ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۲

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۰
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کسب رتبه خوب بدون درصد بالا در فیزیک غیر ممکن است. پس از اطلاع از بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۲ مطالب مهم را مطالعه نمایید. در برنامه ریزی خود به ۱۲ فصل و نکته مهم برای ۹۰٪ فیزیک در کنکور تجربی توجه داشته باشید و فصول و دروس مهم را به خوبی مطالعه نمایید. در برنامه ریزی خود حتما یادداشت برداری از مباحث نکات مهم فیزیک در کنکور تجربی را فراموش نکنید. علاوه بر اطلاع از بودجه بندی، آنچه بسیار مهم می باشد، نحوه مطالعه شما خواهد بود.

 

 

برای اطلاع از بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۲ – اطلاع از نحوه مطالعه و دریافت بانک سوالات کنکور با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

جدول بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی 

 

جدول بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی 

جدول بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی

 

بدیهی است که اهمیت تمامی مباحث فیزیک برای کنکور تجربی با توجه به منابع مطالعه کنکور یکسان نخواهند بود. داشتن برنامه ریزی برای کنکور از جمله مهم ترین مواردی است که رعایت آن بسیار مهم است. با توجه به تغییراتی که در کتب درسی در رابطه با سرفصل های هر یک از کتاب ها ایجاد شده است، برای اطلاع از تغییرات مورد نظر در این زمینه و همچنین دریافت مشاوره در رابطه با نحوه مطالعه هر یک از دروس با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول بالا موجود می باشد تماس حاصل نمایید.

 

بودجه بندی درس فیزیک در کنکور تجربی
مباحث / سال ۹۷ ۹۶ ۹۵ ۹۴ ۹۳ ۹۲ ۹۱ ۹۰
نور هندسی ۳ ۳ ۳ ۳ ۳ ۳ ۳ ۳
انرژی ، فیزیک ۱ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱
نوسان ، موج های مکانیکی ، صوت ۳ ۵ ۶ ۵ ۵ ۵ ۶ ۶
مدارهای الکتریکی ۳ ۳ ۳ ۳ ۳ ۳ ۳ ۳
حرکت شناسی ۲ ۳ ۳ ۳ ۳ ۳ ۲ ۳
گرما و قانون گاز ها ۳ ۳ ۳ ۲ ۳ ۳ ۲ ۱
فشار و ویژگی های ماده ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۲
دینامیک ۲ ۲ ۲ ۳ ۳ ۲ ۲ ۲
خازن و الکتریسیته ساکن ۲ ۳ ۲ ۲ ۲ ۱ ۲ ۲
مغناطیس و القا ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۳ ۲
بردار ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۰ ۱
کار و انرژی ۴ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۰ ۰
فیزیک اتمی و جدید ۴ ۳ ۳ ۳ ۳ ۳ ۴ ۳
موج های الکترومغناطیسی ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۲ ۱

 

12 فصل و نکته مهم برای 90٪ فیزیک در کنکور تجربی

 

12 فصل و نکته مهم برای ۹۰٪ فیزیک در کنکور تجربی

12 فصل و نکته مهم برای ۹۰٪ فیزیک در کنکور تجربی

 

قطعا هنوز هم از بین داوطلبان، برخی از آن ها اهمیت بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی را به درستی نمی دانند و یا با روش مطالعه آن آشنایی ندارن و به همین دلیل شاید در برنامه ریزی خود دچار مشکل می شوند.

 

دما و گرما و قانون گازها

یکی از دروس مهم فیزیک در کنکور تجربی که در عین حال از مباحث ساده فیزیک کنکور نیز می باشد همین مورد است. برای داوطلبان کنکور نظام جدید تجربی باید بگیم که این مبحث در کنکور سال گذشته سه سوال رو به خودش اختصاص داده و به همین دلیل اگر بتونید بر این مبحث مسلط بشید، در واقع به ده درصد سوالای کنکور تونستید جواب بدید. اما نحوه مطالعش برای شما ممکنه سوال باشه. یکم شاید مبحث تعادل آب و یخ اذییتون کنه و مشکل شما بیشتر تو این قسمت باشه اما اگه با روش مطالعه فیزیک کنکور با سه گام طلایی در یادگیری فیزیک آشنا باشید عین آب خوردن میشه براتون.

 

مغناطیس و الکترو مغناطیس بر اساس بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی

 

مغناطیس و الکترو مغناطیس

مغناطیس و الکترو مغناطیس

 

با توجه به بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی سال 98 ، این مبحث سه تا سوال رو به خودش اختصاص میده همینه . در واقع مغناطیس و الکترومغناطیس همینه و باعث میشه که یکم تنوعی باشه براتون از بین مباحثی که دارید. خوشبختانه یادگیری این مبحث آسونه. اگر این مبحث رو بخونید می تونید تست هاش رو به راحتی بزنید. برای مطالعه هر کدوم از دروس باید بر اساس روش خودشون عمل کنی تا بتونی به جواب برسی. اینو اگر برات سخته ، فک کن داری واسه اطلاعات عمومیت میخونی و اصلا به کنکورش فکر نکن.

 

مطالعه فیزیک اتمی و هسته ای بر اساس بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی

از اسمش نترسید. گرچه یکی از 12 فصل و نکته مهم برای 90٪ فیزیک در کنکور تجربی همینه. اما این مبحث خیلی ساده و راحته و میتونید اونو جزو اولویت های اولتون برای مطالعه قرار بدید. با توجه به سادگی این مبحث، شاید بشه گفت اگر بر این درس مسلط بشید، شاید بتونید 10 درصد رو در کنکور تجربه کنید و این یعنی کلی به هدفتون نزدیک میشد.

 

ویژگی های ماده (بغیر از فشار)

گرچه تعداد سوالایی که از این درس آورده شده فقط یک سوال بود سال گذشته، اما بازم میشه اونو جزو فصول مهم فیزیک در کنکور تجربی بشناسیم. بالاخره تفاوت رتبه ها گاهی به همون یه تست درست یا غلط میتونه مربوط بشه. شاید با خودتون بگید که وقت گذاشتن برای این مبحث ارزشی نداره. اما اینو بدونید که میشه این درس رو در چندساعت جمع و جور کرد و تست هاش رو به آسونی جواب داد.

 

خازن از مباحث مهم فیزیک کنکور تجربی

 

خازن از مباحث مهم فیزیک کنکور تجربی

خازن از مباحث مهم فیزیک کنکور تجربی

 

خیلی از مشاورا ممکنه به شما بگن که آقا نیازی نیست واسه خازن وقت بگذاری و فقط یه سوال از این درس میاد یا شاید سال های گذشته اصلا از اون سوالی نیومده ولی در حقیقت اگه جزوه جامع فیزیک کنکور ۱۴۰۲ رو داشته باشی، یا حتی اگه خودت مطلب کتاب رو بخونی، به راحتی میتونی در عرض یک روز همه مطالبشو بخونی و جواب بدی.

 

نوسان و موج از مباحث مهم فیزیک کنکور تجربی

واقعا به جرات میشه گفت یکی از مباحثی که بیشترین بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی رو به خودش اختصاص میده، همینه. شاید هیچ مبحثی به اندازه این مبحث پر سوال نباشه. یکم تنوعی که توی طراحی سوالات ایجاد شده و هر داوطلبی نمیتونه به اون جواب بده باعث سختیش شده. بهتره برای مطالعه اون، ابتدا کتاب درسی رو به خوبی مطالعه کنید و بعد بیاید سراغ تست هاش و اونا رو جواب بدید. نکته برداری و همچنین یادداشت برداری از این مباحث از جمله نکات خیلی مهمی هست که باید بلد باشید.

 

جریان الکتریکی یکی از 12 فصل و نکته مهم برای 90٪ فیزیک در کنکور تجربی

تست های جریان الکترونیکی معمولا 8 تا 10 درصد سوالات رو به خودش اختصاص میده و می تونید توی مدت زمان کوتاهی به راحتی به سوالاش جواب بدید. خوشبختانه به راحتی این مطلب رو بخونید و برش مسلط بشید. داوطلبان نظام قدیم هم توجه داشته باشن که آنچه در رابطه با بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی ارائه شد رو باید برای داشتن درصدهای بالا بخونم و سعی کنن به بهترین شکل ممکن بهش مسلط بشید.

 

مباحث سخت بر اساس بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی

منظور ما از مباحث دشوار اینکه شاید برای فهم اونها نیاز به زمان بیشتری دارید نه اینکه اصلا نمی تونید بخونید اون ها رو و یا اینکه تسلط بر اون ها کار غیر ممکنی باشه.

  • حرکت شناسی
  • کارو انرژی
  • دینامیک
  • فشار
  • الکتریسیته ساکن(غیر از خازن)

خوندن فیزیک بدون تست یعنی کشک. اگر میخوای واقعا درصد بالایی در کنکور برای درس فیزیک داشته باشی و یا اینکه بر نکات مهم فیزیک در کنکور تجربی تسلط لازم رو داشته باشی، نباید فراموش کنی که هر روز تست بزنی، هر روز سوالاتت رو تحلیل کنی. نکات مهمی که ممکنه بر اون ها تسلط نداشته باشی رو یادداشت کنی و از مطالب مهمی که فهمیدی کاملا خلاصه برداری رو به نحو درست داشته باشی.

ما تلاش کردیم که مهم ترین نکات رو در رابطه با 12 فصل و نکته مهم برای 90٪ فیزیک در کنکور تجربی بهتون ارائه بدیم. شاید با این روش بتونیم بهتون کمکی کنیم تا شما هم درصد بالایی رو در کنکور داشته باشید. اما یه نکته رو در مورد بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۲ فراموش نکنید. گاهی سازمان سنجش یه جا خالی هایی برای داوطلبان در نظر میگیره. مثلا ممکنه از مباحثی که تا به حال هیچ سوالی طرح نشده امسال کلی سوال قرار داده بشه. به همین دلیل هیچ وقت فکر نکنید اگه فقط به چند مبحث مسلط بشید قضیه تمومه. البته اگه زمانتون محدوده این کار رو بکنید.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا مطالبی را در رابطه با بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی۱۴۰۲ اطلاعاتی را ارائه کنیم. در صورتی که سوالی در رابطه با 12 فصل و نکته مهم برای 90٪ فیزیک در کنکور تجربی دارید و یا اینکه میخواید بر دروس ، مباحث و نکات فصول مهم فیزیک در کنکور تجربی تسلط پیدا کنید و یا نیاز به مشاوره در رابطه با نحوه مطالعه و برنامه ریزی دارید، حتما و حتما با ما تماس بگیرید تا کمکتون کنیم و بتونید درصد بالایی رو در کنکور داشته باشید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل آماده ارئه خدمات به شما خواهند بود.

 

 

مطالب مرتبط

بهترین کتاب فیزیک کنکور تجربی

دانلود سوالات فیزیک کنکور 10 سال اخیر با پاسخنامه تشریحی

جزوه محاسبات سریع منتظری

افزایش سرعت تست زنی کنکور

روش محاسبات سریع شیمی

 نحوه مطالعه فیزیک کنکور

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی

تغییرات فیزیک دهم برای کنکور

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۲ نسبت به سال های گذشته تغییر کرده است؟

می توان گفت در واقع 12 فصل و نکته مهم برای 90٪ فیزیک در کنکور تجربی تغییر نکرده اند، البته در رابطه با کنکور نظام جدید تغییراتی را مشاهده نموده ایم که کمی در رابطه با طرح سوالات و مباحث مهم در سال های گذشته متفاوت می باشد.

فصول مهم فیزیک در کنکور تجربی را چگونه مطالعه نماییم؟

برای مطالعه مباحث و دروس مهم فیزیک در کنکور تجربی حتما پس از مطالعه دقیق کتب درسی، تست زنی و تحلیل آن را فراموش نکنید. همچنین به هنگام مطالعه، تحلیل تست ها را نیز مد نظر قرار دهید.

چگونه می توانم بر نکات مهم فیزیک در کنکور تجربی تسلط داشته باشم؟

یکی از مواردی که بسیار می تواند به شما برای به خاطر سپاری مباحث کمک نماید، این است که تمامی نکات مهم را یادداشت برداری کنید و هر روز آن را مطالعه کنید تا به خوبی در ذهنتان ثبت شود.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • منابع کنکور سراسری

    منابع کنکور سراسری 1403 | بهترین منابع درسی کنکور سراسری

    پیرو اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور منابع کنکور سراسری 1403 اعلام گردید. کلیه داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجه با توجه به منابع مطالعه کنکور باید نسبت به خرید کتب مورد نیاز اقدام نمایند....
  • بهترین منابع عربی کنکور

    بهترین منابع عربی کنکور ۱۴۰۲

    آیا تا به حال این فکر به ذهنتان خطور کرده است که در صورت عدم انتخاب منبعی مناسب برای دروس مختلف کنکور از جمله درس عربی چه بلایی ممکن است بر سر رتبه شما در کنکور بیاید؟ چگونه می توان...
  • رشته کارگردانی

    رشته کارگردانی + بازار کار، دروس، رتبه و شهریه

    رشته کارگردانی، یکی از رشته‌های پرطرفدار سینما است که معمولاً افراد زیادی به آن علاقه دارند. در این رشته بازیگران و کلیه عوامل سینما را هدایت می‌کنند و نقش پررنگی در صنعت سینما ایران دارد. بازار کار رشته کارگردانی بسیار...
  • منابع کنکور هنر

    منابع کنکور هنر ۱۴۰۲ + معرفی بهترین منبع سوالات

    لیست منابع کنکور هنر ۱۴۰۲ اعلام شد. کلیه افراد و داوطلبان مایل به شرکت در کنکور این گروه آزمایشی الزاماً باید اطلاعات لازم را در رابطه با کتاب های کنکور هنر بدست آورند و در ادامه اقدامات لازم را برای...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)