ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور + شرایط بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

پذیرش دانشجوی دکتری انسان محور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شیوه های پذیرش مختلفی در دوره دکتری وجود دارد که به داوطلبان تحصیل در این مقطع امکان انتخاب یکی از این شیوه ها را که برای آن ها مناسب تر است را می دهد. این شیوه ها از سوی سازمان سنجش انتخاب شده اند که عبارتند از: «پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور»، «شیوه آموزشی – پژوهشی» و «پژوهش محور». در شیوه پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور، اساتید طرح های تحقیقاتی خود را اعلام می کنند و داوطلبان می توانند در صورت تمایل در این طرح ها شرکت کنند. توجه داشته باشید که این شیوه پذیرش تنها 20 درصد از ظرفیت پذیرش را به خود اختصاص می دهد. جهت راهنمایی بیشتر شما علاقمندان به تحصیل در مقطع دکتری، قصد داریم تا در این مقاله به بررسی هر چه بیشتر شیوه پذیرش استاد محور بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

داوطلبان گرامی چنانچه در مورد شیوه پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور سوالی داشتید و یا نیاز به مشاوره تحصیلی برای مقطع دکتری داشتید، می توانید با مشاوران مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

📢 اطلاعیه 📢

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که شیوه پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور با کنکور سراسری هیچ تفاوتی با دکتری معمولی ندارد و تاریخ ثبت نام آزمون سراسری تمامی شیوه های پذیرش یکسان است. برای اطلاع از تاریخ ثبت نام کنکور دکتری به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

 

آشنایی با پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور

شیوه پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور یکی از سه شیوه ای است که توسط شورای آموزش عالی برای پذیرش دانشجویان مقطع دکتری تصویب شده است. به موجب این نوع از پذیرش، اساتید واجد شرایط می توانند طرح های تحقیقاتی خود را به دانشگاه ارائه کنند. این طرح ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و بهترین آن ها انتخاب شده و به وزارت علوم، تحقيقات و فناوری اعلام می گردد. سپس دانشجویان پس از شرکت در کنکور سراسری و کسب نمره مورد نیاز به صورت 4 الی 5 برابر ظرفیت به اساتید دارای طرح در زمان انتخاب رشته، معرفی خواهند شد.

اساتید دارای طرح تحقیقاتی می توانند در جلسه مصاحبه علمی دانشجویی را که دارای شایستگی بیشتر است و معیارهای کافی را دارد انتخاب کنند. توجه داشته باشید که تنها  20 درصد از پذیرش کل دوره دکتری متعلق به شیوه پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور می باشد. لازم به ذکر است که سرفصل ها و دوره های آموزشی پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور همانند سایر شیوه های پذیرش می باشد و تنها انجام کارهای تحقیقاتی بر اساس طرح انتخابی به عهده این دانشجویان خواهد بود. 

 آشنایی با شیوه پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور

چه اساتیدی می توانند برای ارائه طرح تحقیقاتی به دانشگاه اقدام کنند؟

اعضای هيئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوری با مرتبه استاد و دانشيار كه حداقل دارای يكی از عناوين زیر باشند:

🔹 استاد نمونه كشوری

🔹 سرآمد آموزشی كشوری

🔹 دانشمندان يک درصد و دو درصد جهانی يا يک درصد اعلام شده توسط موسسه استنادی و پايش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)

🔹 برگزيده جشنواره های ملی و بين المللی از قبيل فارابی، خوارزمی، رازی و …

بنر کال تو اکشن

 

🔗 برای اطلاع از راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

شرایط مورد نیاز برای پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور

برای پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور لازم است تا داوطلبان دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشند. توجه داشته باشید که در صورت اثبات عدم برخورداری دانشجو از شرایط مورد نیاز، پذیرش وی در هر مرحله ای که باشد لغو خواهد شد. به همین دلیل پیش از اقدام به ثبت نام حتما از داشتن شرایط مورد نیاز اطمینان حاصل کنید.

شرایط مورد نیاز برای پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور

💢 شرایط عمومی مورد نیاز برای پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور عبارت است از:

🔻 معتقد بودن به دین اسلام و یا یكی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی ایران

🔻 انجام دادن واجبات و پرهیز از محرمات

🔻 نداشتن سابقه عضویت در ساواک، گروه های فراماسونری و …

🔻 عدم داشتن سابقه فساد اخلاقی، ارتکاب جرم

💢 شرایط اختصاصی مورد نیاز برای پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور عبارت است از:

🔺 داشتن مدرک كارشناسی ارشد یا دكترای عمومی یا مشغول به تحصیل بودن در سال آخر این مقطع.

🔺 عدم داشتن منع قانونی برای ثبت نام آزمون دکتری از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت.

🔺 افراد مشغول به کار در نهادهای دولتی می بایست موافقت محل كار خود مبنی بر ادامه تحصیل دکتری را اخذ کنند.

🔺 رعایت شرط تجانس رشته و مطالعه کامل ستون مربوط به آن در دفترچه ثبت نام دکتری.

