ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روش های نوین مطالعه کنکور _ روش PQR5

روش های نوین مطالعه کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید
روش PQR5

روش PQR5

جهت مشاوره و یادگیری روش PQR5 – شیوه های نوین مطالعه و برنامه ریزی کنکور – تست زنی کنکور با مرکز مشاوره کنکور ایران تحصیل تماس بگیرید تماس از سراسر کشور با شماره های زیر

9099075307 و در صورت شلوغی خطوط 9099075307 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

روش های نوین مطالعه کنکور _ روش PQR5

قبولی در کنکور سراسری راه و روش دارد. اگر از راهش وارد شوید بطور حتم موفق می شوید. مشاوران و کارشناسان متخصص تحصیلی روش های متفاوتی را جهت مطالعه دروس ارائه می دهند که هر یک خصوصیات خاص خود را دارد. روش های مطالعه کنکور و امروزه روش های نوین مطالعه کنکور همواره به یاری دانش آموزان و داوطلبان کنکور آمده و آنها را در جهت موفقیت در کنکور سراسری یاری نموده است. یکی از این روش ها، روش PQR5 هست که در این مقاله سعی داریم شما عزیزان را با روش  PQR5 آشنا کنیم تا بتوانید برای پیشرفت بیشتر در مطالعه دروس از این روش استفاده نمایید.

روش های نوین مطالعه کنکور  _ روش PQR5

روش PQR5 یک روش جادویی است که استفاده از آن و بکار بردن تکنیک PQR5 موجب می شود شما بصورت شرطی، برای کنکور مطالعه نمایید و این کار برایتان مثل آب خوردن شود. روش PQR5 شما را شرطی می سازد تا به راحتی مطالعه نمایید.

روش PQR5 نیاز به یک سری شرایط عمومی دارد که بایستی رعایت شود تا تکنیک عملی شود.
در این قسمت به توضیح روش PQR5 می پردازیم :

روش PQR5 _ مکان مطالعه

خب در روش PQR5 مکان مطالعه باید ثابت و بدون تغییر باشد پس سعی کنید بهترین مکان را جهت اجرای روش PQR5 انتخاب نمایید. سعی کنید دکوراسیون آن محل ساده و معمولی باشد تا مانع تمرکز شما نشود. در این روش به این دلیل که محیط مطالعه و ساده و ثابت است، ضمیر ناخودآگاهتان بعد از یک مدت که در این مکان مطالعه نمودید، این محل را محل مطالعه شما می شناسد و ناخودآگاه زمانی که به محل مطالعه می روید، بدلیل شرطی شدن، تمرکز شما افزایش می باید.

مطابق روش PQR5 شما نباید بصورت دراز کش مطالعه نمایید. بهتر است پشت میز مطالعه کنید. شما نباید راه بروید و مطالعه کنید.

در مکان مطالعه هم از نور مهتابی استفاده شود و هم از نور زرد مثلا چراغ مطالعه. ترکیب دو نور سفید و زرد در پیشگیری از خسته شدن چشم معجزه می کند. هرگز محیط مطالعه را کمک نور یا تاریک نکنید. سعی کنید همزمان که از نور چراغ مطالعه استفاده می کنید، محیط اطرافتان هم روشن باشد تا دچار خواب آلودگی و آشفتگی نشوید. دمای محیط هم حدود 25 درجه باشد خوب است.

 

روش PQR5 _ زمان مطالعه

زمان مطالعه همیشه مهم است و در روش PQR5 هم جزء موارد مهم بشمار می آید. همه افراد در زمان های خاصی از شبانه روز میزان یادگیریشان بهتر است و در زمان هایی کمتر است. کسانی که روش pqr5 را ابداع نموده اند به شما داوطلبان کنکور پیشنهاد می کنند که اول صبح و آخر شب بهترین و مناسب ترین زمان برای مطالعه کنکور محسوب می شود زیرا مطالعه کنکور یک امر طولانی مدت و گسترده ایست و این زمان ها برای کنکور مناسب تر است. یادتان باشد زمانی که گرسنه هستید و زمانی که معده شما پر هست مطالعه نکنید.

خوب شرایط عمومی را با هم بررسی کردیم و در اینجا می رسیم به خود روش pqr5 که برای شما توضیح می دهیم. این روش سه مرحله اصلی دارد : قبل مطالعه _ حین مطالعه _ بعد از مطالعه

 

1- قبل از مطالعه

این یک قانون کلی است که پیش از ورزش باید بدن خود را گرم نمایید. سپس ورزش می کنید وگرنه بدنتان آمادگی کامل را پیدا نکرده و حتی دچار آسیب دیدگی هم می شوید. در مطالعه کردن هم همینطور است. ابتدا باید ذهن را گرم نمایید و این کار با مرور کلی و اجمالی کل مطلبی که قرار است مطالعه نمایید انجام می گیرد. با مرور کردن، کل مفهوم مطلب، درون ذهن شما جای می گیرد.

بعد از مرور و فهم کلی مطلب، باید از خود سوالاتی کلیدی بپرسید : بطور مثال هدف اصلی این مطلب چیست؟ موادر کلیدی مورد اشاره در این مطلب چه می باشند؟ اگر یک طراح قصد داشته باشد از این مطلب سوال تستی طرح نماید چه سوالی را مطرح می کند؟

مرحله سوال کردن در ذهن، نرمش و گرم کردن ذهنی را تکمیل می کند و ذهن را آماده می کند تا در زمان مطالعه اصلی، به دنبال پاسخ سوالات باشد.

 

2- حین مطالعه

این مرحله از روش PQR5 نوبت می رسه به مرحله مطالعه اصلی که دو قسمت دارد : خواندن و خلاصه نویسی

خوب شما به ترتیب هر بخش از مطلب را به ترتیب بخوانید و هر بخش که به اتمام رسید، خلاصه ای از اون بخش را یادداشت نمایید. البته روی سوالاتی که از خود پرسیدید هم تمرکز نمایید.

 

3- بعد از مطالعه

مطالعه که تمام شد، برخلاف چیزی که همه خیال می کنند که کار به پایان رسیده است، اما در روش pqr5 کار مطالعه تمام نشده است و هنوز سه مرحله از روند کار باقی مانده است. که این سه مرحله نقش موثری در شرطی سازی فرآیند مطالعه دارد.

اکنون این سه مرحله را برایتان می گوییم :

 

1- مرور کردن

بعد از پایان مطالعه و خلاصه نویسی ، باید خلاصه ای که از مطلب مطالعه شده یادداشت کرده اید را مجدد مرور کنید. و روش صحیح درس خواندن کنکور را به خوبی بیاموزید .

 

2- تفکر کردن

وقتی که خلاصه را مرور نمودید، راجع به آن فکر کنید. زیرا موجب می شود مطلب در ذهنتان تثبیت شود. سعی کنید فکر کنید و ببینید آیا به سوالاتی که از خود پرسیده اید جواب داده شده یا نه. یا سعی کنید ببینید آیا مطلب مطالعه شده در زندگی روزمره شما وجود دارد. یا از آن مطلب یک داستان طنز و بامزه بسازید. مجموع این اعمال موجب ماندگاری و تثبیت مطلب در ذهنتان می شود.

 

3- تازه کردن مطالعه

باید هر چند وقت یک بار، بطور منظم و مطابق با برنامه ریزی، مطالب مرور شده را بارها و بارها مطالعه کنید تا در حافظه بلند مدت شما بماند. می توانید از روش لایتنر و روش های یادسپاری مطالب استفاده نمایید.

جهت یادگیری روش لایتنر و دیگر روش های حفظ کردن مطالب درسی با مرکز مشاوره تلفنی کنکور کنکور ایران تحصیل تماس بگیرید و از مشاوران زبده ما جهت مشاوره کنکور تجربی 98 کمک بگیرید.

 

کانال آموزش روش PQR5

کانال آموزش روش PQR5

 

چند مقاله دیگر که از تجربیات رتبه های برتر برگرفته شده که توصیه می کنیم جهت موفقیت در کنکور حتما مطالعه کنید :

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

روش PQR5 چیست؟ 

روش PQR5 یکی از جدیدترین و بهترین روش های مطالعه برای کنکور است که با استفاده از آن می توانید قبولی تضمینی در کنکور را از آن خود کنید.

مراحل روش PQR5 در چند دسته تقسیم بندی می شوند؟ 

مراحل روش PQR5 در سه دسته قبل از مطالعه، حین مطالعه و بعد از مطالعه تقسیم بندی می شوند.

چگونه می توانم اطلاعات دقیقی را در رابطه با روش PQR5 بدست آورم؟

از طریق برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل می توانید اطلاعاتی را در رابطه با این روش از مطالعه بدست آورید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)