانه آموزش‌وپرورش تغییر کرده است. سپس سامانه‌ای یکپارچه برای ارائه خدمات شروع به کار نموده و تمامی روند ثبت‌نام پایه اول، هفتم و دهم به کمک سامانه سایت مدیو انجام می‌شود.

نحوه احراز محل سکونت دانش آموزان

طبق اعلام آموزش پرورش، یکی از مدارک و اطلاعات موردنیاز برای ثبت‌نام در مدارس، مدرک احراز محل سکونت دانش‌آموزان است. اما شاید یک سؤال به ذهن شما خطور کند که احراز محل سکونت دانش آموزان چیست؟ یا اصلاً چگونه باید آن را انجام داد؟ در پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم که در سال جاری مدارس نمی‌توانند آدرس منزل، سند، اجاره‌نامه یا قبض دریافت کنند.

پس احراز محل سکونت به این معنی است که والدین در ابتدا باید به سامانه ملی املاک و اسکان کشور مراجعه کنند. سپس اطلاعات خود و سایر اعضای خانواده همچنین محل سکونت را ثبت نمایند. لازم به ذکر است که سایت ثبت‌نام مدارس به سامانه املاک و اسکان متصل است و در زمان ثبت‌نام فقط باید آدرس منزل را بدهید.

ابتدا باید به سایت my.medu.ir مراجعه کنید. سپس گزینه والدین را انتخاب و روی قسمت ورود از درگاه دولت کلیک نمایید. بعد از ارجاع به قسمت پنجره ملی خدمات دولت، در وهله بعد شماره‌تلفن سرپرست را وارد کنید. حالا کد پیامکی تأییدیه ارسال شده را در صفحه بعدی درج نمایید.

نحوه احراز محل سکونت دانش‌ آموزان

اگر قبلا به این سامانه مراجعه کرده باشید، به طور مستقیم به پنل کاربری خود در سایت دسترسی پیدا می‌کنید. در غیر این صورت اگر برای اولین‌ بار باشد، به صفحه‌ای می‌روید که در آن اطلاعات هویتی را وارد کنید. سپس با کامل‌کردن اطلاعات ذکر شده، وارد صفحه پنل کاربری شخصی امکان‌پذیر می‌شود.

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته

تکمیل مراحل احراز محل سکونت دانش‌ آموزان

بعد از طی این مراحل پیام تأیید آدرس به شما نشان داده می‌شود. اگر آدرس درست بود گزینه تایید، در غیر این صورت باید عدم تأیید را انتخاب کنید. درصورتی‌که آدرس مورد تأیید شما باشد، می‌توانید به گزینه پیش ثبت‌نام، کارهای فرزند خود را در سامانه انجام دهید. والدین باید به این نکته توجه کنند که در صورت اشتباه بودن آدرس باید به سامانه ملی املاک مراجعه کنند. سپس باید پیش ثبت‌نام فرزند خود را در سامانه ذکر شده انجام دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام دانش آموزان سامانه پادا، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

والدین لطفا توجه کنند، درصورتی‌که آدرس درون سایت اشتباه بود یا ارتباطی با مکان فعلی شما نداشت، باید به سامانه ملی املاک مراجعه کنید. سپس آدرس خانه را با جزئیات دقیق ذکر کنید. برای این کار باید ابتدا وارد سایت ملی املاک و اسکان کشور به آدرس amlak.mrud.ir شوید. سپس روی گزینه ورود افراد حقیقی کلیک کنید. در مرحله بعد سایت از شما شماره‌تلفن همراه سرپرست را می‌خواهد و کدی روی آن شماره می‌فرستد.

بعد از ورود به سامانه در صفحه اول، تذکر تأیید آدرس به شما نشان داده می‌شود. شما هم باید گزینه «متوجه شدم» را انتخاب کنید. اگر آدرس مورد تأیید شما نبود، گزینه روی گزینه عدم تأیید کلیک نمایید و کد پستی جدید را بنویسید. سپس روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید. در ادامه سرپرست خانوار باید بعد از انتخاب مالکیت منزل یکی از گزینه‌های استیجاری و تحت مالکیت را انتخاب نماید.

درصورت فراموشی رمز مای مدیو روی لینک کلیک کنید.

بعد از آن اطلاعات موردنیاز را وارد کند. والدین می‌تواند پس از ورود به سایت ثبت‌نام احراز محل سکونت دانش آموزان و تکمیل تمامی موارد، به سایت ثبت‌نام مدارس مراجعه نمایند. در واقع مواردی که گفتیم همان احراز محل سکونت برای مدرسه است که ما روش آن را برای شما توضیح دادیم.

