ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های کنکور ریاضی + {زیر شاخه ها} | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۵ مهر ۱۴۰۲
معرفی رشته های کنکور ریاضی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته های کنکور ریاضی از جمله رشته های محبوب در میان داوطلبان کنکور بوده و هست. دلیل آن هم رشته های متنوع و جذابی است که معمولا در جامعه نیز از جایگاه خوبی برخوردارند. رشته های کنکور ریاضی 1403 نیز به چند شاخه و زیر شاخه مختلف تقسیم می شوند. از این رو برای آگاهی بیشتر متقاضیان عزیز جدول زیر شاخه های کنکور ریاضی با رتبه مورد نیاز را در ادامه با هم بررسی می کنیم.

رشته های کنکور ریاضی طیف گسترده ای از انواع رشته های مهندسی و رشته های صنعتی را در بر میگیرد و از آنجا که داوطلبان شرکت در کنکور ریاضی خیل عظیمی از دانش آموزان را در بر میگیرند رقابت بر سر به دست آوردن بهترین جایگاه در دانشگاه ها بسیاز قوت گرفته است.

اطلاعیه: تاریخ برگزاری کنکور رشته ریاضی 14 تیر ماه اعلام شده است.

آشنایی با رشته های کنکور ریاضی 1403

مطابق با روال هر ساله، پس از برگزاری کنکور در اوایل تیر ماه، نتایج اولیه حدود یک ماه بعد و در مرداد منتشر خواهد شد. کنکور رشته ریاضی و فیزیک نیز از این قائده مستثنی نیست. سازمان سنجش رشته های دانشگاهی ریاضی را در قالب دفترچه انتخاب رشته در اختیار داوطلبان عزیز قرار می دهد. در این دفترچه رشته های کنکور ریاضی 1403 در چند دسته روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس قید گردیده است.

البته قبولی در این رشته ها به رتبه هر فرد در زیر گروه های مختلف بستگی دارد. ضرایب دروس کنکور ریاضی در هر کدام از سه زیر گروه این رشته متفاوت است. داوطلبان کنکور سراسری مجاز خواهند بود که حد اکثر 150 کد رشته محل را انتخاب نمایند. نتایج نهایی نیز در اواسط شهریور اعلام خواهند شد و پذیرفته شدگان می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

حال با وجود تنوع نسبتا بالای رشته های کنکور ریاضی، تنها رشته های خاصی از جمله انواع گرایش مهندسی در جامعه شناخته شده است و بسیاری تصور می کنند که رشته ریاضی تنها به همین ختم می شود. به همین دلیل در ادامه جدول زیر شاخه های کنکور ریاضی با رتبه مورد نیاز را ذکر می کنیم تا داوطلبان عزیز با آگاهی کامل از آن ها هدف خود را مشخص و برای رسیدن به آن برنامه ریزی نمایند.

 

برای بازار کار رشته نرم افزار کامپیوتر روی لینک کلیک کنید.

 

 

زیر شاخه های کنکور ریاضی با رتبه مورد نیاز

 متاسفانه برخی از داوطلبان رشته های کنکور ریاضی در هنگام انتخاب رشته بدون توجه به اهمیت رتبه خود در هر کدام زیر گروه ها دست به انتخاب هایی می زنند که حتی گاهی نتیجه زحمات آن ها را بر باد می دهد. به همین دلیل است که ما که همواره در مشاوره انتخاب رشته ریاضی به داوطلبان گوشزد می کنیم، که با توجه به رتبه خود در هر زیر گروه تصمیم نهایی را بگیرند. چرا که معمولا هر کدام با دیگری متفاوت است.

این همان نکته طلایی است که می تواند احتمال قبولی شما را بالا ببرد. البته به معنای آن نیست که جوانب دیگر را نظر نگیریم. بلکه بایستی به نکات زیادی همچون علاقه، استعداد، مقطع، نوع دانشگاه، دور یا نزدیکی محل دانشگاه، بهترین مشاغل رشته ریاضی و… نیز توجه داشت. رشته های کنکور ریاضی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می شوند. جدول زیر جزئیات کامل را نشان می دهد.

