ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مصاحبه دکتری وزارت بهداشت + 5 نکته برای موفقیت | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳
  • تاریخ بروزرسانی: ۶ خرداد ۱۴۰۲
مصاحبه دکتری وزارت بهداشت1
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود و همه افرادی که نمره قبولی در آزمون کتبی را کسب کرده اند، می ‌بایست مدارک و سوابق علمی و پژوهشی خود را به دبیرخانه برگزاری مصاحبه ارائه کنند. بسیاری از افراد خواهان کسب اطلاع در خصوص سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت و زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت هستند که در این مقاله به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. 

لازم به ذکر است که مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1403 هرساله از حدود اواسط مرداد ماه آغاز می شود و مصاحبه برای هر کدام از داوطلبان مقطع دکتری تخصصی به ‌صورت مجزا از داوطلبان دکتری پژوهشی برگزار می گردد.

افرادی که بتوانند از مرحله آزمون شفاهی و مصاحبه عبور کنند و از رزومه‌ علمی و پژوهشی مناسبی برخوردار باشند، به‌ عنوان پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری از سوی وزارت بهداشت معرفی می شوند.

 

جزئیات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

آزمون دکتری وزارت بهداشت در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می شود. افرادی که پس‌ از شرکت در آزمون کتبی، بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری وزارت بهداشت نمره قابل ‌قبول را کسب کنند، پس ‌از آن می توانند برای ورود به مرحله مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ اقدام کنند. علاوه بر این مصاحبه دکتری علوم پزشکی به ‌صورت حضوری در مناطق آمایشی (دانشگاه ها) برگزار می شود. این در حالی است که برای داوطلبان دوره دکتری پژوهشی، مصاحبه توسط سازمان‌ ها، مؤسسه ها و دانشکده علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

 

جزئیات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

افراد داوطلبی که در آزمون کتبی نمره حد نصاب را با توجه به سهمیه داوطلب کسب کرده باشند، می توانند بر اساس اولویت نمره کتبی، به تعداد دو برابر ظرفیت هر رشته انتخابی به مرحله مصاحبه وارد شوند و به مناطق آمایشی مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ممکن است به ‌سرعت مجازی و ارسال کلیپ برگزار گردد. با توجه به اهمیت نحوه برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت برای داوطلبان، در ادامه به بررسی فرایند مصاحبه، مناطق آمایشی مصاحبه و زمان برگزاری آن اشاره خواهیم کرد.

 

برای اطلاع از منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید. 

کال تو اکشن تماس

مصاحبه دکتری تخصصی وزارت بهداشت 1403

از موارد مهمی که در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ درج می شود، محل برگزاری مصاحبه دکتری تخصصی رشته ‌های علوم پایه بهداشت و تخصصی در مناطق آمایشی است. افراد داوطلب می‌توانند بر اساس انتخاب و علائق خود در رشته‌ هایی که مصاحبه آن ها فقط در یک یا دو یا سه منطقه آمایشی برگزار می شود، برای انتخاب کلیه رشته ‌های محل ‌های آموزشی اقدام کنند و در این خصوص محدودیتی وجود ندارد.

معرفی افراد به سه منطقه آمایشی در رشته ‌هایی که مصاحبه برگزار می شود، براساس نمره و به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش آن مناطق خواهد بود. در واقع افرادی که از نظر نمره در انتهای فهرست دو برابر آن رشته باشند، برای مصاحبه به هر سه منطقه آمایشی معرفی نخواهند شد.

برای کسب اطلاع از زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی داروسازی روی لینک بزنید.

مصاحبه دکتری تخصصی وزارت بهداشت

برای رشته ‌هایی که مصاحبه آن ها در دو یا سه منطقه برگزار می شود، افراد داوطلب باید از حداکثر امکان معرفی آن ها به مصاحبه استفاده نموده و تمام اولویت‌های انتخابی خود را در همه مناطق آمایشی آن رشته بر اساس علاقه و دیگر فاکتورهای مورد نظر انتخاب نمایند.

از آنجا که افراد داوطلب به صورت چند برابر ظرفیت مناطق و بر مبنای اولویت نمره معرفی می شوند، بنابراین افرادی که مناطق آمایشی محدودی را انتخاب کنند و این در حالی باشد که ظرفیت مناطق تکمیل شود، طبیعتاً به دلیل نداشتن انتخاب حداکثری، از فرایند پذیرش حذف می شوند.

سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت با مصاحبه مقطع دکتری دیگر دانشگاه ها متفاوت خواهد بود و افراد باید با حضور در ایستگاه هایی که تعیین می شود، با ارائه عملکرد مناسب، مجوز قبولی خود در مرحله مصاحبه را دریافت نمایند. بر این اساس سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت بسیار ساختارمندتر از دیگر دانشگاه ها می باشد. 

📢 اطلاعیه: سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در قالبی متفاوتی از مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد و سراسری مطرح می شود.

مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

یکی از مهم‌ ترین دلایل برگزاری مصاحبه آزمون دکتری پژوهشی وزارت بهداشت، پرورش داوطلبانی است که به یک زمینه خاص تسلط کامل داشته و با علوم مرتبط با استفاده از روش‌ های پیشرفته تحقیق آشنایی کامل دارند.  به همین جهت از این افراد استفاده می شوند تا بتوانند در جهت خود کفایی کشور و توسعه پایدار و همچنین بالا بردن سطح علمی کشور اقدام ‌کنند.

برای کسب اطلاع از زمان برگزاری کنکور دکتری وزارت بهداشت روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

شرایط شرکت در مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

همانگونه که اشاره شد افرادی می توانند در آزمون دکتری پژوهشی وزارت بهداشت شرکت کنند که در زمینه‌ های علمی تسلط کافی داشته باشند. بنابراین داوطلبان باید دارای حداقل دو مقاله پژوهشی چاپ‌ شده به ‌عنوان نویسنده اول باشند. در واقع مقاله حتما می بایست چاپ ‌شده باشد و در دست بررسی بودن مقاله مورد قبول واقع نمی شود.

شرط دوم شرکت در مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت، داشتن مدرک زبان مورد تأیید شورای ‌عالی برنامه‌ ریزی علوم پزشکی است که داوطلبان باید هنگام مصاحبه به‌ همراه داشته باشند و ثبت ‌نام به‌ صورت مشروط قابل ‌قبول نخواهد بود.

شرایط شرکت در مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت

برای هر رشته در هر کدام از دانشگاه علوم پزشکی، فقط یک ‌بار مصاحبه انجام می شود و پذیرشی که برای انتخاب رشته در مراکز تحقیقات آن دانشگاه صورت می ‌گیرد، از طریق همان مصاحبه خواهد بود.

علاوه بر این هر کدام از داوطلبان بر مبنای نمره کتبی کسب شده، حداکثر به سه مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی که ظرفیت کافی داشته باشند معرفی می شوند.

داوطلبان باید برای در اولویت قرار گرفتن، بیشترین انتخاب را داشته باشند تا بتوانند به حداکثر امکان معرفی به مصاحبه برسند. بنابراین لازم است که داوطلبان در هنگام انتخاب رشته حداکثر انتخاب رشته را در فهرست انتخابی خود داشته باشند.

بر همین اساس داوطلبانی که فقط سه مرکز تحقیقات را انتخاب کنند و در عین حال ظرفیت مراکز تکمیل باشد، برای مصاحبه معرفی نمی شوند و طبعاً از فرآیند پذیرش حذف می شوند.

اطلاعیه

لازم به ذکر است که داوطلبان بعد از معرفی به دانشگاه می توانند در مصاحبه ‌ای واحد که مطابق با رشته داوطلب برگزار می شود، شرکت نمایند.

 دکتری پژوهشی وزارت بهداشت

گفتنی است آزمون مرحله مصاحبه دکتری علوم پزشکی به ‌صورت نظام مند (شامل تسلط بر مقالات علمی، جستجوی منابع علمی، توانایی ارائه پیشنهاد جهت ادامه تحقیقات و مسلط بودن به زبان انگلیسی) برگزار می شود و سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در قالب برگزاری ایستگاه خواهد بود. لذا برای ارزیابی بررسی امتیازات تحصیلی و پژوهشی دکتری می ‌توانید به دفترچه انتخاب رشته دکتری علوم پزشکی مراجعه نمایید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه دکتری پژوهشی 

هر کدام از داوطلبان باید مدارک زیر را در پوشه جداگانه  به نماینده دبیرخانه شورای علوم پزشکی در محل آزمون تحویل دهند:

  • ارائه گواهی معدل کارشناسی
  • ارائه مدرک زبان
  • مقالات پژوهشی چاپ شده داخلی _خارجی
  • مقالات علمی
  • ارائه خلاصه مقاله در کنگره
  • ثبت اختراع
  • کتاب های چاپ شده
  • چک لیست مستندات با لوح فشرده برای تحویل مستندات

برای کسب اطلاع از اعلام نتایج دکتری وزارت بهداشت روی لینک مربوطه کلیک کنید.