تکمیل مراحل احراز محل سکونت دانش‌ آموزان

چه زمانی احراز محل سکونت دانش‌آموزان را انجام دهیم؟

به‌خاطر غیر‌حضوری شدن روش ثبت‌نام مدارس در پایه‌های اول، هفتم و دهم، والدینی که می‌خواهند فرزند خود را ثبت‌نام کنند، باید چنین کاری انجام دهند. یعنی در زمان ثبت‌نام باید به سایت احراز محل سکونت دانش ‌آموزان مراجعه کنند. سپس اطلاعاتی مانند شماره‌ تلفن و کد ملی را درج کرده تا وارد پنل کاربری خود شوند. اکنون می‌توانند کار ثبت آدرس در مای مدیو را انجام دهند.

والدین می‌توانند در هنگام احراز محل سکونت دانش‌آموزان بعد از ثبت ‌اطلاعات محل زندگی به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک مراجعه کنند و وارد بخش والدین شوند. سپس آدرس محل زندگی خود را تأیید نمایند و اقدام به ثبت‌نام در مدارس کنند. یکی از موارد مهم برای این کار، آشنایی با سایت ثبت‌نام و نحوه انجام آن است.

چون اگر شما حتی اشتباه کوچکی انجام دهید، سامانه اخطار می‌دهد و کارتان انجام نمی‌شود. این اتفاق به‌خاطر هوشمند بودن سامانه رخ می‌دهد و در نتیجه امر ثبت‌نام به مشکل برمی‌خورد.

به همین دلیل بهتر است که والدین با این سایت آشنایی داشته باشند. درصورتی‌که والدین قبلاً این کارها را انجام داده باشند، در این مرحله نیازی به انجام احراز محل سکونت دانش‌ آموز نیست.

یعنی به‌محض این که وارد سایت ثبت‌نام مدارس شدید، تمامی آدرس و کد پستی نمایان می‌شود. یعنی لازم نیست در مای مدیو ثبت کد پستی را انجام دهید و فقط کافی است که آنها را تأیید کنید. اما والدینی که این کار را انجام نداده‌اند یا آدرس آن‌ها اشتباه است، دوباره باید به این سایت مراجعه کنند. لازم به ذکر است که به‌خاطر انتقال ثبت‌نام خیلی از مدارس مانند تیزهوشان، نمونه دولتی مراجعه به سایت ثبت‌نام احراز محل سکونت دانش‌آموز الزامی است.

چه زمانی احراز محل سکونت دانش آموزان را انجام دهیم؟

خلاصه مقاله احراز سکونت دانش آموزان

ما در این مقاله از ایران تحصیل سعی کردیم نحوه احراز محل سکونت دانش‌ آموزان را برای شما توضیح دهیم. همان طور که در مقاله گفته شد، قبل از این که بخواهید فرزند خود را در مدرسه ثبت‌نام کنید، باید به سایت احراز محل سکونت دانش‌آموزان مراجعه نمایید. توضیح دادیم که اگر آدرس محل سکونت شما صحیح نبود، آن را ویرایش کرده و در صورت درست بودن اطلاعات، گزینه تایید را بزنید. اگر در هر مرحله کوچکترین اشتباهی کنید، روند شما با مشکل مواجه خواهد شد.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای تغییر، ثبت و احراز آدرس سکونت در my.medu

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه زمانی می‌توانیم کارهای احراز محل سکونت دانش‌آموزان را انجام دهیم؟

شما می‌توانید هم‌زمان و پیش از ثبت‌نام مدارس این کار را انجام دهید. فرقی ندارد که چه زمانی اقدام به این کار می‌کنید؛ اما تا احراز محل سکونت شما انجام نشود، نمی‌توانید در مدرسه ثبت‌نام نمایید.

برای چه مدارسی باید احراز محل سکونت انجام دهیم؟

فرقی ندارد که در چه مدرسه‌ای می‌خواهید تحصیل کنید، بهرحال شما موظف هستید این کار را انجام دهید. تمامی مدارس اعمم از عادی، تیزهوشان، شاهد، غیر‌انتفاعی و نمونه دولتی برای ثبت‌نام از شما می‌خواهند که به سایت احراز محل سکونت مراجعه نمایید.

برای چه پایه‌های باید احراز محل سکونت انجام شود؟

پایه‌های اول دبستان، هفتم و دهم متوسطه برای ثبت‌نام به احراز محل سکونت نیاز دارند. همه دانش‌آموزان بدون استثنا باید این کار را انجام دهند.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu»

  1. Avatar photo مبینا رضوی گفت:

    سلام من یکبار احراز رو زدم الان مدیر مدرسه برای دادن کد ثبت نام تیزهوشان میگه سیستم ارور میده که آدرس اشتباه بوده. از کجا میشه دید اصلا کدوم آدرس الان احراز شده ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق پرتال والدین ادرس را ویرایش نمایید

  2. Avatar photo بابک معنوی گفت:

    سلام موقع ثبت نام بچم تهران بودیم الان نقل مکان کردیم کرج و اجاره نامه جدید داریم. باید دوباره احراز کنیم محل زندگیمونو یا خودکار توی دولت من انجام میشه؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      می بایست احراز محل سکونت صورت گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور