ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه زیست را مرور کنیم؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۵ مرداد ۱۴۰۱
چگونه زیست را مرور کنیم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید که برای کنکور  با چه روشی و چگونه زیست را مرور کنیم؟ و یا اینکه نفرات برتر چگونه در درس زیست شناسی درصد بالایی کسب می کنند؟ این سوالات همیشه ذهن داوطلبان کنکور تجربی را به خود مشغول می کند. اغلب متقاضیان به دنبال بهترین روش مرور زیست از نظر رتبه های برتر هستند، چرا که این افراد با روش های موثری که به کار برده اند، توانسته اند نتیجه خوبی نیز کسب نمایند. در ادامه با این شیوه ها بیشتر آشنا می شویم.

 

جهت دریافت مشاوره و پاسخ به این سوال که چگونه زیست را برای کنکور مرور کنیم؟  – شناخت مهم ترین مباحث و روش تست زنی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

آیا می دانیم در چه زمانی و چگونه زیست را مرور کنیم؟

 

آیا می دانیم در چه زمانی و چگونه زیست را مرور کنیم؟

آیا می دانیم در چه زمانی و چگونه زیست را مرور کنیم؟

 

داوطلبانی که برای کنکور تجربی درس می خوانند به خوبی می دانند که اهمیت درس زیست شناسی تا چه حد برای کسب یک رتبه خوب و قبولی در کنکور اهمیت دارد. این موضوع به خصوص برای متقاضیانی که به فکر قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند بیش از پیش ضرورت می یابد. در این بین، با تغییر نظام آموزشی به علت جدید بودن نسبی آزمون کنکور، برخی از داوطلبان عزیز در روش مطالعه زیست نظام جدید  دچار سردرگمی هایی می شوند.

اما جای هیچ نگرانی نیست. خوشبختانه با وجود مشاوران با تجربه ایی که  عملکرد نفرات برتر را مورد بررسی قرار داده اند، و بارزترین و موفق ترین شیوه های مرور زیست شناسی رتبه های برتر را شناسایی نموده اند، می توان از میانبرهای علمی برای بدست آوردن نتیجه هر چه بهتر استفاده کرد. مشاورین ایران تحصیل با سابقه طولانی و آشنایی کامل با بهترین منابع، کتاب ها و مدرسان درس زیست شناسی نظام جدید و نظام قدیم همواره در کنار داوطلبان عزیز هستند.

 

 

در روزهای پایانی کنکور چگونه زیست را مرور کنیم؟

قطعا شرایط در روزهای نزدیک به کنکور با بقیه اوقات متفاوت است. دروسی که در طول سال وقت کافی برای خواندن و مرور داشتند، اکنون در روزهای پایانی باید به صورت خیلی فشرده جمع آوری گردند. در این میان روش جمع بندی زیست نیز که از کلیدی ترین دروس رشته تجربی است نیز برای داوطلبان یک دغدغه مهم است. یک نکته مهم و اساسی برای مرور در روزهای پایانی این است که انتظار نداشته مجددا همه کتاب را با جزئیات کامل مطالعه و دوره کنید.

زیربنیان های مرور و جمع بندی های پایانی را باید در دوران مطالعه ایی که ماه ها قبل داشته اید بسازید. نکاتی که در هنگام درس خواندن و تست زدن جمع آوری کرده اید می توانددر  متمرکز کردن دانسته هایتان و تسریع مرور کمک بسیار کند. روش مطالعه و مرور نفرات برتر بدین صورت است که وقت و انرژی خود را با خواندن مطالب بیهوده تلف نمی کنند و بیشترین تمرکز خود را بر روی کتاب اصلی می گذارند. 

البته ممکن است به دلیل کمبود زمان و نزدیک شدن آزمون دچار اضطراب و استرس گردید، اما اجازه ندهید که این مورد، وسواس مطالعاتی را در شما به وجود بیاورد. استفاده از خلاصه نویسی ها و نموادرهای درختچه ایی که قبلا تهیه کرده اید می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. همچنین سعی کنید که تکنیک های تندخوانی کنکور را یاد بگیرید تا وقتتان بیهوده هدر نرود و مطالب بیشتری را مطالعه کنید.

 

 

چگونه زیست را مرور کنیم؟ مطالعه از طریق خلاصه برداری، حاشیه نویسی و تست بهترین شیوه های مرور درس زیست شناسی می باشند

 

 

بهترین روش مرور زیست از نظر رتبه های برتر

 

بهترین روش مرور زیست از نظر رتبه های برتر

بهترین روش مرور زیست از نظر رتبه های برتر

 

قبل از اینکه به سوال چگونه زیست را مرور کنیم؟ مفصل تر پاسخ دهیم، بهتر است برای روشن تر شدن دلیل لزوم مرور دروس کمی صحبت کنیم. همانطورکه می دانید حافظه انسان به سه نوع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می شود. وقتی که شما یکی از مباحث درس زیست شناسی را می خوانید، هر چقدر هم که با دقت بالا مطالعه کرده باشید، باز هم مطالب تنها در ذهن کوتاه مدت شما ذخیره شده اند و اگر آن را به حاظه بلند مدت منتقل نکنید به زودی فراموش خواهند شد.

استانداردترین شیوه و روش مطالعه زیست برای قبولی پزشکی این است که وقتی درسی را برای اولین بار خواندید، یک روز بعد حتما آن را مرور کنید. در این صورت مطلب مورد نظر یک هفته تا ده روز در ذهن باقی می ماند. اما چنانچه بعد از 24 ساعت مرور نکنید، می توان گفت که بیش از 70 درصد از مطالب را از دست داده اید. حال اطلاعات در حافظه میان مدت شما هستند. دومین مرور را یک هفته بعد انجام دهید تا این بار مدت ماندگاری مباحث به حدود یک ماه در ذهنتان برسد.

در مرحله سوم، مرور را یک ماه بعد تکرار کنید تا این بار حافظه بلند مدت فعال شده و درس در ذهن تثبیت گردد. البته یادآوری یک نکته نیز در اینجا ضروری است، و آن هم اینکه سعی کنید به همراه این مرمر ها از تست، آزمون و یادداشت برداری هم استفاده کنید. به طور کلی اگر بعد از انجام این مراحل مجددا سه تا چهار ماه بعد هم مرور کنید، درس زیست و همه دروس دیگر تا یکسال ماندگاری خواهند داشت. در زیر به صورت نکته ایی روش مطالعه زیست رتبه های برتر را با هم مرور می کنیم.

 

 1. بهترین منابع را تهیه کنید

اولین و اصلی ترین قدم در تمامی مراحل مطالعه مخصوصا مرور انتخاب و تهیه منابع درست است. از آنجا که درس زیست شناسی در رشته تجربی اهمیت بسیار زیادی دارد، کتاب های بسیاری در بازار وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های مثبت و منفی منحصربفرد خود هستند. اما بهترین کتاب زیست کنکور از نظر رتبه های برتر همان کتاب درسی است که توسط آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است. 

سعی کنید بیش از هر چیزی بر روی کتاب درسی مسلط شوید و چشمان خود را به آن عادت دهید. جزئیات و نکات را با دقت بخوانید و مرور کنید. اما به جز کتاب درسی مطمئنا به کتاب تست نیز احتیاج دارید. اما در معرفی بهترین کتاب تست می توان به ترتیب از انتشارات نشر الگو، خیلی سبز و میکرو طبقه بندی گاج نام برد.

 

2. ترکیبی بخوانید تا راحت مرور کنید

 اگر شما از هر مشاوری بپرسید که چگونه زیست را مفهومی بخوانیم تا فراموش نکنیم؟ یا اینکه چگونه زیست را مرور کنیم؟ بدون شک به شما توصیه خواهد کرد این درس را به صورت ترکیبی بخوانید. علت اینکه بسیاری از داوطلبان نمی توانند درصد خوبی در این درس کسب کنند، این است که دروس را به صورت طوطی وار یا منفرد حفظ می کنند. به فرض مثال، فصل ششم و هفتم کتاب زیست شناسی پایه دهم که در مورد گیاهان است با فصل ششم کتاب دوازدهم مبحث گیاهان را شامل می شوند، را باید به یکدیگر ربط داد.

برای این کار سعی کنید نکاتی که در دو فصل به علت و معلول هستند یا نقاط مشترک دارند را در حاشیه کتاب کنار همان سطر و یا دفترچه جداگانه ایی یادداشت نمایید. البته ترجیح مشاورین، نوشتن نکات در کتاب است تا هر وقت که فرد در حال درس خواندن است همه نکات را در کنار هم داشته باشد. این بهترین روش مطالعه زیست شناسی کنکور است. علاوه بر این، سرعت مرور را بسیار بیشتر خواهد کرد و ماندگاری در ذهن را بالا میبرد. این کار قدرت تحلیل را که لازمه یادگیری زیست می باشد را افزایش می دهد. 

 

3. با تست مرور کنید

در اینکه تست زدن در درس زیست شناسی جزء لاینفک به شمار می آید، هیچ شکی نیست. اما منظور از مرور همراه با تست این نیست که در روزهای پایانی شروع به زدن تست های جدید و اضافی کنید. داوطلب باید در طول سال به نحوی برنامه ریزی کرده باشد که نه تنها بعد از خواندن درس از روی کتاب، زمانی را برای تست زدن اختصاص داده باشد، بلکه نکات جدید یا مهم را حتما علامت گذاری، یادداشت و یا بارز نماید.

این اندوخته در روزهای جمع بندی بسیار به شما کمک خواهد کرد. با نگاه کردن مجدد به سوالات، نه تنها نکات یادآوری می شود، بلکه چشم و ذهنتان به تست نیز عادت می کند. بهترین روش تست زنی زیست شناسی کنکور این است که آن را به صورت زمان دار انجام دهید، چرا که به دلیل تعداد بالای تست ها و مفهومی بودنشان، احتمال اینکه زمان کم بیاورید وجود دارد. بنابرای این مورد را در هنگام مرور تمرین نمایید.

 

4. چگونه زیست را مرور کنیم؟ با مطالعه خلاصه نویسی ها

یکی دیگر از تکنیک های مهم در هنگام مطالعه هر درس، خلاصه نویسی است که برای مرور بسیار کمک کننده می باشد. اما اگر برای درس زیست شناسی به دنبال بهترین روش خلاصه نویسی هستید، ما خلاصه نویسی درختی یا نموداری است. از آنجا هر فصل یا تیتر در کتب زیست شناسی دارای زیرمجموعه ها و زیرشاخه های دیگری است، این شیوه بسیار مناسب خواهد بود.

سعی کنید در یادداشت برداری هایتان نکات کلیدی و مهم را ذکر کنید و یا از رمز گذاری استفاده نمایید تا هنگام مرور راحت تر در ذهنتان تداعی شوند. حتی می توانید از تصاویر یا نقاشی نیز استفاده کنید. راه های خلاقانه بسیاری وجود دارد که باعث می شود مطلب در ذهنتان تثبیت گردد. در خلاصه برداری هایتان می توانید مباحث ترکیبی و یا نکات استخراج شده از تست ها را قید کنید.

 

5. خودتان را بیازمایید 

اینکه بخواهید مدام یا روتین وار درس ها را دوره کنید، احتمال اینکه به دست فراموشی سپرده شوند بسیار زیاد است. معمولا در کتاب های تست، سوالات زیست شناسی کنکورهای سال های قبل نیز آورده شده. می توانید با حفظ مدیریت زمان، از خودتان آزمون بگیرید. این کار مانند یک مرور کلی و جامع می تواند ذهن شما را مجددا فعال کند.

 

مباحث مهم و سوال خیز زیست شناسی در کنکور 

با وجود اینکه در زیست شناسی جزئیات بسیار بالایی دارد و حتی از شکل های آن نمی توان گذشت، اما در کنکور، برخی از فصول بیشتر از سایرین مورد سوال قرار می گیرند. آگاهی از این بخش ها می تواند در برنامه ریزی و تمرکز بالاتر نقش بسزایی داشته باشد. به همین دلیل در جدول زیر بودجه بندی مهم ترین فصل های تاب های زیست شناسی هر سه پایه آورده شده است.

 

زیست شناسی دوازدهم
فصل رفتارهای جانوران 2 سوال فصل تغییر در اطلاعات وراثتی 1 سوال
فصل فناوری‌های نوین زیستی 1  سوال فصل انتقال اطلاعات در نسل‌ها 3 سوال
فصل  انرژی به ماده 2 سوال فصل جریان اطلاعات در یاخته 4 سوال
فصل  ماده به انرژی 1 سوال فصل مولکول‌های اطلاعاتی 2 سوال

 

زیست شناسی یازدهم
فصل پاسخ گیاهان به محرک‌ها 1 سوال فصل ایمنی 3 سوال
فصل تولید مثل نهاندانگان 2 سوال فصل تنظیم شیمیایی 2 سوال
فصل تولید مثل 3 سوال فصل دستگاه حرکتی 2 سوال
فصل تقسیم یاخته 1 سوال فصل حواس 3 سوال
فصل تنظیم عصبی 3 سوال  

 

زیست شناسی دهم
فصل  جذب و انتقال مواد در گیاهان 2 سوال فصل تبادلات گازی 2 سوال
فصل  یاخته تا گیاه 3 سوال فصل گوارش و جذب مواد 3 سوال
فصل تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد 2 سوال فصل زیست شناسی، دیروز، امروز و فردا 0
فصل گردش مواد در بدن 5 سوال

 

 

مشاوره جمع بندی درس زیست شناسی به روش تورق سریع

یک تکنیک جالب و کاربردی برای روزهای و شاید یک هفته مانده به روز کنکور موسوم به تورق سریع مدت هاست که از سوی کارشناسان برای جمع بندی و مرور سریع پیشنهاد می شود. حال ممکن است بپرسید که با تورق سریع چگونه زیست را مرور کنیم؟ و یا روش آن چیست. ما در این مقاله به اهمیت خلاصه برداری و روش های آن اشاره کردیم. یکی از روش های تورق سریع خواندن همین جزوه های فشرده شده و در عین حال مفید است.

در روش دیگر، شما باید کتاب را نسبتا با سرعت ورق زده و تنها با نگاه چشمی مطالب را بنگرید. البته می توانید عکس ها و پاورقی ها را کمی آهسته تر نگاه کنید. ممکن است در این روش این احساس که مطالب را فراموش کرده اید به شما دست بدهد، اما نگران نباشید. اطلاعات در حافظه بلندت مدتتان ثبت گردیده و این حالت طبیعی خواهد بود.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم به این سوال که چگونه زیست را مرور کنیم؟ پاسخ دهیم و روش های گوناگون را معرفی نماییم. ممکن است شما هم در مورد نحوه تست زنی، مطالعه و کشف بهترین روش مرور زیست از نظر رتبه های برتر در کسب درصدهای بالا کنجکاو باشید. اگر می خواهید جواب سوالات خود را به روش علمی دریافت نمایید می توانید در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 12 شب با مشاورین در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما با صبر و دقت بالا شما را با جدیدترین روش ها آشنا نمایند.

 

 

چنانچه می خواهید بدانید که چگونه زیست را در هر سه روز یکبار مرور کنیم؟  – و از ظرفیت های پذیرش رشته تجربی آگاه شوید با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

بررسی و معرفی رشته هوشبری و بازار کار آن

بهترین کتاب زیست کنکور از نظر رتبه های برتر

اطلاع از بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی

مباحث آسان زیست کنکور

نحوه مرور زیست شناسی رتبه های برتر

چگونه زیست را مرور کنیم؟ 

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در هفته پایانی کنکور، چگونه زیست را مرور کنیم؟

بهترین شیوه در ده روز یا یک هفته مانده به کنکور برای مرور اجمالی درس زیست شناسی، تورق سریع می باشد. 

بهترین روش مرور زیست از نظر رتبه های برتر چیست؟

چنانچه می خواهید از شیوه مرور نفرات برتر در درس زیشت شناسی مطلع شوید، می توانید با مشاورین ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. 

چگونه درس زیست شناسی را مرور کنیم؟

سعی کنید فصل های کتاب را به صورت ترکیبی خوانده و نکات مهم را یادداشت برداری کنید تا مرور مفید و سریعی داشته باشید.

 زیست دوازدهم  را چگونه برای امتحان نهایی مرور کنیم؟

بهترین روش این است که در طول سال به طور مدام مرور داشته باشید تا بر کتاب مسلط شوید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

    تغییر رشته از پرستاری به داروسازی + بخشنامه 1403

    آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان از رشته پرستاری به رشته‌های دیگر مانند داروسازی تغییر رشته داد؟ برای این تغییر رشته باید چه شرایطی داشت؟ آیا تغییر رشته در این زمینه تصمیم درستی است؟ در...
  • کارنامه قبولی پرستاری سراسری

    رتبه قبولی پرستاری 1403 + تحلیل کارنامه‌ مناطق قبولی آزاد

    کارنامه قبولی پرستاری سراسری می‌‌تواند شما را با درصد دروس و رتبه قبولی پرستاری سراسری آشنا سازد. چرا که با بررسی کارنامه پرستاری متوجه خواهید شد برای مطالعه هر درس لازم است چقدر زمان صرف کنید و بر کدام یک...
تماس با مشاور