موارد امتیازات علمی برای مصاحبه دکتری پژوهشی 

  • داشتن مقالات معتبر بین المللی
  • ارائه مقالات منتشر شده با زمینه پژوهشی
  • خلاصه کنگره، سمینار و همایش
  • ثبت اختراع بین المللی و داخلی
  • داشتن جوایز داخلی و بین المللی
  • ارائه ترجمه و تالیف کتب علمی
  • سوابق پژوهشی قابل قبول در پایان نامه، بنیاد ملی نخبگان و استعداد های درخشان
  • ارائه معدل کل دوره قبل
  • تسلط به نرم افزار های تخصصی و کامپیوتری

زمان برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

پس‌ از انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، نتایج آن از طریق سازمان مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir اعلام می ‌گردد که از طریق آن داوطلبان پذیرفته‌ شده در فرایند آزمون کتبی و درج یک یا چند محل آمایشی دعوت می شوند. این مرکز زمان مصاحبه و محل برگزاری مصاحبه برای هر رشته را در فایل ‌هایی به اطلاع داوطلبان خواهد رسانید.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

زمان برگزاری مصاحبه دکتری تخصصی

 از آنجایی‌ که مصاحبه دکتری تخصصی به ‌صورت حضوری برگزار می شود داوطلبان موظف ‌اند در زمان تعیین ‌شده که معمولاً از 22 مرداد ماه هر سال آغاز می شود، در دانشگاه علوم پزشکی ایران برای مصاحبه حضور داشته باشند.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری پژوهشی

 نحوه امتیاز بندی و تاریخ برگزاری مصاحبه دکتری تخصصی پژوهشی از طریق سامانه ثبت ‌نام آزمون دکتری وزارت بهداشت به همه افراد داوطلب اعلام می شود. افرادی که از آن ها برای شرکت در مصاحبه دعوت به عمل می آید، باید بر اساس زمان تعیین ‌شده از 22 مرداد ماه در دانشگاه علوم پزشکی حضور یابند و مورد گزینش واقع شوند.

نحوه برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

همانگونه که اشاره شد پذیرش دانشجو در مقطع دکتری وزارت بهداشت به دو صورت پژوهشی و تخصصی صورت می‌ گیرد. در هر دو شیوه برگزاری، افراد داوطلب باید در مرحله مصاحبه حضور پیدا کنند.

با توجه به گسترش ویروس کرونا، مصاحبه دکتری وزارت بهداشت و نحوه‌ ارزیابی افراد متقاضی در سال‌ های گذشته به ‌صورت مجازی برگزار می ‌شد. اما در سال جاری مصاحبه مجدداً به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

نحوه برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

از سوی دیگر مراحل برگزاری مصاحبه دکتری تخصصی و دکتر پژوهشی وزارت بهداشت با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین داوطلبان باید از شرایط برگزاری هر دو نوع مصاحبه مطلع باشند. در ادامه روند برگزاری هر یک را توضیح خواهیم داد. 

روند برگزاری مصاحبه دکتری تخصصی 

در مرحله مصاحبه دکتری تخصصی وزارت بهداشت برای سنجش مهارت داوطلبان چند ایستگاه طراحی ‌شده که هر کدام از این ایستگاه ‌ها سختی یکسانی برای همه داوطلبان دارد. ذکر این نکته قابل اهمیت است که پشت هر ایستگاه توضیحات مختصری به داوطلبان ارائه می شود و دو دقیقه قبل ‌از پایان زمان هر ایستگاه زنگی به صدا می ‌آید و افراد شرکت ‌کننده بایستی مطالب خود را برای ارائه در ایستگاه بعد آماده کنند.

علاه بر این بعد از اتمام هر مرحله داوطلبان باید مستندات خود را از نماینده خود دریافت کرده و بدون این‌ که راجع ‌به محتویات آزمون با سایر اشخاص گفتگو نمایند باید به ایستگاه بعد بروند، زیرا هرگونه اشاره به محتویات آزمون مساوری با تقلب و جعل خواهد بود.

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید. 

 

سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

همان گونه که اشاره شد مصاحبه دکتری وزارت بهداشت تفاوت بسیاری با مصاحبه دکتری سراسری و مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد دارد. در واقع سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت، در قالب چند ایستگاه عنوان می شود. چنانچه مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به شکل حضوری برگزار گردد، ایستگاه مختلف برای داوطلبان طراحی شده است که در هر کدام توانایی خاصی از متقاضیان مورد بررسی داوران قرار می گیرد.

هر ساله مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به روش چند ایستگاهی (Multiple Mini-Interviews) برگزار می شود که در نهایت، صلاحیت‌ افراد متقاضی در دورهای آموزشی دكتری وزارت بهداشت مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت. ایستگاه های برگزاری مصاحبه در موارد زیر خلاصه می شوند:
 

سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

1️⃣ پایان نامه ها و مقالات: در این ایستگاه میزان تسلط داوطلب بر پایان ‌نامه و مقاله استخراج شده از آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. در واقع فرد متقاضی باید در ارتباط با آخرین مقطع تحصیلی متناسب با رشته مورد پذیرش و مقاله استخراج شده از آن توضیحاتی به داوران ارائه دهد. 

2️⃣ پژوهش و جستجوگری: در این ایستگاه جستجوی منابع علمی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. به عبارتی داوران چند موضوع مرتبط با رشته مورد پذیرش داوطلب را برای تحقیق در اختیار متقاضی قرار می دهند و فرد داوطلب باید یکی از موضوعات را گزینش کرده و سه مقاله حول محور آن موضوع را جستجو نماید. بعد از آن مقالاتی را که به عنوان مأخذ علمی خود انتخاب کرده، باید از نظر اعتبار علمی (رفرنس) مورد تحلیل و بررسی قرار دهد و در نهایت به سوالات مربوط به چگونگی استفاده از منابع در طول مقاله توضیحاتی را ارائه دهد. 

3️⃣ توانایی انتقال مفاهیم: در این ایستگاه ارائه شفاهی مطالب علمی ” Scientific Presentation ” مد نظر خواهد بود. در واقع به فرد متقاضی در ارتباط با رشته امتحانی و موضوعات متناسب با آن، چند موضوع ارائه می شود و داوطلب می بایست سخنرانی چند دقیقه ای از موضوع پیشنهادی داشته باشد. مهم تر از همه این که این سخنرانی باید در حدود 3 دقیقه با ارائه جامع ترین نکات صورت بگیرد. 

 

4️⃣ تسلط بر زبان انگلیسی: برگزاری آزمون زبان انگلیسی در این مرحله انجام می شود. در واقع در این ایستگاه یک امتحان زبان انگلیسی برای داوطلب طراحی شده است که شامل (درک و ترجمه متن اختصاصی، مکالمه کوتاه، درک اصطلاحات تخصصی رشته داوطلب) خواهد بود.

داوطلب در این مرحله می بایست ابتدا خود را به انگلیسی معرفی نموده و اطلاعاتی از شامل نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات، رشته تحصیلی پایه و دانشگاهی محل تحصیل خود ارائه دهد و بعد از آن یک متن تخصصی را قرائت و در انتها ترجمه نماید. 

5️⃣ تکنیک های پژوهش: در این ایستگاه، توانمندی ‌های تخصصی رشته امتحانی داوطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به عبارتی داوطلب باید توانایی های خود را در ارتباط با رشته امتحانی مطرح نموده و میزان تسلط خود را به داوران اثبات کند. تنها ملاک پذیرفته شدن فرد برای مقطع دکتری در این مرحله، اثبات توانایی های  تخصصی است. روش های آزمایش این ایستگاه شامل چالش های تکنیکی پژوهش و آزمایش است.

✅ ایستگاه مطرح شده بالا، معمولاً به طور ثابت در مصاحبه دکتری تخصصی وزارت بهداشت وجود دارند، اما چیدمان هر یک و تعداد ایستگاه ها می تواند بسته به گروه ها افزایش یا تغییر یابد. لازم به ذکر است که در 5 ایستگاه موجود 10 نفر از اساتید دانشگاه‌ های مختلف دانشجویان را ارزیابی می‌ کنند.

دانشجویان از یک مسیر وارد و از مسیر دیگری خارج می ‌شوند و اجازه برگشت ندارند و باید به‌ طرف ایستگاه‌ های بعدی حرکت کنند. از این رو هر کدام از این مصاحبه ها به صورت یکسان برگزار می شود و تداخل مصاحبه در ایستگاهی وجود نخواهد داشت. 

ایستگاه های مصاحبه دکتری سازمان سنجش آموزش پزشکی

💢 در پایان کل سابقه تحصیلی و پژوهشی و بازخورد کلی و نظرات اساتید نسبت به مصاحبه شما تعیین کننده قبولی یا عدم قبولی شما خواهد بود.

اطلاعیه

زمان تخصیص یافته برای هر کدام از ایستگاه ها تقریباً بین 8 الی 10 دقیقه است.

 

مناطق آمایشی مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

دانشگاه های که افراد متقاضی را در مقطع دکتری پذیرش می کنند، از طریق آزمون دکتری علوم پزشکی به 10 منطقه آمایشی تقسیم بندی شده اند. همان گونه که در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت سال قبل عنوان شده است، مناطق آمایشی برگزار کننده مصاحبه دکتری وزارت بهداشت که در آن سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به صورت ایستگاهی مطرح می شود، مناطق زیر هستند. لازم به ذکر است که امکان دارد در سال جدید به این مناطق اضافه شود.
مناطق آمایشی مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

منطقه آمایشی 1 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: بابل، سمنان، شاهرود، گلستان، مازندران، گیلان

منطقه آمایشی 2 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: ارومیه، تبریز

منطقه آمایشی 3 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: كردستان، كرمانشاه، همدان

منطقه آمایشی 4 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: اهواز، لرستان

منطقه آمایشی 5 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: شیراز، هرمزگان

منطقه آمایشی 6 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: زنجان، قزوین، قم

منطقه آمایشی 7 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: اصفهان، شهركرد، كاشان، یزد

منطقه آمایشی 8 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: كرمان، زاهدان

منطقه آمایشی 9 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: بیرجند، مشهد

منطقه آمایشی 10 شامل دانشگاه های: ارتش، انستیتو پاستور ایران، ایران، بقیه الله، تهران، شهید بهشتی، علوم بهزیستی و توانبخشی، جهاد دانشگاهی (رویان)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، سازمان انتقال خون ایران

برنامه زمانی حضور داوطلبان برای مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

برای هر کدام از مصاحبه های دکتری تخصصی و پژوهشی برنامه زمانی مشخص شده که هر یک از داوطلبان بر اساس گروه انتخابی خود، طبق برنامه زمانی تعیین شده در مصاحبه شرکت می نماید. در جدول زیر برنامه زمانی حضور داوطلبان برای مصاحبه دکتری وزارت بهداشت سال 1401 ارائه شده است.

به محض انتشار زمان بندی دقیق مصاحبه دکتری میتوانید از همین مقاله از جزییات آن با خبر شوید.

زمان حضور رشته ساعت
شنبه ۲۲ مرداد 1401 سالمند شناسی. کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی. بینایی سنجی. ارگونومی. کاردرمانی ساعت ۷:۳۰ صبح
شنوایی شناسی. زیست پزشکی سامانه ای. سلامت و رفاه اجتماعی. هوش مصنوعی در علوم پزشکی. بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها ساعت ۱۳:۳۰ ظهر
مددکاری اجتماعی ساعت ۱۶:۳۰ عصر
یکشنبه 23 مرداد 1401 خون شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون. نانوفناوری پزشکی نوبت صبح (الف – ز). قارچ شناسی پزشکی. ارتز و پروتز. اخلاق پزشکی. طب سوزنی. تاریخ علوم پزشکی ساعت ۷:۳۰ صبح
نانوفناوری پزشکی نوبت عصر (ش – ی). گفتار درمانی. بهداشت حرفه ای. فیزیوتراپی. فارماکولوژی ساعت ۱۳:۳۰ ظهر
دوشنبه 24 مرداد 1401 مهندسی بافت نوبت صبح (الف- د). علوم و فناوری تصوبرداری مولکولی و عصبی. بهداشت و ایمنی مواد غذایی. سلامت در بلایا و فوریتها نوبت صبح (الف – ش). مطالعات اعتیاد نوبت صبح ( الف – ش). ویروس شناسی پزشکی ساعت ۷:۳۰ صبح
مهندسی بافت نوبت عصر (ر- ی). سلامت در بلایا و فوریتها نوبت عصر (ص – ی). مطالعات اعتیاد نوبت عصر (ع – ن). انگل شناسی پزشکی. علوم و صنایع غذایی ساعت ۱۳:۳۰ ظهر
سه شنبه 25 مرداد 1401 علوم سلولی کاربردی نوبت صبح (الف – ز). آینده پژوهی سلامت. مهندسی پزشکی – بیوالکتریک. یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی ساعت ۷:۳۰ صبح
علوم سلولی کاربردی نوبت عصر (س – و). مهندسی پزشکی – رباتیک. سیاستگذاری سلامت. سیاست های غذا و تغذیه.
آموزش پزشکی. مامایی
ساعت ۱۳:۳۰ ظهر
چهارشنبه 26 مرداد 1401 بیولوژی تولید مثل نوبت صبح (الف – ر). اقتصاد سلامت نوبت صبح (الف س). بهداشت باروری نوبت صبح (الف – ر) ساعت ۷:۳۰ صبح
بیولوژی تولید مثل نوبت عصر (ز – ن). اقتصاد سلامت نوبت عصر (ش – ی). بهداشت باروری نوبت عصر (ز – ی) ساعت ۱۳:۳۰ ظهر
پنجشنبه 27 مرداد 1401 انفورماتیک پزشکی ساعت ۷:۳۰ صبح
مدیریت اطلاعات سلامت ساعت ۱۳:۳۰ ظهر
جمعه 28 مرداد 1401 باکتری شناسی پزشکی نوبت صبح (الف – س). علوم تشریحی نوبت صبح (الف – ش) ساعت ۷:۳۰ صبح
توکسین های میکروبی نوبت عصر (ش-ی). علوم تشریحی
نوبت عصر (ط- و). روانشناسی نظامی. مشاوره توانبخشی
ساعت ۱۳:۳۰ ظهر
شنبه 29 مرداد 1401 آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت نوبت صبح (الف – س). طب سنتی ایرانی نوبت صبح (الف – ز). آمار زیستی. ژنتیک پزشکی نوبت صبح (الف – ر) ساعت ۷:۳۰ صبح
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت نوبت عصر (ش- ی). طب سنتی ایرانی نوبت عصر (س – ه). ژنتیک پزشکی نوبت عصر (ز – ی) ساعت ۱۳:۳۰ ظهر
یکشنبه 30 مرداد 1401 ایمنی شناسی پزشکی نوبت صبح (الف – ش). اپیدمیولوژی نوبت صبح (الف – د). مهندسی بهداشت محیط نوبت صبح (الف – س). فیزیک پزشکی و رادیوبیولوژی و حفاظت نوبت صبح (الف – س). علوم بیومدیکال مقایسه ای ساعت ۷:۳۰ صبح
ایمنی شناسی پزشکی نوبت عصر (ص- ی). اپیدمیولوژی نوبت عصر (ر – ن). مهندسی بهداشت محیط نوبت عصر (ش – ی). پرتویی نوبت عصر (ش – ی) ساعت ۱۳:۳۰ ظهر
 مصاحبه در رشته های بیوشیمی بالینی،علوم تغذیه ، فیزیولوژی پزشکی، فیزیولوژی ورزشی، علوم اعصاب و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
رشته ساعت و زمان حضور
بیوشیمی بالینی نوبت صبح (الف – خ) ۲۴ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت عصر (د – ع) ۲۴ مرداد ساعت ۱۳:۳۰. نوبت صبح (ف – ی) ۲۵ مرداد ساعت ۷:۳۰.
علوم تغذیه نوبت صبح (الف – ح) ۲۴ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت عصر (خ – ق) ۲۴ مرداد ساعت ۱۳:۳۰. نوبت صبح (ک – ه) ۲۵ مرداد ساعت ۷:۳۰.
فیزیولوژی پزشکی نوبت صبح (الف – ت) ۲۵ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت عصر (ج – ط) ۲۵ مرداد ساعت ۱۳:۳۰. نوبت صبح (ظ – ن) ۲۶ مرداد ساعت ۷:۳۰.
فیزیولوژی ورزشی ۲۶ مرداد ساعت ۱۳:۳۰
علوم اعصاب نوبت صبح (الف – ج) ۲۵ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت عصر (ح – ش) ۲۵ مرداد ساعت ۱۳:۳۰. نوبت صبح (ط – ک) ۲۶ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت صبح (م – ی) ۲۶ مرداد ساعت ۱۳:۳۰.
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی نوبت صبح (الف – ج) ۲۷ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت عصر (ح – ز) ۲۷ مرداد ساعت ۱۳:۳۰. نوبت صبح (س – ف) ۲۸ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت صبح (ق – ی) ۲۸ مرداد ساعت ۱۳:۳۰.
برنامه مصاحبه داوطلبین در رشته های پزشکی مولکولی، زیست فناوری، پرستاری و روانشناسی بالینی
رشته ساعت و زمان حضور
پزشکی مولکولی نوبت صبح (الف – چ) ۲۷ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت عصر (ح – ش) ۲۷ مرداد ساعت ۱۳:۳۰. نوبت صبح (ص – و) ۲۸ مرداد ساعت ۷:۳۰.
زیست فناروی پزشکی نوبت عصر (الف – ت) ۲۸ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت صبح (ج – ز) ۲۹ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت عصر (س – ع) ۲۹ مرداد ساعت ۱۳:۳۰. نوبت صبح (غ – و) ۳۰ مرداد ساعت ۷:۳۰.
پرستاری نوبت صبح (الف) ۲۷ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت عصر (ب – ج) ۲۷ مرداد ساعت ۱۳:۳۰. نوبت صبح (ح – د) ۲۸ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت عصر (ر – س) ۲۸ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت صبح (ش – ع) ۲۹ مرداد ساعت ۱۳:۳۰. نوبت عصر (غ – ک) ۲۹ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت صبح (گ – م) ۳۰ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت عصر (ن – ی) ۳۰ مرداد ساعت ۱۳:۳۰.
روانشناسی بالینی نوبت صبح (الف – س) ۲۷ مرداد ساعت ۷:۳۰. نوبت عصر (ش – ی) ۲۸ مرداد ساعت ۱۳:۳۰.
برنامه مصاحبه داوطلبین در رشته داروسازی
رشته ساعت و زمان حضور
اقتصاد و مدیریت دارو سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ (صبح ۸:۳۰)
زیست مواد دارویی سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ (صبح ۸:۳۰)
شیمی مواد خوراکی و آب شناسی (نوتروسیوتیکس) سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ (صبح ۸:۳۰)
داروسازی سنتی

 

سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ (عصر ۱۳:۳۰)
داروسازی هسته ای

 

سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ (عصر ۱۳:۳۰)
کنترل دارو

 

سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ (عصر ۱۳:۳۰)
شیمی دارویی (از الف تا ص)/ شیمی دارویی (از

ط تا ی)

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ (صبح ۸:۳۰)/ چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ (عصر ۱۳:۳۰)
فارماکوگنوزی

 

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ (صبح ۸:۳۰)
داروسازی بالینی (از الف تا ح)/ داروسازی بالینی (از خ تا س)

 

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ (صبح ۸:۳۰)/ چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ (عصر ۱۳:۳۰)
فارماسیوتیکس (از الف تا ح)

 

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ (عصر ۱۳:۳۰)
زیست فناوری دارویی (از الف تا س)/ زیست فناور

ی دارویی (از ش تا ی)

پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ (صبح ۸:۳۰)/ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ (عصر ۱۳:۳۰)
نانوفناوری دارویی (از الف تا ق)/ نانوفناوری دارویی (از ک تا ی)

 

پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ (صبح ۸:۳۰)/ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ (عصر ۱۳:۳۰)
داروسازی بالینی (از ش تا ل)/ داروسازی بالینی (از م تا ی)

 

پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ (صبح ۸:۳۰)/ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ (عصر ۱۳:۳۰)
فارماسیوتیکس (از خ تا ع)/ فارماسیوتیکس (از غ تا ی)

 

پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ (صبح ۸:۳۰)/ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ (عصر ۱۳:۳۰)

 

5 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

1- حفظ آرامش و تمرکز بر روند مصاحبه

2- شناخت استادان مصاحبه‌ کننده

3- امتیاز ارزشمند زبان انگلیسی

4- به همراه داشتن مستندات علمی 

5- پیگیری پس از جلسه مصاحبه

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور روی لینک کلیک کنید.

 

جدیدترین اخبار پیرامون مصاحبه دکتری 

مصاحبه های دکتری تخصصی پزشکی حضوری شد

دکتر محمد مهدی نوروز شمسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پس از اینکه در دو دوره گذشته به دلیل پاندمی کرونا، مصاحبه‌ های آزمون دکتری به صورت مجازی برگزار می‌ شد، امسال با توجه به کنترل بیماری، مصاحبه‌ ها در آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌ های علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار می‌ شود.

شرایط شرکت در مصاحبه دکتری علوم پزشکی اعلام شد

داوطلبانی که موفق به کسب نمره حد نصاب 50 % میانگین كل نمرات شركت كنندگان در آزمون كتبی و كسب حداقل 30 % نمره كل آزمون شده اند، به مصاحبه دکتری وزارت بهداشت دعوت می شوند. 

 

برای مطالعه دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید. 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی نحوه برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت، سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت و زمان مصاحبه در دو دسته دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت و شرایط شرکت در مرحله مصاحبه پرداختیم.

یکی از مهم ترین مواردی که داوطلبان باید به آن دقت داشته باشند، این است که داوطلبان برای افزایش شانس قبولی باید همه اولویت های قابل انتخاب را در همه مناطق آمایشی در رشته مورد علاقه خود انتخاب نمایند. چرا که اگر انتخاب حداکثری نداشته باشند و در عین حال ظرفیت مناطق آمایشی محدود باشد، از فرایند پذیرش حذف خواهند شد.

علاوه بر این متقاضیان باید خود را برای سوالاتی که در هرکدام از ایستگاه ها مطرح می شود، آماده سازند تا صلاحیت و شایستگی خود را به اثبات برسانند و افرادی که تسلط بیشتری به ویژه در بخش زبان انگلیسی و بخش توانمندی های تخصصی داشته باشند، شانس بیشری برای پذیرفته شدن خواهند داشت. 

چنانچه شما متقاضی گرامی در خصوص زمان، شیوه برگزاری و سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ابهام و سوالی دارید، می توانید با کارشناسان حاضر در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید. 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به چه شکلی انجام می شود؟

مصاحبه دکتری پژوهشی و تخصصی به صورت حضوری و با شرایط اعلام شده در مقاله انجام می شود. 

مصاحبه دکتری وزارت بهداشت چه زمانی برگزار می شود؟

مصاحبه دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت هر سال از 22 مرداد ماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

آیا برای شرکت در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت نیازی به پرداخت هزینه است؟

خیر. برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری وزارت بهداشت نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد.

 

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «مصاحبه دکتری وزارت بهداشت + 5 نکته برای موفقیت | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo دنا گفت:

    ما شرکت کردیم اما زمان بسیار محدود و اصلا خیلی آماتور و ابتدایی نحوه و شیوه برگزاری ایستگاهها برگزارشده. و برخورد کارکنان و کارمند مسول برگزاری بسیار ضعیف و ناشایست بودو برخی اساتید در ایستگاه سخنرانی bias وجود داشت.در ایستگاه searchبرخورد نامطلوب بود.و اساتید در آن ایستگاه خیلی بدوی و ابتدایی و ناشایست برخورد کردند.

  2. Avatar photo حشمت گفت:

    سلام روزتون بخیر؛ مصاحبه دکتری وزارت بهداشت چه زمانی برای دانشجویان برگزار می شود؟

    1. Avatar photo aria گفت:

      سلام وقتتون بخیر؛ مصاحبه دکتری وزارت بهداشت هرساله از 22 مرداد ماه در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های دکتری دانشگاه آزاد1

    رشته های دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + لیست رشته محل های دکتری

    لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اعلام شده است. افراد متقاضی شرکت کننده در آزمون دکتری در صورت مایل بودن می توانند از میان رشته های اعلام شده در دانشگاه آزاد بعد از اینکه لیست رشته ها دکتری مشخص...
  • دکتری چند سال است؟

    دکتری چند سال است؟ + همه چیز درباره دوره دکتری | ایران تحصیل

    از سوالات رایج بین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در بالاترین مقطع تحصیلی را دارند، این‌ است که دوره دکتری چند سال است؟ دانشجویان دکتری در دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه های سراسری باید حتما دو دوره آموزشی و پژوهشی را...
  • انتخاب رشته آزمون دکترا

    انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین دغدغه‌های پذیرفته‌شدگان است، چرا که پس از اعلام نتایج آزمون دکتری، داوطلبان باید در بازه زمانی تعیین شده برای انتخاب رشته در سامانه سنجش آموزش کشور اقدام کنند. بنابراین داوطلبان براساس کارنامه کتبی خود...
  • اعلام نتایج آزمون دکتری

    اعلام نتایج آزمون دکتری 1403+ مشاهده جواب sanjesh.org

    اعلام نتایج آزمون دکتری از روز 28 فروردین ماه 1403 آغاز شده و کلیه شرکت‌کنندگان در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به دریافت کارنامه اولیه خود کرده و برای تعیین وضعیت خود برای...
تماس با مشاور