ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نتایج آزمون جانمایی سمپاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴ + لینک مستقیم مشاهده | ایران تحصیل

نتایج آزمون جانمایی سمپاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نتایج آزمون جانمایی سمپاد نشان می‌دهد که کدام دانش‌آموزها برای دوره دوم متوسطه تیزهوشان قبول شدند. به همین دلیل دانش‌آموزانی که قصد دارند از پایه نهم به پایه دهم تیزهوشان قبول شوند باید در آزمون جانمایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ شرکت کنند.

خوب است بدانید که نتایج آزمون جانمایی سمپاد در تاریخ مقرری منتشر می‌شود. لذا دانش‌آموزان باید در این زمان به سامانه سمپاد آموزش و پرورش مراجعه کرده و در صورت قبولی در مدرسه تیزهوشان نام‌نویسی کنند.

با توجه به اینکه در حال حاضر سامانه سمپاد تازه راه‌اندازی شده است، بنابراین ممکن است برخی والدین و دانش‌آموزان در مورد نحوه کار با این سامانه و مشاهده نتایج آزمون جانمایی سمپاد آگاهی نداشته باشند. لذا به همین دلیل لازم است برای آن که آن ها اقدامات لازم را در زمان مقرر شده انجام دهند در این مورد اطلاعاتی را داشته باشند، اما آیا می دانید که برای ثبت نام در آزمون جانمایی سمپاد چه شرایطی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

کال تو اکشن تماس

منظور از آزمون جانمایی سمپاد چیست؟

دانش‌آموزان پایه نهم برای ثبت‌نام در پایه دهم دوره دوم متوسطه تیزهوشان باید در آزمون جانمایی شرکت کنند. این آزمون مختص تمام دانش‌آموزان است که برای شرکت در آن باید فایل راهنما را مطالعه کرده و با در دست داشتن مدارک لازم در سامانه استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش کشور یعنی در سامانه سمپاد ثبت‌نام کنند.

بخشنامه آزمون جانمایی مدارس سمپاد بر اساس شرایط جابجایی دانش‌آموزان از مدارسی به مدارس دیگر تیزهوشان نوشته شده است. به طوری که جابجایی این دانش‌آموزان تنها به نتایج آزمون جانمایی سمپاد بستگی دارد. لذا دانش‌آموزانی که قصد دارند در دوره دوم متوسطه تیزهوشان درس بخوانند باید در این آزمون قبول شوند. در حال حاضر زمان شروع ثبت نام آن برای سال جاری از ۱ تا ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ بود. لذا مهلت ثبت نام آن برای سال جاری تمام شده است و این آزمون در 18 تیر در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

جهت چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟ کلیک کنید.

منظور از آزمون جانمایی سمپاد چیست

زمان اعلام نتایج آزمون جانمایی سمپاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

بعد از آن که دانش‌آموزان در امتحان ورودی تیزهوشان شرکت کردند، منتظر نتایج آن باشند که حدود یک ماه بعد از امتحان کتبی اعلام می‌شود. معمولا طبق برنامه وزارت آموزش و پرورش نتایج آزمون جانمایی سمپاد در تاریخ 12 مرداد ماه منتشر می‌شود، بنابراین کلیه کسانی که در این آزمون شرکت کردند می‌توانند در این زمان به سایت سمپاد مراجعه کنند.

حال اگر آن‌ها در آزمون جانمایی سمپاد قبول شده باشند می‌توانند در مدرسه متناظر خود ثبت‌نام کنند. برای این کار باید پرونده تحصیلی خود را به مدرسه مورد نظر تحویل داده و ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. البته به یاد داشته باشید در صورتی که دانش‌آموزان در تاریخ مقرر شده برای ثبت‌نام و مشاهده نتایج آزمون خود اقدام نکنند. به منزله انصراف قطعی آن‌ها از تحصیل در مدارس تیزهوشان می‌باشد. همچنین باید به یاد داشته باشید که ممکن است نحوه نام‌نویسی در این مدارس تیزهوشان تغییر کند که شما برای اطلاع از تاریخ دقیق نام‌نویسی مدارس تیزهوشان می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان کلیک کنید.

نحوه مشاهده نتایج آزمون جانمایی سمپاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که به ذهن داوطلبان ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ می‌رسد این است که چگونه نتایج آزمون جانمایی سمپاد خود را مشاهده کنند. از آن جا که مشاهده نتایج آزمون کاملا اینترنتی است نحوه ورود آن را به صورت کامل در زیر مشخص کردیم:

به سامانه سمپاد به آدرس الکترونیکی azmoon.medu.ir مراجعه کنید.

گزینه «مشاهده نتیجه آزمون» را از منوی سمت راست آن انتخاب کنید.

در صفحه جدید باز شده کد ملی، رمز عبور و کد امنیتی تصویر را وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

در این مرحله نقش خود را دانش‌آموز انتخاب کنید و نام مدرسه خود را در عنوان سازمان وارد کنید. حالا بر روی گزینه تایید کلیک کنید.

نحوه مشاهده نتایج آزمون جانمایی سمپاد

پس از ورود به صفحه شخصی در صورتی که پذیرفته شده باشید نام مدرسه‌ای که در آن قبول شدید را مشاهده خواهید کرد، اما در صورتی که قبول نشدید عدم پذیرش در بخش استعدادهای درخشان را خواهید یافت.

حال برای مشاهده دقیق کارنامه خود و تعداد سوال‌های درست و غلط می‌توانید بر روی گزینه «دریافت کارنامه» کلیک کنید.

برای تمدید ثبت نام آزمون تیزهوشان کلیک کنید.

نکاتی در مورد نتایج آزمون جانمایی سمپاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

معمولا با شروع ثبت‌نام و نام‌نویسی در مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان سوالات زیادی پیرامون آن به ذهن دانش‌آموزان و اولیا محترم می‌رسد. به همین دلیل به چند نکته در مورد آزمون جا نمایی سمپاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ اشاره می‌کنیم:

♦️ شرکت در آزمون سمپاد برای عموم دانش‌آموزان آزاد می‌باشد و هیچ‌گونه اجباری برای شرکت در آن وجود ندارد.

♦️ در صورتی که دانش‌آموز در امتحان سمپاد قبول نشده باشد، آنگاه هیچ‌گونه مشکلی برای نام‌نویسی او در مدارس دیگر ایجاد نمی‌شود.

♦️ اگر دانش‌آموزی در آزمون سمپاد قبول نشود نمی‌تواند تحت هیچ شرایطی به مدارس تیزهوشان انتقال یابد.

♦️ دانش‌آموزانی که در آزمون جا نمایی سمپاد قبول شدند، باید ثبت‌نام خود را به صورت حضوری در مدارس قبول شده انجام دهند.

♦️ دانش‌آموزانی که در آزمون جا نمایی سمپاد قبول نشدند حداکثر تا هفته آینده می‌توانند کارنامه خود را با تعداد پاسخ‌های درست و غلط مشاهده کنند، بنابراین آن‌ها می‌توانند نمره کسب شده در هر درس، امتیاز کل داوطلب و امتیاز آخرین فرد قبول شده را مشاهده کنند.

♦️ دانش آموزان برای این که بتوانند در رشته مورد نظر خود قبول شوند باید حد نصاب نمره قبولی را در آن دریافت کنند و شرایط احراز مورد نیاز را داشته باشند. البته به یاد داشته باشید که امکان تغییر رشته در رشته قبولی در سال اول دوره دوم متوسطه وجود ندارد، اما در سال بعد می‌توانند طی قبولی در آزمون ورودی جداگانه‌ای در رشته مورد نظر قبول شوند.

برای نحوه ارتباط با پشتیبانی تیزهوشان کلیک کنید.

نکاتی در مورد نتایج آزمون جانمایی سمپاد

♦️ کلیه دانش‌آموزانی که پس از قبولی در یکی از مدارس تیزهوشان قصد جابجایی داشته باشید می‌توانند طی آیین‌نامه نقل و انتقالات دانش‌آموزان سمپاد اقدام کنند که برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانند با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنند.

♦️ بر اساس آیین‌نامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، آن دسته از دانش‌آموزانی که از سهمیه دوقلو‌ها استفاده کرده باشند و یکی از آن‌ها در آزمون جانمایی قبول شده باشد، آنگاه نفر دوم آن‌ها تنها در صورتی که حداقل 80 درصد نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده را کسب کرده باشد می‌تواند در مدرسه مورد نظر خود ثبت‌نام کند.

بنر کال تو اکشن

نمره قبولی در آزمون جانمایی سمپاد

نمره قبولی برای آزمون جانمایی سمپاد برای هر کدام از مدارس تیزهوشان متفاوت است؛ زیرا هر کدام از این مدارس شرایط متفاوتی دارند که بر اساس آن از میان داوطلبان دانش‌آموز قبول می کنند. به همین دلیل حداکثر و حداقل نمره قبولی در آزمون جانمایی سمپاد توسط این مدارس تعیین می شود. آزمون جانمایی سمپاد یک آزمون تستی 4 گزینه‌ای است که نمره منفی دارد. به طوری که شما به ازای هر پاسخ درست 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط یک امتیاز منفی دریافت می کنید. در این میان برای سوالاتی که به آن ها پاسخ ندادید نمره‌ای در نظر گرفته نمی شود.

ظرفیت پذیرش هر کدام از مدارس در مقطع دهم تیزهوشان به پیشنهاد اداره آموزش و پرورش بستگی دارد که این مقدار ظرفیت را سازمان ملی پرورش استعداد درخشان نیز باید تایید کند. در صورتی که تعداد داوطلبان متقاضی برای یک رشته تحصیلی در نتایج آزمون جانمایی سمپاد کمتر از حدنصاب باشد یا این که متوسط نمره کسب شده توسط دانش‌آموزان از تراز در نظر گرفته شده کمتر باشد در این صورت اسامی قبول شدگان کمتر از حد ظرفیت تعیین شده خواهد بود.

 

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون جانمایی سمپاد وجود دارد؟

وزارت آموزش و پرورش برای برقراری عدالت در میان دانش آموزان برای آن‌ها فرصتی جهت اعتراض به نتایج آزمون داده است. به طوری که در آن کلیه دانش‌آموزانی که به نتایج آزمون جا نمایی سمپاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ اعتراض داشته باشند می‌توانند آن را از طریق سایت azmoon.medu.ir اعلام کنند. زمان اعتراض به نتایج آزمون جا نمایی سمپاد یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون می‌باشد. در آن زمان دانش آموزان می‌توانند کارنامه عدم قبولی خود را مشاهده کنند تا بر اساس آن بتوانند اعتراض به آزمون جانمایی سمپاد را انجام دهند. نتایج اعتراض آن‌ها نیز 3 الی 4 هفته بعد از اتمام مهلت اعتراض اعلام می‌گردد. حال اگر شما نیاز به کسب آگاهی بیشتر در مورد زمان اعتراض به نتایج آزمون جا نمایی سمپاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان کلیک کنید.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون جانمایی سمپاد وجود دارد

مشاهده نتایج آزمون جانمایی تهران

آن دسته از دانش آموزانی که در آزمون جانمایی شهر تهران شرکت کردند می توانند برای مشاهده نتایج آزمون خود به سایت azmoon.tehranedu.ir مراجعه کنند. روند مشاهده در این سایت نیز مانند روش بالا می باشد که شما برای آن  نیاز به کد ملی و رمز عبور دارید.

خلاصه مطلب

سامانه سمپاد یکی از سامانه‌های جدید وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و تیزهوشان است. دانش‌آموزانی که قصد دارند در دوره دوم متوسطه در مدارس تیزهوشان درس بخوانند باید در آزمون جا نمایی شرکت کنند که در مورد اعلام نتایج آن و نحوه ورود به سایت سمپاد جهت مشاهده نتایج آزمون صحبت کردیم. هم‌چنین به چند مورد از نکات ثبت‌نامی و اعتراض به نتایج آزمون جانمایی سمپاد اشاره کردیم. حال اگر شما به هر گونه توضیحی در این خصوص نیاز داشته باشید می‌توانید در تمام ساعات شبانه روز با کارشناسان ایران تحصیل با شماره تلفن 9099075307 تماس بگیرید.

جهت دانلود این مقاله کلیک کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه نتایج آزمون جانمایی سمپاد را مشاهده کنیم؟

شما برای مشاهده نتایج آزمون جانمایی سمپاد باید به آدرس azmoon.medu.ir مراجعه کنید که برای این کار لازم است کد ملی، رمز عبور و کد امنیتی درج شده را وارد کنید.

تاریخ دقیق اعتراض به نتایج آزمون جانمایی تیزهوشان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

معمولا اعتراض به نتایج آزمون جانمایی سمپاد یک هفته بعد از اعلام نتایج اولیه شروع می‌شود. لذا پیش‌بینی می‌کنند که در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۳ نیز یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی مهلت اعتراض به آن شروع شود. حال اگر شما نیاز به اطلاعات جامعی در این خصوص داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

آیا در آزمون جانمایی سمپاد تنها دانش آموزان استعدادهای درخشان و تیزهوشان می‌توانند شرکت کنند؟

خیر، شرکت در این آزمون آزاد می‌باشد. به طوری که کلیه دانش آموزان می‌توانند در آن شرکت کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «نتایج آزمون جانمایی سمپاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴ + لینک مستقیم مشاهده | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo نوید گفت:

    سلام
    میشه ازمون جانمایی ۱۴۰۲ رو در جایی مشاهده کرد؟
    چون گفته شده از پارسال آزمون جانمایی و نمونه‌دولتی از هم جدا شدن
    امکانش هست ازمون پارسال رو توی سایت بارگذاری کنین؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر متاسفانه این آزمون قابل بارگزاری و دسترسی نمیباشد.

  2. Avatar photo عسل خزانی گفت:

    سلام
    ایا دانش آموزان سمپاد استان اردبیل هم میتونن در ازمون جانمایی شرکت کنن؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز بله محدودیتی در این مورد ندارند.

  3. Avatar photo حمیرا. گفت:

    سلام وقت بخیر آیا همزمان می توان در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی با هم شرکت کرد؟ نتایج آزمون جانمایی سمپاد با نتایج آزمون نمونه دولتی چه تاثیری روی هم دارد؟ میشه بیشتر توضیح بدهید؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میشد همزمان در این دو ازمون ثبت نام کرد.

  4. Avatar photo علی. گفت:

    سلام وقت بخیر آیا زمان برگزاری آزمون سمپاد همه شهرستان ها به خصوص تهران با سایر شهر ها یکسان است یا هر کدام برنامه جداگانه ای دارند؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      خیر سراسری می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور