ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روش مطالعه ریاضی

بهترین روش مطالعه ریاضی کنکور به روش تک رقمی ها
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید
روش مطالعه ریاضی

روش مطالعه ریاضی

داوطلبان و دانش آموزان عزیز در صورتی که مایلید روش مطالعه ریاضی کنکور و روش مطالعه دروس عمومی کنکور را بدانید با مرکز مشاوره کنکور ایران تحصیل از طریق تلفن ثابت تماس بگیرید تا کارشناسان ما که از مشاوران مطرح کشور می باشند، مشاوره ها و برنامه ریزی های تخصصی را در این زمینه به شما ارائه دهند .

9099075307 و در صورت شلوغی خطوط 9099075307 ( استان تهران) پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 1 شب

روش مطالعه ریاضی بر اساس تجربه رتبه های برتر

 روش مطالعه ریاضی به صورتی است که نمی توان این درس را مانند دروس دیگر بصورت نکته وار یا حفظ نکات مطالعه نمود و سپس شروع به تست زدن کرد. زیرا که ریاضیات بیش از هزار نکته دارد و زمانی که سوالی طرح می گردد از کل ریاضیات است و دانش آموز تا کل مفاهیم ریاضی را اصولی یاد نگیرد و نتواند مباحث ریاضی را به هم ربط دهد، این همه نکات را با هم قاطی می کند و به اشتباه می افتد. داوطلبان و دانش آموزان هرچقدر که در مباحث پایه ریاضی مسلط شوند و فهمشان از عمق و شالوده ریاضیات بیشتر می شود، باقی مباحث ریاضی را آسان تر فرا می گیرند و نسبت به مباحث جدید درک بهتر و ذهن بازتری خواهند داشت .برای آگاهی از روش مطالعه ریاضی بر اساس تجربه رتبه های برتر کنکوری مباحص زیر را مطالعه کنید .

 

روش مطالعه ریاضی باتفاوت های عمده ای با روش مطالعه فیزیک دارد که در ادامه به آن می پردازیم در این مقاله سعی‌مان بر این است که روش صحیح مطالعه ریاضی برای کنکور را برای شما بیاموزیم . شما می بایست با یادگیری روش مطالعاتی هر درس، یک برنامه ریزی برای کنکور تنظیم نمایید و البته اگر برای تنظیم این برنامه با یک کارشناس خبره مشورت نمایید سریعتر و بدون زحمت از یک برنامه ریزی جامع کنکور بهرمند خواهید شد .

 نحوه تست زدن ریاضی کنکور 

زمانی که به سراغ تست زدن می روید و به سوالی برمی خورید که جوابش را نمی دانید، در اینجا هرگز به پاسخنامه مراجعه نکنید زیرا ذهنتان را تنبل بار می آورید. باید با حوصله و تفکر و دقت تمام راه ها و روش های حل مساله را امتحان کنید. این عمل موجب رشد و پیشرفت شما در فهم و یادگیری و نحوه تست زدن و روش مطالعه ریاضی می شود و زمانی که جواب صحیح را نگاه کردید، ذهن و دید شما نسبت به آن مساله بازتر می شود.

چگونه ریاضی بخوانیم؟

همانطور که می دانید در مبحث روش مطالعه ریاضی ، بسیاری از بخش ها و مباحث به صورت زنجیر بار و پیوسته به هم مرتبط هستند ، و همین امر باعث می شود مشاوران کنکوری روش های متغییری را برای این درس ابداع کنند یک دانش آموز برای ورود به سطوح بالاتر یادگیری ریاضی ، می بایست سطوح قبلی را یاد گرفته باشد و ترتیب خواندن مباحث ریاضی کنکور را رعایت کنند در غیر این صورت در مواجه با تست ها به مشکل خواهد خورد .

در زمان مطالعه ریاضی هر زمان که به موضوع و مبحثی رسیدید که نسبت به بخشی از آن تسلط کافی ندارید یا برایتان مبهم است، مجبورید بلافاصله برگردید و موضوع پیش نیاز مختص آن را مطالعه کرده و یاد بگیرید و سپس به موضوع مورد مطالعه خود برگردید و ادامه دهید، در غیر اینصورت تست های آن مبحث را نخواهید زد و به فهم کامل از آن نمی رسید. این همان اصول علمی در روش مطالعه ریاضی برای نهایی است که باید به آن عمل کنید. بطور مثال داوطلب در حال مطالعه مشتق است و در جایی به ابهام می رسد و متوجه می شود که در بحث توابع مشکل دارد، پس ابتدا به سراغ مبحث توابع می رود و آن مبحث را کامل یاد می گیرد و مجدد به مشتق باز می گردد و روند مطالعه خود را بدون مشکل و با تسلط عمیق ادامه می دهد. هر داوطلبی که بتواند چند ماه با همین روشِ مطالعه ریاضی و با همین اسلوب خاص، ریاضی را بخواند، بالاخره مباحث ریاضی را عمقی و کاملا مفهومی فرا می گیرد. برای فهم عمیق ریاضی بایستی صبور بود و یک برنامه دراز مدت تنظیم نمود.

جهت اطلاع از جدیدترین روش مطالعه ریاضی با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل نمایید

مباحث پایه روش مطالعه ریاضی 

پیشنهاد ما به داوطلبان و دانش آموزانی که در درس ریاضی ضعف دارند و این ضعف ناشی از تسلط نداشتن بر مباحث پایه ریاضی است، این است که حدود نود درصد از ساعاتی را که قرار است به مطالعه ریاضی اختصاص دهند، صرف یادگیری مباحث پایه و ابتدایی ریاضی ( مانند : اتحاد – فاکتور گیری – معدلات و نامعادلات – تعیین علامت – توابع و …) کنند و تسلط خود را در این مباحث افزایش دهند تا بتوانند به سطوح پیشرفته تر ارتقاء یابند و توانایی فهم و یادگیری مباحث پیچیده تر را داشته باشند. با این روش مطالعه ریاضی برای نهایی می توانند مباحث ریاضی را به راحتی تحلیل نمایند. لازم به ذکر است که تا هر زمان که به تسلط در مباحث پایه نرسیده اید، به همین روند ادامه دهید. مطمئن باشید با عمل کردن به این نوع روش مطالعه ریاضی، هم طعم شیرین یادگیری ریاضی را خواهید چشید و هم در کنکور می توانید از تعداد بسیار زیادی از داوطلبان کنکور پیشی بگیرید و تراز خود را افزایش دهید.

داوطلبان گرامی اگر قصد دارید در کنکور تراز بالایی بیاورید بهتر است با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا برای شما مطابق با روحیه و توانایی های شما برنامه ای جامع تنظیم نمایند و در اختیارتان قرار دهند کافیست تماس بگیرید.
روش مطالعه ریاضی

روش مطالعه ریاضی

مطالب مرتبط :

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)