ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نکات مهم برای قبولی در کنکور از نگاه برترین ها

نکات مهم برای قبولی در کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در زندگی تحصیلی هر فردی، عبور موفقیت آمیز از مرحله بزرگ کنکور یک دستاورد مهم محسوب می شود. اما آیا می توان به همین راحتی به آنچه که می خواهیم دست پیدا کنیم. قطعا اگر کسی نکات مهم برای قبولی در کنکور را نداند یا رعایت نکند، باید منتظر نتیجه نا مطلوب نیز باشد. اما نکات طلایی کنکور چیست؟ افراد برتر چگونه از بقیه پیشی می گیرند؟ اگر بخواهیم دقیق شویم، 20 راز طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور از همه بارزتر است.

برای دریافت مشاوره در مورد نکات مهم برای قبولی در کنکور – شیوه های افزایش راندمان مطالعه و شیوه های تست زنی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

رمزها و نکات مهم برای قبولی در کنکور 

رمزها و نکات مهم برای قبولی در کنکور 

رمزها و نکات مهم برای قبولی در کنکور

برنامه ریزی درسی و تلاش برای کسب موفقیت در کنکور را می توان به سه بخش تقسیم کرد. اول، دوره یکسال یا چند ماهه قبل از کنکور که فرد بایستی نکات مهم برای قبولی در کنکور را به طور روزانه، هفتگی و ماهانه بگنجاند و عملی نماید. دوم، روزهای نزدیک به کنکور که تقریبا یک ماه قبل ازآزمون را و دوران جمع بندی را شامل می شود. سوم، روز و سر جلسه آزمون، و نحوه پیاده سازی تمام اطلاعات کسب شده در جلسه کنکور می باشد.

اگر بخواهیم نکات طلایی کنکور را به ترتیب پیش ببریم، می توان به 20 راز طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور اشاره کرد. بهتر است که از روزهای آغازین، یعنی تنظیم هدف شروع کنیم. وقتی برای کنکور ثبت نام می کنیم مطمئنا هدف خاصی را در نظر داریم. اما باید دید که آیا این هدف معقولانه، از روی علاقه و آگاهانه است یا خیر. چرا که کسی که به انگیزه قوی داشته برای آن می جنگد و هیچ بهانه ایی را سد راه خود نمی بیند.

بعد از آن نوبت به گنجاندن بهترین اصول برنامه ریزی کنکور می رسد. حقیقت این است که بسیاری از ما مهارت بالایی در این کار نداریم و بهتر است به یک فرد مشاور که متخصص این کار است، اعتماد کنیم و کمک بگیریم. مشاورین ایران تحصیل در طی چندین سال کار در این زمینه، همواره در کنار داوطلبان عزیز بوده و با تمام دغدغه های موجود بهترین برنامه ریزی را ارائه می دهد.

20 راز طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور

20 راز طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور

20 راز طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور

صحبت کلی و جامع درباره چگونگی طی کردن پله های موفقیت شاید درک درستی از نکات مهم برای قبولی در کنکور را به ما ندهد. روش درست آن است که نکات طلایی کنکور را به صورت مجزا بدانیم و بدانیم برای کسب آن ها چه اقداماتی لازم است. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه به 20 راز طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور بپردازیم و در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه دهیم.

1. دید مثبت

آیه یاس خواندن کار ضعیف هاست . به جای اینکه به افکاری مثل نمی شود، نمی توانم، سخت است و این طور تلقین های منفی سعی کنید خود را باور داشته داشتید. از نکات طلایی کنکور این است که بدانید شما توانایی انجام هر کاری را دارید. تنبلی در درس خواندن را با فکر به آینده روشن و درخشان در آینده کنار بگذارید. هر جمله منفی که به خود می گویید، حجم زیادی از انرژی خود را هدر داده اید و احساس ناامیدی می کنید.

2. تکنیک هر درس را در دست بگیرید

تصور کنید هر درس مانند هر انسانی دارای ویژگی های متفاوتی است و باید با او متناسب با خودش برخورد کرد. مثلا روش تست زنی زیست شناسی کنکور با درسی مثل ریاضی متفاوت است. و یا نمی توان برای درس ادبیات به اندازه فیزیک وقت گذاشت. اگر درسی را خوب متوجه نمی شوید یا زود فراموش می کنید، علت را جستجوکنید. گاهی با تکنیک های درست دیگر نیازی به تکرار چندین و چند باره نیست.

3. خلاقیت از جمله نکات مهم برای قبولی در کنکور

سعی کنید درس را با شادابی بخوانید و آن را برای خودتان جذاب کنید. شما باید کتاب را دوست خود بدانید، نه وظیفه ایی برای رفع تکلیف. برای مثال، اگر آثار نویسندگان کتاب ادبیات را فراموش می کنید، برای آن ها داستان بسازید و یا رمز بسازید. این روش در ثبت مطالب، حتی بعد از گذشت سال ها بسیار تاثیر گذار است. می توانید در برخی از دروس حتی تصویرسازی هم انجام دهید و مبحث مورد نظر را به صورت نقاشی دربیاورید.

4. استراح و تفریح داشته باشید

واقعیت این است که درس خواندن برای کنکور هم سنگین است، هم مدت نسبتا زیادی را مطلبد. یکی از مهم ترین 20 راز طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور که شاید برخی آن را باور نداشته باشند، توجه به استراحت و تفریح است. اگر به مصاحبه با رتبه های برتر کنکور سراسری دقت کنید، خواهید دید ساعاتی از هفته یا ماه را به کارها و فعالیت های مورد علاقه پرداخته اند و این باعث تجدید انرژی و بازدهی بیشتر مغز می شود.

5. خود را محک بزنید

گاهی ما وقتی درس می خوانیم، فکر می کنیم که کاملا بر مطالب مسلط شده ایم و آن را کنار می گذاریم. اما اگر تست بزنیم خواهیم دید که برخی نکات هنوز به خواندن نیاز دارند و حتی مطالب جدیدی کشف می کنیم. از مهم ترین نکات مهم برای قبولی در کنکور این است که هر چند روز یا هفته یکبار از خودتان آزمون بگیرید. برای این کار می توانید یا در آزمون های موسسات کنکوری شرکت کنید، یا در خانه با تهیه سوالات این کار را انجام دهید.

6.  از نکات مهم برای قبولی در کنکور خلاصه نویسی

شما تنها با یکبار خواندن نمی توانید بر همه دروس مسلط شوید. اما اگر بخواهید دوباره با جزئیات به خواندن کتب بپردازید، مطمئنا هم با کمبود زمان مواجه خواهید شد و هم برایتان بسیار سخت و کسل کننده خواهد بود. از بارزترین نکات طلایی کنکور این است که یاد بگیریم چگونه خلاصه نویسی کنیم . سعی کنید از شیوه های جدید و متناسب با هر درس برای خلاصه برداری استفاده کنید.

7. استرس را از خود دور کنید

استرس را از خود دور کنید

استرس را از خود دور کنید

مسلما شما هم از اثرات منفی داشتن اضطراب آگاهید. اما آیا منشا پیدایش این احساس را یافته اید و یا شیوه های مقابله با آن را نیز می دانید؟ پر واضح است که هیچ کس بهتر از خود ما نمی تواند به رفع استرس کمک کند. مشاوران ما با آشنایی کامل به شیوه های مقابله با اضطراب مخرب در همه روزهای هفته در کنار شما هستند و آرامش در مطالعه را به شما بر می گردانند.

8. بنویسید

تحقیقات نشان می دهد، وقتی شما چیزی را یادداشت می کنید، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. این یکی از نکات مهم برای قبولی در کنکور است که می توانید بخصوص برای دروس حفظی به کار ببرید. تا حد امکان نوشته هایتان تمیز و منظم باشد تا ذهن شما نیز سازماندهی داشته باشد. اگر از خودکارهای رنگی و متفاوت نیز استفاده کنید، تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت. 

9. نترسیدن از شکست یکی از مهم ترین نکات مهم برای قبولی در کنکور

حضرت علی (ع) می فرماید: نااميدى، باعث كوتاهى در عمل مى شود. اول اینکه همانطور که می دانید ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در سال های اخیر بسیار بالاتر از قبل است. اما اگر هدفتان قبولی در رشته های تراز بالا و کم ظرفیت است، باز هم می توانید غلبه بر ترس از شکست در کنکور به روش رتبه های برتر را یاد بگیرید. چرا که آن ها ممکن است چنین احساسی تجربه کرده باشند، اما مطمئنا بر آن فایق آمده اند.

10. دوستان خوب انتخاب کنید

یک جمله معروف وجود دارد که می گوید، شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین ارتباط را با آن ها دارید. این نشان می دهد که جو و فضایی که در معرض آن هستید چقدر می تواند در موثر باشد. سعی کنید دوستانی را انتخاب کنید که مانند شما دغدغه تحصیل و موفقیت داشته باشند. چنین افرادی اشتیاق و انگیزه شما را چندین برابر می کنند. از افرادی که هیچ هدفی در زندگی ندارند و انرژی منفی را منتقل می کنند، دوری نمایید.
علاوه بر 10 نکته ایی که گفته شد، عوامل بسیار دیگری در موفقیت یک کنکوری تاثیر گذار است. ما تعدادی از 20 راز طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور را بیان کردیم، اما می توانیم برای اطلاع از تمامی فوت و فن های نفرات برتر از مشاورین ما راهنمایی بگیرید. ماوران ایران تحصیل در طی بررسی و گفتگو با چندین رتبه کنکور به جمع بندی و راهکارهایی دست یافته اند که مانند میانبر برای داوطلبان عزیز عمل می کند. 

نکات طلایی کنکور برای روزهای پایانی

نکات طلایی کنکور برای روزهای پایانی

نکات طلایی کنکور برای روزهای پایانی

نحوه مطالعه در روزهای پایانی با سایر روزهای عادی کمی متفاوت است. یک توصیه جدی که در مشاوره و برنامه ریزی به داوطلبان عزیز داده می شود، این است که بشدت از خواندن مطالب جدید در روزهای پایانی خودداری کنید. این نه تنها مفید نیست و چیز جدیدی یاد نخواهید گرفت، بلکه استرس بسیار بالایی را به شما منتقل می کند و بر سایر اطلاعات تاثیر می گذارد.
اگر زمان برگزاری جلسه کنکورتان صبح است، سعی کنید خوابتان را در ده روز پایانی طوری تنظیم کنید که ذهنتان به مرور عادت کند. همچنین برای جلسه بعد از ظهر نیز همین کار را باید انجام داد. مطابق با نکات مهم برای قبولی در کنکور این زمان یعنی یک یا دو هفته آخر، موقع جمع بندی و مرور است. یادداشت ها و خلاصه برداری هایی که کردید را دوباره بخوانید.
برای اینکه آرامش بیشتری داشته باشید، از صحبت با دوستان، بخصوص افرادی که به شما اضطراب وارد می کنند دوری کنید. سعی کنید با آرامش به مرور هر چند روزنامه وار دروس بپردازید. یکی از 20 راز طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور این است که از اخبارها و اطلاعات ناموثق توجه نمی کنند و فقط به حفظ آرامش خود فکر می کنند.

