ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور چقدر است؟ + سهمیه سمپاد ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

قبول شدن در کنکور سراسری با رتبه های عالی و تحصیل در بهترین دانشگاه ها و رشته های پرطرفدار از جمله تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور است زیرا دانش آموزان مدارس تیزهوشان در مقایسه با دانش اموزانی که در مدارس دیگر مشغول به تحصیل هستند؛ کلاس های فوق برنامه ی زیادی را می گذارنند.

افزون بر این در مدارس تیزهوشان، دانش آموزان برای رسیدن به نمرات بالا و کسب جایگاه برتر در میان هم کلاسی هایشان، ساعات مطالعه بیشتری دارند و رقابت درسی در این مدارس نیز چشمگیرتر می باشد.

در این مقاله قصد داریم نگاهی اجمالی به تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور دانش آموزان بیندازیم. همچنین به بررسی آمار قبولی دانش آموزان و مقایسه ی رتبه های آن ها در مدارس مختلف خواهیم پرداخت. با تمام ویژگی های مثبت این مدارس، جنبه های منفی مدارس تیزهوشان که از دیدگاه دانش آموزان بیان شده است در انتهای مقاله آورده شده است تا بیش از پیش با تحصیل در مدارس سمپاد آشنا شوید.

پیش از شروع مقاله لازم است بدانید آنچه که در مسیر کنکور، آینده ساز است تلاش و پشتکار خود دانش آموزان است و نوع مدرسه به تنهایی نمی تواند تاثیری در رتبه ی داوطلبان داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در هر مدرسه ای که در حال تحصیل هستید برای دریافت مشاوره تحصیلی و برنامه مطالعاتی قبولی در کنکور سراسری که به صورت فردی و بر اساس توانایی و شرایط شما تدوین می شود، با شماره 9099075307 (از تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد استانی) تماس بگیرید.

لازم به ذکر است برای برقراری ارتباط با بهترین مشاوران کنکور سراسری که موفقیت شما را تضمین می کنند همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب می توانید با این شماره تماس بگیرید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

بررسی مهم ترین علل افزایش قبولی دانش آموزان مدارس تیزهوشان در کنکور سراسری

همانطور که می دانید سالانه داوطلبان بسیاری برای ورود به دانشگاه ها از طریق کنکور سراسری اقدام می‌ کنند که بر اساس آمارها بیشتر افراد قبول شده در بهترین دانشگاه ها، دانش آموزان مدارس تیزهوشان هستند. اما آیا تا به حال از خود سوال کرده اید که چرا دانش آموزان تیزهوشانی بیشتر از سایر دانش آموزان در کنکور سراسری موفق می گردند؟

در این بخش از نوشته قصد داریم مهمترین علت هایی که باعث افزایش قبولی این دانش آموزان نسبت به دانش آموزان مدارس دیگر در کنکور سراسری می شود را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

کلاس های فوق برنامه و مطالب کمک درسی

در مدارس تیزهوشان نسبت به سایر مدارس، دانش آموزان کلاس های فوق برنامه های بیشتری دارند و همچنین مطالب کمک درسی بیشتری نیز به آن ها ارائه می شود.

علاوه بر این دانش آموزان سمپادی در مدارسی تحصیل می کنند به امکانات آموزشی بیشتری دسترسی دارند. از جمله این امکانات می توان به معلم های با تجربه ای اشاره کرد که برای دروس اختصاصی و عمومی از یکدیگر مجزا هستند. 

همچنین در کلاس های فوق برنامه مدارس تیزهوشان فرمول ها و تکنیک های تست زنی بیشتر با دانش آموزان کار می شود و جو این مدارس شرایط را به گونه‌ ای فراهم می کند که دانش آموزان به مطالعه و تلاش بیشتر ترغیب شوند و از این رو در کنکور سراسری موفق تر عمل نمایند. 

 

برای دانلود نمونه سوالات آزمون تیزهوشان بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

وجود رقابت درسی در میان دانش آموزان سمپادی

همانطور که در قسمت قبل گفتیم جو رقابتی میان دانش آموزان مدارس تیزهوشان بسیار زیاد است که این عامل در افزایش ساعت مطالعه و به دنبال آن تلاش برای کسب نمره بهتر تاثیر فراوانی دارد.

مهم ترین علل افزایش قبولی دانش آموزان مدارس تیزهوشان در کنکور سراسری

اعتماد به نفس زیاد دانش آموزان سمپادی

همه انسان ها با سال ها تلاش و صرف زمان زیاد در آنچه که می خواهند موفق می شوند زیرا موفقیت ذاتی نیست بلکه اکتسابی است. موفقیت نیز با اعتماد به نفس رابطه مستقیم دارد و هرچه دستاورهای کوچک و بزرگ افراد در زندگیشان بیشتر شود به اعتماد به نفس بالاتری نیز دست می یابند. 

اغلب دانش آموزان مدارس تیزهوشان نیز به سبب قبولی و تحصیل در این مدارس اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند که همین عامل در قبولی آن ها برای کنکور سراسری موثر است.

داشتن انگیزه بسیار زیاد تیزهوشانی ها

بسیاری از دانش آموزان مدارس تیزهوشان به سبب قبولی در این مدارس، موفقیت را یک عامل حتمی برای خود تلقی می کنند و باور دارند به راحتی می توانند در کنکور به موفقیت دست پیدا کنند و به همین علت انگیزه و امید فراوانی دارند و بیشتر از دیگر دانش آموزان تلاش و کوشش می کنند.

ساعت مطالعه ی زیاد و برنامه ریزی درسی اصولی 

رقابت،اعتماد به نفس و انگیزه نیروهای محرک دانش آموزان تیزهوش برای افزایش ساعت مطالعه و درس خواندن بی وقفه است. در مصاحبه ای رتبه های برتر کنکور سال های گذشته که از مدارس تیزهوشان بودند اظهار داشتند میانگین ساعت مطالعه آن ها در حدود8 تا 9 ساعت در روز است که  دلیل موفقیت آن ها را کاملا توضیح می دهد.

 

برای اطلاع از برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

کال تو اکشن تماس

داشتن معلمان مجرب و علاقمند به بیان مطالب بیشتر درسی

از آن جا که قبولی در مدارس تیزهوشان کار چندان ساده ای نیست و پایه تحصیلی قوی نیاز دارد، این دانش اموزان از سطح علمی خوبی برخوردار هستند و همین عامل سبب می شود تا معلمان آن ها نیز علاقه بیشتری برای بیان مطالب درسی و کمک درسی داشته باشند و مباحث بیشتری را به دانش آموزان خود آموزش دهند.

در حقیقت معلمان مدارس تیزهوشان که می بینند دانش اموزانشان به خوبی مطالب درسی را یاد می گیرند با ان ها بیشتر کار می کنند و مطلبی را که از سطح کتاب درسی بالاتر است اموزش می دهند.

افزون بر این در مدارس تیزهوشان بیشتر آزمون ها به صورت تستی گرفته می شود و تکنیک های تست زنی به دانش اموزان این مدارس یاد داده می شود که همین عامل را می توان یک تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور به حساب آورد.

برای دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان روی لینک بزنید.

داشتن معلمان مجرب و علاقمند به بیان مطالب بیشتر درسی در مدارس سمپاد

سهمیه مدارس تیزهوشان در کنکور سراسری چگونه محاسبه می شود؟

بسیاری از دانش اموزان هر سال تلاش می کنند تا در مدارس تیزهوشان قبول شوند و بتوانند در کنکور سراسری رتبه خوبی کسب کنند اما آیا مگر مدارس تیزهوشان در کنکور سراسری دارای سهمیه هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم هیچ سهمیه ای برای دانش آموزان مدارس تیزهوشان در کنکور سراسری وجود ندارد. در واقع علل موفقیت آن ها در این آزمون مواردی است که در قسمت قبل به آن ها اشاره کردیم.

برای آشنایی با شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان روی لینک کلیک کنید.

آیا برای قبولی در رشته های پزشکی،دندانپزشکی و یا داروسازی باید دانش آموز مدارس تیزهوشان باشیم؟

اگر به نتایج کنکور سال های اخیر نگاهی بیندازیم مشاهده خواهیم کرد که بسیاری از رتبه های برتر در مدارس عادی درس می خواندند و رمز موفقیت خود را تلاش و مطالعه ی بسیار مطرح کرده اند.

بنابراین برای قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی نباید حتما دانش آموز مدارس تیزهوشان باشیم بلکه لازمه ی قبولی در این رشته ها و کسب رتبه عالی، تلاش و کوشش خود شماست.

فراموش نکنید منابع درسی دانش آموزان مدارس تیزهوشان با دانش آموزان مدارس دیگر یکسان است و تحصیل در مدارس تیزهوشان شرط لازم برای تضمین قبولی کنکور سراسری نیست و موفقیت یا عدم موفقیت در این آزمون به خود دانش آموزان و تلاش و پشتکار آن ها وابستگی دارد.

برای کسب اطلاعات در زمینه ظرفیت مدارس تیزهوشان روی لینک کنید.

مقایسه آمار قبولی مدارس سمپاد،نمونه، غیر انتفاعی، شاهد و دولتی در رشته های پرمخاطب کنکور

  • طبق آمار امسال مدارس تیرهوشان 3.5 درصد کل دانش آموزان سال دوازدهم را پوشش می دهد. که شامل 39 درصد رتبه های زیر 3000 کنکور سراسری می باشند.
  • مدارس نمونه 9 درصد دانش آموزان سال دوازدهم کل کشور را شامل می شود. از این تعداد 24.5 درصد رتبه های زیر 3000 کنکور را تشکیل می دهند.
  • 19 درصد دانش آموزان سال دوازدهم در مدارس غیرانتفاعی درس می خوانند که این تعداد 19 درصد رتبه های زیر 3000 را تشکیل می دهند.
  • 5درصد و 54درصد دانش آموزان سال دوازدهم به ترتیب در مدارس شاهد و دولتی درس می خوانند که جمعا 12 درصد از جمعیت رتبه های زیر 3000 را تشکیل می دهند.

مقایسه آمار قبولی مدارس سمپاد،نمونه، غیر انتفاعی، شاهد و دولتی در رشته های پرمخاطب کنکور

برای اطلاع از شرایط ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان پایه هفتم و دهم بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

ثاثیر منفی مدارس تیزهوشان در کنکور

حال که با تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور آشنا شدید خوب است بدانید اگرچه مدارس سمپاد در تربیت رتبه های برتر کنکور خودشان را ثابت کرده اند اما آسیب هایی را هم به دانش آموزان وارد می کنند. این آسیب ها را در ادامه معرفی کرده ایم:

رقابت ناسالم

رقابت درسی می تواند یکی از عوامل مهم برای قبولی در کنکور سراسری باشد. در قسمت های قبل جنبه مثبت ان را بیان کردیم اما باید بدانید رقابت ناسالم درسی می تواند علاوه بر مشکلات جسمی و روحی بر روی روابط دوستانه دانش اموزان باهم نیز اثر بگذارد.

برای پاسخ به سوال چرا سایت تیزهوشان باز نمیشه؟ روی لینک بزنید.

غرور 

دانش اموزان مدارس تیزهوشان به سبب قبولی و تحصیل در این مدارس غرور بیشتری دارند و گاهی غرور کاذب و بیش از اندازه آن ها باعث می شود به خود مغرور شوند و دست از تلاش بردارند.

استرس

از آنجا که جو رقابتی در مدارس تیزهوشان بسیار بالا می باشد و دانش آموزان برای کمترین مقدار نمره با هم رقابت دارند؛ این رقابت می تواند سبب بروز استرس فراوان در آن ها گردد که مقدار زیاد استرس برای دانش آموزان نه تنها نقش محرک را ایفا نمی کند بلکه زمینه ساز آسیب های جدی روحی و جسمی ان ها خواهد شد.

ثاثیر منفی مدارس تیزهوشان در کنکور

برای اطلاع از ظرفیت مدارس تیزهوشان بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

اخبار پیرامون مدارس تیزهوشان

بررسی راهکارهای جدید برای جذب دانش آموزان سمپاد

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفتند آمار بسیار بالای داوطلبان آزمون ورودی مدارس سمپاد مانند کنکور سراسری است و سالانه 300 هزار نفر در این آزمون شرکت می‌ کنند و این آمار تقریبا مشابه کنکور سراسری است.

ایشان همچنین تاکید کردند استفاده از روش‌ های مصاحبه‌ محور و علمی برای تشخیص داوطلبان تیزهوش اقدام مناسبی است اما با این تعداد داوطلب راهکار مناسبی به نظر نمی رسد. از این رو در حال مطالعه روش‌ هایی هستیم که به کمک آن ها بتوانیم توانمندی مهارتی داوطلبان را مورد سنجش قرار دهیم.

