ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید
فرم هدایت تحصیلی پایه نهم

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم

والدین گرامی می توانید با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس گرفته و از مشاوران و کارشناسان مطرح مرکز در زمینه هدایت تحصیلی ، فرم هدایت تحصیلی پایه نهم  و نحوه انتخاب رشته فرزندان خود مشورت و راهنمایی دریافت نمایید.

9099075307 و در صورت شلوغی خطوط 9099075307 ( استان تهران) پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 1 شب

هدایت تحصیلی چیست ؟ اگر به این کلمه “هدایت تحصیلی” نگاه کنید ، معنا و مفهوم کلی آن را متوجه می شوید . هدایت تحصیلی بطور خلاصه به معنای نشان دادن مسیر درست و مشخص ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته های تحصیلی مختلف هست تا دانش آموزان بتوانند از روی آگاهی و تفکر، آینده شغلی و  تحصیلی خود را انتخاب نمایند.

در این مقاله قصد داریم راجع به فرم هدایت تحصیلی پایه نهم 97 و نحوه انتخاب رشته پایه نهم صحبت کنیم . انتخاب رشته پایه نهم متوسطه بینهایت سرنوشت ساز و مهم است زیرا دانش آموزان با این انتخاب ، مسیر تحصیلی، شغلی و زندگی خود را مشخص می کنند پس از اهمیت بالایی برخوردار است و انتخاب درست و صحیح بر اساس استعدادها و شرایط و روحیات دانش آموز، مسیر موفقیت را برای دانش آموز ترسیم می کند. هر سال فرم هدایت تحصیلی پایه نهم در اختیار دانش آموزان و والدین قرار می گیرد تا در این زمینه راهنمایی شوند و احتمال می رود که فرم هدایت تحصیلی پایه نهم در سال 97-98 کمی با تغییراتی ارائه گردد . فرم هدایت تحصیلی پایه نهم از چند برگ تشکیل شده که در ادامه با آن آشنا می شوید.

مؤلفه های فرم هدایت تحصیلی پایه نهم

شش مولفه در روند انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم تاثیر گذار خواهد بود :

1- نظر دانش آموز : از دانش آموز نظرخواهی می شود که به ترتیب اولویت به کدام رشته ها علاقمند است که این نظرسنجی 10 درصد از 100 امتیاز را شامل می شود. که این نظرسنجی در یکی از فرم های هدایت تحصیلی پایه نهم موجود است.

2- نظر معلمان : نظر تمام معلمان دانش آموز نیز در رابطه با فعالیت و درس دانش آموز پرسیده می شود. این نظرسنجی نیز 10 درصد از 100 امتیاز را دارد. نظرسنجی در فرم هدایت تحصیلی پایه نهم موجود است.

3- نظر والدین : از والدین هم سوال در فرم هدایت تحصیلی پایه نهم نظرسنجی می شود که مایلند فرزندشان در چه رشته ای درس بخواند که 5 درصد را به خود اختصاص می دهد.

4- آزمون های مشاوره ای : این آزمون ها و نمونه سوالات آزمون هدایت تحصیلی ، به گونه ای انتخاب می شوند که با جواب هایی که دانش آموز به سوالات می دهد، کاملا مشخصی می شود که از نظر تمام ابعادی که وجود دارد به کدام رشته علاقه و گرایش دارد. نتایج این آزمون ها 30 درصد از امتیاز کل را در بر دارد. نمرات و امتیازات دانش آموزان در فرم هدایت تحصیلی پایه نهم نوشته می شود.

 جهت مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره ایران تحصیل کلیک نمایید.

5- سوابق تحصیلی : طبیعتا نمرات دانش آموزان نیز نقش مهمی در انتخاب رشته او ایفا می کند و این نمرات با توجه به کارنامه های پایه های هفتم، هشتم و نهم دانش آموز می باشد. سوابق تحصیلی 35 درصد از امتیاز کل را به خود اختصاص می دهد. پس از اهمیت بالایی برخوردار است.

6- نظر مشاور : مشاورین در آخرین مرحله تمام موارد بالا را بررسی و جمع بندی می کند و با دانش آموز و والدین او صحبت می کند و نظر خود را می دهد که این نظر 10 درصد از امتیاز کل را شامل می شود.

دانش آموزان گرامی جهت دریافت مشاوره انتخاب رشته پایه نهم و راهنمایی در زمینه نحوه انتخاب رشته می توانید با مشاوران و کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا تمام جزئیات لازم در زمینه انتخاب رشته و نیز معرفی رشته های دبیرستان را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

9099075307 و در صورت شلوغی خطوط 9099075307 ( استان تهران) پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 1 شب

در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم هیچ اجباری متوجه دانش آموز نخواهد بود و انتخاب رشته بر اساس علاقه دانش آموز، توانایی و استعدادهای او، بازار کار و نیز پیش بینی آینده انجام می شود. دانش آموزان به سمت رشته های خاص به اجبار کشیده نمی شوند اما رشته های مختلف تحصیلی هم شرایط و ضوابط خاص خود را برای تحصیل نیاز دارند که دانش آموز باید واجد آن شرایط باشد که همان کف نمره برای بعضی از رشته هاست.

در نمونه فرم هدایت تحصیلی پایه نهم توصیه هایی درج گردیده است که دانش آموزان باید به آن توصیه ها دقت نمایند مثلا در رشته های خاصی مانند ریاضی و فیزیک _ علوم تجربی _ انسانی _ فنی و حرفه ای و کاردانش (گرایش های کشاورزی و صنعت)، برخی از درس ها یک کف نمره دارند که دانش آموزان باید حداقل نمره ای که آن رشته نیاز دارد را کسب کرده باشند تا مجاز به انتخاب آن شوند. در صورتی که نتواند نمره لازم را کسب نماید، ثبت نام او در اولویت های چهارگانه انجام می گیرد.

نمونه فرم های هدایت تحصیلی را خدمت شما ارائه می دهیم :

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم یک

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم یک

 

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم شماره دو

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم شماره دو

 

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم شماره سوم

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم شماره سوم

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم شماره چهارم

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم شماره چهارم

 

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم شماره پنجم

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم شماره پنجم

 

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم شماره ششم

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم شماره ششم

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم شماره هفتم

فرم هدایت تحصیلی پایه نهم شماره هفتم

زمان انجام هدایت تحصیلی پایه نهم 97

طبق گفته معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، زمان انتخاب رشته پایه نهم 97 بعد از اعلام نتایج خردادماه 97 خواهد بود. دانش آموزان زمانی که امتحانات خرداد ماه را از سر بگذرانند و نتایج امتحانات را دریافت کنند، می توانند نسبت به انتخاب رشته و هدایت تحصیلی خود اقدام نمایند. زمان هدایت تحصلی پایه نهم از تاریخ 15 تیرماه به بعد می باشد و دانش آموزان می توانند پس از این که مناطق مختلف ، ظرفیت های رشته های مختلف را بررسی نمودند، جهت دریافت فرم های هدایت تحصیلی نهم به مدارس خود مراجعه نمایند.

دو فرم اصلی : “فرم توصیه نامه _ فرم زمان بندی” برای هدایت تحصیلی وجود دارد که دانش آموزان و والدین آنها جهت دریافت این فرم ها از تاریخ 20 تیرماه می توانند به مدارس متوسطه اول مراجعه نمایند. این احتمال وجود دارد که در سال 97 دریافت فرم نیز بصورت اینترنتی انجام گیرد.

نکته : در دستور العمل جدید، دانش آموزانی که مایلند و یا مجبورند که در مدارس مناطق دیگر ثبت نام کنند، با محدودیت ثبت نام بر اساس محدوده جغرافیایی برای پایه دهم البته با شرایط خاص، مواجه نخواند بود . جهت اطلاع از زمان انتخاب رشته و زمان دریافت فرم هدایت تحصیلی پایه نهم در کانال تلگرام ایران تحصیل عضو شوید تا از آخرین اخبار مطلع شوید.

مطالب مرتبط :

3.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «فرم هدایت تحصیلی پایه نهم»

  1. Avatar photo fti گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانش اموز نهم هسم و قصد دارم برم رشته تربیت بدنی،نمره تربیت بدنیم هر سه سال20بوده ولی ریاضیم نوبت اول18و نوبد دوم11شدم و علومم نوبت دوم13و معدل نوبت اول18و دوم17
    مقام های زیادی دارم و هم اینکه از هیات والیبال و تربیت بدنی نامه دارم امکان اینکه قبول نشم هست؟

    1. Avatar photo ranjbar گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما شانس قبولی در رشته تربیت بدنی را دارید با توجه به این که برخی مدارس برای ورود به این رشته یک ازمون عملی لحاظ میکنند

  2. Avatar photo نهمی گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    معدل نوبت دوم سال نهمم به احتمال زیاد بین ۱۹ تا ۱۹ و ۳۰ صدم میشه

    اما نمره ریاضی و علوم نوبت دوم نهم هر دوتا بیست شدم
    برای ادبیات و زبان انگلیسی متاسفانه نمره پایین گرفتم شاید ۱۵ یا ۱۶
    امکانش هست برم رشته تجربی ؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای د ریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید

    مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید! تلفنی 24 ساعته | irantahsil

    ایران تحصیل به عنوان یکی از بهترین وب سایت‌های مشاوره تحصیلی رایگان است که به دلیل کیفیت بالای مشاوره و قیمت مناسب تا به حال توانسته بخش اعظمی از داوطلبان کنکور و دانش آموزان را به خود جذب کند. به...
  • مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    دریافت مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس جهت کسب آمادگی برای آزمون‌های مختلف و برنامه‌ریزی درست، بسیار مهم و حیاتی است. مشاوره تحصیلی مدرسه، دانشگاهی و نظام وظیفه در حال حاضر نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارد و بیشتر مورد...
  • مشاوره تحصیلی تلفنی

    مشاوره تحصیلی تلفنی | تمامی مقاطع + 24 ساعته | ایران تحصیل

    آیا می‌دانستید به جای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری می‌توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید؟ شایان ذکر است بدانید مشاوره تحصیلی تلفنی دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد به همین دلیل این روزها اکثر افراد از تمایل بیشتری به استفاده...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    داشتن برنامه ریزی درسی مناسب می تواند به دانش آموزان و دانشجویان کمک کند تا پیشرفت تحصیلی بهتری داشته باشند. آن دسته از افرادی که در طول ترم برای خواندن هر کدام از دروس و آمادگی جهت شرکت در امتحانات...
تماس با مشاور