ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برنامه ریزی کنکور 1403 + pdf جدول نمونه رتبه ها | ایران تحصیل

برنامه ریزی کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران تخصصی برنامه‌ریزی کنکور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برنامه ریزی کنکور به صورت اصولی و هوشمندانه، توسط مشاور و برنامه‌ ریز انجام می‌شود که در نتیجه می‌‎تواند برگ برنده شما نسبت به دیگر دانش آموزان باشد. همچنین Pdf برنامه ریزی کنکور و جدول برنامه ریزی آزمون سراسری نیز می‌تواند در این مسیر بسیار کمک رسان باشد.

سامانه مشاوره و برنامه ریزی کنکور ایران تحصیل به کمک رتبه‌های برتر رشته‌های مختلف، امکانی مبنی بر دریافت برنامه‌ریزی کنکور آنلاین برای شما عزیزان ایجاد کرده است.

بنابراین با استفاده از برنامه‌ریزی‌های کنکوری که توسط مشاورین ایران تحصیل تدوین شده است، می‌توانید به بهترین و مناسب‎ترین سبک مطالعه و تست زنی با توجه به شرایط خود دسترسی داشته باشید، چنانچه سوالی دارید می‌توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

اصول برنامه‌ریزی کنکور 1403

برنامه ریزی کنکور از مهم ترین عواملی است که داوطلبان می‌بایست به آن توجه بیشتری کنند تا بتوانند نتیجه مورد نظر خود را دریافت کنند. بنابراین دانش آموزان با تکیه بر برنامه ریزی درسی، هدفمند و اصولی برای کنکور و اطلاع از نحوه مطالعه مناسب، می‌توانند از رقبای خود سبقت بگیرند.

داوطلبان کنکور با توجه به زمان باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری، بر اساس وضعیت تحصیلی خود لازم است برنامه‌ای هدفمند داشته باشند. چرا که تنها با داشتن ذهنیتی آماده می‌توانند مسیر خود را پیدا کنند و هر درس را بادقت و مطابق با زمانی دقیقی و مناسب، مطالعه نمایند.

روش‌های مهم برنامه ریزی درسی اصولی، تنظیم ساعات مطالعه و پیدا کردن نکات ضروری است که اطلاع از آن به داوطلبان کمک می‌کند تا یک برنامه ریزی هدفمند داشته باشند.

اصول برنامه‌ریزی کنکور

دانلود pdf برنامه ریزی کنکور

جدول برنامه ریزی دروس یکی از بهترین برنامه‌ریزی‌هایی است که می‌تواند زمان‌بندی مناسب برای رسیدن به تمامی اهداف شما را ارائه دهد. نکته مهم این است که برنامه ریزی را از همان ابتدا انجام دهید و در هر شرایطی طبق همان برنامه پیش بروید.

حتی اگر نتوانستید به هدف روزانه خود برسید، می‌توانید با تقسیم‌بندی آن بخش در روزهای آتی به برنامه خود برسید. جهت دریافت PDF برنامه ریزی تخصصی کنکور تجربی، ریاضی و انسانی با مشاوران ما با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

دانلود Pdf برنامه ریزی کنکور ریاضی
دانلود Pdf برنامه ریزی کنکور تجربی
دانلود Pdf برنامه ریزی کنکور انسانی
دانلود Pdf برنامه ریزی کنکور هنر
دانلود Pdf برنامه ریزی کنکور زبان

رتبه و تراز کنکور چیست؟ برای پاسخ این سوال روی لینک کلیک کنید.

انواع برنامه ریزی کنکور

داوطلبان کنکور سراسری برای اینکه بتوانند از پس آزمون سراسری بربیایند، می‌بایست با انواع برنامه ریزی تحصیلی آشنا شوند. چرا که اگر فردی بدون برنامه ریزی بخواهد دروس تخصصی را مطالعه کند و فقط با کتاب‌های تست پیش برود، شانس خود را برای اینکه جز رتبه‌های برتر کنکور شود، از دست می‌دهد.

برای همین لازم است متقاضیان بر انواع برنامه‌ریزی کنکور شناخت لازم را پیدا کنند تا یکی از آن‌‎ها را با توجه به شرایط و عادت‌هایی که در روتین روزانه‌شان دارند، انتخاب کنند.

  • برنامه ریزی مدت‌دار
  • برنامه ریزی تلفیقی
  • برنامه ریزی حجمی

انواع مشاوره خانواده تلفنی

برنامه ریزی مدت‌دار کنکور

همانطور که از نام آن پیداست، دانش آموز باید جدولی زمانی یا مدت‌دار به صورت هفتگی و ماهانه تهیه کند و برای هرروز خود برنامه بریزد. به عنوان مثال بایستی ساعت 3 تا 5 را به عربی اختصاص دهد و ساعت 5 تا 7 شب را هم به درس ادبیات.

به همین خاطر این برنامه ریزی نسبت به دو نوع دیگر با ایراداتی همراه است و خیلی به دانش آموزان توصیه نمی‌شود که از این روش برای کنکوری خواندن استفاده کنند.

برنامه ریزی مدت‌دار کنکور

برنامه ریزی تلفیقی کنکور

در این نوع از برنامه ریزی دانش آموز باید از 8 صبح بیدار شوند و مطابق با برنامه همه دروس را به صورت تلفیقی تا شب بخواند. این برنامه هم مثل نوع 1 ایراداتی دارد که باعث شده مشاوران آن را به داوطلبان پشت کنکور معرفی نکنند.

برنامه ریزی حجمی کنکور

این روش بهتر و کامل‌تر از دو روش قبلی است. دانش آموزان می‌بایست مطابق با بودجه بندی و حجم کتاب‌‎های مهم تخصصی، برنامه ریزی داشته باشند و اولویت‌های خود را براساس ضریب کنکور مشخص نمایند.

این روش هم مسلما مشکلاتی دارد که هنوز برای آن راه چاره‌ای پیدا نشده است، اما با این حال نسبت به دو نوع قبل بهتر بوده و مشاوران بیشتر بر روی این روش تاکید دارند و عموما برای آزمون‌های آزمایشی از بودجه بندی و برنامه ریزی حجمی استفاده می‌کنند.

چگونه با برنامه ریزی برای کنکور آماده شویم؟

کنکور هم مثل هر کار دیگری اگر بدون برنامه انجام شود، نتیجه عکس می‌دهد. به همین خاطر هر داوطلبی در دوره مطالعاتی‌اش می‌بایست برنامه ریزی هدفمند و اصولی داشته باشد.

اما آیا تمام دانش آموزان با این اصول آشنا هستند؟ اصلا چگونه باید برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟ چرا وقتی برنامه‌ای تنظیم می‌کنیم، نمی‌توانیم به آن عمل کنیم؟

👈 یکی از عواملی که در تکنیک‌های برنامه ریزی مهم‌ترین مباحث کنکور خیلی مهم است، توجه به عملی بودن آن است. اما نکته طلایی که می‌بایست به آن توجه کنید، این است که برنامه ریزی کنکوری داشته باشید و کنکوری مطالعه کنید.

👈 این یعنی که برنامه خود را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و در نهایت فصلی تقسیم بندی کنید. بعد از خواندن هر درس به سراغ خلاصه نویسی و تست زنی بروید. مهارت‌های خود را افزایش دهید و به برنامه ریزی آزمون سراسری خود متعهد بمانید.

👈 همچنین، مشاوره و برنامه ریزی درسی کنکور ایران تحصیل برای کمک و راهنمایی داوطلبان عزیز  6 توصیه مهم برای برنامه ریزی اصولی کنکوری را جمع آوری کرده‌اند که در ادامه قصد داریم هریک را به صورت جداگانه مرور کنیم.

راهنمایی لازم داری؟ خرجش فقط یک زنگه

به روش کنکوری‌ها درس بخوانید

برای برنامه‌ریزی که متناسب با کنکور باشد، باید به برخی موضوعات مهم توجه کنید. به این ترتیب برای موفقیت، باید کتاب‌های درسی را با دقت و فهم بیشتری مطالعه کرده و به جزئیاتی که قبلا نادیده گرفته‌اید، رسیدگی کنید. همچنین، مطالب را به جای حفظ کردن، باید به خاطر بسپارید تا در زمان جمع‌بندی نیاز به صرف وقت زیادی نداشته باشید.

حاشیه نویسی فراموش نشود

حاشیه نویسی، روشی برای یادگیری مطالب غیر مهم اما ضروری در کتب درسی است که عمدتا در دروس حفظی مانند ادبیات، عربی، دین و زندگی، زبان انگلیسی، زیست‌شناسی و شیمی کاربرد دارد.

این روش بعد از مطالعه کامل محتوا و تست زنی انجام می‌شود و هدف اصلی آن صرفه‌جویی در زمان است. برای انجام حاشیه نویسی، باید پس از تسلط بر مبحث، نکات مهم هر صفحه را در حاشیه آن یادداشت کرد.

این یادداشت‌ها باید مختصر، مفید و با نظم خاصی باشند تا با متن کتاب تداخل نداشته باشند. استفاده از جدول‌های دستی و نمودارها نیز می‌تواند در این روش مفید باشد.

خلاصه نویسی بعد از هر درس

خلاصه نویسی یکی از روش‌های مطالعه است که در آمادگی کنکور کاربرد دارد. در این روش، پس از مطالعه دقیق کتاب درسی، نکات کلیدی و کاربردی را یادداشت کنید. این بخشی از برنامه ریزی کنکور 1403 است.

همچنین نکات نوشته شده باید کوتاه، معنادار و مفهوم جمله را تداعی کند. در این روش، نیازی به یادداشت برداری کامل از کتاب درسی نیست و باید بخش‌هایی که اهمیت بیشتری دارند را خلاصه نویسی کنید.

مثال‌ها، مطالب فرعی و توضیحات اضافی جایی در خلاصه نویسی ندارند. معمولا کلیدی‌ترین بخش هر پاراگراف، یک تا دو خط اول آن است. خلاصه نویسی باید به گونه‌ای باشد که با مطالعه آن، تمامی مطلب را به یاد آوریم و بر آن تسلط داشته باشیم.

چگونه با برنامه ریزی برای کنکور آماده شویم؟

مهارت تست زنی

استفاده از روش‌های تست زنی در کنکور سراسری می‌تواند به موفقیت داوطلبان کمک کند. سوالات کنکور به صورت تستی طراحی‌ شده‌ و مطالعه توضیحی کمک چندانی در موفقیت نخواهد کرد.

استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی می‌تواند مهارت تست زنی را تقویت کند. در برنامه مطالعاتی خود، زمان زیادی را به تست زنی اختصاص دهید تا تسلط و تمرکز بیشتری بر مطالب آموزشی داشته باشید.

حل سوالات تستی و مراجعه به پاسخنامه تشریحی آن می‌تواند نکات مفهومی و ارزشمندی را برای یادگیری بهتر محتویات درسی فراهم کند. مراجعه به تست‌های هر مبحث درسی حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از مطالعه آن بخش توصیه می‌شود.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی

در برنامه‌ریزی کنکور انسانی و رشته‌های دیگر مثل ریاضی و تجربی و هنر، زمانی را برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی کنکور سراسری در نظر بگیرید. این آزمون‌ها شبیه‌ساز کنکور هستند و میزان آمادگی و توانایی‌های شما را برای کنکور واقعی ارزیابی می‌کنند. بسیاری از موسسات، این آزمون‌ها را برگزار کرده و نتایج را به همراه تحلیل آن منتشر می‌کنند.

تفریح و استراحت مناسب

افرادی که بدون استراحت مطالعه می‌کنند، به مرور زمان انگیزه و توانایی خود را از دست می‌دهند و برای شرکت در کنکور سراسری دچار مشکلات متعددی می‌شوند. برای موفقیت، برنامه‌ریزی صحیح و ترکیب مناسبی از ساعات مطالعه و استراحت، الزامی است. این روش باعث تقویت روحیه، افزایش شادی و کاهش خستگی از مطالعه می‌شود.

برای اطلاع از یک برنامه فردی و تخصصی با مشاوره و برنامه ریزی درسی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 برای آشنایی با بهترین اردوی نوروزی آنلاین کافیست روی کلیک کنید.

جمع بندی و مرور

جمع بندی و مرور مطالب درسی ضروری است. به طوری که اگر فردی بودجه بندی مشخصی برای دروس نداشته باشد، ممکن است مطالب را به راحتی فراموش مرده و از نقاط ضعف و نقاط قوت خود بی‌اطلاع بماند.

در حالی که بودجه بندی کنکور سراسری رکن اصلی بیشتر آزمون‌های آزمایشی ماهانه نیز است، خلاصه‌ای از درس‌های تخصصی می‌باشد که دانش آموز را با توجه به تراز و رتبه قبولی برای کنکور سراسری آماده می‌کند.

تعیین هدف در برنامه ریزی کنکور 1403

برنامه ریزی درسی برای کنکور یکی از مهم‌‍ترین ابزارها برای رسیدن به موفقیت است. تلاش افراد برای موفقیت در کنکور از دو جنبه کیفیت و کمیت قابل بررسی است.

👈 بیشتر افراد در برنامه ریزی خود کمیت را مد نظر قرار می‌دهند، یعنی زمان برنامه ریزی به ساعت مطالعه خود توجه می‌نمایند و سعی دارند ساعات مطالعه خود را به عدد قابل ملاحظه‌ای در بازه 8 الی 11 ساعت در روز برسانند.

 

👈 کیفیت مطالعه نیز مهم‌ترین جنبه برنامه ریزی درسی است که چیزی غیر از روش مطالعه صحیح نمی‌تواند آن را تضمین نماید. اما همین که داوطلب در برنامه ریزی درسی برای کنکور 1403 ساعت مطالعه کافی داشته باشد و کمیت مطالعه را به استاندارد خوبی برساند موفقیت خود را تضمین نخواهد کرد!

👈 برنامه‌ای استاندارد است که کیفیت و کمیت به صورت توامان و مطابق با استاندارد داشته باشد. جهت رسیدن به برنامه ریزی استاندارد باید هدف اصلی فرد تعیین شوند. در سایت‌های مختلف از جمله سایت برنامه ریزی درسی ایران تحصیل نیز به لزوم داشتن دفتر برنامه ریزی تاکید ویژه‌ای شده است.

برای مشخص کردن هدف در برنامه ریزی کنکور سراسری 1403 با سوالاتی از جمله موارد زیر روبرو هستیم:

  • به چه رشته و دانشگاهی علاقه مند هستید؟
  • نحوه پذیرش در این رشته محل و رسیدن به آن از چه طریقی امکان پذیر می‌باشد؟
  • ضرایب و زیر گروه‌های کنکور سراسری در رشته مورد نظر چگونه است؟
  • وضعیت تحصیلی فرد به چه صورت می‌باشد؟

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

بهترین روش برنامه ریزی کنکور 1403

هر ساله شاهد داوطلبانی هستیم که با امیال و آرزوهای زیاد قدم در راه کنکور سراسری می‌گذارند و پس از یک سال تلاش مستمر به دلایل گوناگون که اصلی‌ترین آن فقدان برنامه ریزی درسی صحیح برای کنکور خلاصه می‌شود، نمی‌توانند نتیجه‌ای مناسب با تلاش‌شان کسب نمایند.

مشاور و برنامه ریزی کنکور باید انعطاف پذیر باشد و تمام برنامه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه را پوشش دهد. بنابراین با توجه به تجربه‌های مشاوره و برنامه ریزی آزمون سراسری و همچنین با توجه به وضعیت تحصیلی و شرایط فرد می‌بایست برنامه‌ای دقیق، با ساعتی مشخص برای داوطلب تعیین کرد.

علاوه بر این، می‌توان با یک برنامه ریزی دقیق مطابق با کنکور و رتبه‌های برتر، به روش‌های صحیح مطالعه نیز دست یافت. برای برنامه ریزی باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • برای کنکور چگونه برنامه ریزی کنکور داشته باشیم؟
  • در برنامه ریزی درسی برای کنکور می‌توانیم سرفصل های آزمون آزمایشی را مبنا قرار دهیم؟
  • برنامه ریزی کنکور من چه ایراداتی دارد؟
  • حتما باید یک شخص متخصص برای من برنامه ریزی کند؟
  • در یک برنامه ریزی صحیح، نسبت دروس عمومی به اختصاصی باید چگونه باشد؟
  • چرا با وجود برنامه ریزی کنکور، همیشه وقت کم می آورم؟
  • آیا باید در جدول برنامه ریزی هفتگی برای کنکور هر درس را حتما چند بار بخوانم؟
  • آیا باید جدول برنامه ریزی روزانه برای کنکور داشت یا جدول برنامه ریزی هفتگی کافیست؟
  • آیا نیاز است تا Pdf برنامه ریزی کنکور را دانلود کنیم؟

برای اطلاع از مشاوره تحصیلی آنلاین ایران تحصیل کلیک نمایید.

6 گام مهم برای نوشتن برنامه ریزی کنکور

به صورت کلی برای دستیابی به هدفی که تعیین کرده‌اید در زمان تهیه یک برنامه ریزی مناسب باید ۶ اصل را همواره در نظر داشته باشید:

  • دسته بندی دروس بر اساس اهمیت و حجم

اولین موردی که برای برنامه ریزی مباحث کنکور بیشترین کاربرد را دارد، دسته بندی دروس بر اساس اهمیت یا ضریب و هم چنین حجم آن‌ها است. به عنوان مثال اگر رشته انسانی هستید، مهم‌ترین دروس شما ادبیات یا عربی است. بنابراین برنامه ریزی برای دروسی که حجم زیادی دارند و هم چنین از ضریب بالایی برخوردار هستند در اولولیت شما قرار دارند.

  •  ایجاد یک جدول برنامه ریزی

در این جدول برنامه ریزی درسی کنکور، بهتر است که یک ستون را برای روزهای هفته و یک ردیف را نیز برای دروس خود ایجاد کنید. در این مرحله می‌توانید از جدول درسی نفرات برتر کنکور کمک بگیرید و برنامه ریزی مشابه با آن‌ها را برای خود درست کنید.

  • اندازه گیری ساعات مطالعه

در این مرحله نیاز است که میانگین ساعاتی که در شبانه روز می‌توانید مطالعه کنید را بسنجید. در واقع این بخش نیازمند این است که با خودتان رو راست باشید و هر میزانی که واقعا توانایی مطالعه دارید اعمال کنید. پس با در نظر گرفتن کارهای شخصی، فوق برنامه‌ها و یا حتی ساعات مطالعه برای نوشتن برنامه ریزی اقدام کنید.

اندازه گیری ساعات مطالعه

  • برنامه ریزی بر اساس اصول مطالعاتی دروس مختلف

در این مرحله شما باید بدانید که شیوه خواندن هر درس به چه صورت است و یک روش مطالعه‌ای را در نهایت برگزینید که هم سرعت یادگیری شما سریعتر باشد و هم ترتیب مباحث مختلف آن رعایت شود.

به طور مثال برای درس عربی ابتدا می‌توانید ابتدا را حفظ کنید و بعد به سراغ مباحث بعدی مانند قواعد و… بروید که این مرحله کاملا سلیقه‌ای است و بستگی به طرز یادگیری فرد دارد.

  • بخش بندی درس‌ها و به دست آوردن زمان

این بخش یکی از بخش‎‌های مهم برنامه ریزی برای کنکور است. شیوه عمل در این مرحله به این صورت است که اولا می‌توانید کل محتوای یک درس را بخش بندی کنید و سپس برای هر بخش یک زمان پیشنهادی تعیین کنید.

در واقع بعد از مشخص کردن سرفصل‌ها باید با توجه به این که چقدر میتوانید برای هر سر فصل زمان بگذارید برنامه ریزی کنید.

  •  مشخص کردن رشته و دانشگاه هدف

برنامه ریزی کنکور هنر یکی از سخت‌ترین برنامه‌ریزی‌ها به دلیل تئوری و عملی بودن کنکور آن است. البته میزان سختی قبولی در کنکور بسته به رشته و دانشگاه هدف شما کاملا متغیر می‌باشد.

به همین سبب لازم است تا پیش از شروع مطالعه دروس و تست زنی، سختی کار پیش روی خود را به دقت بسنجید و بسته به مسیری که پیش روی خود دارید برنامه‌ای مدون برای رسیدن به هدف را انتخاب نمایید.

لازم است بدانید که قبولی در رشته‌های مختلف نیازمند تسلط بر روی دروس متفاوت است، چرا که ضریب هر درس برای هر رشته فرق دارد. شناخت رشته هدف می‌تواند منجر به ایجاد امکان بودجه بندی درست و ساعات مطالعه شما شود.

برای کسب اطلاع از نحوه ثبت نام کنکور سراسری روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

جدول برنامه ریزی هفتگی کنکور 1403

در جدول برنامه ریزی کنکور نیز می‌توانید یک فضای خالی برای گزارش خود بنویسید. به عنوان مثال جلساتی که هرروز باید مطالعه کنید، حجم مباحثی که در روز باید به اتمام برسانید و…

در ادامه با ذکر نمونه جدول برنامه ریزی مباحث کنکور این اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نمونه جدول برنامه ریزی کنکور گروه علوم تجربی
 روز شنبه  روز یکشنبه   روز  دوشنبه   روز  سه شنبه   روز  چهارشنبه روز  پنج شنبه جمعه
زبان انگلیسی مقطع یازدهم تحصیلی

( گرامر درس اول- 1/30 دقیقه)

ادبیات فارسی مقطع یازدهم

( درس اول- 1/30 دقیقه)

زبان انگلیسی مقطع یازدهم

(کلمات درس اول- 1/30 دقیقه)

فارسی مقطع یازدهم

( درس سوم- 1/30)

عربی مقطع دهم

(بخش لغات-2 ساعت)

 

ادبیات فارسی مقطع دهم

(درس چهارم-دو ساعت)

دین و زندگی مقطع تحصیلی یازدهم

( اولین بخس- درس اول- 2 ساعت)

عربی مقطع یازدهم تحصیلی

(لغات و قواعد درس اول- 1/20 دقیقه)

دین و زندگی مقطع یازدهم

( بخش 1- درس دوم و سوم-2 ساعت)

زبان انگلیسی مقطع یازدهم

(درس دوم- 1/30 دقیقه)

دین و زندگی مقطع دوزادهم

(بخش دوم- درس اول-2 ساعت)

زبان انگلیسی مقطع دوازدهم

(درس دوم-دو ساعت)

فیزیک شناسی مقطع یازدهم

( مبحث بار الکتریکی- 1/30 دقیقه)

ریاضیات مقطع یازدهم

( هندسه تحلیلی-درس اول- 2 ساعت و 30 دقیقه)

فیزیک شناسی پایه یازدهم تحصیلی

(بخش قانون کولن- 1/30 دقیقه)

ریاضی مقطع یازدهم

(بخش هندسه تحلیلی- درس 2-2 ساعت)

فیزیک مقطع یازدهم

(بخش میدان الکترونیکی- 2 ساعت)

ریاضیات مقطع یازدهم

(بخش هندسه تحلیلی-درس دوم- دو ساعت)

 

زیست شناسی

مقطع یازدهم تحصیلی

( اولین فصل- گفتار اول- 2 ساعت)

شیمی مقطع یازدهم تحصیلی

( تا سر مبحث رفتار عناصر و شعاع اتم- 2 ساعت)

زیست پایه یازدهم تحصیلی

( فصل 1-گفتار دوم)

2/30 دقیقه)

شیمی مقطع یازدهم

(بخش رفتار عنصرها و شعاع اتم- دو ساعت)

زیست مقطع دهم

(بخش دوم- گفتار دوم- 2 ساعت)

شیمی مقطع یازدهم

(بخش عناصر دسته D-2 ساعت)

توضیحات:

. در جدول برنامه ریزی کنکور استراحت ده دقیقه الی یک ربع بین مطالعه هر یک از دروس در نظر گرفته شده است.

. روزهای جمعه در جدول برنامه ریزی آزمون سراسری به دلیل افزایش انرژی و داشتن استراحت کافی درس خواندن تعطیل می باشد.

. پر کردن دفتر برنامه ریزی بعد از اتمام مطالعه هر درس

برنامه ریزی کنکور برای تابستان

به گفته نفرات برتر کنکور سراسری در سال‌های گذشته مهم‌ترین عامل موفقیتشان، مطالعه و تست زنی در ۳ ماه طلایی تابستان است.

با توجه به سنگینی دروس سال دوازدهم و محدودیت زمان برای مرور دروس کنکور ۱۴۰۳، مطالعه مفید و موثر در ۳ ماه تابستان می‌تواند پله‌ای برای رسیدن به موفقیت در کنکور سراسری باشد.

مطالعه کنکور در تابستان می‌تواند به عنوان گرفتن سرعت از رقبا در نظر گرفته شود. افرادی که در این زمان، به پیش‌خوانی دروس دوازدهم و مرور مطالب درسی پایه یازدهم می‌پردازند، در مقایسه با کسانی که تابستان را به استراحت و تفریح مطلق گذرانده‌اند، دارای ذهنیت آماده‌تر و انگیزه بیشتری هستند.

پیشنهاد مشاوران در ۳ ماه تابستان به کنکوری‌ها چیست؟

پیشنهاد برخی مشاوران ایران تحصیل درباره استفاده بهینه از سه ماه تابستان، بر اساس مطالعه دروس پایه دهم است. البته برخی دیگر توصیه می‌کنند که داوطلبان در این مدت نسبت به مرور محتویات درسی پایه یازدهم اقدام نمایند.

👈 عده‌ای دیگر نیز توصیه می‌کنند که به پیش‌خوانی دروس دوازدهم بپردازند. اما مطالعه هم‌زمان و موازی این موارد، معجزه‌ کننده است.

👈 به این معنا که نه تنها از جمع‌بندی دروس دهم و یازدهم غافل نشوید، بلکه ساعاتی از روز را نیز برای آموختن محتویات درسی پایه دوازدهم اختصاص دهید. تمامی این موارد همراه با هم می‌تواند تاثیر شگرفی در آماده‌سازی شما برای شرکت در آزمون سراسری داشته باشد.

جهت اطلاع از برنامه ریزی برای آزمون لیسانس به پزشکی کلیک نمایید.

مرور مهم‌ترین مباحث کنکور

مطالب درسی به خصوص کتاب‌های تخصصی، به اصطلاح فرار هستند. به همین خاطر برای این که ذهن داوطلب آماده کنکور باشد و تمام مطالب کتاب من جمله قسمت‌های مهم و سختی که ممکن است از آن بخش سوالات انحرافی و پیچیده طراحی شود، مرور مطالب می‌بایست جزئی از برنامه‌ریزی کنکور قرار گیرد.

اگر دانش آموز بعد از خواندن هر درس و انجام تست‌های آن دیگر تا انتهای سال به سراغ مطالب اولیه نرود، باید خود را برای اینکه شاید نتواند سوال‌های آن بخش را پاسخ ندهد، آماده کند. ذهن انسان نیاز به تمرین و تکرار دارد. به خصوص که در کنکور از مطالب سال دهم و یازدهم و دوازدهم، سوالاتی چالشی طراحی می‌شود.

بنابراین مرور مهم‌ترین مباحث کنکور می‌تواند شما را آماده کند تا داوطلب د ر هنگام آزمون با کوچک‌ترین استرس، مطالب درسی را از یاد نبرد.

مرور مهم‌ترین مباحث کنکور

مشاوره و برنامه ریزی کنکور

مشاوره و برنامه ریزی آزمون سراسری یکی از مهمترین مراحل در آمادگی برای کنکور سراسری است. برای موفقیت در این امتحان بسیار حیاتی، باید یک برنامه دقیق و منظم داشته باشید.

☑️ برای شروع، ابتدا باید با موضوعاتی که در کنکور سراسری مطرح می‌شوند، آشنا شوید. سپس باید زمان مناسبی را برای مطالعه و تمرین هر موضوع تعیین کنید.

☑️ برنامه‌ریزی کنکور نیاز به تقسیم‌بندی مناسب زمان بر اساس اولویت‌ها و نیازهای شما دارد. همچنین باید به فاکتورهایی مثل استراحت مناسب، تغذیه مناسب و حفظ روحیه مثبت توجه داشته باشید. همچنین، برای موفقیت در کنکور سراسری، باید برنامه‌ریزی دراز مدت انجام دهید و زمان کافی را برای مرور و تکرار مطالب اختصاص دهید.

☑️ برنامه‌ریزی کنکور یک فرایند پیچیده است که نیاز به توجه و تلاش زیاد دارد، اما با برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید به نتایج خوبی دست یابید. برای برنامه کنکور و قبولی تضمینی آن با مشاوره و برنامه ریزی مباحث کنکور ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای اطلاع از برنامه ریزی برای جهشی خواندن کلیک نمایید.


خلاصه مطلب

ما در این مقاله شما داوطلبان را با برنامه ریزی کنکور و اصول و روش های مطالعه آشنا کردیم همچنین Pdf برنامه‌ ریزی کنکور را برای شما قرار دادیم. به خاطر داشته باشید که اگر قصد دارید برای خودتان برنامه درسی طراحی کنید، باید تمامی موارد ذکر شده در ارتباط برنامه ریزی اصولی برای کنکور را رعایت نمایید و به نمونه جدول برنامه ریزی کنکور  توجه نمایید.

علاوه بر این لازم است بدانید که کلیت برنامه‌ریزی کنکور امری است که بستگی به رشته و هدف مورد نظر شما دارد، از همین جهت توصیه می کنیم بدون کمک از افراد با تجربه و مشاورین خبره به صورت فردی اقدام به برنامه‌ریزی نکنید!

شما برای ارتباط مستقیم با افرادی که خود سابقه موفقیت در کنکور سراسری را دارند و کسب تجربه از مشاوره می توانید با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید تا در مجموعه ایران تحصیل با مشاورین خبر و رتبه های سال های گذشته ارتباط برقرار نمایید.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

4/5 - (9 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران تخصصی برنامه‌ریزی کنکور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ویژگی‌های بهترین برنامه ریزی کنکور چیست؟

از میان بهترین ویژگی‌های بهترین برنامه ریزی کنکور می‌توان انعطاف پذیر بودن، تناسب با اوضاع درسی و شرایط فردی و غیره یاد کرد.

در برنامه ریزی کنکور چند ساعت باید برای مطالعه اختصاص دهیم؟

ساعت مطالعه برای کنکور بستگی به شرایط و توانایی دانش آموز دارد.

لزوم استفاده از مشاور برای برنامه ریزی کنکور چیست؟

مشاور با داشتن تجربه و مهارت زیاد می‌تواند بهترین برنامه ریزی را برای شما طرح ریزی کند.

نظرات

18 دیدگاه دربارهٔ «برنامه ریزی کنکور 1403 + pdf جدول نمونه رتبه ها | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سمیه گفت:

    برای اینکه یه برنامه کنکور خوب بریزید برام که تو این 6-7 ماه کنکور خوب بدم میشه با روبیکا تماس گرفت؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      امکان برقراری تماس از تلفن ثابت امکان پذیر است

  2. Avatar photo ندا گفت:

    سلام من پیش یک استاد برنامه ریزی کنکور انجام دادم میخوام بدونم میتونم با شما تماس بگیرم که همونو ادیتش کنیم؟ زمان مطالعش زیاده و به درس ریاضی اونقدر که باید بها نداده. 11 تجربی

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت مشاوره با تلفن ثابت تماس حاصل فرمایید

  3. Avatar photo سارا گفت:

    سلام امسال قثد کنکور دارم و برا برنامه ریزی کنکور بسیار مهمه چطوری می تونم از مشاورین شما برای برنامه ریزی کنکور استفاده کنم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      جهت صحبت و مشاور تحصیلی با شماره 9099075307 تماس بگیرید
      مشاورین برای برنامه ریزی و اطلاعات کنکور راهنماییتان میکنند .

  4. Avatar photo وحید. گفت:

    برنامه ریزی کنکور شما برای رشته های فنی و حرفه ای هم هستش؟

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      دو نوع برنامه ریزی وجود دارد یک نوع کلی و یک برنانه ریزی اختصاصی متناسب با شرایط داوللب برای دریافت برنامه ریزی اختصاصی کنکوری با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید
      راه ارتباطی با کارشناسان ایران تحصیل :9099075307

  5. Avatar photo نائینی گفت:

    سلام خسته نباشید. میشه برنامه ریخت که توش موسیقی هم باشه>

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      میتوانید با مشاور برای برنامه ریزی شخصی صحبت کنید.
      برای دریافت مشاوره با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

  6. Avatar photo جلال گفت:

    سلام برای برنامه ریزی کنکور افراد 30 سال به بالا و متاهل برنامه ای دارید؟

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطفا برای راهنمایی بهتر با کارشناسات ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید
      تلفن ارتباط با کارشناسان ما 9099075307

  7. Avatar photo pharmacist گفت:

    سلام و عرض ادب
    حدودا 50 روز تا کنکور تجربی 1402 فرصت داریم.
    اگه الان بخوام شروع کنم (البته شروع من 3 سال پیش بود اما با ساعت مطالعه کم، تعداد تست کم+ فراموشی و عدم مرور و…)
    با توجه به تاثیر بالای دروس دوازدهم((40+(30/100=18/60)=58)
    فقط دوازدهم بخونم کافیه؟
    اگه بخوام پایه بخونم فصل های تست خیز همه ی درس ها رو بخونم یا فقط یکی از درس ها (مثلا شیمی) رو برای صد بخونم و بقیه درس ها فقط دوازدهم؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      نباید مطالغه نوسانی داشته باشید باید ساعت مطالعه باید 10 ساعت را برای پذیرش در رشته های تاپ مثل پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در نظر داشته باشید.

  8. Avatar photo فاطیما گفت:

    سلام و درود.
    پشت کنکوری هستم و برای رشته ی انسانی در کنکور ۱۴۰۲برنامه میخواستم

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام روزبخیر
      دوست گرامی باید با آزمون برنامه بنویسید
      جهت اطلاعات بیشتر با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

      1. Avatar photo فاطیما گفت:

        عذر میخوام تماس میگیرم ولی میگه شماره اشتباست و جوابی دریافت نمیکنم

        1. Avatar photo gholizadegan گفت:

          سلام وقت بخیر ، باید با شماره ی ثابت تماس بگیرید ، اگر تمایل دارید با گوشی موبایل تماس بگیرید باید از طریق پشتیبانی بسته خریداری بفرمایید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی کنکور

    مشاوره تحصیلی کنکور 1403 + همین الان با رتبه ها صحبت کن!

    مشاوره تحصیلی کنکور مختص به داوطلبانی است که سازمان سنجش آموزش کشور هر سال در زمانی مشخص، آزمون کنکور را به صورت سراسری برگزار می‌کند. در این آزمون دانسته‌های علمی داوطلبان مورد سنجش قرار می‌گیرد، چرا که رقابت بین داوطلبانی...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    همه ما می‌ دانیم که باید برای رسیدن به تمامی اهداف خود از کوچک‌ تا بزرگ‌ ترین برنامه ریزی داشته باشیم. اطلاع داشتن از موثرترین تکنیک و جدول برنامه ریزی درسی روزانه، ماهانه و… نه تنها به شما کمک می‌...
  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
  • مرکز مشاوره دانشگاه آزاد

    مشاوره دانشگاه آزاد + واحد راهنمایی تحصیلی ۲۴ ساعته | irantahsil

    افرادی که تصمیم دارند در دانشگاه‌های آزاد درس بخوانند، باید در زمان مقرر برای انتخاب رشته و ثبت نام اقدام کنند. این افراد، برای این که تمامی مراحل انتخاب رشته و ثبت نام را به درستی انجام دهند، بهتر است...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)