ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین رشته‌های ریاضی 1402 {بازارکار و درآمد} | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۷
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ تیر ۱۴۰۲
بهترین رشته‌های ریاضی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بسیاری از افرادی که مایل به ادامه تحصیل در گروه آزمایشی ریاضی _ فیزیک هستند، این سؤال را مطرح می‌کنند که بهترین رشته های ریاضی کدامند؟ آینده کاری و شغلی این رشته‌ها چگونه است؟ این سؤالات همواره کنکوری‌های رشته ریاضی را در هنگام انتخاب رشته و یا حتی مطالعه برای کنکور به فکر وا می‌دارد. در کنار سؤال در مورد رشته‌های پرطرفدار ریاضی، برخی از داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند، این دغدغه را دارند که بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت کدام اند؟

همناطور که می‌دانید رشته ریاضی یک از پرمتقاضی ترین رشته‌ها در میان 5 گروه آزمایشی است و بسیاری از افراد از طریق تحصیل در این رشته‌ها، توانسته‌اند به راحتی جذب بازار کار شده و آینده شغلی خوبی داشته باشند. چنانچه شما عزیزان در مورد بهترین رشته‌های ریاضی برای تحصیل در داخل یا خارج از کشور نیازمند دریافت مشاوره هستید، کافی است از طریق شماره 9099075307 با مشاوران مجرب و باسابقه ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را به بهترین شکل در مسیر انتخاب رشته دقیق و مناسب یاری کنند. 

 

بهترین رشته‌های ریاضی کدامند؟

یکی از سؤالات متداولی که همیشه از کودکان پرسیده می‌شود، این است که در آینده می‌خواهی چکاره شوید؟ از دیرباز تا به امروز هم چند شغل مشترک در میان همه کودکان یعنی دکتر و مهندس وجود داشته و دارد. همین تفکر در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان نیز بسیار به چشم می‌خورد. بسیاری از دانش آموزان با این آرزو وارد رشته ریاضی می‌شوند. 

اما کدام رشته برای ما مناسب‌تر است؟ بهترین رشته‌های ریاضی کدامند؟ بازار کار رشته‌های پرطرفدار ریاضی چگونه است؟ قبل از هر چیزی بایستی به یک نکته توجه داشته باشید و آن هم سازگاری روحیات شخصی شما با رشته و شغل مورد نظر است. همه می دانیم که در هر رشته‌ای، محتواهای درسی و فضای کاری خاصی وجود دارد. همچنین اگر فکر تحصیل در خارج از کشور را در سر دارید، بایستی بدانید بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت کدامند تا بعداً دچار مشکل نشوید.

برخی از دانش‌آموزان و داوطلبان کنکوری عزیز بدون توجه به چنین عواملی وقتی وارد یکی از رشته‌های رشته ریاضی و فیزیک می‌شوند، یا از آن خسته می‌شوند و یا نمی‌توانند قابلیت‌های خود را در آن به نمایش بگذارند. دلیل آن هم دو عامل عدم شناخت از خود و اطلاعات پایین درمورد رشته‌های دانشگاهی ریاضی است. به همین دلیل قصد داریم در ادامه به معرفی رشته‌های طلایی در زیر گروه ریاضی _ فیزیک بپردازیم تا آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید.

بهترین رشته‌های ریاضی کدامند؟

 

معرفی رشته‌های طلایی در گروه ریاضی

تصور برخی از افراد در مورد بهترین رشته‌های ریاضی این است که صرف ورود و پذیرش در آن‌ها می‌توانند به درامد بسیار بالایی برسند. عده‌ای نیز تصور می‌کنند که برخی از رشته‌ها همچون شاخه‌های مهندسی در بازار کار ایران اشباع شده‌اند. اما حقیقت این است که همه چیز به خود شما بستگی دارد. اشخاص بسیاری توانسته‌اند در همین شرایط هم با خلق ایده‌های جدید و توانایی علمی زیاد، به بهترین موقعیت‌های علمی و مالی برسند.

بر عکس این قضیه نیز صادق است. بنابراین قبل از هر چیز باید از سنخیت ویژگی‌های شخصی خود با هر کدام از رشته‌ها مطمئن شوید. اما از آنجا که تشخیص این ویزگی ها و رسیدن به یک جمع بندی برای همه افراد کار آسانی نیست، در مشاوره انتخاب رشته ریاضی ایران تحصیل این موارد به خوبی حلاجی می‌شود. داوطلبان عزیز در این مشاوره پس از تست استعداد شغلی و تحلیل نتایج ان توسط مشاوران ایران تحصیل می‌توانند با اطمینان خاطر دست به یک انتخاب درست بزنند.

بنر انتخاب رشته

رشته مهندسی کامپیوتر از بهترین رشته‌های ریاضی

از جمله رشته‌هایی که به افراد علاقه مند به برنامه نویسی و الگوریتم می‌باشند، رشته مهندسی کامپیوتر است. این رشته برای افرادی که ذهن خلاقی و ایده‌های نوآورنه ایی دارند،بهترین رشته‌های ریاضی به نظر می‌رسد. دانشجویان و شاغلان این رشته با به هم آمیختن علم کامپیوتر و الکترونیک به طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار می‌پردازند.

در رشته مهندسی کامپیوتر زمینه‌های تخصصی متنوعی همچون شبکه‌های رایانه‌ای محاسبات همراه و سیستم‌های توزیع شده، برنامه‌نویسی، رمزنگاری و محافظت از اطلاعات، پردازش سیگنال، تصویر و گفتار و شاخه‌های بسیار دیگری، به فرد اجازه بروز استعداد و توانایی‌های خود را می‌دهد.

تحصیل در رشته مهندسی هوافضا 

آشنایی با زیرگروه های رشته ریاضی بسیار اهمیت دارد. یکی از رشته‌های محبوب که در معرفی زیرگروه‌های رشته ریاضی نیز به چشم می‌خورد، رشته هوافضا می‌باشد. دوره تحصیل آن 8 سال است و به نوعی یکی از زیر شاخه‌های مهندسی مکانیک به شمار می‌رود. رشته هوا فضا که از بهترین رشته‌های ریاضی محسوب می‌شود به تربیت دانشجویان جهت طراحی، آزمایش و ساخت وسایل پرنده همچون هواپیما، هلی کوپتر، فضاپیما، پاراگلایدر، موشک‌ها و ابزارهای فضایی همچون ماهواره‌ها و شاتل‌ها می‌پردازد. بنابراین، بیشترین فعالیت افراد این حوزه به کارهای تحقیقاتی، پژوهشی و ساخت مربوط می‌شود.

گرایش‌های این رشته عبارتند از آیرودینامیک، علم مواد، الکترونیک پرواز، پیشرانش و آنالیز سازه‌ها. علاوه بر این از آنجا که مواد درسی آن عمدتاً شامل ریاضی، فیزیک، دیفرانسیل، محاسبات عددی، زبان تخصصی هوافضا، مقاومت مصالح، مکانیک سیالات، مبنای مهندسی برق و چندین درس دیگر می‌شود. البته دانشجویان این رشته باید تسلط خوبی بر زبان انگلیسی داشته باشند. به علاوه می‌توان گفت که یکی از بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت می‌باشد.

رشته مهندسی صنایع از بهترین رشته‌های ریاضی

مهندس صنایع را می‌توان به اصطلاح آچار فرانسه در یک شرکت، کارخانه یا موسسه دانست. در واقع این رشته به نوعی مدیریت و مهندسی را با هم آمیخته است. مهندس صنایع وظیفه کنترل و هماهنگی نیروی انسانی، کالا، مواد، سرمایه اولیه، درآمد خروجی و به طور کلی نظارت بر برنامه‌های یک شرکت را برعهده دارد. این رشته در مقطع کارشناسی به چهار گرایش برنامه‌ریزی و تحلیل سیستم‌ها، تکنولوژی صنعتی، تولید صنعتی و ایمنی صنعتی تقسیم بندی می‌شود.

افرادی که وارد این حوزه می‌شوند، باید توانایی ارتباطات خوبی داشته و از تحلیل قوی برخوردار باشند. اگر می‌خواهید از بازار کار خوبی برخوردار باشید، خلاقیت و نوآوری، روحیه کار تیمی، داشتن دقت و نظم کاری بالا و دانش زبان انگلیسی خوب را لازم دارید. اطلاعات کامل در رابطه رشته مهندسی صنایع را می‌توانید در مقاله زیر مطالعه کنید.

معرفی رشته‌های طلایی در گروه ریاضی

جهت آشنایی بیشتر با رشته مهندسی صنایع وارد لینک مربوطه شوید. 

 

مهندسی نفت از بهترین رشته‌های ریاضی

حال در معرفی رشته‌های طلایی در زیر گروه ریاضی فیزیک، نوبت می‌رسد به یکی از پردرآمدترین آن‌ها یعنی رشته مهندسی نفت. دانشجویانی که به این رشته وارد می‌شوند، در آینده به کارهایی مربوط به حیطه اکتشاف، استخراج، برآورد و توسعه نفت، و همچنین انتقال به پالایشگاه خواند پرداخت. گرایش‌های این رشته عبارتند از مهندسی اکتشاف، مهندسی مخازن، مهندسی حفاری و مهندسی بهره برداری. 

افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند پس از ثبت‌نام آزمون استخدامی شرکت نفت و کسب قبولی، در آینده یکی از نیروهای وزارت نفت شوند. البته چنانچه از این طریق نتوانید جذب وزارت نفت شوید، می‌توانید در یکی از شرکت‌های خصوصی مشغول شوید.

تحصیل در رشته مهندسی برق

رشته مهندسی برق که در چند گرایش مهندسی قدرت، الکترونیک، کنترل و الکترونیک دانشجو جذب می‌کند، به افرادی نیازمند است که دارای هوش محاسباتی خوبی باشند. حقیقت این است که هرچند پذیرفته‌شدگان در یکی از بهترین رشته‌های ریاضی وارد شده‌اند، اما با دروس نسبتاً سنگین و سختی دست و پنجه نرم خواهند کرد. به همین دلیل از جمله پیش نیازهای دانشجویان، داشتن توانایی کافی در ریاضی است. 

فضای کاری که بعد از فارغ‌التحصیلی به آن وارد خواهید شد، به گرایشی بستگی دارد که در آن مطالعه نموده‌اید. همچنین با وجود اینکه کشورمان در این رشته دارای پتانسیل‌های خوبی است، اما به جرئت می‌توان گفت که از بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت است، چرا که امکانات بسیار خوبی به شرایط داشتن علم و شرایط لازم در اختیار شما خواهد بود.

بنر انتخاب رشته کنکور

رشته مهندسی عمران

یکی از رشته‌های پرطرفدار ریاضی است که معمولاً بیشترین میزان تقاضا را دارد و به عنوان محبوب‌ترین شاخه ریاضی به حساب می‌آید. برای ورود به این رشته علاقه به ریاضیات و فیزیک بسیار اهمیت دارد. رشته مهندسی عمران از قدیمی‌ترین رشته‌های دانشگاهی گروه ریاضی می‌باشد. هدف از ایجاد رشته مهندسی عمران، تربیت افراد متخصص برای کارهای مرتبط با سازه‌های ساختمانی و غیر ساختمانی است که می‌تواند در رشد اقتصادی کشور بسیار اهمیت داشته باشد.

گرایش‌های رشته مهندسی عمران در زیر شاخه‌های مهندسی نقشه برداری و علوم و مهندسی آب هستند و شما می‌توانید در هر کدام از این گرایش‌ها تحصیل کنید. افرادی که پایه قوی در ریاضی دارند و می‌توانند کارهای خلاقانه و نوآورانه ارائه دهند و به ساخت و ساز علاقه هستند، در این رشته موفق خواهند شد.  

در حال حاضر بازار کار رشته مهندسی عمران بسیار عالی می‌باشد و همه افراد می‌توانند با تحصیل در این رشته آینده شغلی تضمین شده‌ای داشته و ماهیانه بالای ۱۵ میلیون تومان دریافت کنند. تحقیقات جدید نشان داده است که شغل مهندسی عمران تا ۵ سال آینده حدود 10/6 درصد رشد خواهد داشت. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که با این شغل سازگاری دارید، توصیه می‌شود که تست آنلاین شغل مناسب من را انجام دهید، چرا که این رشته به مهارت‌های پایه ایی همچون کامپیوتر، ریاضی و همچنین روحیه خلاقانه و صبوری نیازمند است. از سویی دیگر، یکی از بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت به شمار می‌رود که البته بهتر است بعد اتمام دوره کارشناسی برای تحصیل در خارج از کشور اقدام نمایید. در راستای مشاغل مناسب برای تحصیل در خارج از کشور در گروه ریاضی، در ادامه لازم است به بهترین شغل‌های رشته ریاضی برای مهاجرت نیز اشاره کنیم.

بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت

 بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در رشته ریاضی، در ارتباط با بهترین رشته‌های ریاضی برای مهارجت سؤال دارند. رشته‌های متعددی در گروه ریاضی هستند که شما از طریق تحصیل در خارج از کشور می‌توانید درآمد قابل توجهی را داشته باشید. اما در ادامه بیشتر به معرفی رشته‌های پرطرفدار ریاضی جهت جهاجرت تحصیلی می‌پردازیم.

بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت

 رشته کامپیوتر بهترین رشته برای مهاجرت

دنیای امروز بخش وسیعی از پیشرفت تکنولوژی را مدیون متخصصان کامپیوتر می‌باشد. مهندسان سخت افزار و نرم افزار، توسعه دهندگان سایت و اپلیکیشن و کارشناسان علم داده و هوش مصنوعی می‌توانند نقش موثری در شد اقتصادی داشته باشند. هم اکنون رشته‌های مرتبط با کامپیوتر در کشورهای توسعه یافته تقاضای بسیار بالایی دارند. درآمد این رشته‌ها در کشورهایی مانند کانادا، آمریکا و استرالیا بسیار بالا است. میانگین درآمد یک برنامه نویس در آمریکا در حال حاضر حدود ۸۰ هزار دلار در سال است. کامپیوتر بهترین رشته ریاضی برای مهاجرت کاری است و شما می‌توانید، چراکه کشورهای زیادی بر روی بخش تحلیل دیتا سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مهاجرت از طریق رشته مهندسی مکانیک

 هرکجا که اسم صنعت وجود داشته باشد، تقاضا برای متخصصین رشته مهندسی مکانیک زیاد خواهد بود. هم اکنون در کشورهای صنعتی و پیشرفته تقاضای زیادی برای مشاغل مهندسی مکانیک وجود دارد. افرادی که به مهندسی مکانیک علاقه دارند، می‌توانند از طریق مهاجرت کاری اقدام کنند. اگر سابقه کاری مناسب و توانایی در کنار مدرک تحصیلی داشته باشید، مهاجرت کاری به کانادا و آلمان برای مهندسی مکانیک بهترین گزینه است.

مهاجرت از طریق رشته مهندسی عمران

 آن دسته از افرادی که به دنبال ادامه تحصیل در بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت هستند، باید بگوییم که رشته مهندسی عمران در حال حاضر بسیار تقاضا دارد. شما می‌توانید از طریق مهاجرت کاری برای این رشته اقدام کنید. البته باید مقصدی را انتخاب کنید که در مشاغل مربوط به مهندسی عمران تقاضای بسیار خوبی داشته باشند. اگر از طریق مراکز فنی حرفه‌ای در رشته عمران تحصیل کرده‌اید، می‌توانید از طریق دوره‌های فنی حرفه‌ای آلمان برای مهاجرت کاری اقدام نمایید.

 مهاجرت از طریق رشته مهندسی شیمی

مهندسی شیمی یکی از رشته‌های پرطرفدار گروه ریاضی می‌باشد که می‌توانید به عنوان بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت روی آن حساب کنید. متقاضیان می‌توانند جهت تحصیل در این رشته در کشور کانادا درخواست دهند، چرا که در این کشور می‌توانند با کارکرد فرایندهای شیمیایی، مکانیسم‌های کنترل کیفیت و تولید مواد آشنا شوند. از طرف دیگر مهندسی شیمی شاخه‌ای از علوم مهندسی می‌باشد که علوم فیزیک، شیمی علوم زیستی و بیوشیمی را ترکیب کرده تا برای تولید مواد غذایی از آن بهره ببرند. درآمد فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی شیمی در کانادا بر اساس محل اشتغال افراد متفاوت است و بر اساس آمار درآمد ماهانه این افراد از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا می‌باشد.

اطلاعیه

جهت دریافت مشاوره برای قبولی در بهترین رشته‌های ریاضی، اطلاع از بازار کار و آینده شغلی با مشاوران ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید. 

 

رشته‌های انتخابی نفرات برتر کنکور ریاضی

در هر گروه آزمایشی، یکی سری از رشته‌ها همیشه از محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه بر خوردارند. این موضوع به خصوص با توجه به نفرات برتر هر سال بیشتر بارز می‌شود. برای مثال در رشته تجربی رقابت بر سر رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و پرستاری همواره تنگاتنگ است. این قضیه در مورد رشته ریاضی نیز صدق می‌کند.

البته ملاک و معیارهای انتخاب با گذر زمان ممکن است دچار تغییر شود، اما به طور کلی همانطور که در معرفی رشته‌های طلایی در زیر گروه ریاضی ذکر شد، رشته‌هایی همانند مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی نفت، فیزیک، مهندسی معماری طرفدار بیشتری در بین نفرات برتر دارند. با این وجود رشته برق و کامپیوتر بیشترین فراوانی در میان همه رشته‌ها بین نفرات برتر را دارد.

دانشگاه‌ها و ظرفیت پذیرش بهترین رشته‌های ریاضی

رشته ریاضی در مقاطع مختلفی اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد. متقاضیان می‌توانند در رشته‌های پرطرفدار ریاضی در دانشگاه‌های روزانه، شبانه، پیام نور، خودگردان و آزاد در رشته‌های مختلفی به تحصیل بپردازند. در زیر لیست برخی از دانشگاه‌های پذیرنده بهترین رشته‌های ریاضی سال گذشته ارائه شده است.

ظرفیت پذیرش در بعضی از دانشگاه‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته است. اما به طور کلی به دلیل بالا رفتن پذیرش در دانشگاه‌های مختلف قبولی نسبت به گذشته راحت‌تر شده، اما رقابت بر سر دانشگاه‌های برتر همچنان به قوت خود باقی است. 

ظرفیت پذیرش در رشته ریاضی
دروه پذیرش دوره روزانه نوبت دوم (شبانه) دانشگاه پیام نور مناطق محروم دانشگاه فرهنگیان دانشگاه غیرانتفاعی دانشگاه پردیس خودگردان دانشگاه آزاد تعداد ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد جمع کل
ظرفیت پذیرش 34763 2263 3829 1508 5135 2461 4321 1379 293 55952

 

اطلاعیه

برای شناخت بهترین رشته‌های ریاضی به علاقه و استعداد، بازار کار، محتوای درسی و دانشگاه محل تحصیل توجه داشته باشید.

بازار کار و آینده شغلی بهترین رشته‌های ریاضی

بازار کار و آینده شغلی بهترین رشته‌های ریاضی

در سال‌های گذشته میل به تحصیل در رشته‌های پرطرفدار ریاضی در میان دانش آموزان دبیرستانی زیاد بود، اما چیزی شبیه به یک جهش باعث شد که متقاضیان رشته تجربی نسبت به همه رشته‌ها بیشتر شود. با این وجود نمی‌توان گفت که تعداد فارغ التحصیلان رشته ریاضی اندک است و یا پذیرش دانشگاه‌ها کم است. اما یک نکته قابل توجه در این مورد آن است که علیرغم تفکر عمومی بازار کار رشته‌های ریاضی همیشه خوب است و خواهد بود.

شاید بپرسید دلیل این ادعا چیست. ماهیت رشته ریاضی به گونه‌ای است که فضای کاری اغلب رشته‌های زیرگروه‌های آن نیازمند تحلیل، طراحی، خلاقیت و ابتکار است. چنانچه کسی از این ویژگی‌ها برخوردار باشد و بتواند حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد، بدون شک موفق خواهد بود، چراکه شرط بروز و درخشیدن در موقعیت‌های شغلی عملی و پیاده سازی درس‌های آموخته شده است. 

علاوه بر این، نیازی نیست که یک فارغ‌التحصیل رشته ریاضی منتظر استخدام در یک نهاد دولتی باشد. مؤسسات، شرکت‌ها، کارخانجات و آژانس‌های خصوصی بسیاری هستند که به دنبال افراد کارآزموده و خبره هستند.

مشاوره بهترین انتخاب رشته ریاضی

با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور یکی از حساس‌ترین مراحل زندگی است، توصیه می‌کنیم که قبل از هرگونه انتخاب در مورد رشته‌ها تحقیق و پرس و جو کنید. تنها صرف محبوبیت یا استقبال جامعه دست به انتخاب نزنید. بسیاری از داوطلبان و دانش آموزان این سؤال برایشان وجود دارد که رشته ریاضی بهتر است یا تجربی یا رشته انسانی؟ در کدام رشته می‌تواند درآمد و جایگاه اجتماعی بالاتری بدست بیاورد؟ آیا اصلاً می‌توانند با شرایط کار رشته آتی خود ارتباط برقرار کنند یا خیر؟

این سؤالات بسیار مهم هستند. مسلماً کمک گرفتن از کسی که این مسیر را طی کرده و با فراز و نشیب‌های آن آشنایی دارد، یک میانبر قوی و معتبر خواهد بود. ممکن است یافتن افراد در رشته‌های مختلف کار آسانی نباشد و یا اینکه دریافت اطلاعات از آن‌ها کار چندان راحتی نباشد. مشاوره کنکور ریاضی به همین دلیل تدارک دیده شده است تا به راحت‌ترین روش توسط مشاوران خبره و بسیار با تجربه همه اطلاعات لازم را به راحتی هر چه تمام‌تر در اختیار داوطلبان عزیز قرار دهد و آن‌ها را با همه جزئیات بهترین رشته‌های ریاضی آشنا نماید.

جدیدترین اخبار در ارتباط با بهترین رشته‌های ریاضی

گرایش‌های رشته ریاضی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری کرمان افزایش می‌یابد

رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های نوین کرمان با معرفی ظرفیت‌های علمی پژوهشی و فناوری فناورانه دانشگاه‌ها، به افزایش گرایش‌های رشته ریاضی اشاره کرد. وی افزود که هم اکنون در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته گرایش‌های ریاضی کاربردی، آنالیز عددی، ریاضی محض و آنالیز ریاضی از طریق کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشجو پذیرفته می‌شود. در آینده گرایش‌های علوم داده، ریاضیات مالی، داده کاوی و یادگیری ماشین در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان ارائه می‌شوند.

هزینه بر بودن پژوهش‌ها و تحقیقات در رشته‌های علوم پایه

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان اشاره کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مربوط به علوم پایه، هزینه بر بودن تحقیقات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی می‌باشد. امیر قاسم غضنفری اشاره کرد که به دلیل نبود امنیت شغلی کافی در آینده رشته‌های علوم پایه، ممکن است بسیاری مایل به تحصیل در رشته‌هایی غیر از رشته ریاضی باشند.

جدیدترین اخبار در ارتباط با بهترین رشته‌های ریاضی

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی بهترین رشته‌های ریاضی و همچنین بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت پرداختیم تا شرایط و ویژگی‌های تحصیلی و شغلی هر کدام برای عزیزان مشخص شود. همانگونه که می دانید طبق روال هر سال، داوطلبان زیادی به دنبال تحصیل در رشته‌های پرطرفدار ریاضی هستند، چراکه بازار کار این رشته همیشه مناسب بوده و بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال افرادی هستند که قدرت تحلیل مناسب می‌باشند.

بسیاری از افرادی که در بهترین رشته‌های ریاضی تحصیل کرده‌اند، می‌توانند برای ارتقاء سطح علمی خود، برای مهاجرت نیز اقدام کنند که در این مطلب سعی کردیم به معرفی برخی از بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت به خارج از کشور نیز اشاره کنیم. چنانچه شما می‌خواهید بدانید که از میان رشته‌های پرطرفدار ریاضی، در کدام یک تحصیلات خود را ادامه دهید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاورین ما تماس گرفته تا ضمن دریافت برنامه‌ریزی جامع، از تجربیات نفرات برتر نیز استفاده کنید. 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

 

4.4/5 - (9 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین رشته‌های ریاضی کدامند؟

در این مقاله به معرفی رشته‌های طلایی در زیر گروه ریاضی _ فیزیک پرداخته شد.

کدام یک از رشته‌های ریاضی بازار کار بهتری دارد؟

آینده مثبت هر رشته ای با شخصیت و شرایط فرد بستگی دارد و افراد بایستی با توجه به توانایی، استعداد و علاقه خود انتخاب رشته نمایند.

بهترین رشته‌های ریاضی برای مهاجرت کدام هستند؟

رشته هایی مانند مهندسی هوافضا، عمران، برق، کامپیوتر و چند رشته دیگر در خارج از کشور دارای بستر رشد خوبی هستند.

نظرات

7 دیدگاه دربارهٔ «بهترین رشته‌های ریاضی 1402 {بازارکار و درآمد} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo عابدی گفت:

    سلام ببخشید با رتبه ۷۸۰۲ میتوانیم دانشگاه دولتی شیراز ثبت نام کنم

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      چه رشته ای؟

  2. Avatar photo sahahryari گفت:

    سلام بنده یه سوال کلی دارم آیا می توان تمامی رشته های ریاضی را بدون کنکور ثبت نام کرد ؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وق بخیر
      خیر امکانپذیر نمیباشد

  3. Avatar photo محمود گفت:

    سلام و درود
    آیا هم میشه در کنکور شرکت کرد و هم در رشته های بدون کنکور ثبت نام کرد ؟؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      بله امکان ثبت نام وجود دارد منتها رشته مدنظر وسوابق تحصیلی شم نیاز به بررسی دارد

  4. Avatar photo gholizadegan گفت:

    سلام روزتان بخیر میشه لطفا سالتان را کامل بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1402 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • بانک سوالات کنکور ریاضی

    بانک سوالات کنکور ریاضی

    سوالات رشته ریاضی همگی فرمولی هستند و به همین دلیل پاسخ دهی به آن‌ها زمان بر می‌باشد. در صورتی که به بانک سوالات کنکور ریاضی دسترسی داشته و تست زنی کافی داشته باشید، می‌توانید در جلسه کنکور در کمترین زمان...
  • لیست-رشته-های-ریاضی-با-رتبه-مورد-نیاز

    لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز

    لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز از جمله موارد مهمی است که هر فرد مایل به شرکت در کنکور سراسری، جهت ورود به دانشگاه‌ها در رشته ریاضی ملزم به اطلاع از آن است. به علاوه، این قبیل از...
  • دفترچه انتخاب رشته ریاضی

    دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور 1402 + دانلود pdf | ایران تحصیل

    متقاضیانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و مشخص شدن رتبه و تراز آن ها، می بایست انتخاب رشته انجام دهند. گروه های آزمایشی مختلفی وجود دارد که متقاضیان پذیرفته شده می توانند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)