زیر گروه یک ریاضی: 4     فیزیک: 3    شیمی: 2
زیرشاخه ها برای مقطع کارشناسی
آمار و سنجش آموزشی آمار آموزش ابتدایی آموزش ریاضی آموزش تربیت بدنی آموزش فیزیک آموزش کودکان استثنایی
ادیان و مذاهب اقتصاد الکترونیک و مخابرات دریایی امنیت اطلاعات امنیت اقتصادی امنیت بین الملل امنیت نرم
ایمنی صنعتی پژوهشگری امنیت تاریخ اسلام تاریخ تمدن ملل اسلامی تربیت مروج سیاسی حسابداری حفاظت اطلاعات
روان شناسی ریاضیات و کاربردها زبان و ادبیات عربی شیعه شناسی ضد تروریسم علم اطلاعات و دانش شناسی علوم انتظامی
علوم تربیتی علوم سیاسی علوم فنی امنیت علوم قرآن و حدیث علوم کامپیوتر علوم مهندسی علوم ورزشی
علوم و مهندسی آب فقه و حقوق اسلامی فقه و حقوق امامی فقه و حقوق حنفی فقه و حقوق مذاهب اسلامی فقه و مبانی حقوق اسلامی فلسفه و حکمت اسلامی
فلسفه و عرفان اسلامی فلسفه و کلام اسلامی فناوری اطلاعات و ارتباطات فیزیک فیزیک مهندسی گردشگری مددکاری اجتماعی
مدیریت اطلاعات و ارتباطات مدیریت امور بانکی مدیریت امور گمرکی مدیریت بازرگانی مدیریت بیمه مدیریت بیمه اکو مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی مدیریت فرهنگی هنری مدیریت کسب و کارهای کوچک مدیریت مالی مدیریت و بازرگانی دریایی مربیگری عقیدتی مطالعات امنیتی
معارف اسلامی معارف اسلامی و اخلاق معارف اسلامی و ادیان معارف اسلامی و تاریخ معارف اسلامی و علوم تربیتی معارف اسلامی و علوم قرآنی معارف اسلامی و کلام
معارف اسلامی و مدیریت معماری داخلی مهندسی اپتیک و لیزر مهندسی انرژی مهندسی برق مهندسی بهره برداری راه آهن مهندسی پزشکی
مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما مهندسی حمل و نقل ریلی مهندسی خط و سازه های ریلی مهندسی دریا مهندسی دریانوردی مهندسی راه آهن مهندسی ساخت و تولید
مهندسی شهرسازی مهندسی صنایع مهندسی عمران مهندسی کامپیوتر مهندسی کشتی مهندسی ماشین آلات دریایی مهندسی ماشین های ریلی
مهندسی ماشین های صنایع غذایی مهندسی معماری مهندسی مکانیک مهندسی مکانیک بیوسیستم مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی مهندسی مواد و متالورژی مهندسی نساجی
مهندسی هوافضا هتلداری هوانوردی اقتصاد کشاورزی هنرهای چند رسانه ای مهندسی نقشه برداری تبلیغ و ارتباطات

 

زیرگروه یک ریاضی: 4         فیزیک: 3       شیمی: 2
زیرشاخه ها برای مقطع کاردانی
کاردانی آمار کاردانی آموزش ریاضی کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات کاردانی امور بانکی کاردانی امور دولتی کاردانی امور فرهنگی
کاردانی امور مالی و مالیاتی کاردانی بهینه سازی مصرف انرژی کاردانی بیمه کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم کاردانی تربیت معلم قرآن کریم کاردانی تعمیر و نگهداری هواپیما کاردانی تکنولوژی آبیاری
کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی کاردانی گردشگری کاردانی حسابداری کاردانی سخت افزار کامپیوتر کاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی کاردانی علوم انتظامی کاردانی علوم ورزشی
کاردانی فرآوری مواد معدنی کاردانی فناوری اطلاعات و ارتباطات کاردانی فنی خط و ابنیه کاردانی فنی کشتی کاردانی مخابرات کاردانی مخابرات هواپیما کاردانی مدیریت بازرگانی
کاردانی مدیریت صنعتی کاردانی مدیریت گمرکی کاردانی مراقبت پرواز کاردانی معماری کاردانی معماری سنتی کاردانی مکانیزاسیون کشاورزی کاردانی هتلداری

برای آشنایی بیشتر با زیرگروه های رشته ریاضی روی لینک کلیک کنید.

رتبه مورد نیاز برای قبولی در رشته های کنکور ریاضی

به طور معمول ظرفیت پذیرش در رشته های دانشگاهی محدود است. البته این ظرفیت در سال های اخیر افزایش یافته است، اما هنوز هم متقاضیان بر سر رشته ها و دانشگاه های برتر رقابت تنگاتنگی دارند. از این رو کسب رتبه ایی متناسب با هدف مورد نظر عامل بسیار مهمی به شمار می رود. البته اینکه دانشگاه روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و خود گران باشد نیز یک مورد تاثیر گذار می باشد.

سازمان سنجش هر ساله با انتشار دفترچه انتخاب رشته، ظرفیت های پذیرش را در همه دانشگاه ها مشخص می کند. البته تنها رتبه ایی کهدر آزمون کنکور کسب می شود، ملاک نیست. بلکه چند سالی است که تاثیر مثبت معدل نیز لحاظ می شود. تاثیر مثبت معدل برای کنکور امسال یعنی ۱۴۰۳ 30% بود. همین مورد باعث شد تا چند نمونه از کارنامه های داوطلبین پذیرفته شده در رشته های کنکور ریاضی  را برای شما عزیزان ارائه کنیم.

شیمی فیزیک ریاضی دانشگاه رتبه در زیرگروه
60% 70% 80% مهندسی برق دانشگاه روزانه صنعتی اصفهان 960
36% 64% 42% مهندسی برقی دانشگاه صعنتی امیر کبیر ( پردیس خودگردان) 2417
11% 10% 10% مهندسی عمران دانشگاه روزانه ارومیه 23524
28% 49% 49% مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف تهران ( پردیس خود گردان) 2961
14% 12% 20% مهندسی نفت دانشگاه گرمسار 12410
11% 30% 07% مهندسی مکانیک دانشگاه بناب 21978

رتبه مورد نیاز برای قبولی در رشته های کنکور ریاضی

بازار کار رشته های کنکور ریاضی

برای بسیاری از داوطلبان سوال است که کدام رشته می تواند آینده خوبی را برای آن ها رقم بزند. قبل از اینکه در مورد بهترین رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۳ صحبت کنیم، یک نکته را باید مد نظر داشته باشیم. افراد بسیاری بوده اند که حتی با رتبه های بسیار خوب در رشته های برتر وارد دانشگاه شده اند، اما نتواسته اند آینده شغلی خوبی داشته باشند. بی شک چند عامل می تواند دخیل باشد. که مهمتریت آن ها علاقه و تلاش است.

بنابراین بیش از اینکه به منافع مالی یا اجتماعی توجه کنید، این عوامل را نیز در نظر داشته باشید. اما همانطور که می دانید محبوبترین رشته های ریاضی عبارتند از مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی عمران و مهندسی معماری است. یک تصور عمومی این است که این رشته ها در بازار کار اشباع شده اند و آینده مالی خوبی نخواهند داشت.

روش و تکنیک نحوه مطالعه ریاضی کنکور برای زدن 100 درصد را در مقاله مربوطه مطالعه نمایید.

بازار کار رشته های کنکور ریاضی

اما برای نمونه رشته های مانند مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق حتی در اوضاع بد اقتصادی نیز می توانند درآمدهای بسیار خوبی داشته باشد. یک نکته مهم در چنین مشاغلی داشتن خلاقیت بالا و ایده های جدید است. برنامه نویسان زیادی هستند که با ارائه نرم افزارهای نوین و کاربردی، درآمدهای بسیار بالایی را کسب می کنند. این موارد در مورد همه رشته های دیگر نیز صدق می کند.

اگر شما هم میخواهید همه چیز درباره کنکور ریاضی را بدانید روی لینک بزنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله جدول زیر شاخه های کنکور ریاضی با رتبه مورد نیاز برای قبولی ارائه شد تا داوطلبان عزیز بتوانند با دیدی باز برنامه ریزی کنند. از آنجا که انتخاب رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۳ در پیش است، مشاورین ایران تحصیل با تجربه و سابقه طولانی که در این زمینه دارند، می توانند بهترین برنامه ریزی و انتخاب رشته را به همه عزیزان ارائه دهند. کافی است که از طریق شماره های مندرج در جدول در همه روزهای هفته با ما تماس بگیرید.

 

 

برای دانلود مقاله معرفی رشته های کنکور ریاضی در قالب PDF میتوانید روی لینک کلیک کنید.

 

5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بازار رشته های کنکور ریاضی چگونه است؟

در سال های اخیر بعضی از رشته های ریاضی اشباع شده اند. برای یک انتخاب رشته خوب می توانید با مشاورین ما تماس گرفته و احتمال قبولی در رشته هایی که دارای آینده شغلی و اجتماعی خوب هستند را بالا ببرید.

برای قبولی در رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۳ کدام درس اهمیت بیشتری دارند؟

در هر کدام از زیر گروه های رشته ریاضی دروس ضرایب مختلفی دارند. هر داوطلب بایستی زیرگروهی که رشته مورد نظر در آن جای دارد را شناسایی و سپس ضرایب دروس را بررسی کند.

چگونه می توان از جدول زیر شاخه های کنکور ریاضی با رتبه مورد نیاز اطلاع یافت؟

از آنجا که دانستن این موضوع اهمیت بسیاری دارد، برای اطلاعات کامل می توانید مقاله حاضر را بخوانید.

در انتخاب رشته ریاضی هر داوطلب مجاز به انتخاب چند کد رشته محل است؟

هر داوطلب کنکور سراسری مجاز است که حداکثر 150 انتخاب داشته باشد که الویت بندی در آن اهمیت بسیار زیادی دارد. 

 

 

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «رشته های کنکور ریاضی + {زیر شاخه ها} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo فراهانی گفت:

    رشته های معماری داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی زیر مجموعه کدام کنکور است ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      رشته های ذکر شده از طریق کنکور هنر همچنین به صورت بدون کنکور در برخی دانشگاه ها پذیرش دارد

  2. Avatar photo مرتضی گفت:

    سلام خوبید خسته نباشید . من تازه کنکور دادم میشه بهم بگید چه رشته ای در ریاضیات امکان شغلی خوبی داشته اگه میشه کمک کنید؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  3. Avatar photo رستمی زاده گفت:

    سلام من دیپلم ریاضی دارم و اینکه میشه برای کاردانی مهندسی کامپیوتر درس بخونم یا فقط کارشناسی

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط هر دو را میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • بانک سوالات کنکور ریاضی

    بانک سوالات کنکور ریاضی

    سوالات رشته ریاضی همگی فرمولی هستند و به همین دلیل پاسخ دهی به آن‌ها زمان بر می‌باشد. در صورتی که به بانک سوالات کنکور ریاضی دسترسی داشته و تست زنی کافی داشته باشید، می‌توانید در جلسه کنکور در کمترین زمان...
  • لیست-رشته-های-ریاضی-با-رتبه-مورد-نیاز

    لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز

    لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز از جمله موارد مهمی است که هر فرد مایل به شرکت در کنکور سراسری، جهت ورود به دانشگاه‌ها در رشته ریاضی ملزم به اطلاع از آن است. به علاوه، این قبیل از...
  • دفترچه انتخاب رشته ریاضی

    دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + دانلود pdf | ایران تحصیل

    متقاضیانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و مشخص شدن رتبه و تراز آن ها، می بایست انتخاب رشته انجام دهند. گروه های آزمایشی مختلفی وجود دارد که متقاضیان پذیرفته شده می توانند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)