🔺 فضلا و طلاب حوزه های علمیه كه بر اساس مدرک صادر شده توسط مدیریت یكی از حوزه های علمیه قم و خراسان دوره سطح 3 را گذرانده اند و یا تا تاریخ 1403/6/31 فارغ التحصیل می شوند، منحصرا می توانند در یكی از كد رشته های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت نام و در آزمون دکتری شركت کنند.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت نیاز به مشاور مجرب جهت تحصیل در مقطع دکتری، می توانید با مشاوران مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

 

🔗 برای اطلاع از رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

اخبار مرتبط با دکتری تخصصی استاد محور

📢 بازنگری دوره دکتری تخصصی استاد محور ویژه دانشجویان خارجی:

معاون بین‌ الملل دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران درباره آیین‌ نامه اجرایی جذب دانشجوی خارجی دکترای تخصصی استاد محور گفت: این آیین‌ نامه طی همکاری معاونت آموزشی پردیس بین الملل و مدیریت توسعه امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد بازبینی قرار گرفت و کلیات آن طی آخرین جلسه شورای آموزشی دانشگاه در سال گذشته به تصویب رسید.

وی با اشاره به تغییرات نحوه برگزاری جلسات شورای بین‌ الملل گفت: با اعلام آمادگی دانشکده‌ ها، بخشی از جلسات شورا در سال 1403 به میزبانی این مجموعه‌ ها برگزار خواهد شد. این اقدام فرصتی را برای تمرکز هرچه بیشتر بر فعالیت‌ ها و برنامه‌ های بین‌ الملل دانشکده‌ ها و آگاهی هر چه بیشتر از مسائل و دغدغه‌ های آن ها را فراهم می‌ کند.

دکتر سید مهدی رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌ الملل دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران خاطر نشان کرد: آیین‌ نامه اجرایی جذب دانشجوی خارجی دکترای تخصصی استاد محور در سال 94 برای اولین بار تدوین و پذیرش دانشجویان دوره دکتری تخصصی استاد محور از نیمسال دوم سال 96 در دانشگاه آغاز شد. در حال حاضر 21 دانشجوی بین الملل New Route Ph.D در 13 رشته دانشگاه تحصیل می‌ کنند و دانشکده‌ های دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت، علوم تغذیه و رژیم‌ شناسی، توانبخشی و تعدادی از پژوهشکده‌ ها و مراکز تحقیقاتی میزبان آن ها هستند.

برای آشنایی با سهمیه های موثر در آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

مقطع دکتری یکی از سخت ترین مقاطع تحصیلی است و افرادی که برای تحصیل در این مقطع اقدام می کنند، لازم است تا علاقه و پشتکار زیادی داشته باشند. داوطلبان می توانند برای اخذ پذیرش در شیوه های تحصیلی مختلفی در مقطع دکتری اقدام کنند که عبارتند از: «پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور»، «شیوه آموزشی – پژوهشی» و «پژوهش محور». چنانچه دانشجویی پس از کسب رتبه کافی در آزمون سراسری، شیوه پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور را انتخاب کند، می باییست در جلسه مصاحبه علمی نیز بتواند نظر استاد راهنما را برای انتخاب خود، جلب کند. لازم به ذکر است که این شیوه پذیرش تنها 20 درصد از ظرفیت پذیرش را به خود اختصاص می دهد.

علاقمندان پذیرش به شیوه استاد محور می بایست برای یافتن زمینه مورد علاقه خود از میان طرح های تحقیقاتی که اساتید مختلف ارائه کرده اند، به جستجو بپردازند و مناسب ترین طرح را برای خود انتخاب کنند. فراموش نکنید که پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور نیازمند برخورداری از برخی شرایط عمومی و اختصاصی نیز می باشد که در مقاله فوق به بررسی کامل آن پرداختیم. 

پس از مطالعه دقیق مقاله فوق چنانچه در مورد شیوه پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور نیاز به مشاور تحصیلی داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

منظور از شیوه پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور چیست؟

در پذیرش دانشجو به شیوه استاد محوری ابتدا لازم است تا نمره کافی را در کنکور سراسری کسب کنید و در زمان انتخاب رشته، از میان طرح های تحقیقاتی ارائه شده توسط اساتید مربوطه، مناسب ترین طرح را برای خود انتخاب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید. 

چه زمانی می توان برای اخذ پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور اقدام کرد؟

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که ثبت نام دکتری استاد محور با کنکور همزمان با ثبت نام کنکور سراسری دکتری معمولی می باشد و می بایست از طریق سامانه سازمان سنجش برای نام نویسی اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور به چه صورت است؟

برای اخذ پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور لازم است تا از برخی شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشید. برای اطلاع از شرایط مورد نیاز به مقاله فوق مراجعه کنید. 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور + شرایط بخشنامه 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo خلخالی گفت:

    سلام
    میتونم با مدرک ارشد مهندسی سازه در فراخوان پذیرش دانشجوی استاد محور مقطع دکتری اقدام کنم

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اطلاعیه برای پذیرش استاد وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور