ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه از بیمه دانش آموزی استفاده کنیم؟

چگونه از بیمه دانش آموزی استفاده کنیم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانش آموزان پر انرژی ترین گروه از بخش یک جامعه هستند. این گروه از جامعه به خاطر شور و هیجاناتی که دارند همیشه در معرض خطر و حوادث احتمالی قرار میگیرند و به خاطر تجربه پایینی که دارند جزو قشر آسیب پذیر محسوب میشوند. آموزش و پرورش کشور با در نظر گرفتن این موضوع، به دنبال چاره اندیشی در مورد این مبحث است و در این زمینه موفق هم بوده. آموزش و پرورش با پیشنهاد کردن بیمه دانش آموزی در وزارت و گرفتن تاییدیه از مسئولین مربوطه، این بیمه و قوانین مربوط به آن را برای تمام مدارس و دانش آموزان اجباری کرده است. در این مقاله ما به پرسش «چگونه از بیمه دانش آموزی استفاده کنیم؟» میپردازیم.

بیمه دانش آموزی چیست؟

این بیمه تحت قرار داد وزارت آموزش و پرورش و شرکت بیمه گر است تا هزینه های ضرر ها و آسیب های وارد شده به دانش آموزان، کارمندان آموزش و پرورش و مسئولین مدرسه در سال تحصیلی تحت حمایت و پوشش قرار داد. به صورت کلی شرکت بیمه ای با آموزش و پرورش قرارداد میبندد؛ بیمه معلم نام دارد. افرادی که ذکر شده اند موظف هستند تا هزینه ای را برای بیمه شدن پرداخت کنند. پس از پرداخت، فرد بیمه میشود و میتواند به صورت شبانه روزی از حق بیمه خود در صورت آسیب یا اتفاق های احتمالی استفاده بکند. اگر در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان اتفاقی بیوفتد؛ فرد مصدوم میتواند در 24 طول ساعت زمان برای کاهش هزینه های درمانی خود، از بیمه دانش آموزی استفاده بکند.

 

اطلاعیه: بیمه معلم، تنها شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد با آموزش و پرورش است.

 

بیمه معلم

 

آیا استفاده از بیمه دانش آموزی اجباری است؟

بیمه دانش آموزی از سال 1361 لازم و اجباری شده است. یکی از دلایل آن جنگ تحمیلی و بمباران کردن مناطق شهری بود؛ زیرا عده کثیری زا دانش آموزان  در این بمباران ها، دچار آسیب و حتی شهید شده اند. از همان سال تمام مدیران وظیفه داشتند تا در ازای پرداخت مبلغی به شرکت بیمه کنند؛ تمام دانش آموزان مدرسه خود را بیمه کنند. این حق بیمه گاهی توسط مدرسه و در بعضی موارد توسط والدین پرداخت میشود. مبلغ حق بیمه در سال 1400، 10 هزار تومان که در سال جدید قبل از شروع سال تحصیلی آموزش و پرورش حق بیمه را مشخص میکند؛ البته در اکثر اوقات خانواده ها با سوال « چگونه باید از بیمه دانش آموزی استفاده کنیم؟» روبرو میشوند. در بعضی موارد به دلیل آسیب بالا هزینه های درمان بالاتر از حد معمول است و پیشنهاد میشود؛ افراد و سرپرست خانوار، باید خود و خانواده رو بیمه تکمیلی کنند. برای اطلاعات بیشتری در مورد بیمه تکمیلی با مشاورین ماهر ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

اطلاعیه: هزینه حوادث بیمه دانش آموزی برایدانش آموزان شهری و روستای برابر است و هدف این بیمه کمک به خانواده های کم بضاعت در صورت روبرو شدن با بحران است.

 

بیمه دانش آموز چه مواردی را تحت حمایت خود قرار میدهد؟

مواردی که بیمه دانش آموزی شامل آن ها می شود شامل 3 بخش حمایت است که ممکن است مدیران و والدین از آن ها اطلاع کاملی نداشته باشند. بیمه دانش آموز شامل: از کار افتادگی، نقص عضو و فوت است که افراد میتوانند برای این اتفاقات از بیمه مبلغ غرامت را دریافت کنند. در این بخش به صورت مختصر در مورد هر کدام توضیحات تکمیلی میدهیم.

  • نقص عضو و کار افتادگی

اگر اتفاقی در زمان تحصیلی دانش آموز بیوفتد و فرد بیمه باشد؛ در صورت نقص عضو یا کارافتادگی، میتنوانند از بیمه دانش آموز استفاده کنند. شرکت بیمه موظف است تا مبلغ 150 میلیون ریال غرامت به خانواده فرد حادثه دیده پرداخت کند.

  • پوشش فوت دانش آموز حتی برای اتفاقات خارج از مدرسه

اگر دانش آموزی به هر دلیلی در 24 ساعت شبانه روز فوت کند؛ شرکت بیمه موظف است که غرامت دانش آموز فوت شده را به خانواده اش پرداخت کند.

 

اطلاعیه: میزان حق‌بیمه هر سال توسط آموزش و پرورش اعلام می‌شود و دریافت مبلغ بیشتر از آن برای بیمه ممنوع و غیرقانونی است.

 

بیمه دانش آموزی

بیمه دانش آموزی تا چه ملبغی را به عنوان غرامت پرداخت میکند؟

خیلی از والدین میپرسند: چگونه از بیمه دانش آموزی استفاده کنیم؟ هر ساله طبق مصوبه و بخش نامه های آموزش و پرورش جدولی از حوادث و غرامت پرداختی و نحوه استفاده از آن را منتشر میکند. میزان مبلغ پراختی غرامت بستگی به نوع حادثه و میزان آسیبی است که دانش آموز تجربه کرده است. در جدول زیر به طور دقیق برای شما میزان مبلغ های پرداختی بیمه گر را به شما نشان میدهیم.

ردیف نوع حادثه سقف پراختی غرامت توسط بیمه
1 هزینه درمان سرپایی ناشی هر حادثه ۶ میلیون تومان
2 غرامت فوت ۱۰ میلیون تومان
3 هزینه عمل جراحی مازاد بر سهم بیمه پایه ۲ میلیون تومان
4 پرداخت دیه برای ۵ نفر
5 جبران غرامت نقص عضو ناشی از حادثه با رای مراجع ذی صلاح تا حد دیه کامل
6 کمک هزینه خرید ۲۰۰ سمعک در کل کشور برای هر دانش آموز ۲ میلیون تومان
7 هزینه خرید یا پیوند کلیه ۳ میلیون تومان
8 هزینه عمل جراحی مازاد بر سهم بیمه پایه ۲ میلیون تومان
9 کمک هزینه کاشت حلزون برای ۱۰۰ نفر و برای هر دانش آموز ۱۰ میلیون تومان

 

اطلاعیه: یکی از مهم ترین نکات اطلاع داشتن در مورد سوابق بیمه است. برای پاسخ به پرسش «چگونه سوابق بیمه را پیدا کنیم؟» کلیک کنید.

 

مزایای استفاده از بیمه دانش آموزی چیست؟

  • بیمه دانش آموزی برای یک سال اعتبار دارد و حتی اگر در تابستان برای دانش آموز اتفاقی بیوفتد؛ بیمه موظف است غرامت را پرداخت کند و خانواده دانش آموزان میتوانند در صورت عدم پرداخت، پیریگی قانونی انجام دهند.
  • بیمه دانش آموزی حوادث درون و خارج از مدرسه را شامل میشود و اگر در طول سال تحصیلی برای فرد اتفاقی بیوفتد؛ بیمه موظف است غرامت را پرداخت کند.
  • اگر برای دانش آموز در مدرسه اتفاقی بیوفتد و فردی مقصر شناخته شود؛ والدین فرد مصدوم میتوانند هم از بیمه غرامت دریافت کنند و میتوانند در صورت شکایت از فرد خاطی و پس از اعلام نتیجه دادگاه از فرد خطاکار دیه و غرامت دریافت کنند.

آیا بیمه دانش آموزی در اردوی دانش آموزی تعهدی دارد؟

بیمه دانش آموزی خسارت وارده بر دانش آموزان و مسئولین مدرسه را در اردو های تفریحی و سیاحتی و راهیان نور نیز متقبل شده است. و اگر در این اردو های به کسی آسیب وارد شود و فرد دچار نقص عضو یا مصدومیت موقتی شود؛ بیمه غرامت های لازمه را به فرد و خانواده اش پرداخت میکند.

تعهدات شرکت بیمه به شکل زیر است:

  • پرداخت غرامت فوت و نقص عضو در ماه‌های عادی و حرام تا حد دیه کامل.
  • پرداخت هزینه‌های پزشکی در اثر حادثه تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان.
  • برای بیماری‌های صعب‌العلاج و پرهزینه مازاد بر درمان‌های سرپایی و بیمارستانی و همچنین عمل جراحی تا سقف ۶ میلیون تومان خواهد بود.

دانش آموز و کرونا

بیمه دانش آموز به صورت آنلاین

در ایام اپیدمی کرونا که مدارس به صورت غیر حضور و آنلاین اجرا میشد؛ آموزش و پرورش تاکید بیشتری برای بیمه کردن افراد مدرسه و دانش آموزان داشت. آموزش و پرورش برای همین یک  سیستم آنلاین به نام سناد ایجاد کرد تا افراد با نوشتن اطلاعات شخصی و اطلاعات مدرسه خود، مراحل بیمه را انجام دهند و با پرداخت آنلاین هزینه بیمه، ارامش و امنیت خود را تضمین کنند. برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده تماس بگیرید.

 

 برای تهیه لیست دانش آموزان از سنادکلیک کنید.

 

اخبار پیرامون بیمه دانش آموزی

  • اختصاص ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه برای دانش‌آموزان مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان.

بیمه حوادث دانش‌آموزی به دانش‌آموزان بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا تا سقف ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه درمان می‌پردازد. بیمه در راستای حمایت و صیانت از دانش‌آموزان برای یک سال تحصیلی از اول مهر ماه ۱۴۰۰ تا اول شهریورماه ۱۴۰۳ عملیاتی شده است. این بیمه دانش‌آموزی مسئوولیت مدنی هم در قبال دانش آموزان ایجاد می‌کند تا در صورت بروز حادثه برای دانش‌آموزان براساس رای مراجع ذی صلاح اقدامات لازم انجام شود.

 

  • پرداخت بیمه حوادث دانش‌آموزی یک قانون است.

حسین ریاحی نژاد مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: پرداخت بیمه حوادث دانش‌آموزی یک قانون است و رعایت آن الزامی است. وی افزود: مبلغ بیمه حوادث دانش‌آموزی حدود ۶ هزار تومان است که مبلغ کمی محسوب می‌شود و هزینه سنگینی را بر خانواده ها تحمیل نمی کند. مدیر کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ۶ هزار تومان در قبال خدماتی که این بیمه در صورت رخداد حوادث برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهد، اصلا قابل توجه نیست.

 

  • توضیح آموزش و پرورش درباره پرداخت غرامت ۱۵ میلیون تومانی بابت فوت دانش‌ آموز

وزارت آموزش و پرورش در راستای صیانت و مراقبت از سلامت دانش آموزان، بیمه‌ی حوادث دانش آموزی را در سرفصل‌های حوادث، بیماری و مسئولیت مدنی پرداخت می‌کند. جبران هزینه‌ی بستری تمام دانش آموزان کرونایی تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سراسر کشور (مشروط به بستری در بیمارستان) است؛ به این معنی که به هر دانش آموزی که به کرونا مبتلا شود، تا سقف ۱۰ میلیون تومان هزینه بستری پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است که این هزینه بستری برای دانش آموزان بلاعوض خواهد بود.

 

خلاصه مطلب

در این مطلب و مقاله در رابطه با لزوم بیمه دانش آموزان توسط آموزش پرورش و قوانین اجباری مدیران در رابطه با اجبار بیمه کردن کادر اجرایی و دانش آموزان صحبت کرده ایم و از نحوه چگونه از بیمه دانش آموزی استفاده کنیم مطالبی اراده داده ایم. هر ساله مدیران یا والدین باید مبلغی را به عنوان حق بیمه به شرکت بیمه گر پرداخت کنند که در ابن مقاله صورت کامل به آن پرداخته ایم. بیمه دانش آموزی مبلغی به عنوان غرامت در مواردی مثل نقص عضو،  از کار افتادگی و فوت دانش آموز طبق مصوبه ها باید به خانواده دانش آموز مصدوم پرداخت کند. تیم ایران تحصیل با داشتن متخصصین مجرب و با تجربه حاضر به پاسخگویی به تمام سوالات شما میباشد.

 

برای دانلود این مطالب به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا بیمه دانش آموزی اجباری است؟

بله؛ از سال 1361 بیمه دانش آموزی توسط آموزش و پرورش برای مدیران مدرسه الزامی شد.

آیا با تمام شرکت های بیمه برای بیمه دانش آموزی میتوان قرار داد بست؟

خیر فقط بیمه معلم، طرف حساب آموزش پرورش است. برای بیمه کردن خود توسط ذفاتر دیگر منعی نیست؛ اما بیمه دانش آموزی توسط بیمه معلم فقط انجام میشود.

بیمه دانش آموز چه مواردی را تحت حمایت خود قرار میدهد؟

نقص عضو و از کارفتادگی و فوت دانش آموز را، بیمه تحت پوشش قرار میدهد.  

 

نظرات

35 دیدگاه دربارهٔ «چگونه از بیمه دانش آموزی استفاده کنیم؟»

  1. Avatar photo رضا گفت:

    سلام وخسته نباشید.پسر بنده که کااس دوم دبستان هست حین دودیدن وبازی کردن در زنگ استراحت در حیاط مدرسه پاش به کنده درخت که قبلا بریدن و به صورت مانع بوده برخورد کرد و با صورت به جدول کنار باغچه خورد.و یکی از دندان های جلویی شکست.میخاستم ببینم بیمه دانش آموزی یا دیه بهش تعلق میگیره.ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر اگر در مدرسه بوده تعلق میگیره

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
تماس با مشاور