ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

جزوه محاسبات سریع منتظری

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۲ تیر ۱۴۰۰
جزوه محاسبات سریع منتظری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان پاسخگویی به سوالات ریاضی بسیار محدود می باشد و همین مسئله لزوم داشتن جزوه محاسبات سریع منتظری را بسیار پررنگ تر می نماید. امکان دانلود رایگان جزوه محاسبات سریع کنکور برای تمامی داوطلبان وجود خواهد داشت. هر یک از داوطلبان جهت انجام محاسبات بسیار سخت مباحث ریاضی نیازمند اطلاع ار روش های اصولی و درست برای رسیدن سریع تر به پاسخ آن خواهند بود. در ادامه برای شما برخی از سرفصل های این کتاب را ارائه خواهیم نمود تا در صورت تمایل بتوانید با دقت بیشتری مطالب را گردآوری نمایید.

 

برای دریافت جزوه محاسبات سریع منتظری – نحوه صحیح تست زنی و اطلاع از شرایط تست زنی با سرعت بیشتر با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

محتویات جزوه محاسبات سریع منتظری

 

محتویات جزوه محاسبات سریع منتظری

محتویات جزوه محاسبات سریع منتظری

جزوه محاسبات سریع منتظری به صورت فایل pdf می باشد که  کل صفحات آن شامل 37 صفحه می باشد و با مطالعه آن هر یک از داوطلبان می توانند در سریع ترین زمان ممکن، جهت انجام محاسبات ریاضی اقدامات لازم را داشته باشند. برای آشنایی داوطلبان عزیز با سرفصل های موجود در جزوه مورد نظر، برخی از این موارد را ارائه خواهیم نمود تا در صورت تمایل، به انتخاب آن بپردازید. داوطلبان کنکور توجه داشته باشند که اطلاع از محاسبات سریع ریاضی با توجه به وجود ریاضی در تمامی رشته ها، بسیار ضروری خواهد بود.

  • آسان کردن محاسبات
  • داستان
  • ضرب و تقسیم عددها در 25
  • مجذور نمودن عددهایی که یکان آن ها 5 است.
  • مجذور نمودن عددهایی که دهگان آن 5 است
  • ضرب عددهایی که دهگان آن 5 است
  • ضرب عددهای مختلف در عدد 5
  • ضرب عددهای مختلف در عدد 75
  • امتحان عمل ضرب
  • ضرب در عدد «11» و
  • ضرب در عدد «9» و
  • تقسیم بر عدد «9» و
  • ضرب یک ه ای متوالی
    • تعداد رقم های دو عدد یکسان باشد
    • تعداد رقم های دو عدد یکسان نیست
    • ضرب در عددهای دو رقمی که مجموع رقم هایشان کمتر از ده باشد
  • ضرب دو عدد به وسیله میانگین آنها
  • ضرب عددهای دو رقمی به روش افقی
  • مجذور نمودن عددهای دو رقمی
  • جمع عددها
  • امتحان جمع
  • نکته های کلی

تا به اینجا ما تلاش نمودیم تا شما را با سرفصل های موجود در جزوه محاسبات سریع منتظری آشنا نماییم. در ادامه برای آشنایی داوطلبان عزیزی که مایل به اطلاع از نحوه ارائه اطلاعات در این جزوه می باشند مطالبی را ارائه خواهیم نمود.

 

 

نمونه محتوای جزوه محاسبات سریع منتظری

 

نمونه محتوای جزوه محاسبات سریع منتظری

نمونه محتوای جزوه محاسبات سریع منتظری

 

یکی از مشکلاتی که داوطلبان کنکور ریاضی در رابطه با حل سوالات دارند، به موضوع نحوه حل سوالات جبری باز می گردد. معمولا دانش آموزان برای حل این مسائل کمی با مشکل مواجه می باشند که نمونه ای از روش های پیشنهادی در این جزوه به شرح زیر می باشد.

مثلا هر چند ضرب یا تقسیم یک عدد بر 4 بسیار ساده است و اغلب ما قادر هستیم این عمل را در ذهن انجام دهیم، اما از آن ساده تر این است که همان عدد را دو بار در 2 ضرب یا تقسیم کنیم. همین کار را برای عدد 8 نیز می توانیم انجام دهیم. یعنی سه بار در 2 ضرب یا تقسیم نماییم. اما این کار برای عدد 16 مناسب نیست، زیرا نگه داشتن حساب چهار بار تقسیم و ضرب در عدد 2 ممکن است خود سبب اشتباه گردد. البته بریا این محاسبه هم روش هایی هست که در جای خود به آن می پردازیم.

از دیگر مواردی که در جزوه محاسبات سریع منتظری وجود دارد، پرداختن به پاسخ سوالاتی است که به عنوان مثال این موضوع مطرح می گردد که روش های محاسبه سریع در پاره ای از عددها چیست؟ در حالی که ما با عددهای بیشماری سر و کار داریم. در جواب باید بگویم:

  1. واقعیت این است که ما با شماری از عددها بیش از سایر عددها سر و کار داریم، که البته این عددها هرچه کوچکتر می شوند در زندگی روزمره و نیز در مسایل امتحانی (منظور عددهای کوچک صحیح و غیر اعشاری است) بیش تر به کار می روند.
  2. در میان خود این عددهای کوچک هم بعضی بیش از سایرین به کار می روند، که بیشترین تمرکز ما بر این دو دسته است.
  3. عددهای که کمتر به کار می روند، در بسیاری از موارد قابل تبدیل به عددهای مورد نظر ما هستند، و با تجزیه مناسب آن ها می توان سرعت محاسبه را تا حد زیادی بالا برد و التبه من روش های مناسبی برای تجزیه این عددها ارائه خواهم نمود. شما نیز حتما روش هایی ابتکاری به نظرتان می رسد که سرعت محاسبه تان را بیش از پیش افزایش می دهد.

 

نحوه دانلود رایگان جزوه محاسبات سریع کنکور

جهت دانلود رایگان جزوه محاسبات سریع کنکور و همچنین دریافت مشاوره در رابطه با حل سوالات بانک سوالات کنکور ریاضی سوالی دارید و یا با مشکلی در این زمینه مواجه می باشید، می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید و یا با شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) و 9099075307 (از استان تهران) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب تماس حاصل نمایید.

 

 

نحوه امتحان عمل جمع در فایل دانلود رایگان جزوه محاسبات سریع کنکور

 

نحوه امتحان عمل جمع در فایل دانلود رایگان جزوه محاسبات سریع کنکور

نحوه امتحان عمل جمع در فایل دانلود رایگان جزوه محاسبات سریع کنکور

 

در جزوه محاسبات سریع منتظری برای انجام عمل جمع و ضرب روش هایی در نظر گرفته شده است که با توجه به آن می توانید بهتر عملیات مورد نظر را انجام بدهید.

آنچه در مورد امتحان عمل امتحان ضرب گفته شد در جمع هم می توانیم به کار ببریم، با این تفاوت که در اینجا کافی است حاصل جمع همه رقم های عددهایی که با هم جمع می شوند را به دست آوریم و با حاصل جمع رقم های پاسخ نهایی مقایسه کنیم،  هر دو یکسان باشد جمع درست، وگرنه نادرست خواهد بود. در اینجا هم وقتی به عدد 9 رسیدیم به جای آن صفر می گذاریم و زمانی که به عددهای دو رقمی رسیدیم، رقم های آن ها را با هم جمع می کنیم، تا در نهایت عددی یک رقمی داشته باشیم. در ضمن همانند امتحان ضرب در اینجا نیز اشتباهات بزرگ پنهان می نماند، اما در مجموع این امتحان تقریب خوبی به دلیل سرعت و سادگی دارد. وقتی از این روش برای امتحان استفاده می کنید در همان ابتدای کار عددهای 9 و نیز عددهایی که مجاور هم هستند و می بینید مجموع آن ها 9 می شود را کنار بگذارید تا سرعت کار باز هم بالاتر برود.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با محتوای موجود در جزوه محاسبات سریع منتظری به شما داوطلبان عزیز ارائه نماییم. برای دریافت دانلود رایگان جزوه محاسبات سریع کنکور با مشاوران ما که شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های ما تماس حاصل نمایید.

 

 

مطالب مرتبط 

جزوه محاسبات سریع منتظری

دانلود رایگان جزوه محاسبات سریع کنکور

2.8/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

جزوه محاسبات سریع منتظری به چه صورتی می باشد؟

جزوه تهیه شده در قالب یک فایل PDF می باشد که تمامی موارد توضیح داده شده به همراه ارائه مثال و حل مسئله می باشد.

 

چگونه می توانیم لینک دانلود رایگان جزوه محاسبات سریع کنکور را دریافت نماییم؟

جهت دریافت لینک دانلود رایگان جزوه محاسبات سریع کنکور با شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) و 9099075307 (از استان تهران) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب تماس حاصل نمایید.

 

جزوه محاسبات سریع منتظری چه کمکی می تواند به درصد بالای ما در کنکور داشته باشد؟

با توجه به اینکه سرعت عمل در کنکور بسیار مهم می باشد، به همین دلیل پس از مطالعه دقیق این جزوه و تمرین مناسب در رابطه با آن، سرعت حل محاسبات خود را بالا ببرید.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • بانک سوالات کنکور ریاضی

    بانک سوالات کنکور ریاضی

    سوالات رشته ریاضی همگی فرمولی هستند و به همین دلیل پاسخ دهی به آن‌ها زمان بر می‌باشد. در صورتی که به بانک سوالات کنکور ریاضی دسترسی داشته و تست زنی کافی داشته باشید، می‌توانید در جلسه کنکور در کمترین زمان...
  • لیست-رشته-های-ریاضی-با-رتبه-مورد-نیاز

    لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز

    لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز از جمله موارد مهمی است که هر فرد مایل به شرکت در کنکور سراسری، جهت ورود به دانشگاه‌ها در رشته ریاضی ملزم به اطلاع از آن است. به علاوه، این قبیل از...
  • دفترچه انتخاب رشته ریاضی

    دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + دانلود pdf | ایران تحصیل

    متقاضیانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و مشخص شدن رتبه و تراز آن ها، می بایست انتخاب رشته انجام دهند. گروه های آزمایشی مختلفی وجود دارد که متقاضیان پذیرفته شده می توانند...
تماس با مشاور