نکات مهم برای قبولی در کنکور در جلسه کنکور

نیمی از موفقیت شما به نحوه عملکردتان در جلسه کنکور بستگی دارد. آمادگی برای این چهار ساعت از یکی دو روز قبل آغاز می شود. روز قبل از آزمون دست از درس خواندن بکشید و فقط استراحت کنید. شب نیز بموقع بخوابید، اما از خوردن داروها خودداری کنید. وسایل و مدارک مورد نیاز برای جلسه را همان روز قبل آماده کنید تا صبح با آرامش به تغذیه و آمادگی روحی بپردازید.
صبحانه ایی مقوی بخورید و برای جلسه نیز خوراکی های شیرینی مانند کشمش، بادام و شکلات نیز می توانید با خود ببرید. بخش مهمی از 20 راز طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور این است که مدیریت زمان را برای پاسخگویی به سوالات بخوبی بلدند. اگر احساس کردید که مطالب را فراموش کرده اید، نگران نباشید، این حالت طبیعی است. خونسرد باشید و اجازه دهید تا ذهن آماده شود.
اگر به سوالی برخوردید که برای پاسخگویی به زمان زیادی نیاز داشت، آن را رها کنید و به سراغ ادامه سوالات بروید. در مورد آنهایی که شک دارید نیز تکنیک درست این است که تا سه سوال مشکوک را می توانید جواب دهید. اما اگر تعداد شک هایتان زیاد بود، بهتر است از آن ها رد شوید. به زمان استاندارد پیشنهاد شده از سوی سازمان سنجش برای هر تست عمل کنید. 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش شد تا به بررسی 20 راز طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور پرداخته شود و  بدانیم که نکات طلایی کنکور نفرات برتر چه بوده است. اما اگر می خواهید روش های عمل به این رازها را یاد بگیرید و نکات مهم برای قبولی در کنکور را در مطالعه خود اجرایی کنید، می توانید از طریق شماره های درج شده در جدول با مشاورین ما در همه روزهای هفته تماس بگیرید.

3.3/5 - (11 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نکات مهم برای قبولی در کنکور و امتحانات چیست؟

برای موفقیت در کنکور عوامل متعددی نقش دارد که یکی از مهمترین آن ها برنامه ریزی درست است. برای دریافت یک برنامه ریزی استاندارد می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

چرا نفرات برتر به رتبه عالی دست پیدا می کنند، اما ما خیر؟

هر موفقیتی علاوه بر تلاش به تکنیک های خاصی نیازمند است. 20 راز طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور که در مقاله آمده است می تواند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشد.

 

نکات طلایی کنکور در مدیریت زمان چیست؟

یکی از مهمترین نکات مهم برای قبولی در کنکور و مدیریت زمان ابتدا افزایش تمرکز و حذف حاشیه های مطالعه است. سعی کنید راهکارهای افزایش را یاد بگیرید.

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «نکات مهم برای قبولی در کنکور از نگاه برترین ها»

  1. Avatar photo علی بزی خالص گفت:

    سلام . من یکی از دانش آموزان سال دوازدهمی هستم . اگرچه این دوسال با وجود بیماری کرونا مدارس مجازی شد و شرایط ما دانش آموزان خیلی سخت شد ولی باز هم امید من زیادع و با توجه به مطالب مفید شما قول میدم تمام تلاش خودم رو انجام بدهم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت به خیر
      با امید و انرژی و برنامه ریزی تلاش کن و اینده خود را بساز.

  2. Avatar photo رویا گفت:

    مطالب مفیدی بودند ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید

    مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید! تلفنی 24 ساعته | irantahsil

    ایران تحصیل به عنوان یکی از بهترین وب سایت‌های مشاوره تحصیلی رایگان است که به دلیل کیفیت بالای مشاوره و قیمت مناسب تا به حال توانسته بخش اعظمی از داوطلبان کنکور و دانش آموزان را به خود جذب کند. به...
  • مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    دریافت مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس جهت کسب آمادگی برای آزمون‌های مختلف و برنامه‌ریزی درست، بسیار مهم و حیاتی است. مشاوره تحصیلی مدرسه، دانشگاهی و نظام وظیفه در حال حاضر نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارد و بیشتر مورد...
  • مشاوره تحصیلی تلفنی

    مشاوره تحصیلی تلفنی | تمامی مقاطع + 24 ساعته | ایران تحصیل

    آیا می‌دانستید به جای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری می‌توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید؟ شایان ذکر است بدانید مشاوره تحصیلی تلفنی دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد به همین دلیل این روزها اکثر افراد از تمایل بیشتری به استفاده...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    داشتن برنامه ریزی درسی مناسب می تواند به دانش آموزان و دانشجویان کمک کند تا پیشرفت تحصیلی بهتری داشته باشند. آن دسته از افرادی که در طول ترم برای خواندن هر کدام از دروس و آمادگی جهت شرکت در امتحانات...
تماس با مشاور