بررسی راهکارهای جدید برای جذب دانش آموزان سمپاد

صنعت پررونق تیزهوش‌‌ سازی و سازوکارهای نادرست شناسایی دانش آموزان سمپاد

آمار ها نشان می دهد پس از گذشت 20 سال از تاسیس مدارس تیزهوشان در کشور، جمعیت دانش آموزان این مدارس 15 برابر شده است و از 9 هزار و 682 نفر به 146 هزار و 490 نفر افزایش یافته است. در حالیکه بر اساس آمارها در سال 70 حدود 14.5 میلیون دانش‌ آموز داشته ایم و در سال 93 کمتر از 12 میلیون دانش‌ آموز در مدارس کشور تحصیل می کرده اند. بنابراین مشاهده می کنید تحت شرایطی که جمعیت دانش‌ آموزان کشور کاهشی بوده است تعداد دانش‌ آموزان تیزهوشان افزایش چشمگیری پیدا کرده است که نشان از صنعت پررونق تیزهوش‌‌ سازی و سازوکارهای نادرست شناسایی دانش آموزان سمپاد دارد.

برای برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان کلیک کنید.

خلاصه مطالب

آنچه که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور سراسری بود زیرا این مدارس سهم بزرگی از رتبه های برتر کنکور سراسری را به خود اختصاص داده اند. از این رو در این مطلب به بخشی از عوامل موثر در موفقیت دانش آموزان سمپاد نیز اشاره کردیم.

شما عزیزان در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص شرایط تحصیل در مدارس تیزهوشان، قبولی کنکور سراسری و همچنین دریافت مشاوره تحصیلی و برنامه مطالعاتی می توانید با مرکز مشاوره ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید. همانطور که گفتیم برای این کار می بایست شماره 9099075307 را از تلفن ثابت و بدون پیش شماره استانی از ساعت 8 صبح تا 12 شب شماره گیری نمایید.

علاوه بر این، شما همراهان گرامی می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با مقاله فوق، آن را به صورت کامنت در قسمت دیدگاه های انتهای این صفحه برای ما بنویسید تا کارشناسان مجرب این مرکز در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دانش آموزان در مدارس تیزهوشان نسبت به دانش آموزان در مدارس عادی، ساعات بیشتری در کلاس می گذرانند؟

بله به سبب کلاس های فوق برنامه ،دانش آموزان سمپادی ساعات بیشتری در کلاس حضور دارند.

آیا مدارس تیزهوشان در کنکور سراسری سهمیه دارند؟

خیر از این نظر، بین مدارس عادی و سمپاد تفاوتی وجود ندارد.

آیا تحصیل در مدارس تیزهوشان به منزله قبولی حتمی و صد درصدی در کنکور سراسری است؟

خیر اگرچه اکثر دانش آموزان مدارس تیزهوشان با رتبه های عالی در کنکور سراسری قبول می شوند اما اینکه دانش آموزان تیزهوشان در کنکور سراسری قبول شوند یا خیر به خود آن ها بستگی دارد و نه به مدرسه مورد تحصیلشان

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور چقدر است؟ + سهمیه سمپاد ۱۴۰۳ | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo طالبی گفت:

    سلام خسته نباشید خود اینکه سابقه تحصیل توی مدرسه تیزهوشان داشته باشیم هم موثره توی کنکور یا فقط منظور کلاس دوازدهمه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      تحصیل در مدرسه تیزهوشان هیج امتیازی در کنکور و یا آزمون های دیگر ندارند.

  2. Avatar photo بشیر امامی گفت:

    الان که سوابق تحصیلی و کد و اینا موثره فرقی داره اینو تو مدرسه تیزهوشان معدلت بالا بوده یا مدرسه معمولی؟ بعد اونایی که غیر انتفاعین الکی نمره نمیدن که کنکور بچه هاشون بهتر شه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      ملاک معدل کتبی نهایی(امتحانات سراسری)می باشد.

  3. Avatar photo رازقی. گفت:

    سلام خسته نباشین میشه بگین برای ورود به مدارس سمپاد حداقل معدل باید چند باشه؟ و اینکه معدل تاثیر داره یا فقط تو آزمون ورودی تیزهوشان قبول بشیم می تونیم وارد این مدرسه بشیم؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر فقط ازمون مدنظر است. اما برای ثبت نام می بایست معدل بالای 19 و اگر از دانش اموزان اسبق سمپاد هستید معدل بالای 18 می داشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور